Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst

Data: 2012-05-04 19:18:56
Autor: Obserwator
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst

...poniewaz, akurat dzisiaj ten fakt jest wyjatkowo wyraznie widoczny na tej grupie. Wielu internautow nie zdaje sobie nadal sprawy z tego, ze dyskutuje z gownojedami i ruskimi trollami.

http://rybitzky.salon24.pl/391173,rosyjskie-trolle-sa-wsrod-nas

Rosyjskie trolle są wśród nas

* W Rosji nie stanowi już żadnej tajemnicy fakt, że reżim Władimira Putina opłaca setki internetowych trolli. Ich zadaniem jest *atakowanie* dyskusji na stronach opozycji (czyli typowe trollowanie) oraz – w bardziej subtelnej formie – narzucanie w internecie *narracji* przyjaznej władzom.

O tym, jak dużo uwagi w Rosji poświęca się internetowi mogliśmy się przekonać sami w 2008 roku. Podczas wojny w Gruzji wpisy wielu blogerów z Salonu24 (w tym i moje) były niemal na bieżąco tłumaczone i umieszczane na rosyjskich forach dyskusyjnych – głównie na stronie inosmi.ru, powiązanej z rosyjskim wywiadem zagranicznym. W efekcie zdobyłem na Wschodzie wielu *fanów* zarzucających mi skrzynkę mailową groźbami wobec *polskiego pana*.

Już wtedy zastanawiałem się, czy przypadkiem niektórzy z komentatorów na S24 nie są przypadkiem opłacani w rublach. Ale przyznam, że sam uważałem swoje przypuszczenia za zbyt daleko idące.

Teraz jednak wiemy, że Kreml posługuje się trollami w polityce wewnętrznej. Może więc nie jest przesadą podejrzewać, że podobnie czyni także w polityce zagranicznej. Przecież rosyjskie służby są znane ze swojej strategii promowania agentów wpływu. A dużo łatwiej działać internaucie, niż dziennikarzowi czy naukowcowi (i jest to znacznie tańsze). Tymczasem korzyści z posiadania internetowego agenta wpływu mogą być równie duże, jak tego w realu.

Jedna osoba *wydelegowana* do pracy jako pełnoetatowy troll i odpowiednio wyposażona technicznie (np. w zmienne nr IP) może z powodzeniem *obsługiwać* sporą część debaty w internecie danego kraju. Ile jest w Polsce miejsc, gdzie musi działać taki troll? Wcale nie tak dużo: fora gazeta.pl, tvn24.pl, salon24.pl, kilka innych portali i serwisów. 8-10 osób w zespole i starczy, by skutecznie "zatrollować" cały kraj.

A jeszcze można używać zdalnych botów, które coraz lepiej symulują żywe osoby. Nie chce używać terminu *inteligentne*, bo w tej robocie to naprawdę nie jest konieczne.

Nie twierdzę, że tylko Polska jest obiektem takiego działania Rosjan – na pewno nie.

 Nie uważam również, że internetowi szkodzi anonimowość. Nie zamierzam też przedstawiać żadnego rozwiązania – bo trollowania (czy rosyjskiego, czy każdego innego) nie da się wyplenić.     Po prostu stwierdzam fakt – oni tu są i robią swoje.*

Data: 2012-05-04 21:30:14
Autor: jerzy.n

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jo1a30$51q$1inews.gazeta.pl...
Nie uważam również, że internetowi szkodzi anonimowość. Nie zamierzam też
przedstawiać żadnego rozwiązania &#8211; bo trollowania (czy rosyjskiego, czy
każdego innego) nie da się wyplenić.

   Po prostu stwierdzam fakt &#8211; oni tu są i robią swoje.*

Takie tam bzdety , niech sie chłopcy bawią jak i  nimi sie reszta bawi ...

