Rossmann E6

Data: 2015-05-15 16:31:33
Autor: Poldek
Rossmann E6

Gdyby ktoś się jeszcze nie zorientował, to wywołanie filmu slajdowego w Rossmannie (czyli Cewe) kosztuje obecnie 19,99 zł. Podwyżka nastąpiła chyba od 1 grudnia 2014 r. W cenniku w ogóle nie ma usługi wywołania E6, ale robią to.

Data: 2015-05-15 18:22:57
Autor: Bartolomeo
Rossmann E6
W dniu 2015-05-15 o 16:31, Poldek pisze:

[...]

Na wywołanie C-41 trzeba tam teraz czekać dwa tygodnie i nie ma za 10zł bo trzeba zamówić od razu odbitki. Coraz gorzej z tym analogiem, ciekawe kiedy przestaną w ogóle robić?

Data: 2015-05-16 21:12:53
Autor: Zbyszek
Rossmann E6
W dniu 2015-05-15 o 18:22, Bartolomeo pisze:
[...]

Przyroda nie toleruje próżni.
Tak jak prawie znikły kiedyś czarne płyty i zaczęły je tłuc małe wytwórnie, tak będą je wywoływać małe firmy
Tak myślę.
No, ale będzie drożej.....

A może za kilka(naście) lat, może będzie wielki comeback analoga (czyli moda)?

fotonyf

-- -

Data: 2015-05-16 14:51:32
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu sobota, 16 maja 2015 21:12:54 UTC+2 użytkownik Zbyszek napisał:

A może za kilka(naście) lat, może będzie wielki comeback analoga (czyli moda)?

fotonyf

Już jest.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-16 20:43:28
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Sat, 16 May 2015 21:12:53 +0200, Zbyszek pisze:
[...]

Dokładnie. Nie chodzi nawet o wywoływanie, ale przede wszystkim o
produkcję.

Tak myślę.
A może za kilka(naście) lat, może będzie wielki comeback analoga (czyli moda)?

Wbrew pozorom to już się dzieje. U nas tego nie widać, ale ,,na
zachodzie'' rynek fotografii tradycyjnej odbił się od dna już jakiś czas
temu. Pojawiają się też różne ciekawe projekty. Np. dzięki
Kickstarterowi udało się zebrać fundusze na wskrzeszenie Ferranii:

https://www.kickstarter.com/projects/filmferrania/100-more-years-of-analog-film/

No, ale będzie drożej.....

Oj tak. Elitarne hobby musi kosztować. :)

      k.
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

Data: 2015-05-16 15:02:05
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu sobota, 16 maja 2015 22:44:13 UTC+2 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:

Dokładnie. Nie chodzi nawet o wywoływanie, ale przede wszystkim o
produkcję.

Rozmaite Rolleie, reaktywacja Agfy, Adoxy...

> [...]

temu. Pojawiają się też różne ciekawe projekty. Np. dzięki
Kickstarterowi udało się zebrać fundusze na wskrzeszenie Ferranii:

U nas po stronie klienta już też.
To raczej dostawcy nie nadążają za popytem.

https://www.kickstarter.com/projects/filmferrania/100-more-years-of-analog-film/

> No, ale będzie drożej.....

Oj tak. Elitarne hobby musi kosztować. :)

      k.

Jeżeli coś jest robione na małą skalę, to jest droższe niż produkcja wielkoseryjna, wiadomo.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-16 22:42:13
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Sat, 16 May 2015 15:02:05 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
> [...]
U nas po stronie klienta już też.
To raczej dostawcy nie nadążają za popytem.

Pewnie tak właśnie jest.

> No, ale będzie drożej.....
Oj tak. Elitarne hobby musi kosztować. :)
Jeżeli coś jest robione na małą skalę, to jest droższe niż produkcja
wielkoseryjna, wiadomo.

Oczywiście. Aczkolwiek, rynek niszowy ma to do siebie, że marże też
jakby większe...

Data: 2015-05-16 17:11:12
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu niedziela, 17 maja 2015 00:42:14 UTC+2 użytkownik Krzysztof Gajdemski

Pewnie tak właśnie jest.

