Rosnące bezrobocie i dramat rolników

Data: 2020-04-12 08:26:20
Autor: Jacek Bialy
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
Mówi się, że wskutek zamrożenia gospodarki gwałtownie wzrasta bezrobocie. Tymczasem po wsiach rolnicy już liczą straty - posadzili bób, truskawki, lecz sezonowi pracownicy zza wschodniej granicy nieprędko do nich wrócą. I kto to wszystko będzie zbierał?

JB

Data: 2020-04-12 08:58:45
Autor: japanizer
On Monday, April 13, 2020 at 12:26:21 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Ludzie przestali żreć? To dobrze:

https://wyborcza.pl/duzyformat/7,127290,25008667,gruby-jak-polak-mamy-22-mln-chorych-na-nadwage-i-otylosc.html

3 mln mają cukrzycę, 10 mln - nadciśnienie, 12 mln - stany przedrakowe. Mało kto kojarzy, że winne jest te 5 - 6 kg w okolicy brzucha. Rozmowa z profesorem Mirosławem Jaroszem.

Data: 2020-04-12 19:46:26
Autor: Sylvio Balconetti
Am 12.04.20 um 17:58 schrieb japanizer@japanizer.org:
[...]

Czyli typowe grupy ryzyka, covid-19 lubi takich, a robotnicy sezonowi laduja juz na niemieckich lotniskach.

Jesli jutro aura pozwoli, to bede kontynuowal sport przeciw wirusowi (tutaj nikt nie wpadl na pomysl, zeby to zakazac).

https://www.szybkiplik.pl/JG7H6w9AQ9

https://www.szybkiplik.pl/pqpbzp3Lzc

https://www.szybkiplik.pl/7JZw86Fu9f

https://www.szybkiplik.pl/aZ8yy23b2U

https://www.szybkiplik.pl/8xT69W4yAW

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
????????????????????????????????????????????????????????????????????
"Polska tym razem zostanie oszczędzona. Ona będzie jedynym państwem, które ze światowego kataklizmu wyjdzie silniejsze, potężniejsze i wspanialsze. Od Polski zależeć będzie przyszłość Europy. Obdarzy ona braterstwem wszystkie narody świata. Ona będzie przygarniać, chronić, nieść pomoc. Pomoc i opieka Maryi Królowej Polski będzie wam towarzyszyć".

Data: 2020-04-12 15:14:40
Autor: japanizer
On Monday, April 13, 2020 at 2:46:29 AM UTC+9, Sylvio Balconetti wrote:
> [...]

Jesli jutro aura pozwoli, to bede kontynuowal sport przeciw wirusowi (tutaj nikt nie wpadl na pomysl, zeby to zakazac).

Ło panie, za taką beztroskę, to przynajmniej 10000 zł mandatu!

Data: 2020-04-13 14:58:09
Autor: Sylvio Balconetti
Am 13.04.20 um 00:14 schrieb japanizer@japanizer.org:
[...]

Zostalem dzisiaj za wieksza beztroske ukarany smigusem. Jakies 10 km wracalem w ulewnym deszczu. Rower sie umyl.

Data: 2020-04-12 18:02:05
Autor: R u n t
W dniu 2020-04-12 o 17:26, Jacek Bialy pisze:
Mówi się, że wskutek zamrożenia gospodarki gwałtownie wzrasta bezrobocie.
jeszcze nie wzrasta. 80% wystarczy na kilka miesięcy. Tutaj tez wpadli na ten pomysł.
Tymczasem po wsiach rolnicy już liczą straty - posadzili bób, truskawki, lecz sezonowi pracownicy zza wschodniej granicy nieprędko do nich wrócą.

No proszę, bezrobocie wzrasta a zbierac truskawek nie ma komu.

I kto to wszystko będzie zbierał?

Bezrobotni na zasiłku?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-12 18:11:16
Autor: z
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
To UE w ramach wspólnej gospodarki rolnej i tych wszystkich nakazów zakazów i innych azów nie zapewni aby zdrowe polskie truskawki zostały zebrane z pola?

Nie zgromadzą tego w magazynach/chłodniach i nie będą trzymać na ciężkie czasy SUSZY.

My Polacy mamy sami sobie to organizować?

W tej kwestii chyba są zapisy w traktatach.

W sprawie służby zdrowia nie było to oczywiście nie kiwnęła palcem ale polityka rolna to sztandarowy program biurw brukselskiech który NIE DZIAŁA.