Data: 2012-05-04 19:36:44
Autor: Obserwator
jerzy.n <dobieszczyn@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
>
>    Po prostu stwierdzam fakt &#8211; oni tu są i robią swoje.*

Takie tam bzdety , niech sie chłopcy bawią jak i  nimi sie reszta bawi ...

ale pozniej nie skarzcie sie i placzcie, ze w Polsce jest zle, skoro sie tak dobrze bawicie.

Data: 2012-05-04 21:54:14
Autor: u2
W dniu 2012-05-04 21:36,  Obserwator pisze:
ale pozniej nie skarzcie sie i placzcie, ze w Polsce jest zle, skoro sie tak dobrze bawicie.

Przeca jerzyn dobrze sie bawi, bo jest z razej razwietki :)

Data: 2012-05-04 23:46:28
Autor: Lorn
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst
W dniu 2012-05-04 21:36,  Obserwator pisze:
ale pozniej nie skarzcie sie i placzcie, ze w Polsce jest zle

Przecież ty wiecznie ględzisz, że w Polsce jest źle... Było nie uciekać razem z kumplami UB`ekami po 89`.

Data: 2012-05-05 06:50:35
Autor: stevep
Dnia 04-05-2012 o 21:36:44  Obserwator <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):

> [...]

ale pozniej nie skarzcie sie i placzcie, ze w Polsce jest zle, skoro sie  tak

To zabierz swoje zabawki i spierdalaj.
--
stevep

Data: 2012-05-05 11:11:16
Autor: Obserwator
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst
jerzy.n <dobieszczyn@poczta.fm> napisał(a): (ciach0

a Idzikowskiego i Czaplickiego znasz, esbeku sowiecki? Oni tez nadaja z tych
terenow co ty, lajzo zaklamana.

Data: 2012-05-05 13:21:34
Autor: jerzy.n
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:jo31sk$8d8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sam jesteś łajza i sie zdecyduj, albo esbek albo sowiecki i o kant dupy może
te "obserwacje" potłuc :-))
Zostało z firmy śledzenie ludzi ,co ... i jak sie z konta GW nadaje, to firma takie daje darmowe ?

Data: 2012-05-05 11:57:44
Autor: Obserwator
[...]

 jeszcze sie bedziesz tu wyklocal, chuju i przymule esbuski?
 Spierdalaj, scierow sowieckie.

Data: 2012-05-04 23:09:23
Autor: mkarwan

From: " Obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl>
IP: 108.175.224.249 Canada http://teksavvy.com/en/default.asp

From: "Grzegorz Z." <tictactoe@colleen.org>
tchórzliwie urzywa anonymizera.

From: =?iso-8859-2?Q?Przemys=B3aw_W?= <Brońmy RP przed pisem@...pl>
IP 87-207-32-53 - Kraków

From: "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl>
IP: 83.8.131.154 - Szczecin

From: WW <wuwu0@vp.pl>
IP: 77.237.22.172 - Łódź

From: "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl>
IP: 85.89.189.79 Łódź

From: Pamelo <pamelo@farewell.org>
IP: 79.191.249.147 - Tychy

From: "Pan hrabia Bobrowski" <hrabia@zascianek.eu>
IP 178.42.134.80 Tolkmicko

From: =?UTF-8?B?amFkcnnFmw==?= <rg@yachoo.com>
IP: 188.47.143.114  PTK-Centertel

From: stevep <stevep011@invalid.tkdami.net>
IP 82.139.53.84 Radom

Data: 2012-05-04 23:00:47
Autor: Obserwator
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a): (ciach)

to sie pieknie teraz przedstawiles.Podobnie postapily prosowieckie sluzby z dziennikarzem sledczym W. Sumlinskim o ktorym chyba dwa dni temu pisalem.

Po prostu jego oskarzyly o przestepstwo. To typowa metoda sowieckiej swoloczy, ktora niszczy Polske.

Napisales w sieci pod nickiem mkarwan ok. 50.000 postow (sic !!!). Wszystkie o charakterze propagandowym i na jeden temat, ktory byl typowy dla totalitarystow nazistowskich i sowieckich. Zreszta sam sie tu przedstawailes w roli adwokata sowieckiego patrioty Jaruzelskiego.

