Rotacja opon między kołami

Data: 2018-10-10 08:04:29
Autor: Vlad The Ripper
Rotacja opon między kołami
W dniu 2018-10-10 o 00:47, PlaMa pisze:
Cześć,

Jak rotujecie swoje opony między kołami? W sensie (jeśli to możliwe oczywiście):

A: Po prostu przód z tyłem
B: Po skosie
C: Według wskazówek zegara (to jest chyba bez sensu, ale spotkałem się z taką opinią).

Moje VECTOR 4SEASONS G2 195/65 R15 91 T pokazują nierówne zużycie między przodem a tyłem. Trochę przesadziłem bo niby co 7,5k km powinno się je rotować (warunki gwarancji) a zrobiłem więcej na nich :/ No ogólnie chciałbym je zrotować, wyważyć i jeszcze trochę poużywać.

  Co radzicie lub praktykujecie?

W instrukcji obsługi do moich 2 ostatnich aut było napisane, żeby zamieniać tył z przodem bez zamiany stronami (lewy tył na lewy przód, prawy tył na prawy przód) średnio co 7-10kkm. Jak masz letnie i zimowe to wygodnie zrobić rotację przy zmianie kompletu i tak praktykuję. A przy wielosezonowych to bym się tym nie kłopotał i robił rotację co rok lub 2 lata.

Rotacja opon między kołami