Rosyjskie "oko" na wiat

Data: 2011-11-30 13:39:02
Autor: jerzy.n
Rosyjskie "oko" na wiat
"...W Kaliningradzie niedaleko granic Polski rozpocza prace nowoczesna stacja radiolokacyjna "Worone - DM". Urzdzenie zostao wczone na polecenie prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa..."
Wczyli i reszte maja w rzyci ...
 http://wiadomosci.wp.pl/gid,14034985,title,Rosyjskie-oko-na-swiat,galeria.html

Data: 2011-11-30 06:59:15
Autor: Jrr
Rosyjskie "oko" na wiat
On 30 Lis, 13:39, "jerzy.n" <dobieszc...@onet.eu> wrote:
[...]

Aj waj!
otysze zburzyli im o wiele wiksz, wi sobie odbudowali po
dwudziestu latach w Kaliningradzie.
jb

 http://wiadomosci.wp.pl/gid,14034985,title,Rosyjskie-oko-na-swiat,gal...

Data: 2011-11-30 13:44:40
Autor: Pan hrabia Bobrowski
Rosyjskie "oko" na wiat

Uytkownik "jerzy.n" <dobieszczyn@onet.eu> napisa w wiadomoci news:4ed62402$0$8453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakich obiektw nad polskim niebem szuka ta stacja?

BBR

Data: 2011-11-30 13:58:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie "oko" na wiat

[...]

Jeli Amerykanie chc ustawia swoje militarne instalacje na obcych terytoriach w bliskoci granic Rosji, to chyba Rosjanom wolno instalowa swoje militaria w obrbie wasnych granic?

--
Jarosaw-Zbawiciel Kaczyski - "musimy uzyska waciw odpowied"

Data: 2011-11-30 15:00:54
Autor: T.
Rosyjskie "oko" na wiat

Uytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa w wiadomoci news:4ed62875$0$1446$65785112news.neostrada.pl...

[...]

"Dmitrij Miedwiediew zapowiedzia przeformowanie federalnych si zbrojnych tak, aby mogy one wykrywa zagroenia ze strony amerykaskich systemw przeciwrakietowych i przeciwdziaa im."

Czyli nie przeciwdziaa rakietom, ale ochrania swoje wasne atakujce cudze terytorium. Chodzi nie o zwalczanie  systemw rakietowych, ale przeciwrakietowych. I tyle w temacie przyjani polsko-rosyjskiej...
T.

Data: 2011-11-30 15:42:10
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie "oko" na wiat

Uytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomoci news:4ed63797$0$5810$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No to mi powiedz, czym Amerykanie chc zwalcza rosyjskie rakiety? Czy nie przypadkiem rakietami? Jeli takie rakiety mog rozwala rosyjskie rakiety, to czy take mog rozwala rosyjskie miasta itd...? Czym si rni przeciwrakiety od rakiet? Ja sdz, e niczym, poza umown nazw. Moe jedynie adunkiem wybuchowym, ktry mona dowolnie zmienia?
I dlaczego umieszczaj je pod nosem ruskich, a nie na swoim terytorium?
I dlaczego nie pozwolili ruskim na umieszczenie rakiet na Kubie?
To dlaczego ruskie maj pozwoli na umieszczenie amerykaskich rakiet pod swoim nosem?
Punkt widzenia zaleny jest od punktu siedzenia. Takie to trywialne, a jakie prawdziwe.

--
Jarosaw-Zbawiciel Kaczyski - "musimy uzyska waciw odpowied"

Data: 2011-12-01 10:35:00
Autor: T.
Rosyjskie "oko" na wiat

Uytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa w wiadomoci news:4ed640c4$0$1459$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Technologi.
Poczytaj sobie o rakietach np. ziemia-ziemia i ziemia-powietrze. Czym rni sie Patriot od Tomahawka... To tak jak porwnywa samolot myliwski z transportowcem. Transportowiec moe przenosi bro jadrow, myliwiec - nie. podobnie jest z rakietami balistycznymi i antyrakietami.
Tomek

Data: 2011-12-01 07:43:25
Autor: robertbig
Rosyjskie "oko" na wiat
W dniu czwartek, 1 grudnia 2011, 10:35:00 UTC+1 użytkownik T. napisał:

> Poczytaj sobie o rakietach np. ziemia-ziemia i ziemia-powietrze. Czym ró¿ni sie Patriot od Tomahawka... To tak jak porównywaæ samolot my¶liwski z transportowcem. Transportowiec mo¿e przenosiæ broñ jadrow±, my¶liwiec - nie. podobnie jest z rakietami balistycznymi i antyrakietami.
Tomek

Ciebie wiedzy o lotnictwie to chyba uczył "jedyny w polsce prawdziwy ekspert od lotnictwa" w/g Macierewicza, niejaki Zalewski. Zawód technik -cukiernik.

Twoich  bredni nie da sie inaczej skomentować.

Data: 2011-12-01 10:56:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie "oko" na wiat

Uytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisa w wiadomoci news:4ed74ac5$0$5807$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Sranie w banie. Twierdzisz, e gwodzia nie mona wbi w desk kawakiem kamienia? To si mylisz.
Kady samolot moe przenosi bro jdrow. Tym bardziej samolot myliwski. Nawet czowiek moe wzi walizkow bb atomow i przenie w dowolne miejsce.

--
Jarosaw-Zbawiciel Kaczyski - "musimy uzyska waciw odpowied"

Data: 2011-11-30 15:54:53
Autor: boukun
Rosyjskie "oko" na wiat

[...]

To nie Amerykanie chc, tylko nasze pieski same si o to prosz...

boukun

Data: 2011-11-30 17:29:53
Autor: Buba
Rosyjskie "oko" na wiat
Dnia Wed, 30 Nov 2011 13:39:02 +0100, jerzy.n napisa(a):

[...]

Po jaka choler im ten radar?

Buba

Data: 2011-12-01 11:22:12
Autor: kogutek
Rosyjskie
Buba <bubabuba@sittingbull.ca> napisa(a):
> [...]

> "...W Kaliningradzie niedaleko granic Polski rozpocza prace nowoczesna > stacja radiolokacyjna "Worone - DM". Urzdzenie zostao wczone na > polecenie prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa..."

