Data: 2018-10-10 01:57:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rotacja opon między kołami | |
Dnia Wed, 10 Oct 2018 00:47:45 +0200, PlaMa napisał(a):
Cześć, Prawo-lewo to w zasadzie bez różnicy (a jak są asymetryczne, to w ogóle się nie da, a kierunkowe trzeba by przekładać na felgach - też bez sensu). A żeby nie dopuścić do dużych różnic w zużyciu między osiami, należy mniej zużytą parę zakładać tam gdzie się szybciej zużywa - dzięki temu ma się zawsze 4 równo zużyte opony. Kiedyś były zalecenia żeby rotować w kółko i to razem z kołem zapasowym, ale to było dawno i nie prawda, kto dziś ma zapas z taką samą oponą jak pozostałe cztery? |
|
Data: 2018-10-09 23:07:41 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Rotacja opon między kołami | |
-- Kiedyś były zalecenia żeby rotować w kółko i to razem z kołem zapasowym,
ale to było dawno i nie prawda, kto dziś ma zapas z taką samą oponą jak pozostałe cztery? ktos kto duzo jezdzi :-) zuzywa sie przeciez para wiec bierzesz jedna (lepsza) i do bagaznika po czym kupujesz nowa pare, zostaje jedna zuzyta |
|
Data: 2018-10-10 02:14:50 | |
Autor: PlaMa | |
Rotacja opon między kołami | |
W dniu 2018-10-10 o 01:57, Tomasz Pyra pisze:
A: Po prostu przód z tyłem Prawo-lewo to w zasadzie bez różnicy (a jak są asymetryczne, to w ogóle się Czyli opcja A? I tak myślałem, żeby je poprzekładać żeby je wyważyć przy okazji. Kiedyś były zalecenia żeby rotować w kółko i to razem z kołem zapasowym, No ktoś mi tak tłumaczył właśnie. Tylko, że ja nawet nie mam zapasu :) |
|
Data: 2018-10-10 13:14:53 | |
Autor: Yeti Siedzinski | |
Rotacja opon między kołami | |
On Tuesday, October 9, 2018 at 4:57:36 PM UTC-7, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 10 Oct 2018 00:47:45 +0200, PlaMa napisał(a): Ja mam i rotuje wszystkie 5 kolek :). Nie chce zostac z zapasem "jak nowy" bo potem bede "zmuszony" by znowu zakupic takie same opony. |
|
Data: 2018-10-11 05:35:25 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Rotacja opon między kołami | |
On Wed, 10 Oct 2018 13:14:53 -0700, Yeti Siedzinski wrote:
Ja mam i rotuje wszystkie 5 kolek :). Ponoć dzisiejsze opony bardzo nie lubią zmian kierunku kręcenia. Ale może to tylko spisek producentów opon. Nie chce zostac z zapasem "jak Rotacja przód-tył powinna zapewnić jednostajne zużycie wszystkich czterech opon, pod warunkiem że zbieżność jest prawidłowa. A zapasówka może przecież zostać z innym bieżnikiem, w razie przyszłej wymiany. Mateusz |
|