Ten temat jest bardzo popularny szegolnie wsrod ludzi, ktorzy maja bardzo slabe rozeznanie w historii Polski - bo daje prosta odpowiedz i wskazuje wyraznego wroga. To technika typowa dla bolszewikow (stalinowcow) i nazistow
Hitlera.

Uwazasz sie prawdopodobnie za fachowca w niszczeniu przeciwnikow w sieci.
Jesli robisz to w sieci, to mozna sobie zadac pytanie: co potrafisz zrobic w realu?

Wlasnie ten tekst ktory zamiescilem swietnie takich osobnikow charakteryzuje.

O takich aktywistach sieciowych pisal rowniez Suworow i te informacje w ubieglym roku rowniez na tej grupie zamiescilem.

Szkoda, ze nie napisales pod jakimi nickami piszesz jeszcze na tej grupie, wczesniej juz tu osoba o nicku sofu, taka informacje zamiescila.

Tupetu i bezczelnosci ci nie brakuje, ale niczego w ten spsob nie osiagnales i nie osiagniesz, bo PRAWDA zawsze ujrzy swiatlo dzienne i nienawisc ktora cie opetala wroci do ciebie.

Data: 2012-05-05 11:34:53
Autor: mkarwan

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jo1n2v$4j5$1inews.gazeta.pl...

Tupetu i bezczelnosci ci nie brakuje, ale niczego w ten spsob nie osiagnales
i nie osiagniesz, bo PRAWDA zawsze ujrzy swiatlo dzienne i nienawisc ktora cie
opetala wroci do ciebie.

W przeciwieństwie do ciebie mnie nic nie opętało.
W przeciwieństwie do ciebie nie wykazuję się tupetem i bezczelnością.
Prawda na twój temat też ujrzy światło dzienne, prędzej czy  później.

Data: 2012-05-05 10:17:55
Autor: Obserwator
> [...]

W przeciwieństwie do ciebie nie wykazuję się tupetem i bezczelnością.
Prawda na twój temat też ujrzy światło dzienne, prędzej czy  później.

niezle skurwysyny sowieckie na tej grupie pisza.

Data: 2012-05-05 14:25:02
Autor: mkarwan
Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jo2uoj$2j9$1inews.gazeta.pl...
> [...]
Prawda na twój temat też ujrzy światło dzienne, prędzej czy  później.
niezle skurwysyny sowieckie na tej grupie pisza.

Ciekawe, skąd u ciebie ten samokrytycyzm.

Data: 2012-05-05 12:54:07
Autor: Obserwator
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ciekawe, skąd u ciebie ten samokrytycyzm.
 jeszcze masz cos do powiedzenia, skurwysynu sowiecki?

Data: 2012-05-06 08:16:55
Autor: Pamelo
Dnia Sat, 5 May 2012 12:54:07 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ciekawe, skąd u ciebie ten samokrytycyzm.
 jeszcze masz cos do powiedzenia, skurwysynu sowiecki?

Giena, nie udawaj, że ty inny. Byłeś sowieckim agentem, siedziałeś w
Niemczech i srałeś na polskich grupach dyskusyjnych jako wielbiciel ZSRR.
Teraz sie coś ci odmieniło. Opluwasz Putina. Pamietaj, on ma długie ruki!

Data: 2012-05-07 06:13:03
Autor: stevep
Dnia 06-05-2012 o 08:16:55 Pamelo <pamelo@farewell.org> napisał(a):

[...]

A on to rzeczywiście Gienio, bo przed kilku laty występował na psp  Eugeniusz, ale to był rodowity Rosjanin.
--
stevep

Data: 2012-05-04 23:14:16
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

tchórzliwie urzywa anonymizera.

Słownik sobie zainstalujcie w programie. Obaj.

--
"Przez ostatnich 20 lat media zajmują się głównie produkcją masowej
głupoty" "Teraz mamy odbiorców wychowanych na tej głupocie"

Data: 2012-05-04 23:47:23
Autor: Lorn
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst
Ojojoj, a teraz przestań trollować i idź na spacer.