Nie im tylko nam. Tobie te. W tej chwili nie ma adnego zagroenia czci
Europy ze strony Rosji. Nikt w Europie te nie zamierza atakowa i podbija
Rosji. Czyli oglnie w Europie ( Rosja to te Europa) po raz pierwszy w
nowoytnej historii nie ma zagroenia e rozpta si wojna. To po co radar? Do
obserwacji tego co niedugo si stanie. Rejon Iranu jest zapewne dobrze
zabezpieczony. Ale nie ma adnej gwarancji e jaka rakieta wystrzelona w
lepym odwecie przeciwko niewiernym nie przedrze si przez istniejce
zabezpieczenia. Nie ma adnej gwarancji e nie bdzie taka rakieta uzbrojona w
gowice jdrowe. To e do tej pory Iran nie zrobi bomby atomowej jest pewne.
Ale nikt nie wie czy wczeniej czego takiego nie kupi. To pomimo niskiego
poziomu ycia obywateli bogaty kraj. Obrona musi by wielostopniowa. W tej
czci globu tylko Rosjanie maj odpowiedni technologi. Wiec logiczne jest
e to oni chc zapewni bezpieczestwo sobie i przy okazji innym. Prawd o tym
do czego ten radar zna kilka osb na Ziemi. Mona tylko przypuszcza. Jak
wyczy typowo polsk gupi nienawi do Rosji i Rosjan to zostaje tylko
takie wytumaczenie po co Rosjanom taki radar. A jak by sytuacja tak si
rozwina e Rosjanie unieszkodliwili by jedn rakiet zagraajc Europie
zachodniej. To zostan okrzyknici bohaterami i Rosja zostanie honorowym
czonkiem Unii Europejskiej. I to bdzie bardzo dobre rozwizanie bo Europa
nie moe si rozwija bez rosyjskich surowcw a Rosja bez europejskiej
technologii. Wcz telewizor, popatrz co si dzieje i postaraj si sam
wycigna wnioski. Ameryka udaje e nic si nie dzieje. Rosjanie poszli w ich
lady ale stawiaj radary i maluj na rakietach " Za Radinu". Izrael pomimo
tego e grzej cay czas na lotniskach silniki w samolotach wyartykuowa e w
tej chwili na pewno nie zaatakuje wybranych celw w Iranie. Na dodatek z tej
niechci do bombardowa Iranu poda przyblion licz ofiar. Anglia pod
pretekstem kibolskich zamieszek ewakuuje dyplomatw z Iranu i nie zaleca swoim
obywatelom eby wybierali si w tamte rejony. Dobrze by byo jak by si
wszystko rozeszo po kociach. Ale to mao prawdopodobne bo strona muzumaska
jest nie reformowalna.  --

Data: 2011-12-01 12:34:55
Autor: boukun
Rosyjskie

Uytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisa
Dobrze by byo jak by si
wszystko rozeszo po kociach. Ale to mao prawdopodobne bo strona muzumaska
jest nie reformowalna.

Iran musi mie bro atomow, to jedyna szansa na pokj i odzyskanie przez wiat wolnoci...

boukun

Data: 2011-12-01 11:46:54
Autor: kogutek
Rosyjskie
boukun <boukun@neostrada.pl> napisa(a):

> [...]
> jest nie reformowalna.

Iran musi mie bro atomow, to jedyna szansa na pokj i odzyskanie przez wiat

I moesz mi wierzy e jak si bardzo postaraj to bd mieli. Ale nie swoj
tylko z napisem Made in Israel. I jak dostan tak bro w formie zrzutw to
faktycznie szanse na wiatowy pokj wzrosn. Czego sobie i Tobie ycz, No
chyba ze jeste arabem to wyrazy ubolewania. --

Data: 2011-12-01 12:55:28
Autor: boukun
Rosyjskie

Uytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:jb7pfe$h0h$1inews.gazeta.pl...
> [...]

faktycznie szanse na wiatowy pokj wzrosn. Czego sobie i Tobie ycz, No
chyba ze jeste arabem to wyrazy ubolewania.

Niestety, policjanci wiata USA i Izrael musz w kocu przegra, czego sobie i tobie ycz, dla pokoju i adu na wiecie... Nie moe by tak, e jeden imperialista uzurpuje sobie prawo do monopolu na bro atomow i szantauje potem cay wiat... No chyba, e jeste syjonista...

boukun

Data: 2011-12-01 06:08:49
Autor: jrr
Rosyjskie
On 1 Gru, 12:55, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKA...@gazeta.pl> napisa w wiadomo cinews:jb7pfe$h0h$1inews.gazeta.pl...

> [...]

> faktycznie szanse na wiatowy pok j wzrosn . Czego sobie i Tobie ycz , No
> chyba ze jeste arabem to wyrazy ubolewania.

Gdyby nie 'policjaci swiata USA', siedziaby juz w agrze boukun,
albo wcha las od spodu.
jb

Data: 2011-12-01 14:45:38
Autor: Obserwator
Rosyjskie
boukun <boukun@neostrada.pl> napisa(a):
Niestety, policjanci wiata USA i Izrael musz w kocu przegra, czego sobie i tobie ycz, dla pokoju i adu na wiecie...

a ty chociasz wiesz dlaczego powstal Izrael? Przez takich jak ty fanatykow i kretynow powstal, ktorzy za cale zlo tego
swiata oskarzaja albo kulakow, albo stonke ziemniaczana, albo Kaczynskiego i PiS.

Data: 2011-12-01 15:06:39
Autor: kogutek
Rosyjskie
 Obserwator <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisa(a):
boukun <boukun@neostrada.pl> napisa(a): > Niestety, policjanci wiata USA i Izrael musz w kocu przegra, czego sobie i > tobie ycz, dla pokoju i adu na wiecie...

[...]
Co do stonki i kuakw zgoda, Nie s winni.  Ale przykad 3 i 4 trzeba
przedyskutowa. --

Data: 2011-12-01 18:18:42
Autor: Buba
Rosyjskie
Dnia Thu, 1 Dec 2011 14:45:38 +0000 (UTC), Obserwator napisa(a):

[...]

Co wsplnego z powstaniem pastwa Izrael ma ten boukun? Zwr uwag, e to
PiS i Kaczyski wsplnie ze swoimi klonami w SP oskaraj PO, Tuska i
Komorowskiego o wszystko. Nie jest wane ze czy dobre. Przeciez to chore.

--
Wysany 2011-12-01 18:17:01.

Data: 2011-12-01 15:03:23
Autor: kogutek
Rosyjskie
> [...]

m cay wiat... No chyba, e jeste syjonista...

Zadae pytanie czy jestem syjonist czy to stwierdzie? Przypomnij sobie
mecz w pik non Polska Izrael. Dziennikarz zanim si mecz zacz powiedzia
e bez wzgldu na to kto wygra to zawsze bd to nasi. Nie wiem czy jestem
ydem. Ty te tego nie wiesz. Skoro w badaniach genetycznych wyszo e
przecitny Polak jest przecitnie w pidziesiciu procentach, tak tak poowa,
ydem. To zego sowa na nich nie powiem bo przecie sam sobie do kieszeni
sra nie bd. Ale co w tym musi byc. Bo jak sysz w tv e ydzi
dopierdolili arabom to mi jako lej na duszy. A jak sysz e jaki arabski
terrorysta wysadzi si w autobusie wiozcych uczniw do szkoy to jak bym
mia przycisk do bombek z grzybkiem to bym go nacisn. Jak nie masz takich
odczu jak ja i masz mao kasy to s dwa wytumaczenia. Albo w Tobie jest za
mao yda w ydzie i to dlatego. Moesz te by nie zkrajcowany z nimi. Ale to
jeszcze gorzej. Bo jak u wszystkich wystpuj charakterystyczne dla ydw
kombinacje genw a u Ciebie nie. To znaczy e u Ciebie w rodzinie o wiekw
rozmnaali si wsobnie. Wiesz, ojciec crk. Syn matk i siostr. Jak brat
brata to nie bo dzieci z tego nie ma. Po kilku razach przygupy z tego
wychodz. Ty wiesz e moesz by nie pomieszany. --

Data: 2011-12-01 14:37:16
Autor: stevep
Rosyjskie
Dnia 01-12-2011 o 12:34:55 boukun <boukun@neostrada.pl> napisa(a):

[...]

Na tym, czy na tamtym wiecie?

--
stevep
Uywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2011-12-01 15:37:08
Autor: Obserwator
Rosyjskie
kogutek <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisa(a):
wyczy typowo polsk gupi nienawi do Rosji i Rosjan to zostaje tylko

nienawisc do Rosjan? Przeciez to Rosjanie nienawidzili zawsze Polakow i
uwazali tak jak Niemcy, ze Polska nie powinna istniec.

Wyskok Sikorskiego z przylaczeniem Polski do strefy niemieckiej, to pierwszy
krok w realizacji scenariusza rozbiorowego Polski i utworzenia globalnego
sytemu Euroazji. Kaczynski probowal temu zapobiec i dlatego skonczyl, tak jak
skonczyl.

Po 1989 r kordon sanitarny miedzy Europa a Rosja zostal utworzony (Polska
stanowila w nim bardzo wazny element. Od momentu dojscia do wladzy PO, plany
sie zmienily. Tusk i Komorowski przystapili do realizacji planow globalistow
w ktorym Rosja i Niemcy graja glowne role.

*Rozbiorowy scenariusz dla Polski

Przeszkod w realizacji wielkiego eurazjatyckiego imperium od Atlantyku do
Pacyfiku stanowi, podobnie jak w okresie midzywojennym, kraje Europy
rodkowo-Wschodniej, okrelane w kategoriach geopolitycznych jako Midzymorze,
a w kategoriach utylitarno-politycznych, z punktu widzenia Zachodu, jako
kordon sanitarny. Aleksander Dugin stwierdza: "Atlantyccy geopolitycy wietnie rozpoznaj
strategiczne niebezpieczestwo sojuszu Rosji z Europ (szczeglnie z Niemcami)". Std ich usiowania oddzielenia tych dwch organizmw swoist, geopolityczn
przegrod w postaci pasa niezalenych pastw niezwizanych ani z Rosj, ani z
Niemcami, co znalazo swj wyraz w traktacie wersalskim powoujcym do ycia
suwerenne pastwa w Europie rodkowo-Wschodniej.

Zdaniem Dugina, kordon sanitarny zosta odtworzony w latach 90. XX wieku. W
jego skad wchodz: nieodmiennie Polska, kraje batyckie, Czechy i Sowacja,
Wgry, Rumunia, Ukraina i Biaoru.

 Wedug Dugina, "zadaniem Eurazji jest, aby taki kordon nie istnia. Jest to w
interesach i Europy, i Rosji". Stawia zreszt haso: "zniszczy kordon sanitarny", w sposb rwnie
zasadniczy, co "zniszczy Kartagin" (tj. Stany Zjednoczone). Dopiero po likwidacji kordonu sanitarnego mona bdzie "przeksztaci
przestrze od Dublina do Wadywostoku w stref kooperacji, wsppracy i
strategicznego partnerstwa".

Jak widzia realizacj tego postulatu, o tym wiadcz jego uwagi na temat
Ukrainy. Znajdziemy wrd nich tez, e Ukraina jako niepodlege pastwo "nie
ma najmniejszego geopolitycznego sensu". Dlatego te stwierdza kategorycznie: "Dalsze istnienie unitarnej Ukrainy jest
niedopuszczalne. To terytorium powinno by podzielone na kilka okrgw,
odpowiadajcych geopolitycznym i etnokulturowym realiom".

Podobny rozbiorowy scenariusz dla Polski przewiduje Aleksiej Mitrofanow. Gosi
on, e Polska powinna by zredukowana do ok. 40 proc. swojego obecnego
terytorium, ktre zostanie podzielone midzy tych samych, co w 1939 roku
kontrahentw. Usilnie stara si uposay ponownie zjednoczone Niemcy nabytkami
terytorialnymi nie tylko na wschodzie, kosztem Polski, ale take na zachodzie
(Alzacja i Lotaryngia), na pnocy (Szlezwik) oraz na poudniu (Sudety).
Mitrofanow sdzi, e za tak cen Niemcy powrc do koncepcji osi Berlin -
Moskwa - Tokio i zerw z orientacj atlantyck.

