Rostowski wbija nóz w plecy Tuskowi

Data: 2010-09-22 11:14:53
Autor: Tomek
Rostowski wbija nóz w plecy Tuskowi
Rostowski: deficyt sektora finansów publicznych przekroczy 100 mld zl

http://biznes.onet.pl/rostowski-deficyt-sektora-finansow-publicznych-prz,18490,3699166,1,news-detal

I bedzie "tworzyl ramy" :-)

Tusk go wyleje z rzadu - smie mówic takie brednie w krainie cudu gospodarczego i drugiej Irlandii... :-)

Dla nieklikatych:

Deficyt  sektora finansów publicznych w 2010 roku moze wyniesc nieco ponad 100 mld zl - poinformowal minister finansów Jacek Rostowski. Zapowiedzial takze tworzenie ram prawnych, które uniemozliwia nadmierne zadluzanie sie samorzadów.

"Wszyscy wiedza, ze deficyt sektora finansów publicznych w 2010 bedzie troche ponad 100 mld zl" - powiedzial Rostowski w srode w radiu TOK FM.

Poinformowal jednoczesnie, ze projekt ustawy o regule wydatkowej za dwa tygodnie trafi pod obrady Rady Ministrów. "Projekt jest juz w konsultacjach spolecznych, od 3 miesiecy (...). Nowelizacja ustawy o finansach publicznych powinna byc przyjeta przez Rade Ministrów za dwa tygodnie i potem pójdzie do Sejmu" - powiedzial.

Wczesniej wyjasnial, ze budzet na 2011 r. bedzie skonstruowany zgodnie z regula wydatkowa; oznacza to, ze wydatki, które nie stanowia juz istniejacych wydatków tzw. sztywnych, czyli ustawowo uwarunkowanych, nie beda mogly rosnac wiecej niz przewidywana stopa inflacji plus 1 proc. Takze nowe "wydatki sztywne" beda podlegaly temu ograniczeniu.

Rostowski powiedzial w srode, ze nie ma obecnie instrumentów pozwalajacych ograniczyc zadluzanie sie samorzadów.

"(Zadluzenie samorzadów - PAP) martwi mnie. Mamy problem, bo odpowiadamy wobec Komisji Europejskiej za calosc dlugu, m.in. samorzadów. Te samorzady w poprzednim i biezacym roku zaczely sie bardzo zadluzac, a dopóki nie przekrocza 60 proc. swoich dochodów to nie ma specjalnie instrumentów (zeby to ograniczyc - PAP)" - powiedzial.

"Musimy przejsc do tworzenia ram prawnych" - dodal.

Tomek

Data: 2010-09-22 11:27:29
Autor: awe
Rostowski wbija nóz w plecy Tuskowi
I to jest dowod ze PiS sie rozpadnie ALE po PO
awe

Data: 2010-09-22 12:03:40
Autor: dK

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4c99cb63$0$21000$65785112news.neostrada.pl...
Rostowski: deficyt sektora finansów publicznych przekroczy 100 mld zl

http://biznes.onet.pl/rostowski-deficyt-sektora-finansow-publicznych-prz,18490,3699166,1,news-detal

Wbrew pozorom to przekroczenie granicy 60% jest wręcz konieczne. Brak jest jakiejkolwiek determinacji i chęci w reformowaniu finansów publicznych.
Próg konstytucyjny może w końcu wymusić takie działania, no chyba że politycy przerobią konstytucje, co wcale nie jest niemozliwe, bo akurat byłaby tu pewnie zgoda kompletnie wszystkich parti parlamentarnych, może tylko poza SLD, ale to za mało, żeby nie uzyskać2/3 głosów przez resztę i będziemy szukać drugiego dna...
Brak działań po przekroczeniu progu 60% zagrożone jest Trybunałem Stanu.

dK

Data: 2010-09-22 03:41:23
Autor: zbig
On 22 Wrz, 12:03, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Tomek" <ten...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:4c99cb63$0$21000$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

będziemy szukać drugiego dna...
Brak działań po przekroczeniu progu 60% zagrożone jest Trybunałem Stanu.
Nie trybunał stanu a normalny wymiar sprawiedliwości, bo mowa jest o
środkach budżetowych będących w gestii samorządów a nie o budżecie
państwa.

Data: 2010-09-22 14:15:00
Autor: dK

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1c5de05d-2269-4903-93ea-079a61c645fec32g2000vbq.googlegroups.com...
> [...]

Nie trybunał stanu a normalny wymiar sprawiedliwości, bo mowa jest o
środkach budżetowych będących w gestii samorządów a nie o budżecie
===

Nie pisałem o przekroczeniach w samorządach , ale o globalnym przekroczeniu deficytu budżetowego.
Natomiast co do samorządów, to oczywiście tak. Nie mniej wiele problemów samorządu na swoje źródło właśnie w braku zmian w finansach publicznych i dlatego musi dojść do poważnego wstrząsu wywołanego przekroczeniem progu konstytucyjnego. Bo dopóki jest poniżej to jest przecież jeszcze wszystko OK....

dK

Data: 2010-09-22 14:48:02
Autor: awe

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c99f354$0$22810$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Natomiast co do samorządów, to oczywiście tak. Nie mniej wiele problemów samorządu na swoje źródło właśnie w braku zmian w finansach publicznych i dlatego musi dojść do poważnego wstrząsu wywołanego przekroczeniem progu konstytucyjnego. Bo dopóki jest poniżej to jest przecież jeszcze wszystko OK....

-- -- -- -- -- -
a to ciekawe dlaczego nie wpadles na lepszy pomysl. zmiana rzadu na taki ktory nie masowalby sie sondazami. ryba psuje sie od glowy
awe

Data: 2010-09-22 14:21:33
Autor: Dirko
Rostowski wbija nóz w plecy Tuskowi
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4c99cb63$0$21000$65785112news.neostrada.pl...

Rostowski: deficyt sektora finansów publicznych przekroczy 100 mld zl

    Rzońdźta tak dalej to nawet lewica nie da rady posprzatać po waszych rządach.
    PiS i PO - prawica pożal się Boże.

Data: 2010-09-22 14:49:07
Autor: awe

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:i7cscd$mff$1news.vectranet.pl...
[...]

tak naprawde to lewica jest tu rozdajacym. Nie sadzisz chyba ze PO to prawica? PO to przeciez partia kapciowa
awe

Rostowski wbija nóz w plecy Tuskowi