Mam na to twarde kwity.

> [...]
> wielkoseryjna, wiadomo.

Oczywiście. Aczkolwiek, rynek niszowy ma to do siebie, że marże też

Na razie niekoniecznie, aczkolwiek wszystko ku temu zmierza.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-19 18:59:29
Autor: Poldek
Rossmann E6
Krzysztof Gajdemski wrote:

Kickstarterowi udało się zebrać fundusze na wskrzeszenie Ferranii:

https://www.kickstarter.com/projects/filmferrania/100-more-years-of-analog-film/

O co chodzi z tą Ferranią? Bo chyba nie o to, o co chodziło z Impossible Project. Tam chodziło o to, że nie dało się już kupić wkładów do Polaroida. Natomiast filmy 135, 120 są normalnie do kupienia. Filmy kinematograficzne Super8 i 16mm też chyba cały czas są gdzieś produkowane - ? Wiem, że Foma robiła Super8 i 16mm jeszcze niedawno.

Data: 2015-05-19 15:53:13
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu wtorek, 19 maja 2015 18:59:30 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

[...]

Ferrania to był duży producent tanich materiałów pośledniej jakości.
Myślę że teraz będą robić rozmaite dziwactwa pod kątem łomografi.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-20 09:32:43
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Tue, 19 May 2015 18:59:29 +0200, Poldek pisze:
Krzysztof Gajdemski wrote:

[...]

W dużym skrócie chodzi o to, żeby nie nastąpiło to, co ma miejsce w
przypadku barwnych filmów odwracalnych, gdzie na rynku został już
praktycznie jeden producent. Bardzo mnie więc cieszy, że asortyment
materiałów czarno-białych powiększa się (chociaż ja akurat rzadko
eksperymentuję).

Filmy kinematograficzne Super8 i 16mm też chyba cały czas są gdzieś
produkowane - ? Wiem, że Foma robiła Super8 i 16mm jeszcze niedawno.

Jeśli mówimy o filmach amatorskich:
- Kodak,
- Foma,
- ORWO (tak, tak, fabryka w Wolfen nadal pod parą),
- Wittner (AFAIK przerobione materiały Agfy).

Nie ręczę za aktualność/kompletność powyższego.

Data: 2015-05-20 13:01:20
Autor: Maciek
Rossmann E6
Użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
Jeśli mówimy o filmach amatorskich:
- ORWO (tak, tak, fabryka w Wolfen nadal pod parą),
Nie ręczę za aktualność/kompletność powyższego.

W zasadzie masz rację - Wolfen pod parą :-) Prawie cały teren fabryki został wyburzony. Z dużego kompleksu pozostała elektrociepłownia, ponieważ zasila miasto.
Zdjęcie na samym dole pokazuje pustkę po wyburzonym kombinacie:
http://www.analyticjournal.de/ak_pat_historie/Bitterfeld-Wolfen/bitterfeld_wolfen.html

W tej chwili robią tylko materiały czarno białe:
http://www.filmotec.de/?page_id=148&lang=en

Nie wiem czy ktokolwiek konfekcjonuje filmy kinematograficzne w kasetki typu 135.
O pozostałych producentach nie wypowiadam się.

Data: 2015-05-20 11:31:50
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Wed, 20 May 2015 13:01:20 +0200, Maciek pisze:
[...]

OK, ale co chcesz przez to powiedzieć? Że budynek przy Röntgenstraße 3,
gdzie obecnie ma miejsce produkcja, nie należał wcześniej do kombinatu?

Data: 2015-05-21 00:14:47
Autor: Maciek
Rossmann E6
[...]

To że nie nazwałbym tego "pod parą". To są nędzne resztki, ledwie coś tam niszowego produkujące. Nawet tego jako amator nie kupisz, choć przyznaję że chętnie bym przetestował ich film kinematograficzny.

Data: 2015-05-21 09:30:24
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Thu, 21 May 2015 00:14:47 +0200, Maciek pisze:
[...]