Mitteleuropa yje

Wyuskanie Niemiec ze struktur atlantyckich byo gwnym zamierzeniem twrcw
sowieckiej pieriestrojki. Ilia Chakowicz stwierdza: "W polityce zagranicznej ZSRS pierestrojka zacza
si po tym, jak zostao wysunite znamienne haso 'zjednoczonej Europy od
Wadywostoku do Gibraltaru'.

 Mwic wprost, zjednoczenie Niemiec byo traktowane przez ideologw
pierestrojki jako pierwszy krok na drodze do osignicia tego utopijnego celu". Aleksander Dugin, nieugity krytyk Gorbaczowa i jego polityki, w tym jednym
punkcie czyni wszelako wyjtek i pisze: "Gorbaczow mia pikn ide 'wsplnego
europejskiego domu'. Jej istota polegaa na zblieniu z Europ na zasadzie wzajemnych korzyci,
pomocy ZSRS dla utworzenia zjednoczonej Europy w kwestiach energetyki oraz
ustanowienia wsplnego systemu bezpieczestwa strategicznego". Koncepcja "europejskiego wsplnego domu" nakadaa si na inn struktur
geopolityczn, a mianowicie "wsplnot atlantyck". Wedug atwo czytelnych nadziei kremlowskich strategw efektem tego miao by
geopolityczne tarcie, ktre doprowadzi w kocu do oddalenia si Europy
Zachodniej od Stanw Zjednoczonych.

Nowa polityka Moskwy zostaa zaanonsowana wiatu przez doradc Gorbaczowa do
spraw polityki midzynarodowej Nikoaja Portugaowa. Wywoaa te znamienne
komentarze. Byy szef CIA Richard Helms owiadczy, e wysiki podejmowane na rzecz
ponownego zjednoczenia Niemiec oznaczaj "zbrodni absolutn wobec NATO".

 Natomiast Robert Livingstone stwierdzi ze swej strony, e nikt na Zachodzie
nie ma odwagi powiedzie gono i otwarcie, e kwestia niemiecka staje si
najwikszym niebezpieczestwem zagraajcym integralnoci wiata atlantyckiego.

Komentarze moskiewskie potwierdzay zasadno obaw Anglosasw, nie ukrywajc,
e taki by wanie zamys ukryty w manewrze Gorbaczowa. Aleksander Panarin pisa w 1997 roku: "W Europie zarysowuje si nowy
geopolityczny ukad si zwizany ze zjednoczeniem Niemiec. Zjednoczenie to
bezspornie samo w sobie stanowi wyzwanie wobec ustanowionego po 1945 roku
systemu atlantyckiego. Nowy fenomen Mitteleuropy krystalizujcej si wok Niemiec oznacza nie tylko
demonta poprzedniego systemu Europy Wschodniej i bloku eurazjatyckiego,
niegdy kontrolowanego przez ZSRS, ale i demonta systemu atlantyckiego. Proces ten nie moe nie przyj charakteru alternatywy wobec amerykanizmu. Ta
alternatywa moe przybiera bardziej lub mniej jawne formy, ale sama w sobie
nie podlega kwestii".

Antyamerykaski charakter lansowanych w Moskwie koncepcji wyziera z pism
Dugina, ktry pisze, e kozem ofiarnym projektowanej przez niego konstrukcji
geopolitycznej bd Stany Zjednoczone. Podkopanie ich potgi "a do penego zburzenia tej geopolitycznej konstrukcji
bdzie realizowane planowo i bezkompromisowo przez wszystkich uczestnikw
Nowego Imperium".

Plany eurazjatystw Wschodu i Zachodu zmierzaj wic do wyparcia Stanw
Zjednoczonych z Eurazji i zredukowania ich pozycji midzynarodowej. Drugim,
rzadziej wymienianym celem, jest Izrael. Stojc na gruncie realizmu politycznego, musimy traktowa to pastwo jako
wielkie mocarstwo nie tylko ze wzgldu na trzeci na wiecie arsena nuklearny. A wedug belgijskiego geopolityka Jeana Thiriarta, projektowana przez niego
Wielka Europa nawie partnerstwo strategiczne ze wiatem islamu.

 W tej sytuacji Izraelowi przypadnie rola, jak stwierdza, "maego
pasterskiego kraju na Bliskim Wschodzie". Wreszcie trzecim regionem, ktrego rola zostanie zdegradowana, jest Europa
rodkowo-Wschodnia z Polsk na czele. Niestety, wiadomo konsekwencji
rozgrywanej wspczenie batalii geopolitycznej nie jest powszechna wrd
naszej klasy politycznej, o czym wiadcz niepowane, histeryczne reakcje
politykw i mainstreamowej prasy na wypowiedzi Jarosawa Kaczyskiego
dotykajce tej kwestii.

calosc tutaj, tekst dlugi i rzetelny.

Polecam rowniez w tym temacie, teksty Szeremetiewa o geopolityce.  http://moher.nowyekran.pl/post/38297,nowy-ekran-huffingtonpost-czy-a

Data: 2011-12-01 11:44:53
Autor: jrr
Rosyjskie
On 1 Gru, 16:37, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
kogutek <sok_marchwi...@NOSPAM.gazeta.pl> napisa (a):

> wy czy typowo polsk g upi nienawi do Rosji i Rosjan to zostaje tylko

nienawisc do Rosjan? Przeciez to Rosjanie nienawidzili zawsze Polakow

Nieprawda.
Rosjanie jako nard nigdy nie nienawidzili Polakw. Mogli nienawidzie
Turkw lub Tatarw, ktrych regularnie najedali, ale historyczna
Rosja niegdy nie najechaa Polski. To mymy od wiekw nachodzili
ruskie ziemie (Chrobry, Kazimierz Wielki, Batory). W redniowieczu
pogascy Litwini zagarnli ogrom ruskich ziem, co postawio ich w
konflikcie z Moskw. Inkorporujc litewskie ziemie do Korony
odziedziczylismy ten konflikt.
W XYIII wieku wojska rosyjskie znalazy si w Warszawie na wyrane
zaproszenie polskich frakcji politycznych (Targowica itp.). Rozbiory
te byy na wasne yczenie. Pniej poszczulimy na Rosj Napoleona.
Warto zauway, e w granicach wczesnej Rosji nie leza ani skrawek
Korony zamieszkaej przez Polakw. Podczas rozbiorw Rosja wzia
Litw i Ukrain, a wiec po raz drugi w Warszawie Rosjanie zjawili si
rwnie z naszego powodu. W czasach napoleoskich mona byo byo
odbudowa Koron (ks. Jzef Poniatowski) bez napadania na Rosj.
Chcielimy wiecej, mielimy ich po raz drugi w Warszawie (moe i
dobrze - ycie gospodarcze i kulturalne w kongreswce kwito).
Dodam jeszcze, e w bolszewickim dozynaniu Rosji bray czynny udzia
wypierdki ludzkoci pokroju Felusia Dzieryskiego (ktrym nasz
Pisudski nie raz dopomaga). W 39. nie napada nas adna Rosja, tylko
wanie oni.

