Data: 2014-01-23 01:56:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
RosnÄ ca liczba biegĂłw... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:38:29 +0100, anacron napisał(a):
Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej To są dwa zjawiska. Pierwsze to downsizing, który powoduje że silniki są coraz mniej elastyczne, przez co wymagają do efektywnej pracy coraz większej ilości przełożeń. Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z rosnącej masy aut. Efekt jest taki, że nawet do jazdy z prędkościami autostradowymi wystarcza niewielka część mocy maksymalnej silnika. A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej. |
|
Data: 2014-01-23 07:46:00 | |
Autor: J.F. | |
RosnÄ ca liczba biegĂłw... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
To są dwa zjawiska. Czekaj ... taki 1.4TSI 122KM ma jakas znaczaco rozna charakterystyke od 2.0 bez T 120 KM ? Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z i 5 biegow to za malo ? J. |
|
Data: 2014-01-23 18:18:33 | |
Autor: Martin Fox | |
RosnÄ ca liczba biegĂłw... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 07:46:00 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):.. A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam szóstego biegu... -- Martin Fox |
|
Data: 2014-01-23 19:25:01 | |
Autor: anacron | |
Rosnąca liczba biegów... | |
W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze:
i 5 biegow to za malo ? Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych. O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 21:30:48 | |
Autor: Martin Fox | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisał(a):
W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze: No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny, który by zdjął te 700obr/min by się przydał :P -- Martin Fox |
|
Data: 2014-01-23 21:45:40 | |
Autor: Axel | |
Rosnąca liczba biegów... | |
"anacron" wrote in message news:lbrmpq$osh$1news.task.gda.pl...
i 5 biegow to za malo ?A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo Działa, działa. Mam w garażu dwa prawie identyczne samochody (4 lata różnicy) z prawie identycznymi silnikami - pojemność ta sama, 9KM różnicy. W starszym (ciut słabszym) 5 biegów, w nowszym 6. Różnica przy szybkiej jeździe wyraźnie odczuwalna, przy 100km/h na 5. biegu 500 obr/min różnicy. Jak jadę starszym - zdarza mi się łapać za skrzynię, bo mi 'wyje' na 5. biegu... (mimo, że z V max raczej nie osiągam ;-) -- Axel |
|
Data: 2014-01-23 22:56:33 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Hello Martin,
Thursday, January 23, 2014, 7:18:33 PM, you wrote: A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mamA skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przyi 5 biegow to za malo ? Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po drodze musisz więcej kilkiem mieszać :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-24 00:36:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Martin, Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów. |
|
Data: 2014-01-24 11:23:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Hello Tomasz,
Friday, January 24, 2014, 12:36:01 AM, you wrote: Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonićAle jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniająA nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mamA skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przyi 5 biegow to za malo ? Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak elastycznych dieslach? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-24 10:41:29 | |
Autor: masti | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Dnia piÄknego Fri, 24 Jan 2014 11:23:45 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisaĹ: Hello Tomasz, bo sa coraz mniej elestyczne w zwiÄ zku ze stosowaniem turbo -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-24 13:00:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Hello masti,
Friday, January 24, 2014, 11:41:29 AM, you wrote: [...] bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turboBo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żebyTylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak Tylko dlaczego ciągle krąży mit o elastyczności? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-24 04:04:44 | |
Autor: Adam Klobukowski | |
Rosnąca liczba biegów... | |
On Friday, 24 January 2014 13:00:52 UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello masti, Bo wedle badań Instytu Pieczenia Kapusty, średni czas połowicznego rozpadu mitu to 10 lat. BPMSPANC. AdamK |
|
Data: 2014-01-24 12:10:13 | |
Autor: masti | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Dnia piÄknego Fri, 24 Jan 2014 13:00:52 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisaĹ: Hello masti, bo diesel dieslowi nierĂłwny :) -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-23 16:40:06 | |
Autor: anacron | |
Rosnąca liczba biegów... | |
W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze:
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy 2500 RPM to w 1.4 CRDI na VI biegu 120 km/h, z 5-cio stopniową skrzynią biegów chyba dla tych obrotów dla V biegu prędkość była identyczna. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 17:16:48 | |
Autor: Cavallino | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrd4j$8qv$1@news.task.gda.pl... W dniu 23.01.2014 01:56, Tomasz Pyra pisze: Znaczy IV i V bieg są identyczne? Weź Ty pomyśl co piszesz. |
|
Data: 2014-01-23 17:22:41 | |
Autor: anacron | |
Rosnąca liczba biegów... | |
W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze:
"Weź Ty pomyśl co" czytasz "z 5-cio stopniową skrzynią biegów ... dla V biegu" :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 18:17:27 | |
Autor: Cavallino | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrfkf$c9m$1@news.task.gda.pl... W dniu 23.01.2014 17:16, Cavallino pisze: Musisz podkręcić jasność wypowiedzi, bo NADAL z nich nie wynika co chciałeś przekazać. Czy Tobie chodzi o inny samochód w drugim przypadku? Który fragment Twojej wypowiedzi o tym mówi? |
|
Data: 2014-01-23 19:30:16 | |
Autor: anacron | |
Rosnąca liczba biegów... | |
W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze:
Musisz podkręcić jasność wypowiedzi 1. skrzynia VI biegowa bieg VI, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h 2. skrzynia V biegowa, bieg V, obroty 2500 obr/min, prędkość 120 km/h Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Nadal na autostradzie brakuje następnego (takiego nadbiegu) przy 140-150 km/h :) -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 19:39:27 | |
Autor: Cavallino | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lbrn3k$p52$1@news.task.gda.pl... W dniu 23.01.2014 18:17, Cavallino pisze: Obecnie jest jak mówisz, 6tka jest po to, aby krótsze były pozostałe biegi. Jak dla mnie to kretynizm, im skrzynia krótsza tym gorzej się jeździ. Tyle że to teoretycznie obniża im obroty, a więc i zużycie paliwa. Nadbieg miał sens, ale to stare czasy. |
|
Data: 2014-01-23 21:37:09 | |
Autor: J.F | |
Rosnąca liczba biegów... | |
Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
Musisz podkręcić jasność wypowiedzi1. skrzynia VI biegowa 2. skrzynia V biegowa, Mowa o tym samym silniku. To po co ta VI? Dobre pytanie. Nie pomyliles czegos ? Inna sprawa ze obroty chyba w sam raz. Moze tak dobrali. A skrzynia ma tyle biegow, zeby sie dobrze 100 jechalo i 90 i 80 i 70 .... Nadal na autostradzie brakuje Jest inna sprawa - 150km/h wymaga jakiejs mocy. Powiedzmy 60KM. Ty zdaje sie chwaliles jakies male silniki - mozliwe ze ten typ do wyprodukowania 60KM potrzebuje minimum np 3000rpm. Wiec po co ci inne przelozenie ? A spojrzenie w ch-ki moze nawet powiedziec ze taniej jechac przy 4000 niz przy 3000 z pedalem w podlodze. J. |