Produkcja materiałów światłoczułych, w szczególności amatorskich, jest
na dzień dzisiejszy z definicji niszowa (co prawda oferta ORWO
skierowana jest głównie na rynek zawodowy/półprofesjonalny, ale to
akurat niewiele tu zmienia). Gdyby Filmotec/ORWO chciało -- choćby w
przybliżeniu -- zachować skalę produkcji, np. lat 80, już dawno w
miejscu tej małej fabryki by był hipermarket. A nadal jest tam
produkowany film, więc stwierdzenie ,,pod parą'' uważam za uzasadnione. Oczywiście szkoda, że ORWO nie produkuje jak na razie filmów
fotograficznych. Trochę nawet dziwne, że nie ma chętnych do
konfekcjonowania tych materiałów, chyba że o czymś nie wiem.

Nawet tego jako amator nie kupisz, choć przyznaję że chętnie bym
przetestował ich film kinematograficzny.

Ależ proszę bardzo, nawet w rolkach 30 m/100 ft:
http://www.wittner-kinotechnik.de/katalog/04_filmm/16_filmm.php

Data: 2015-05-21 12:33:32
Autor: Maciek
Rossmann E6
[...]

Nie znam źródła, z którego możnaby go kupić, czyli prawdopodobnie nie jest to możliwe. Szukałem, bo mam jakieś dziwaczne ciągoty do staroci :-)
Chciałbym być optymistą jak Ty ale to już jest resztka dawnej firmy i nawet gdyby padli całkowicie, to niewielu by zauważyło. Szkoda.

[...]

Źle się wyraziłem - miałem ochotę na przetestowanie ich filmu kinematograficznego 35mm, zapakowanego w kasetki typ 135. Nie mam kamery. Robią ten film a nie konfekcjonują - co sam już zauwayłeś. Za komuny nasze spółdzielnie fotograficzne kupowały szpule takiego filmu (kolorowego i cz.b.) i konfekcjonowały w puste kasetki. Chodziło mi właśnie o takie zastosowanie.

Data: 2015-05-21 11:41:53
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Thu, 21 May 2015 12:33:32 +0200, Maciek pisze:
[...]

Pewnie masz rację. Aczkolwiek jeśli maszyny działają, film jest
produkowany, to wystarczy chętny do konfekcjonowania materiału i
problemu nie ma. W dzisiejszych czasach, to nie jest nierealny
scenariusz. Powiedziałbym, że to raczej kwestia czasu, szczególnie, że
sprzedają amatorski 16 mm/100 ft...

Gorzej, gdy maszyny już dawno na złomie bądź tam właśnie jadą (jak w
przypadku Ferranii), prawda?

[...]

Fakt, byłoby ciekawie.

Nie mam kamery. Robią ten film a nie konfekcjonują - co sam już
zauwayłeś.

A ja przy najbliższej okazji się skuszę, aczkolwiek pewnie nie prędko,
bo ostatnia Foma wyciągnięta z kamery miesiąc temu. A jeszcze trzeba
wywołać. :)

Data: 2015-05-16 22:17:04
Autor: Tomasz Wójtowicz
Rossmann E6
W dniu 2015-05-16 o 21:12, Zbyszek pisze:

[...]

Na razie lansują polaroidy. W sklepach RTV AGD do kupienia nowy typ instantów w wyjątkowo infantylnie zaprojektowanej obudowie. Widać pod jaki target to robione. Kupi, wycyka pierwszą kasetę, zorientuje się, że słitfoci nie wrzuci się łatwo na kołchoz społecznościowy oraz odkryje ile kosztuje następna kaseta, więc wyrzuci zabawkę i wróci do wolności pstrykania jaką przyniosła fotografia cyfrowa.

Data: 2015-05-16 14:57:51
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu sobota, 16 maja 2015 22:17:13 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

[...]

Nie tylko mini8 się sprzedaje- nowość co ma dwa lata chyba- ale i bardziej zaawansowane modele też.  25 jak jeszcze była dostępna szła jak woda. Kaset sprzedaje się dużo.A jak ktoś chce mieć "polaroida" z cyfrówki to kupuje naświetlarkę Instax Share i naświetla foty wysłane z telefonu.
Fuji tak niedoszacowało rynek że w niecały miesiąc po dostawie mają puste magazyny.
Pozdrawiam Marcin.
PS Żeby to u nas- okresowo w całej Europie są braki w zaopatrzeniu.