Pozdrowienia
jb

Data: 2011-12-02 01:20:25
Autor: Obserwator
Rosyjskie
jrr <jacekbialy0@tlen.pl> napisa(a):
wrote:
> kogutek <sok_marchwi...@NOSPAM.gazeta.pl> napisa (a):

> nienawisc do Rosjan? Przeciez to Rosjanie nienawidzili zawsze Polakow

Nieprawda.
Rosjanie jako narod nigdy nie nienawidzili Polakow.

owszem, nienawidzili bo zazdroscili Polakom wielu cech charakteru ktorych sami nie posiadaja (oczywiscie to generalna uwaga i nie dotyczy wszystkich Rosjan. podobnie jak nie mozna takich uogolnien stosowac w stosunku do Polakow).

Aby nie bylo nieporozumien dodam, ze osobiscie nie mam zadnych uprzedzen do
Rosjan, ale jako narod robia podobne bledy jak Polacy i wybieraja durni i psychopatow na swoich wladcow.

Rosjanie (wladcy) bali sie Polakow i nadal boja. Narod rosyjski to biedny,naiwny narod (generalnie).

, ale historycznie
Rosja niegdy nie najechala Polski.To mysmy od wiekow nachodzili
ruskie ziemie

to moze ja znam inna historie Polski albo inaczej ja interpretuje?
Najechac mozna rowniez pod pozorem zaprowadzenia pokoju i tak sie zdajse stalo ostatnio w trakcie i po II wojnie S.W.?

Wczesniej tez nas najezdzali, ale w Polsce historii uczy sie w sposob  (nomen omen:))*WYBIORCZY* i glownie obowiazuje ta *WERSJA* od  zakonczenia II wojny swiatwej.

Nie znam najnowszych podrecznikow do historii, wiec nie wiem, czy nadal pisza je rodzice komunistow.

Data: 2011-12-02 07:07:02
Autor: jrr
Rosyjskie
On 2 Gru, 02:20, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
jrr <jacekbia...@tlen.pl> napisa(a):

> Nieprawda.
> Rosjanie jako narod nigdy nie nienawidzili Polakow.

owszem, nienawidzili bo zazdroscili Polakom wielu cech charakteru ktorych sami
nie posiadaja

Pewne cechy w nas podziwiali, innymi gardzili.
Byli dla nas zbyt liczni, aby nas nienawidzie.
jb

Data: 2011-12-02 07:13:53
Autor: jrr
Rosyjskie

Rosjanie (wladcy) bali sie Polakow

Kady wadca obawia si buntownikw.

i nadal boja. Narod rosyjski to
biedny,naiwny narod (generalnie).

Po zamachu niemieckich dywersantw w 1917 roku Rosja przestaa
istnie. Trudno dzi ocenia tych, ktrzy przeyli ten holokaust.
jb

Data: 2011-12-02 07:29:34
Autor: jrr
Rosyjskie

to moze ja znam inna historie Polski albo inaczej ja interpretuje?
Najechac mozna rowniez pod pozorem zaprowadzenia pokoju i tak sie zdajse stalo
ostatnio w trakcie i po II wojnie S.W.?

W czasie II Wojny wiatowej Rosji ju nie byo (pisaem o ty
wczeniej, ale wycie).
Dzisiejsza Rosja jest mentalnociowo Zwizkiem Sowieckim. Lecz carska
Rosja bya inna. Chopstwo byo bogobojnie ulege, za to mieszczastwo
pene spiskowcw i buntownikw. Rosjanie byli narodem indywidualistw
(literatura!). Ci ktrzy przetrwali, mogli albo ucieka, albo
egzystowa jak bydo hodowlane. Poka mi dobr powie napisan przez
sowietw. Oto co rni jednych od drugich.
jb

Data: 2011-12-02 18:43:32
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie

Uytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisa w wiadomoci news:afdd9a37-d673-4891-b22b-b4a2c979b043i6g2000vbe.googlegroups.com...

[...]

Syszae co o Aleksandrze Soenicynie?
Moe o Iwanie Bunin?
Moe Borys Pasternak?
A Micha Szoochow?
A Josif Brodski?

Nic ci to nie mwi?

Data: 2011-12-02 13:02:44
Autor: jrr
Rosyjskie

================================================>
[...]

Owsze, mówi. Z wikipedii:

Iwan Bunin
Bunin opuścił Moskwę po rewolucji październikowej, udając się do
Odessy. Wyjechał stamtąd ostatnim francuskim statkiem w 1919 r. i
osiadł w Grasse we Francji. Wydał tam Przeklęte dni, w których zawarł
swój sprzeciw wobec rządów bolszewickich. O radzieckim rządzie pisał:
"Cóż to za odrażająca galeria przestępców!"