Po to jest ta polityka aby pewnego roku pietruszka nie była po pińcet bo wtedy lamenty w miastach że DROGO.

Z drugiej strony jest potrzebna żeby właśnie te nieszczęsne truskawki zebrać. Dotować zbiór/gromadzenie/przechowanie/przetworzenie. żeby rolnik nie był pod kreską z powodu klęski urodzaju.

Bo to wszystko dla stabilności i bezpieczeństwa żywnościowego.
Taka polityka oczywiście kosztuje.

Ale jak NIE DZIAŁA i KOSZTUJE to do dupy z taką UE bo krwawy kapitalizm powoduje marnowanie żywności. Taki jest.

Idźcie sobie zebrać sami na pola jak chcecie tanio

Albo... pomyślcie trochę czy na pewno chcecie aż tak opiekuńczego państwa które NIE DZIAŁA

Data: 2020-04-12 09:37:34
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 18:11:56 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

Zaraz, zaraz, przecież Unia miała się w nie wp... ze swoimi nakazami, kwotami i ogólnie interwencjonizmem. Kwoty cukrowe zniesiono, mleczne tak samo (zresztą wprowadzone wcześniej na żądanie rolników) i na polskiej wsi zapanowała wielka radość z tego powodu, oraz wolny rynek. A teraz żądasz interwencji Unii?

Weźcie się wreszcie zdecydujcie.

--
Bruno

Data: 2020-04-12 19:10:56
Autor: z
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
Co kurwa zniesiono? Kwoty? Teraz po kilkunastu latach rujnowania małych wiejskich gospodarstw?
Spróbuj sprzedać mleko albo posadź sobie buraka cukrowego żeby na nim zarobić.
Nawet świniaki chowa się w podziemiu żeby zabić na świąteczną wędzonkę.

Co ty wiesz dzieciaku?

Polityka rolna działa, dopłaty działają Dopłaty nadal są większe na zachodzie Europy podczas gdy środki do produkcji się wyrównały.
Rynki przejęte.

A jak klęska suszy czy urodzaju to nadal Europejscy włodarze umywają ręce. Trzeba było się ubezpieczyć albo kupcie sobie u nas lepsze.

Co ty wiesz dzieciaku?

Data: 2020-04-12 10:41:52
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 19:10:58 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

Synuś, albo ma się unia wp... i wtedy państwa członkowskie przegłosowują odpowiednie uprawnienia, albo ma się nie wp.. i wtedy uprawnień nie dostaje. Tak to działa.

Większość państw przegłosowuje i Unia dostaje odpowiedni zakres kompetencji. A co do suszy:
"W ramach obecnie Wspólnej Polityki Rolnej unijni rolnicy mogą liczyć na rekompensaty sięgające 80 proc. strat, a w przypadku nieruchomości rolnych położonych na terenach z naturalnym ograniczeniami (Areas of Natural Constraint) - 90 proc. strat. Komisja Europejska dopuszcza trzy kategorie wsparcia:

1) Zadośćuczynienie za szkody powstałe w uprawach
2) Zadośćuczynienie za utracone dochody
3) Rekompensata za zakup paszy dla zwierząt hodowlanych

Bez konieczności notyfikowania pomocy finansowej KE państwa członkowskie mogą dedykować swoim rolnikom pomoc w formule de minimis. Jej wielkość nie może przekroczyć 15 tys. euro na rolnika w trzyletnim okresie.

Ponadto Komisja Europejska dopuszcza stosowanie wsparcia finansowego na przywrócenie rolniczego potencjału produkcyjnego w wysokości równej 100 proc. rekompensacie strat, jeśli państwo członkowskie zdecyduje się na zakwalifikowanie suszy jako klęskę żywiołową (w rozumieniu przepisów krajowych). W takim przypadku dopuszcza się stosowanie tzw. retroakcji, czyli dedykowania pomocy do rolników poszkodowanych jeszcze przed formalnym ogłoszeniem stanu klęski żywiołowej.

Inną formą wsparcia rolników poszkodowanych przez suszę jest zwalnianie ich z obowiązków działania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Chodzi głównie o cele środowiskowo-klimatyczne oraz zalesianie. Dopuszczalne jest zwolnienie rolników z zobowiązań, pod warunkiem zawieszenia transferu środków unijnych na te cele w roku, w którym takowe zwolnienie nastąpiło.