Data: 2015-05-16 22:38:41
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Sat, 16 May 2015 14:57:51 -0700 (PDT), dagon0@vp.pl pisze:
[...]

dostawie mają puste magazyny.  PS Żeby to u nas- okresowo w całej
Europie są braki w zaopatrzeniu.

Tak właśnie to wygląda. Wielki sukces Fujifilm, który nie przestanie
mnie zadziwiać.

W jednym z marketów obserwowałem wymalowaną blondynkę w futrze. Nie chcę
nikogo urazić, ale cóż... Jej powierzchowność sprawiła, że jakoś
mimowolnie zwizualizowałem sobie te wszystkie kawały... Weszła do sklepu
zdecydowanym krokiem, ewidentnie z zamiarem konkretnego zakupu.
Zastanowił mnie pośpiech i zacięty wyraz twarzy. Czegóż może tak usilnie
pragnąć? Tak, tak. Zgarnęła artykuł pierwszej potrzeby: Instax, do tego
tona kaset. Biegiem do kasy, po czym natychmiast, wyraźnie rozradowana,
oddaliła się w nieznanym mi kierunku.

Mnie, przeciętnemu zjadaczowi Velvii, nie śniło się, że po latach
cyfrowej rewolucji dożyję takich czasów.

Data: 2015-05-16 17:08:04
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu niedziela, 17 maja 2015 00:38:42 UTC+2 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:

[...]

To jest wierzchołek góry lodowej. Znaczy te kilka procent co ponad wodę wystaje.
Wbrew pozorom, moda na instaxy to nie tylko reklama big maca. To coś więcej- i te solary  bardzo dobrze się w tym odnajdują.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-20 21:21:39
Autor: Maciek
Rossmann E6
Dnia 16 May 2015 22:38:41 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

Na razie lansują polaroidy. W sklepach RTV AGD do kupienia nowy typ instantów w wyjątkowo infantylnie zaprojektowanej obudowie.

Zaraz. Pojawilo sie na rynku cos nowego poza Fuji Instax (?) i koszmarnie
drogim Impossible?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-05-20 21:49:00
Autor: Poldek
Rossmann E6
Maciek wrote:
[...]

"Od zawsze" jest Fuji FP100 i pokrewne, czyli instant typu peel-off.

Data: 2015-05-21 08:09:37
Autor: Maciek
Rossmann E6
Dnia Wed, 20 May 2015 21:49:00 +0200, Poldek napisał(a):

"Od zawsze" jest Fuji FP100 i pokrewne, czyli instant typu peel-off.

Mniej wiecej rok temu Fuji informowalo, ze produkcja fp100 zostanie
zakonczona. Rozumiem, ze jednak tego nie zrobili?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-05-21 09:53:24
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Thu, 21 May 2015 08:09:37 +0200, Maciek pisze:
[...]

Ta informacja dotyczyła wersji 4x5.

Data: 2015-05-21 17:48:02
Autor: Maciek
Rossmann E6
Dnia 21 May 2015 09:53:24 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

Ta informacja dotyczyła wersji 4x5.

Nie, malego formatu tez. Ale moze tylko cz-b, nie pamietam.

Tak czy inaczej, jesli instanty maja nie wymrzec, to na rynku usi sie
pojawic cos tanszego niz 5-9 zl za zdjecie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-05-21 21:31:21
Autor: Poldek
Rossmann E6
Maciek wrote:
[...]

Jeszcze chwila i pojawi się aparat cyfrowy z wbudowaną drukarką, więc o co chodzi? ;-)

Jakie mają obecnie zastosowania instanty, oprócz jako zabawka dla hipsterów?

Data: 2015-05-21 21:51:41
Autor: Bartolomeo
Rossmann E6
W dniu 2015-05-21 o 21:31, Poldek pisze:
Maciek wrote:
[...]

W tej chwili żeby być pseudo "instant" trzeba mieć dwa urządzenia
1. Aparat cyfrowy z wi-fi
2. Drukarkę termosublimacyjną z wi-fi na akumulatorek

Tak jak piszesz, pojawienie się "hybrydy" jest tylko kwestią czasu.