Data: 2012-05-05 11:30:36
Autor: mkarwan

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jo1ipd$d3p$2usenet.news.interia.pl...
Ojojoj, a teraz przestań trollować i idź na spacer.

A ty siedzisz w domu bo Łomży pada?

Data: 2012-05-05 13:14:12
Autor: u2
W dniu 2012-05-05 11:30, mkarwan pisze:

Użytkownik "Lorn" <ateagina@poczta.fm> napisał w wiadomości
Ojojoj, a teraz przestań trollować i idź na spacer.

A ty siedzisz w domu bo Łomży pada?

Pewnie tiry napierniczaja srodkiem miasta, bo Po-rn zapomniala zbudowac
obwodnicy.

Data: 2012-05-05 07:53:56
Autor: Filut Nieboski
Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst

Jak się odwdzięczyć Rosjanom za ich historyczne trollowanie,
za ich "stosunki" z okupowanymi  demoludami, czyli,
  "Jak się odwdzięczyć Rosjanom za Pałac Kultury?" za to
  "co nam "obca przemoc dała"!" a czego "szabla"... dzis
rozwalic dzis nie mozna, co sprawia bol wielu Polakom.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

"Jak się odwdzięczyć Rosjanom za Pałac Kultury?"

   Maria Krzysztof Byrski 05.05.2012 , aktualizacja: 03.05.2012 21:05

Skoro Pałacu Kultury nie rozebrano do dziś, warto pomyśleć o spożytkowaniu tej symbolicznej budowli przy kształtowaniu naszych relacji z Rosją - pisze indolog Maria Krzysztof Byrski.

W amoku rewolucyjnego szału nie rozebrano Pałacu zaraz po upadku ZSRR i odsunięciu PZPR od władzy. Skoro stoi do dziś i skoro wpisano go do rejestru zabytków, a grono destruktorów się kurczy wraz z wymieraniem generacji mającej zdecydowanie negatywny emocjonalny stosunek do Peerelu, warto pomyśleć o spożytkowaniu tej symbolicznej budowli przy kształtowaniu naszych relacji z Rosją. Bez względu bowiem na to, jak ocenimy naturę tego "daru" (istnieją przypuszczenia, że w gruncie rzeczy sfinansowaliśmy jego budowę sami), trudno zaprzeczyć, że Rosjanie go zaprojektowali i w lwiej części wybudowali rękami rosyjskich robotników.

Na ile można sądzić z nastrojów społecznych, Pałac pozostanie. Niech więc stanie się rodzajem memento dla przyszłych pokoleń i ostrzeżeniem, jak dalekosiężne mogą być konsekwencje braku obywatelskiej współodpowiedzialności za kraj, który to brak pogrzebał I Rzeczpospolitą, doprowadził do rozbiorów, co sprawiło, że II Rzeczpospolita w swym krótkim żywocie również nie zdołała wzmocnić państwa na tyle, by mogło ono stawić czoła zagrożeniom II wojny światowej. W rezultacie skazała swych obywateli na niewysłowione cierpienia i poniewierkę i niczego szablą nie odebrawszy, zmusiła ich do przyglądania się temu, co nam "obca przemoc dała"!

Warto jednak tę gorzką lekcję historii spróbować przekuć w sukces. Otóż punktem wyjścia należy uczynić przekonanie, ze ten "dar" nie mógł być przyjęty przez państwo polskie, ponieważ PRL nie był państwem suwerennym. Należałoby zasugerować władzom Federacji Rosyjskiej, że dopiero teraz można dokonać aktu przekazania tego daru państwu polskiemu. Musi to być jednak wymiana darów o podobnym ciężarze gatunkowym przynajmniej w wymiarze symbolicznym. Zacząć by trzeba od znalezienia wśród wybitnych Rosjan takiej postaci, która mogłaby nasze narody połączyć i nadać jej imię Pałacowi w trakcie uroczystości z udziałem głów obu państw. Zgodnie z opinią niektórych historyków (np. prof. Andrzej Paczkowski) mógłby to być Andriej Sacharow, który zmarł i nie zdążył się narazić obecnym władzom Rosji, a jednocześnie jest w Polsce jednoznacznie pozytywnie odbierany. Nadaniu jego imienia Pałacowi Kultury powinno towarzyszyć oświadczenie prezydenta Warszawy, że strona polska w geście wdzięczności ufunduje w Moskwie pomnik Sacharowa na prospekcie jego imienia, a kopia tego pomnika stanie przed Pałacem Kultury w Warszawie.