Borys Pasternak
Lata 30. to okres twórczego kryzysu poety sprzeciwiającego się
komunistycznemu reżimowi. W 1936 z powodu swojej bezpartyjności padł
ofiarą nagonki ze strony reżimowych krytyków literackich (prowadzonej
m.in. na łamach Litieratutrnajej Gaziety). W 1937 - w apogeum Wielkiej
Czystki - jako jedyny nie podpisał się pod apelem pisarzy o
rozstrzelanie "gadzin - zdrajców i szpiegów"[1]. Udało mu się uniknąć
aresztowania mimo iż niektórzy represjonowani artyści (m.in. reżyser
Wsiewołod Meyerhold) złożyli pod wpływem tortur obciążające go
zeznania[2].
W latach powojennych Pasternak napisał swoją najsłynniejszą powieść,
Doktor Żywago (ukończoną w 1954 roku), opowiadającą o przed- i
porewolucyjnych losach inteligencji rosyjskiej. W cztery lata później,
w 1958 roku, otrzymał za nią literacką Nagrodę Nobla, władze
komunistyczne jednak uznały utwór za antyradziecki i zmusiły autora do
odmowy jej przyjęcia. Na motywach tej powieści został nakręcony znany,
nagrodzony Oscarami film Davida Leana pod tym samym tytułem a w 2002
roku powstał film telewizyjny w reżyserii Giacomo Campiottiego
nominowany do nagrody BAFTA. Borys Pasternak dziś uważany jest za
jednego z czołowych rosyjskich pisarzy dysydentów.

Josif Brodskij
Ur. 24 maja 1940 w Leningradzie, ZSRR, zm. 28 stycznia 1996 w Nowym
Jorku, USA) - jeden z największych poetów i eseistów XX wieku. W ZSRR
skazany na przymusowe roboty za pasożytnictwo. W 1972 pozbawiony
obywatelstwa i wydalony ze Związku Radzieckiego. Zamieszkał w Nowym
Jorku, gdzie wykładał na różnych uczelniach.
Michaił Szołochow

Aleksander Isajewicz Sołżenicyn
Po aresztowaniu trafił do więzienia na Łubiance, a stamtąd na Butyrki
w Moskwie. Na mocy osławionego artykułu 58, p. 10 (antyradziecka
agitacja) i 11 (próba utworzenia organizacji antyradzieckiej)
ówczesnego radzieckiego kodeksu karnego został skazany na 8 lat
wychowawczego obozu pracy. Więziono go w obozie w dawnym monasterze
Nowe Jeruzalem pod Moskwą, następnie pracował w szaraszce (specjalny
obóz dla specjalistów i naukowców) w Marfinie, a w końcu przewieziono
go do obozu w Jekybastuzie.
Został zwolniony w lutym 1953 i skierowany na "wieczne osiedlenie" do
wioski Kok-Terek w obwodzie dżambulskim w Kazachstanie.
We wrześniu 1965 KGB skonfiskowało większość zakonspirowanego archiwum
pisarza, a rok później jego pisma zostały objęte nieoficjalnym zakazem
publikacji. On sam poddawany był rozmaitym szykanom, rozpowszechniano
m.in. pogłoski o jego żydowskim pochodzeniu i współpracy z gestapo. W
1966 ukazało się ostatnie opowiadanie Aleksandra Sołżenicyna w Nowym
Mirze. Rok później skierował on do IV zjazdu pisarzy radzieckich list
otwarty z żądaniem m.in. likwidacji cenzury. Ocalałe lub odtworzone
utwory przekazywał na Zachód, stopniowo zezwalając na publikację (Krąg
pierwszy i Oddział chorych na raka w 1968). W 1969 został wykluczony
ze Związku Pisarzy Radzieckich. Zamieszkał wówczas na daczy słynnego
rosyjskiego wiolonczelisty-wirtuoza Mścisława Rostropowicza.
W 1970 roku Aleksander Sołżenicyn otrzymał literacką Nagrodę Nobla za
całokształt twórczości. W jej uzasadnieniu znalazły się m.in. słowa:
za moralną siłę, z jaką spełnia obowiązki wobec niezastąpionych
tradycji literatury rosyjskiej. Niektóre źródła podają, że nagroda
przyznana została pisarzowi za Archipelag Gułag, jednak w 1970 dzieło
to nie było jeszcze opublikowane (choć mogło być znane Komitetowi
Noblowskiemu w nieoficjalnym odpisie). Sołżenicyn przez długi czas nie
mógł zdecydować się na odebranie nagrody, obawiając się zakazu powrotu
do ojczyzny. Po ukazaniu się w Paryżu w 1971 Sierpnia Czternastego
(roku), pierwszej części epopei Czerwone koło, władze nasiliły szykany
wobec pisarza.
Sołżenicyn jest autorem określenia obrazowanszczina (образованщина)
użytego jako tytuł eseju[2], będącego pejoratywnym określeniem ludzi,
którzy dzięki władzy bolszewików zastąpili tradycyjną inteligencję.
Termin ten przełożył na jęz. polski Roman Zimand jako wykształciuch,
natomiast prof. A. de Lazari używa pojęcia wykształceniec.

Szołochow, jako funkcjonariusz literacki i partyjny (od 1962 zasiadał
w KC KPZR) zasłynął ze skrajnie ortodoksyjnych wystąpień publicznych i
publicystycznych, także podczas gigantycznej akcji propagandowej i
nagonki na Borysa Pasternaka.
W 1965 w ZSRR zostało aresztowanych dwóch pisarzy - Andriej Siniawski
i Julij Daniel - za publikowanie swoich utworów za granicą. Obu
twórców skazano na kilkuletnie wyroki więzienia w obozie o zaostrzonym
rygorze. Podczas XXIII zjazdu KPZR (w 1966) Szołochow wystąpił z
referatem, w którym żałował, że Siniawskiego i Daniela ominęła kara
śmierci[1].
W latach 70. Aleksander Sołżenicyn zarzucił Szołochowowi plagiat
utworu Cichy Don, którego autorem miał być w rzeczywistości Fiodor
Kriukow, kozacki pisarz zamordowany przez bolszewików w 1920 roku. Od
tego czasu przedstawiono liczne dowody potwierdzające tezę
Sołżenicyna, m.in. teksty dawnych utworów Kriukowa, które Szołochow
przepisał bez jakichkolwiek zmian.
Zadziwiające podobieństwa znaleziono także w utworze Los człowieka z
1957 roku. Jego pierwowzorem były dwa opowiadania Kriukowa Włoch
Zamczałow z 1916 roku oraz W gościach u towarzysza Mironowa z 1919
roku, opublikowane w tychże latach przez czasopisma "Russkie
wiedomosti" oraz "Donskie wiedomosti".
Pochodzący z Rostowa publicysta Miezencew przedstawił teorię, według
której Szołochow wszedł w posiadanie archiwum dzieł Kriukowa,
znajdującego się w stanicy Głazunowskiej, w okręgu Wojska Dońskiego.
Sam Szołochow twierdził, że wszelkie rękopisy m.in. Cichego Donu
zaginęły w 1941 roku. Miezencew uważał, że Szołochow wykorzystał te
utwory, nie przypuszczając aby ktokolwiek skojarzył je z dawno
nieżyjącym Kriukowem[potrzebne źródło].