Rolnicy dotknięci przez suszę mogą także, w drodze wyjątku, derogować wdrażanie narzędzi rolno-środowiskowego pomiaru klimatu (Agricultural Environmental Climatic Measures). Tacy rolnicy nie będą podlegali unijnym sankcjom finansowym, a to same państwa członkowskie zadecydują, czy płatności na ten cel mogą być dalej wypłacane."
https://swiatrolnika.info/jak-unia-reaguje-na-susze

Jak widać można coś wywalczyć, ale trzeba samemu o to wystąpić, a nie czekać aż Komisja za nas załatwi. Podobnie było ze wspólnymi zakupami sprzętu ochronnego dla medyków, czy ściąganiem obywateli do kraju podczas epidemii.  Wystarczyło przystąpić do odpowiedniego programu i zgłosić zapotrzebowanie. Pisiorów to przerosło.

Tak więc P... i S...

--
Bruno

Data: 2020-04-13 15:22:36
Autor: z
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
Unia się dalej wpierdala czy literalnie czy przez wieloletnią politykę.

To wpierdalanie kosztuje a nic nikomu nie daje.

Tak jak z wirusem powinniśmy sobie sami radzić i z żywnością.

I oczywiście nakładać cła.

Bo żywność jak i służba zdrowia jest czymś ważniejszym niż demokracja, wspólnota, europejska, czy jednolity rynek.

Kurwa mać JEDNOLITY RYNEK EUROPEJSKI. To jest dopiero dzieło sztuki w czasach nordstrimów.

Data: 2020-04-13 06:48:13
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2020 15:22:47 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

Jak już wspominałem P... i S...

--
Bruno

Data: 2020-04-14 07:00:15
Autor: Runt
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
W dniu 2020-04-13 o 15:22, z pisze:
Unia się dalej wpierdala
Uuuuuu... brak argumentów wiec wulgaryzmy?

czy literalnie czy przez wieloletnią politykę.
W lokalnej przebitce z TVP zauważyłem że do łask wróciły flagi UE.
Obecnie ministrowie i premier wystepuja na tle flag PL i UE.
Co się stało? ;-)

To wpierdalanie kosztuje a nic nikomu nie daje.
Znów wugaryzmy? Nerwy puszczają?
PL podpisując traktat stowarzyszeniowy wzięła na siebie również obowiązki.

Tak jak z wirusem powinniśmy sobie sami radzić i z żywnością.
Jasne. Sprowadzając m.in. tony maseczek itp z Chin. Polak potrafi!

I oczywiście nakładać cła.
Buuuhahhahahhahaa!. Kij ma dwa końce.

Bo żywność jak i służba zdrowia jest czymś ważniejszym niż demokracja,
Poważnie tak myślisz?

wspólnota, europejska, czy jednolity rynek.
Bez UE PL leżałaby i kwiczała.

Kurwa mać JEDNOLITY RYNEK EUROPEJSKI.
Jednolity dotyczy jednakowych zasad przepływu towarów i usług.

To jest dopiero dzieło sztuki w czasach nordstrimów.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_w_Unii_Europejskiej

"Według oficjalnych wyników PKW do urn poszło 58,85% uprawnionych do głosowania (tj. 17 586 215 osób) spośród 29 868 474 uprawnionych, 77,45% z nich (tj. 13 516 612) odpowiedziało tak na postawione pytanie. 22,55% z nich (tj. 3 936 012) odpowiedziało nie."

Byłeś wśród tych 22,55%?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-12 23:33:30
Autor: R u n t
W dniu 2020-04-12 o 19:10, z pisze:
Co kurwa zniesiono? Kwoty? Teraz po kilkunastu latach rujnowania małych wiejskich gospodarstw?

Kto zrujnował? Czyje przepisy obowiązują w PL?

Spróbuj sprzedać mleko albo posadź sobie buraka cukrowego żeby na nim zarobić.

j.w.

Nawet świniaki chowa się w podziemiu żeby zabić na świąteczną wędzonkę.

j.w.

Co ty wiesz dzieciaku?

nic ;-)))

Polityka rolna działa, dopłaty działają

D O P Ł A T Y !!! Takie 500+?

Dopłaty nadal są większe na zachodzie Europy podczas gdy środki do produkcji się wyrównały.
Rynki przejęte.