W ten sposób suwerenne państwo polskie dokona swego rodzaju egzorcyzmu, odbierając Pałac jego dotychczasowemu ponuremu patronowi i wzbogacając jego symbolikę o ten gest przyjaźni i szacunku do narodu rosyjskiego. Przy tej okazji można by wmurować tablicę upamiętniającą rosyjskich robotników, który zginęli w trakcie budowy.

Niestety, zgodnie z opinią ekspertów nie nadają się oni na patronów, gdyż większość z nich zginęła z powodu nadużycia alkoholu. Nie ulega jednak wątpliwości, że mordercza praca w zimie na wysokościach mogła ich do tego skłaniać, czyniąc ich śmierć nie mniej tragiczną.

Biorąc pod uwagę wymienione argumenty, proponuje się, by Collegium Civitas we współpracy z dyrekcją Pałacu i urzędem miasta zorganizowało sesję naukową poświęconą historii Pałacu w kontekście historii Peerelu - sesję z udziałem historyków polskich i rosyjskich. Potem pan prezydent RP mógłby zwrócić się do prezydenta Federacji Rosyjskiej i zasugerować mu takie właśnie rozwiązanie, podkreślając, że osoba nowego patrona powinna symbolizować tę Rosję, którą obecne władze Federacji Rosyjskiej pragną budować. Andriej Sacharow zdaje się spełniać ten postulat. Proponowana uroczystość symbolicznego przejęcia daru i nadania Pałacowi nowego imienia powinna być odpowiednio uroczyście zorganizowana i ze względu na naszą przynależność do Unii Europejskiej powinno się jej nadać wymiar ogólnoeuropejski. Sądzimy, że ten akt będzie można zdyskontować pozytywnie, jako dowód, że Polacy nie są rusofobami.

Autor jest indologiem, pracownikiem naukowym Instytutu Orientalistycznego na Uniwersytecie Warszawskim, wykładowcą i kierownikiem Centrum Badań nad Euroazją w Collegium Civitas.

Warszawa dzisiaj i przed wojną. Zobacz te same miejsca

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11658843,Jak_sie_odwdzieczyc_Rosjanom_za_Palac_Kultury_.html

Data: 2012-05-07 15:40:00
Autor:
 Obserwator <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

stronach opozycji (czyli typowe trollowanie) oraz &#8211; w bardziej subtelnej formie &#8211; narzucanie w internecie *narracji* przyjaznej władzom.

O tym, jak dużo uwagi w Rosji poświęca się internetowi mogliśmy się
przekonać
sami w 2008 roku. Podczas wojny w Gruzji wpisy wielu blogerów z Salonu24 (w tym i moje) były niemal na bieżąco tłumaczone i umieszczane na rosyjskich forach dyskusyjnych &#8211; głównie na stronie inosmi.ru, powiązanej z rosyjski
[...]

Nie twierdzę, że tylko Polska jest obiektem takiego działania Rosjan &#8211; na
 pewno nie.

 Nie uważam również, że internetowi szkodzi anonimowość. Nie zamierzam też przedstawiać żadnego rozwiązania &#8211; bo trollowania (czy rosyjskiego, czy każdego innego) nie da się wyplenić.     Po prostu stwierdzam fakt &#8211; oni tu są i robią swoje.*

--

Rosyjskie trolle są wśród nas . Przypominam ten tekst