A więc rosyjscy antykomuniści i jeden sowiecki szarlatan.
jb

Data: 2011-12-03 10:00:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie

Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:bcd2f9d5-78ec-4b5d-8e17-22b7c25fc917o13g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

I jaki wniosek z tego wyciągasz? Czy dalej upierasz się, że w ZSRR nie powstała żadna dobra powieść: "...Pokaż mi dobrą powieść napisaną przez sowietów..."?

Data: 2011-12-03 04:13:12
Autor: jrr
Rosyjskie

=============================================>
I jaki wniosek z tego wyciągasz? Czy dalej upierasz się, że w ZSRR nie
powstała żadna dobra powieść: "...Pokaż mi dobrą powieść napisaną przez
sowietów..."?

No właśnie Idzikowski! Pokaż mi dobrą powieść napisaną przez sowieta!
Ślepy jesteś? Nie pytałem o książki napisane w ZSRR. W obozie
Auschwitz ludzie równierz pisali i tworzyli sztukę, co nie jest
zasługą ich oprawców.
Pokaż mi dzieło sztuki komucha! Tylko ludzie potrafią tworzyć sztukę.
Komuch zrezygnował z własnego człowieczeństwa, dlatego potrafi jedynie
budować łagry dla 'wiecznie nienażartych świńskich....'Pogadaj sobie z
jadryskiem.

jb

Data: 2011-12-03 14:17:39
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie

Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:710a5a0b-e7d6-4991-bf8a-0f45cca737d1u6g2000vbg.googlegroups.com...
> [...]

Komuch zrezygnował z własnego człowieczeństwa, dlatego potrafi jedynie
budować łagry dla 'wiecznie nienażartych świńskich...'Pogadaj sobie z

ZSRR zamieszkiwali:
eskimosi?
pigmeje?
neandertalczycy?
Istoty z innej planety?
sowieci?

Data: 2011-12-03 06:02:00
Autor: jrr
Rosyjskie
On 3 Gru, 14:17, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:710a5a0b-e7d6-4991-bf8a-0f45cca737d1u6g2000vbg.googlegroups.com...
> [...]

Komuch zrezygnował z własnego człowieczeństwa, dlatego potrafi jedynie
budować łagry dla 'wiecznie nienażartych świńskich...'Pogadaj sobie z

Towarzyszu Idzikowski! Nie wiecie kto zamieszkiwał ZSRR?!
Związek Radziecki zamieszkiwał Naród Radziecki! (trzeba wam zrobić
partyjne szkolenie). Kto nie chciał sie z tym narodem identyfikować,
musiał spierdalać, albo gnić w łagrze.
Nie macie nikogo, więc przywłaszczacie sobie swoich wrogów, jak
Sołżenicyn, Pasternak, Bunin. Oni mieli w dupie całą waszą sowiecką
cywilizację, a ty mnie pytasz kto zamieszkiwał ZSRR. Na zebraniach
partyjnych spałeś?

jb

Data: 2011-12-03 15:25:20
Autor: Bogdan Idzikowski
Rosyjskie

Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:8b330826-2fe4-478a-9040-f19c05e6b18ce2g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

Sołżenicyn, Pasternak, Bunin. Oni mieli w dupie całą waszą sowiecką
cywilizację, a ty mnie pytasz kto zamieszkiwał ZSRR. Na zebraniach

Spałem. Co to jest "sowiecka cywilizacja"? No i co to jest ZSRR bo chyba nie Związek Radziecki?

Data: 2011-12-03 11:07:04
Autor: jrr
Rosyjskie

Towarzyszu Idzikowski! Nie wiecie kto zamieszkiwa ZSRR?!
Zwizek Radziecki zamieszkiwa Nard Radziecki! (trzeba wam zrobi
partyjne szkolenie). Kto nie chcia sie z tym narodem identyfikowa,
musia spierdala, albo gni w agrze.
Nie macie nikogo, wic przywaszczacie sobie swoich wrogw, jak
Soenicyn, Pasternak, Bunin. Oni mieli w dupie ca wasz sowieck
cywilizacj, a ty mnie pytasz kto zamieszkiwa ZSRR. Na zebraniach
partyjnych spae?

=========================================>
Spaem.

Trzeba zozy na was raport!

Co to jest "sowiecka cywilizacja"?

To jest wanie chlew, ktry razem z innymi towarzyszami ecie
budowali.

No i co to jest ZSRR bo chyba nie
Zwizek Radziecki?

Kto was zapisa do Partii?!!
_kolektyw

Data: 2011-12-03 14:31:49
Autor: Obserwator
Rosyjskie
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisa(a):

Spalem Co to jest "sowiecka cywilizacja"? No i co to jest ZSRR bo chyba nie Związek Radziecki?

nie wiecie towarzyszu co to jest *sowiecka cywilizacja*? Przeciez jestescie
jej dorodnym owocem:))

Data: 2011-12-04 06:13:52
Autor: stevep
Rosyjskie
Dnia 03-12-2011 o 15:31:49  Obserwator <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl>  napisa(a):

[...]

To w takim razie ty jeste produktem cywilizacji kretynizmu.

Data: 2011-12-03 14:27:02
Autor: Obserwator
Rosyjskie
[...]

Towarzyszu Idzikowski, tnijcie teksty, czy to tak trudno zrozumiec, ze nie ma
sensu cytowac calego postu do ktorego sie odnosicie?

Zapomnieliscie jeszcze napisac, ze CCCP zamieszkiwaly POMIDORY.

*Pomidor* - to typowa odzywka ktora was zdradza kim byliscie:) Bylaby jasnosc gdybyscie tak napisali. Nie stac was na szczerosc?

Data: 2011-12-03 11:09:27
Autor: jrr
Rosyjskie
On 3 Gru, 15:27, " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKA...@gazeta.pl>
wrote:
Bogdan Idzikowski <bogda...@neostrada.pl> napisa(a):

> [...]