Idź z tym na Nowogrodzką.

A jak klęska suszy czy urodzaju to nadal Europejscy włodarze umywają ręce.

A niby dlaczego mieliby zakasać rękawy?
Opluliście Unię! Teraz krzyczycie: help me!?

Trzeba było się ubezpieczyć albo kupcie sobie u nas lepsze.

Np. co?

Co ty wiesz dzieciaku?

twoje doświadczenie z czasów PRL nijak sie ma do obecnych czasów.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-13 15:24:19
Autor: z
W dniu 2020-04-12 o 23:33, R u n t pisze:

Kto zrujnował? Czyje przepisy obowiązują w PL?

Idź coś w przy święcie wypij i spać.

Ty nic nie wiesz.

Data: 2020-04-14 07:00:20
Autor: Runt
W dniu 2020-04-13 o 15:24, z pisze:
W dniu 2020-04-12 o 23:33, R u n t pisze:
Kto zrujnował? Czyje przepisy obowiązują w PL?

Idź coś w przy święcie wypij i spać.
Co, nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie?
Rozumiem, że nawalenie się w trupa rozwiązuje u ciebie problemy z którymi nie potrafisz poradzić.

Ty nic nie wiesz.

Ty nie wiesz, że nie wiesz.

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-14 09:11:41
Autor: z
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
"Kto zrujnował? Czyje przepisy obowiązują w PL? "

Jak można taką tępotą dyskutować?

Data: 2020-04-14 09:18:09
Autor: Runt
W dniu 2020-04-14 o 09:11, tępota z pisze:
"Kto zrujnował? Czyje przepisy obowiązują w PL? "
Jak można taką tępotą dyskutować?

No właśnie. Tępota nie potrafi odpowiedzieć na proste pytania!

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-14 09:54:59
Autor: Jacek Bialy
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
   -- - Jak można taką tępotą dyskutować?

To wyrośniete dziecko w realu kopanie po dupie, tutaj przychodzi odreagować. Bezmyślnie powtarza to, co najczęściej sam słyszy pod swoim adresem.

JB

Data: 2020-04-15 06:58:15
Autor: Runt
W dniu 2020-04-14 o 18:54, łysy pawian Jacek Bialy pisze:
    -- - Jak można taką tępotą dyskutować?

To wyrośniete dziecko
Masz rację jacusiu, 192!

w realu kopanie po dupie,

jacusiu, miałes trudne dzieciństwo, prawda?

tutaj przychodzi odreagować.

j.w.

Bezmyślnie powtarza to,

najwyraźniej jacusiu choroba wieku starczego dopadła cie wcześniej niż równolatków. zawsze miałes kompleks małego członka ;-)))

co najczęściej sam słyszy pod swoim adresem.

"chcesz banana?" ;-)))

Nu!

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-14 10:25:06
Autor: Zenek Kapelinder
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
Nie oszukuj pizdziak vel runt dziura w dupie że nie wstajesz o 5:30 bo pierwszy wpis o siódmej zrobiłeś.

Data: 2020-04-15 06:58:20
Autor: Runt
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
W dniu 2020-04-14 o 19:25, cwel Zenek Kapelinder pisze:
Nie oszukuj
zenusiu, takich durni jak ty nie oszukuje, sami robicie z siebie idiotów!
pizdziak vel runt dziura w dupie
zenusiu vel butelka kefiru  w kiszce stolcowej ;-)))
że nie wstajesz o 5:30
zenusiu, czy ja cię pytam o której ty wstajesz? zenusiu, nie leń się tylko obchód smietników, ograbienie kotów z żarcia i sru na rusztowanie!
bo pierwszy wpis o siódmej zrobiłeś.
śledzenie każdego zostało ci z czasów ORMO, prawda?

--
Runt

All's well that ends well.

Data: 2020-04-12 14:13:12
Autor: Jacek Bialy
Rosnące bezrobocie i dramat rolników
   -- - To UE w ramach wspólnej (...)

Jakie UE?    Ty przestań kłócić się z ue bo nie ma już ue - a tym bardziej nie ma już ich pieniędzy (nareszcie)

JB

Data: 2020-04-12 23:33:26
Autor: R u n t
W dniu 2020-04-12 o 18:11, pajac z pisze:
[...]

A  K T O  ?!!!!

Do roboty śmierdzielu!

--
Runt