Data: 2015-05-22 15:51:48
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu czwartek, 21 maja 2015 21:51:43 UTC+2 użytkownik Bartolomeo napisał:

> [...]

2. Drukarkę termosublimacyjną z wi-fi na akumulatorek

Tak jak piszesz, pojawienie się "hybrydy" jest tylko kwestią czasu.

Hybrydy już są w produkcji pod nazwą Impossible/Polaroid.
Fuji sprzedaje naświetlarkę Instant Share na wkłady Instax Mini.
Pozdrawiam Marcin

Data: 2015-05-22 15:52:53
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu czwartek, 21 maja 2015 17:47:59 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

Tak czy inaczej, jesli instanty maja nie wymrzec, to na rynku usi sie
pojawic cos tanszego niz 5-9 zl za zdjecie.

Instax Mini ok 3 zł.
Pozdrawiam Marcin
PS Polaroid chodził po ok 10 za zdjęcie.

Data: 2015-05-23 12:52:02
Autor: Poldek
Rossmann E6
dagon0@vp.pl wrote:
[...]

Na FP100 wychodzi ok. 4,40 zł/zdjęcie, a format jest sporo większy :-)

Data: 2015-05-21 10:53:35
Autor: Paweł Pawłowicz
Rossmann E6
W dniu 2015-05-17 o 00:38, Krzysztof Gajdemski pisze:

[...]

Bardzo modne na weselach :-)

P.P.

Data: 2015-05-21 09:30:57
Autor: Krzysztof Gajdemski
Rossmann E6
Jest Thu, 21 May 2015 10:53:35 +0200, =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Paw=B3owicz?= pisze:
[...]

O, to jest jakiś trop. :)

Data: 2015-05-23 11:01:57
Autor: Bartolomeo
Rossmann E6
[...]

Wczoraj byłem zrobić młodemu zdjęcie do dowodu u lokalnego fotografa.
Zakładzik na przysłowiowym zadupiu. Patrzę a tam filmy w lodówce więc pytam się czy wywołuje i za ile.
A ona (bo to kobieta była), mówi że za 4,50zł!!!
Dowiedziałem się, że w mieście (100tys) jest 1 minilab i wszystkie fotografy noszą do niego.
Po dłuższej rozmowie zdradziła mi ze, że tygodniowo to ona ma dwa filmy, zwykle od osób starszych, które nie rozumieją o co chodzi z tą cyfrą i mają jeszcze kompakciki na film. Wspominała też złote czasy kiedy dziennie przyjmowała 200 filmów!
Tak więc żegnaj Rossmann, będę lokalnie nosił a wam radzę zapytać może ktoś ma jeszcze lab w mieście.

Data: 2015-05-23 12:54:06
Autor: Poldek
Rossmann E6
Bartolomeo wrote:

Tak więc żegnaj Rossmann, będę lokalnie nosił a wam radzę zapytać może
ktoś ma jeszcze lab w mieście.

Rossmann ma/miał sens w przypadku E6.
Negatywy wywoływali tam beznadziejnie i jaki sens czekać, jeżeli w lokalnym zakładzie C-41 wywołują w 20 min?

Data: 2015-05-23 15:27:50
Autor: dagon0@vp.pl
Rossmann E6
W dniu sobota, 23 maja 2015 11:02:00 UTC+2 użytkownik Bartolomeo napisał:

[...]

Faktycznie rozsądna cena.

Dowiedziałem się, że w mieście (100tys) jest 1 minilab i wszystkie fotografy noszą do niego.

To ma sens- wywoływarka do filmów żeby pracować dobrze musi mieć odpowiedni przerób.

[...]

Młodzieży akademickiej pewnie nie macie, albo nie wyczaili jeszcze tego zakładu.

Tak więc żegnaj Rossmann, będę lokalnie nosił a wam radzę zapytać może ktoś ma jeszcze lab w mieście.

Albo dopytać się gdzie w waszym mieście wywoływarki stoją i jakie....
Wywoływarka to nie to samo co minilab.
Pozdrawiam Marcin

Rossmann E6