Zapomnieliscie jeszcze napisac, ze CCCP zamieszkiwaly POMIDORY.

*Pomidor* - to typowa odzywka ktora was zdradza kim byliscie:)

To nie ten, to inny towarzysz.
jb

Data: 2011-12-03 19:23:58
Autor: Obserwator
Rosyjskie
jrr <jacekbialy0@tlen.pl> napisa(a):

To nie ten, to inny towarzysz.

wiem, tamten to nasz kochany Stefan:)
Ale ten tez jak sie go przycisnie, to z braku argumentow na pewno zacznie
rzucac pomidorami:)))

Data: 2011-12-04 06:24:51
Autor: stevep
Rosyjskie
Dnia 03-12-2011 o 20:23:58  Obserwator <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl>  napisa(a):

[...]

Nie podoba ci si, to taka niewinna zabawa z durniami, zapytaj rodzicw,  albo dziadkw.

Data: 2011-12-02 07:32:19
Autor: jrr
Rosyjskie

Wczesniej tez nas najezdzali,

Toczyli odwieczne wojny z Wiekim Ksistwem Litewskim, ktre w
redniowieczu najechao Ru Kijowsk (w zasadzie to by rozbir Rusi
Kijowskiej pomidzy Litw, Polsk i Tatarw).

jb

Data: 2011-11-30 20:24:18
Autor: jadrys
Rosyjskie "oko" na świat
W dniu 2011-11-30 13:39, jerzy.n pisze:
"...W Kaliningradzie niedaleko granic Polski rozpoczęła prace nowoczesna
stacja radiolokacyjna "Woroneż - DM". Urządzenie zostało włączone na
polecenie prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa..."
Włączyli i reszte maja w rzyci ...
  http://wiadomosci.wp.pl/gid,14034985,title,Rosyjskie-oko-na-swiat,galeria.html

A ja myślę że gdyby nie strach przed imperializmem krajów zachodnich to nie byłoby tego radaru.

Data: 2011-11-30 12:57:34
Autor: jrr
Rosyjskie "oko" na wiat
On 30 Lis, 20:24, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> stacja radiolokacyjna "Worone - DM". Urzdzenie zostao wczone na
> polecenie prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa..."

A ja myl e gdyby nie strach przed imperializmem krajw zachodnich to
nie byoby tego radaru.

Lenin powiedzia, e Zachd sprzeda im sznurek, na ktrym go powiesz.
17 wrzenia 39 to strach przed Niemcami, czy caym Zachodem? Gdy kraj
boi si innego, stara sie utrzymywa strefy buforowe, a nie podchodzi
pod jego armatnie lufy.
Zwiazek Sowiecki umiesci sobie w herbie ziemski glob i otwarcie
zapowiada podbj caego wiata. Dlatego nie mg z tym wiatem
wspistnie. Proponuj lektur Wiktora Suworowa 'Lodoamacz'.
jb

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z ktr naley walczy..
Instalujc Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2011-12-01 22:25:47
Autor: jadrys
Rosyjskie "oko" na świat
W dniu 2011-11-30 21:57, jrr pisze:
[...]

Lenin powiedział, że Zachód sprzeda im sznurek, na którym go powieszą.
17 września 39 to strach przed Niemcami, czy całym Zachodem? Gdy kraj
boi się innego, stara sie utrzymywać strefy buforowe, a nie podchodzi
pod jego armatnie lufy.
Zwiazek Sowiecki umiescił sobie w herbie ziemski glob i otwarcie
zapowiadał podbój całego świata. Dlatego nie mógł z tym światem
współistnieć. Proponuję lekturę Wiktora Suworowa 'Lodołamacz'.
jb

Czytaj Suworowa itp. oszołomów to sam sie nim staniesz, i to w tzw try-miga..

Data: 2011-12-01 13:41:56
Autor: jrr
Rosyjskie "oko" na wiat
On 1 Gru, 22:25, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> zapowiada podbj caego wiata. Dlatego nie mg z tym wiatem
> wspistnie. Proponuj lektur Wiktora Suworowa 'Lodoamacz'.

Czytaj Suworowa itp. oszoomw to sam sie nim staniesz, i to w tzw
try-miga..

tata?

jb

Data: 2011-12-02 17:05:30
Autor: jadrys
Rosyjskie "oko" na świat
W dniu 2011-12-01 22:41, jrr pisze:

Czytaj Suworowa itp. oszołomów to sam sie nim staniesz, i to w tzw
try-miga..

tata?

jb

Ktoś, kto dobrych rad udziela gratis.

Data: 2011-12-02 01:53:19
Autor: Obserwator
Rosyjskie
jadrys <Che@yahoo.com> napisa(a):
Czytaj Suworowa itp. oszołomów to sam sie nim staniesz, i to w tzw try-miga..

Suworow nie mial by najmniejszych problemow z zakwalifikowaniem twojej roli na tej grupie;) Nawet Stefan cie doskonale rozpoznaje.

Data: 2011-12-02 05:14:00
Autor: stevep
Rosyjskie "oko" na wiat
Dnia 01-12-2011 o 22:25:47 jadrys <Che@yahoo.com> napisa(a):

[...]

A ty poczytaj Szoochowa, najlepiej "Jak hartowaa si stal".

Data: 2011-12-02 07:36:41
Autor: jrr
Rosyjskie "oko" na wiat
On 2 Gru, 05:14, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Dnia 01-12-2011 o 22:25:47 jadrys <C...@yahoo.com> napisa(a):

> Czytaj Suworowa itp. oszoomw to sam sie nim staniesz, i to w tzw
> try-miga..

A ty poczytaj Szoochowa, najlepiej "Jak hartowaa si stal".

Wikipedia:
Jak hartowaa si stal - jedna z najbardziej znanych powieci realizmu
socjalistycznego autorstwa sowieckiego pisarza Nikoaja Ostrowskiego.
Tomy 1-2 wydano w latach 1932-34, natomiast pene wydanie ukazao si
w 1935; wydanie polskie w 1941 (Kijw).

jb

Data: 2011-11-30 20:29:30
Autor: Bogdan Idzikowski

[...]