Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Rosnąca liczba biegĂłw...

Rosnąca liczba biegów...

Data: 2014-01-23 01:56:20
Autor: Tomasz Pyra
Rosnąca liczba biegów...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:38:29 +0100, anacron napisał(a):

Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej
dynamice? W końcu są już auta z 8 biegami nawet. A może jest to tylko
chwyt marketingowy, po to, aby zachęcić czymś klienta do zmiany auta?

To są dwa zjawiska.

Pierwsze to downsizing, który powoduje że silniki są coraz mniej
elastyczne, przez co wymagają do efektywnej pracy coraz większej ilości
przełożeń.

Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z
rosnącej masy aut.
Efekt jest taki, że nawet do jazdy z prędkościami autostradowymi wystarcza
niewielka część mocy maksymalnej silnika.
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

Data: 2014-01-23 07:46:00
Autor: J.F.
Rosnąca liczba biegów...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
To są dwa zjawiska.
Pierwsze to downsizing, który powoduje że silniki są coraz mniej
elastyczne, przez co wymagają do efektywnej pracy coraz większej ilości
przełożeń.

Czekaj ... taki 1.4TSI 122KM ma jakas znaczaco rozna charakterystyke od 2.0 bez T 120 KM ?
Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z
rosnącej masy aut.
Efekt jest taki, że nawet do jazdy z prędkościami autostradowymi wystarcza
niewielka część mocy maksymalnej silnika.
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

i 5 biegow to za malo ? J.

Data: 2014-01-23 18:18:33
Autor: Martin Fox
Rosnąca liczba biegów...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 07:46:00 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
..
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

i 5 biegow to za malo ?

A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

--
Martin Fox

Data: 2014-01-23 19:25:01
Autor: anacron
Rosnąca liczba biegów...
W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze:
i 5 biegow to za malo ?

A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo
zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych.
O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-23 21:30:48
Autor: Martin Fox
Rosnąca liczba biegów...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisał(a):

W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze:
i 5 biegow to za malo ?

A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo
zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych.
O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel)

No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny,
który by zdjął te 700obr/min by się przydał :P

--
Martin Fox

Data: 2014-01-23 21:45:40
Autor: Axel
Rosnąca liczba biegów...
"anacron"  wrote in message news:lbrmpq$osh$1news.task.gda.pl...

i 5 biegow to za malo ?
A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo
zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych.
O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel)

Działa, działa. Mam w garażu dwa prawie identyczne samochody (4 lata różnicy) z prawie identycznymi silnikami - pojemność ta sama, 9KM różnicy. W starszym (ciut słabszym) 5 biegów, w nowszym 6. Różnica przy szybkiej jeździe wyraźnie odczuwalna, przy 100km/h na 5. biegu 500 obr/min różnicy. Jak jadę starszym - zdarza mi się łapać za skrzynię, bo mi 'wyje' na 5. biegu...
(mimo, że z V max raczej nie osiągam ;-)

--
Axel

Data: 2014-01-23 22:56:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rosnąca liczba biegów...
Hello Martin,

Thursday, January 23, 2014, 7:18:33 PM, you wrote:

A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
i 5 biegow to za malo ?
A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-01-24 00:36:01
Autor: Tomasz Pyra
Rosnąca liczba biegów...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Hello Martin,

Thursday, January 23, 2014, 7:18:33 PM, you wrote:

A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
i 5 biegow to za malo ?
A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...

Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(

Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić
na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.

Data: 2014-01-24 11:23:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rosnąca liczba biegów...
Hello Tomasz,

Friday, January 24, 2014, 12:36:01 AM, you wrote:

A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
i 5 biegow to za malo ?
A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szóstego biegu...
Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić
na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.

Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
elastycznych dieslach?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-01-24 10:41:29
Autor: masti
Rosnąca liczba biegów...
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 11:23:45 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello Tomasz,

Friday, January 24, 2014, 12:36:01 AM, you wrote:

A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą
prędkością przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc
silnik generuje sprawniej.
i 5 biegow to za malo ?
A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
szĂłstego biegu...
Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.

Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
elastycznych dieslach?

bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-01-24 13:00:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rosnąca liczba biegów...
Hello masti,

Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:

[...]

Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
elastycznych dieslach?
bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo

Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-01-24 04:04:44
Autor: Adam Klobukowski
Rosnąca liczba biegów...
On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz  wrote:
Hello masti,

Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:

>>> Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
>>> zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
>> Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
>> elastycznych dieslach?
> bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo

Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?

Bo wedle badań Instytu Pieczenia Kapusty, średni czas połowicznego rozpadu mitu to 10 lat.

BPMSPANC.

AdamK

Data: 2014-01-24 12:10:13
Autor: masti
Rosnąca liczba biegów...
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 13:00:52 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote:

[...]

Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
elastycznych dieslach?
bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo

Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności?

bo diesel dieslowi nierĂłwny :)



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-01-23 16:40:06
Autor: anacron
Rosnąca liczba biegów...
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-23 17:16:48
Autor: Cavallino
Rosnąca liczba biegów...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.

2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

Znaczy IV i V bieg są identyczne?
Weź Ty pomyśl co piszesz.

Data: 2014-01-23 17:22:41
Autor: anacron
Rosnąca liczba biegów...
W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą
prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
sprawniej.

2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

Znaczy IV i V bieg są identyczne?
Weź Ty pomyśl co piszesz.

"Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V
biegu" :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-23 18:17:27
Autor: Cavallino
Rosnąca liczba biegów...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrfkf$c9m$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą
prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
sprawniej.

2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią
biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna.

Znaczy IV i V bieg są identyczne?
Weź Ty pomyśl co piszesz.

"Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V
biegu" :)

Musisz podkręcić jasność wypowiedzi, bo NADAL z nich nie wynika co chciałeś przekazać.
Czy Tobie chodzi o inny samochód w drugim przypadku?

Który fragment Twojej wypowiedzi o tym mówi?

Data: 2014-01-23 19:30:16
Autor: anacron
Rosnąca liczba biegów...
W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze:
Musisz podkręcić jasność wypowiedzi

1. skrzynia VI biegowa
bieg VI, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

2. skrzynia V biegowa,
bieg V, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Nadal na autostradzie brakuje
następnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :)

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2014-01-23 19:39:27
Autor: Cavallino
Rosnąca liczba biegów...

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrn3k$p52$1@news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze:
Musisz podkręcić jasność wypowiedzi

1. skrzynia VI biegowa
bieg VI, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

2. skrzynia V biegowa,
bieg V, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Nadal na autostradzie brakuje
następnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :)

Obecnie jest jak mówisz, 6tka jest po to, aby krótsze były pozostałe biegi.
Jak dla mnie to kretynizm, im skrzynia krótsza tym gorzej się jeździ.
Tyle że to teoretycznie obniża im obroty, a  więc i zużycie paliwa.

Nadbieg miał sens, ale to stare czasy.

Data: 2014-01-23 21:37:09
Autor: J.F
Rosnąca liczba biegów...
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
Musisz podkręcić jasność wypowiedzi
1. skrzynia VI biegowa
bieg VI, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

2. skrzynia V biegowa,
bieg V, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h

Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI?

Dobre pytanie. Nie pomyliles czegos ?

Inna sprawa ze obroty chyba w sam raz. Moze tak dobrali.
A skrzynia ma tyle biegow, zeby sie dobrze 100 jechalo i 90 i 80 i 70 ....

Nadal na autostradzie brakuje
następnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :)

Jest inna sprawa - 150km/h wymaga jakiejs mocy. Powiedzmy 60KM.
Ty zdaje sie chwaliles jakies male silniki - mozliwe ze ten typ do wyprodukowania 60KM potrzebuje minimum np 3000rpm.
Wiec po co ci inne przelozenie ?
A spojrzenie w ch-ki moze nawet powiedziec ze taniej jechac przy 4000 niz przy 3000 z pedalem w podlodze.

J.

Rosnąca liczba biegów...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona