Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.

Data: 2010-05-12 14:28:53
Autor: karwanjestdebilem
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.
Jacek Rostowski, minister finansów, mówił dzi¶ w Radiu Zet, że obawia się prezydentury Jarosława Kaczyńskiego. - Nie możemy sobie pozwolić na podział władzy na szczycie w czasie kryzysu. Byłoby to groĽne dla Polski - mówił w programie Moniki Olejnik.
Rostowski, który był dzi¶ Go¶ciem Radia Zet pytany, czy boi się prezydentury Jarosława Kaczyńskiego, odpowiedział zdecydowanie: - Bardzo. Obawiam się, że oznaczałoby to przedłużenie paraliżu ustawodawczego, z którym mieli¶my do czynienia przez ostatnie dwa i pół roku - mówił.

- Dla mnie, jako ministra finansów - wystarczy, że istnieje poważne ryzyko, że będ± [kładzione kłody pod nogi przez prezydenta]. Mamy do¶wiadczenie kryzysu, który rozpocz±ł się w paĽdzierniku 2008 r. i przez półtora roku byli¶my w absolutnym pacie ustawodawczym. Wszystkie propozycje rz±du były przez poprzedniego prezydenta odrzucane. Często, zreszt± chcę zaznaczyć, że pierwsza reakcja prezydenta Lecha Kaczyńskiego była czasami pozytywna, ale po kilku dniach i mam, przypuszczam, że to było po rozmowach z bratem, zmieniał stanowisko - dodał Rostowski.

Stwierdził, że nie ma pewno¶ci, że nowa głowa państwa zachowa się odpowiednio w czasie kryzysu gospodarczego, załamań czy gospodarczych turbulencji. - W takiej sytuacji na podział władzy na szczycie, z którym mieli¶my do czynienia przez dwa i pół roku, nie możemy sobie pozwolić. Byłoby to groĽne dla Polski - mówił.

http://wyborcza.pl/1,75248,7871653,Rostowski__bardzo_sie_obawiam_prezydentury_Kaczynskiego.html

Przemysław Warzywny

Minister Rostowski jak każdy m±dry człowiek obawia się głupoty....

--

"Tragedia smoleńska staje się na naszych oczach nowym mitem PiS. Miałby on sprawić, że partia Jarosława Kaczyńskiego powtórzy sukces z 2005 r.? "Układ" już się zużył, bo gdy PiS rz±dził, nie zdołał go wytropić, choć miał kontrolę i nad służbami specjalnymi, i przyjazny IPN".

Data: 2010-05-12 14:34:09
Autor: konserwator
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomo¶ci news:hse6u7$1o2$1inews.gazeta.pl...
[...]

czyli nie ma wyjscia i trzeba glosowac na kaczynskiego skoro taki rostoski nim straszy...
rostoski z bieleckim jak sie dorwa do wladzy to wprowadza nam euro i doprowadza kraj do ruiny!
Precz z rostoskim Bieleckim i ubekami z PO! -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2010-05-12 15:06:36
Autor: karwanjestdebilem
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.

Użytkownik "konserwator" <iratmor@gmail.com> napisał

czyli nie ma wyjscia i trzeba glosowac na kaczynskiego skoro taki rostoski nim straszy...

Ciesz się, że prof. Rostowski był ministrem finansów w czasie kryzysu. Gdyby rz±dził ten wasz metrowy debilek, który chciał wyj¶c z kryzysu przy pomocy zadłużania, to RP wygl±dałby jak on sam przy pianinie.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-12 16:08:59
Autor: Tomek

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hse94v$9qk$1inews.gazeta.pl...

[...]

 Prze 2 lata zadłużenie wzrosło dwukrotnie - z ponad 500 mld do ok. 900 mld zł. Przypominam też, że PiS proponował deficyt budżetowy w wysokości 27 mld zł, a jest bodaj 53... Coś tu trzeba komentować?
Tomek

Data: 2010-05-12 18:24:42
Autor: karwanjestdebilem
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał

Prze 2 lata zadłużenie wzrosło dwukrotnie - z ponad 500 mld do ok. 900 mld
zł. Przypominam też, że PiS proponował deficyt budżetowy w wysokości 27 mld
zł, a jest bodaj 53... Coś tu trzeba komentować?

Trzeba. Podaj link do tych danych.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-13 09:01:27
Autor: Tomek

Użytkownik "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:hsekoc$lta$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wczoraj gdzieś bodaj na Onecie o tym czytałem. Autorem był prof. Koźmiński. Poszukaj...
T.

Data: 2010-05-13 09:31:49
Autor: Tomek
[...]

1.Premier Donald Tusk w udzielonym ostatnio wywiadzie Gazecie Wyborczej mówi między innymi „Jeżeli przegramy te wybory, to możemy stać się kolejnym zdestabilizowanym krajem w Europie. Dziś grozi to Grecji, a być może innym krajom europejskim. Polsce na szczęście nie”. I dalej „ Musimy pamiętać,że nie dostaliśmy stabilności gospodarczej na wieki. Te wybory mogą być krytycznym momentem. Możemy stracić tę stabilność”.

Jeżeli Premier rządu twierdzi, że przegrana w wyborach prezydenckich kandydata Platformy może spowodować realizację w Polsce greckiego scenariusza, to w zestawieniu z obrazami medialnymi pokazującymi sytuację w Grecji w poprzednim tygodniu, należy zacząć bić na trwogę.

Strajk generalny ,zamieszki na ulicach, nawet ofiary śmiertelne to perspektywa, która musi przerażać. Zwłaszcza jeżeli weźmie się pod uwagę przyczyny tych wielkich niepokojów społecznych. Spadek PKB w tym i następnym roku, zerowy wzrost w roku 2012, a w konsekwencji ciągłe pogarszanie stanu finansów publicznych aż do powiększenia się długu publicznego do 150 % PKB. To jest obecny obraz Grecji i nie będzie się on niestety zmieniał się na lepsze przez najbliższe kilka lat.

Czy polski Premier miał na myśli taką właśnie destabilizację? Czy strasząc w ten sposób Polaków wie, że straszy ich konsekwencjami swych nieudolnych rządów?

2. Polski na szczęście nie można porównywać do Grecji ale stan finansów publicznych naszego kraju przez dwa lata rządów Donalda Tuska gwałtownie się pogorszył i jak wynika z przesłanego przez rząd do Komisji Europejskiej Programu Konwergencji będzie się pogarszał dalej.

Na koniec 2007 roku a więc wtedy kiedy rząd Jarosława Kaczyńskiego kończył swoją działalność dług publiczny wynosił 520 mld zł. Na koniec 2009 roku już blisko 690mld zł (czyli 51% PKB) i to mimo sztuczek księgowych ministra Rostowskiego wypychających część zobowiązań państwa poza obszar finansów publicznych (np. przeniesienie wydatków drogowych do Krajowego Funduszu Drogowego, który zdaniem ministra finansów nie jest częścią sektora publicznego).

Jeszcze bardziej niepokojące są prognozy Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Komisji Europejskiej dotyczące kształtowania się długu publicznego w przyszłości. Wynika z nich,że mimo zaklęć ministra Rostowskiego polski dług publiczny śmiało zmierza do astronomicznej kwoty 1000 mld zł.

Zdaniem MFW i KE dług publiczny na koniec 2010 roku wyniesie 806 mld zł czyli około 57 % PKB czyli przekroczy II próg ostrożnościowy z ustawy o finansach publicznych wynoszący 55% PKB ,a na koniec roku 2011 wyniesie aż931 mld zł czyli około 61,5% PKB. W ten sposób dług publiczny przekroczony próg konstytucyjny wynoszący 60 % PKB. Jeżeli dług publiczny będzie rósł w tym tempie (przyrost o ponad 100 mld zł rocznie) to w połowie 2012 roku przekroczy wspomniane 1000 mld zł czyli 1 bilion zł.

3.Z danych zaprezentowanych wyżej wynika więc czarno na białym,że to pozostawanie Donalda Tuska u władzy jest coraz większym zagrożeniem dla polskich finansów publicznych. Jeżeli sytuacja będzie przebiegała według wyżej przedstawionych prognoz to wciągu tej kadencji rządu dług publiczny ulegnie podwojeniu z 520mld zł do blisko 1 biliona zł.

To narastanie długu następuje mimo gwałtownej wyprzedaży majątku państwowego, która w ciągu dwóch ostatnich lat ma przynieść aż 35-40 mld zł wpływów.Gdyby tej wyprzedaży nie było sytuacja finansów publicznych byłaby jeszcze gorsza.

Wygląda więc na to, że Premier strasząc Polaków wariantem greckim albo zachował się w sposób nieodpowiedzialny albo też ostrzega nas przed skutkami swoich rządów. Dla przerwania narastania długu publicznego konieczne będą niestety znaczące podwyżki podatków i drastyczne cięcia wydatków budżetowych w tym głównie z obszaru polityki społecznej.

Takie właśnie pociągnięcia greckiego rządu wywołały w tym kraju ogromne niepokoje społeczne. Czyżby Pan Premier zapowiada podobny rozwój wypadków w Polsce?

http://kuzmiuk.blog.onet.pl/Tusk-straszy-w-sposob-zupelnie,2,ID406335001,n

To nie Koźmiński, tylko Kuźmiuk. Ale chyba on właśnie powoływał sie na koźmińskiego. Nie mogę teraz tego znaleźć.

Tomek

Data: 2010-05-12 14:35:50
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]

   Ten Rostowski ma juz PESEL?

   AR

Data: 2010-05-12 14:37:59
Autor: Neko
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńs kiego.
Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal

  Ten Rostowski ma juz PESEL?

Hahahha... on nie mial NIP-u. Wyrabial :) Kurcze, minister finansow bez
numeru NIP-u!

Jak przyjmuje do pracy 19-latki to one zwykle nie maja NIPu bo sa zaraz
po szkole. Ale zeby stary facet i to na dodatek minister finansow?
To mozliwe jest tylko w Tuskolandzie. :)))

Data: 2010-05-12 05:53:56
Autor: zbig
On 12 Maj, 14:37, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:
Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl> napisal

> [...]

po szkole. Ale zeby stary facet i to na dodatek minister finansow?
To mozliwe jest tylko w Tuskolandzie. :)))

Gówno wiesz na temat przepisów. Mój brat ma 46 lat , mieszka całe
życie w Polsce i nie ma NIP, mało tego kiedy¶ zwrócił sie o jego
nadanie, jak była taka nagonka, że za brak NIP bed± kary i mu
odmówiono. W uzasadnieniu podano , iz nie osi±ga dochodów w Polsce i
NIP mu sie nie nalezy. Pracuje jako kapitan na zagranicznych statkach.
Mało tego, jego żona równiez NIP nie posiada, będ± na utrzymaniu męża.
Rostowski pewnie już NIP ma bo zarabia w Polsce.

Data: 2010-05-12 14:56:48
Autor: Neko
Rostowski: bardzo sie obawiam prezydentury Kaczynskiego.
Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał

[...]

Bzdury znowu opowiadasz.
Urzad Skarbowy nie ma prawa odmowic nadania Numeru
Identyfikacji Podatkowej. Nawet nierobom, co to cale zycie nie skalali
sie prac±.

46 lata powiadasz i nawet uczciwie nie przepracowal w Polsce jednego miesiaca?

Data: 2010-05-12 06:35:51
Autor: zbig
On 12 Maj, 14:56, "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał

> [...]

sie prac±.

46 lata powiadasz i nawet uczciwie nie przepracowal w Polsce jednego

Owszem pracował , ze 2 czy trzy lata lata, ale wtedy NIP był mu
niepotrzebny, to było ponad 20 lat temu. Co do twojej interpretacji
przepisów to mam inne zdanie, wydaje mi się , ze kto jak kto , ale
Urz±d Skarbowy lepiej wie jakie przepisy zastosować w takich
przypadkach. I  z tym NIP to jest bezdyskusyjny fakt, sam widziałem
decyzję na własne oczy.
Co więcej odmówiono mu również prawa do opłacania składki zdrowotnej
(chciał mieć opiekę zdrowotn± podczas pobytu w Polsce miedzy
rejsami ). ZUS z kolei po jakich 10 miesi±cach zorientował się, że
brat nie pracuje w Polsce ani nie prowadzi działalno¶ci gospodarczej i
składek nie może wpłacać. Składki dotychczas wpłacone zostały mu
zwrócone a jemu powiedziano, że jeżeli chce miec darmow± opiekę
zdrowotn± to musi się każdorazowo przy powrocie rejestrowac jako
bezrobotny bez prawa do zasiłku. Tak było na pewno jeszcze parę lat
temu, kjak jest obecnie , nie wiem.

Data: 2010-05-13 01:15:55
Autor: awe
Rostowski: bardzo sie obawiam prezydentury Kaczynskiego.

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:05436650-90d4-4195-ac6d-aa8f06b21debe1g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

zdrowotn± to musi się każdorazowo przy powrocie rejestrowac jako
bezrobotny bez prawa do zasiłku. Tak było na pewno jeszcze parę lat
-- -- -- -- -- -
urzad odmawia nadania nr nip. strasznie to popierdolone, robia postsocjalistyczne mutanty problemy...w PL wszystko stoi na glowie...
awe

Data: 2010-05-12 14:42:13
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

po szkole. Ale zeby stary facet i to na dodatek minister finansow?
To mozliwe jest tylko w Tuskolandzie. :)))

  Tam w rzadzie Tuska to musi byc wesolo, jak nie SB-ek to taki
  HGW Rostowski na ten przyklad.  Fuj, co za banda!  :-)))))))))

  AR

Data: 2010-05-12 14:44:21
Autor: Neko
[...]

Albo taki Palikot co to na Kajmanach ma 16 kont bankowych. :)))

Takich jaj to ja dawno nie pamietam. Albo Zbychu i Rychu. Dzewiecki
co to dla niego polityka to smrod i bestia, jak gadal na jednym
z najdrozszych pol golfowych, a potem wraca i robi "biznesy".

A ktory to minister od Tuska opierdolil sie jabolem i wyrznal o sciane
na korytarzu sejmowym, a potem oddal sie w objecia Morfeusza ? :)

Data: 2010-05-12 14:50:51
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

> [...]

A ktory to minister od Tuska opierdolil sie jabolem i wyrznal o sciane
na korytarzu sejmowym, a potem oddal sie w objecia Morfeusza ? :)

  Kiedy jednak pomyslec, ze ta zgraja rzadzi naszym krajem,
  to nawet smiac sie odechciewa.  Pogonic to trza w pizdu w
  nastepnych wyborach parlamentarnych i to koniecznie!

  AR

Data: 2010-05-12 14:51:18
Autor: Neko
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńs kiego.
Ale nikt chyba nie przebije tego co sie przebieral w damskie
ciuszki i wachal "cukier" :)

Data: 2010-05-12 15:33:17
Autor: cirrus
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.
Uzytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisal w wiadomosci news:hse7gh$abj$1news.onet.pl...
[...]

To lepiej niz prezydent bez prawa jazdy, konta bankowego itp.

--
stevep

Data: 2010-05-12 14:40:35
Autor: azot
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.

Uzytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:49259$4beaa0a8$54702a04$>
  Ten Rostowski ma juz PESEL?

Co ty? Przeciez pesele chyba sie daje Polakom. Chociaz wszystko mozliwe. Jak Tuskowi dali Pesel? Chociaz dziadek Tuska zamawial po piec piw naraz.

azot

Data: 2010-05-12 14:43:39
Autor: Wlodzimierz Zabotynski

"azot" <afriko@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
Jak
Tuskowi dali Pesel? Chociaz dziadek Tuska zamawial po piec piw naraz.

  :-)

  AR

Data: 2010-05-12 14:37:11
Autor: azot
[...]

Jaki kryzys. Co on pier.....i? Przecież kryzysu w Polsce  nie było i nie ma. Jeste¶my zielon± wyspa na tle europy.

Minister Rostowski jak każdy m±dry człowiek obawia się głupoty....

--

To niech sie sam siebie obawia, jak sie boi głupoty.

azot

Data: 2010-05-12 14:56:24
Autor: karwanjestdebilem
Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.

Użytkownik "azot" <afriko@gazeta.pl> napisał

To niech sie sam siebie obawia, jak sie boi głupoty.

Potrafisz uzasadnic to co napisałe¶?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-13 10:42:46
Autor: Panslavista
karwanjestdebilem wrote:

[...]

Szczur czuje pismo nosem... Dziwne, że nie spierdala z tej POpapranej krypy.
Chyba liczy, ze mu sie uda cos jeszcze zachachmęcić pod wodz± hrabiego
Chachmęta

Rostowski: bardzo się obawiam prezydentury Kaczyńskiego.