Router

Data: 2010-11-15 00:14:38
Autor: Przemysław Ryk
Router
Witam

Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, ł±cze podpięte. Bior±c
pod uwagę, że najprawdopodobniej na nowym miejscu dalej często będzie się
zdarzało korzystać z dwóch komputerów (czasami więcej) planowałem sobie
postawić jednego starego kompa, który będzie udostępniał serwer poczty,
newsów i FTPa (tak - mam takie potrzeby). Okazało się jednak, że skubaniec
po pierwsze za gło¶no działa, a po drugie - ze mnie zerowy linuksowiec,
wobec czego na razie ta opcja raczej pójdzie w odstawkę.

W takim razie rozgl±dam się za routerem, który:
- ma do¶ć szerokie opcje konfiguracyjne - przede wszystkim wygodne
definiowanie przekierowywania poł±czeń na okre¶lonych zakresach portów na
okre¶lone adresy IP wewn±trz sieci
- serwer DHCP, w którym poprzydzielam sobie adresy IP po MAC adresach kart
sieciowych - w sensie wyboru, że ten konkretny MAC dostaje wybrany przeze
mnie IP, reszta b±dĽ blokowana, b±dĽ z wybranego przeze mnie zakresu
- bezproblemowa współpraca z Windows XP / Vista / 7 - u mnie jeden komputer
będzie pracował 24/7/365 i to raczej będzie maszyna z Windows
- access point 802.11b/g/n z autoryzacj± WPA2 - miło, gdyby był
- ilo¶ć portów RJ45 - wystarcz± dwie sztuki (jedno do wpięcia modemu
kablowego z UPC, drugie - do switcha) - i tak sygnał z niego będzie
wpuszczony w gigabitowego switcha

Co¶ konkretnego możecie polecić?

[ Chase: How would you feel if I interfered in your personal life?         ]
[ House: I'd hate it - that's why I cleverly have no personal life.        ]
[                                               ("House M.D. 1x13 Cursed") ]

Data: 2010-11-15 01:01:00
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 00:14:38 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Witam
/.../

W takim razie rozglÄ…dam siÄ™ za routerem, ktĂłry:
- ma dość szerokie opcje konfiguracyjne - przede wszystkim wygodne
definiowanie przekierowywania połączeń na określonych zakresach portów na
określone adresy IP wewnątrz sieci
- serwer DHCP, w ktĂłrym poprzydzielam sobie adresy IP po MAC adresach kart
sieciowych - w sensie wyboru, ĹĽe ten konkretny MAC dostaje wybrany przeze
mnie IP, reszta bÄ…dĹş blokowana, bÄ…dĹş z wybranego przeze mnie zakresu
- bezproblemowa współpraca z Windows XP / Vista / 7 - u mnie jeden komputer
będzie pracował 24/7/365 i to raczej będzie maszyna z Windows
- access point 802.11b/g/n z autoryzacją WPA2 - miło, gdyby był
- ilość portów RJ45 - wystarczą dwie sztuki (jedno do wpięcia modemu
kablowego z UPC, drugie - do switcha) - i tak sygnał z niego będzie
wpuszczony w gigabitowego switcha

Coś konkretnego możecie polecić?

Poleciłbym ci WRT54GL z oprogramowaniem Tomato, ale... to nie jest router N
i nie jest gigabitowy, więc nie wiem czy się łapie. U mnie działa 24h/dobę
7 dni w tygodniu, restarty sporadyczne, za nim działa serwer Call of Duty 4
i daje radÄ™ ze wszystkim.

"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."
Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

Data: 2010-11-15 01:37:03
Autor: JoteR
Router
"Andrzej Libiszewski" napisał:

Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, łącze podpięte

Czyli czas na parapetĂłwkÄ™ ;->

Coś konkretnego możecie polecić?

Oczywiście, że w temacie wątku nie mam nic merytorycznego do dodania, ale właśnie sobie uzmysłowiłem, że coś bym wypił...

Poleciłbym ci WRT54GL z oprogramowaniem Tomato, ale... to nie
jest router N i nie jest gigabitowy,

I tak prawdopodobnie lokalna sieć będzie na switchu, więc ten gigabajt nie jest taki krytyczny, gorzej z tym N. Dyskusja o zadach i waletach rozwiązania router "setka" plus gigabitowy switch niedawno się tu przetoczyła w wątku "zaawansowany router dla domu" z 6.11.2010 r.

JoteR

Data: 2010-11-15 10:30:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 01:37:03 +0100, JoteR napisał(a):

Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, ł±cze podpięte

Czyli czas na parapetówkę ;->

Nie da się ukryć - jest w planach.

Co¶ konkretnego możecie polecić?

Oczywi¶cie, że w temacie w±tku nie mam nic merytorycznego do dodania, ale wła¶nie sobie uzmysłowiłem, że co¶ bym wypił...

Nie dostałe¶ zaproszenia? Hmm... Albo moja asystentka się pomyliła, albo Cię
na li¶cie nie było. [1]

Poleciłbym ci WRT54GL z oprogramowaniem Tomato, ale... to nie
jest router N i nie jest gigabitowy,

I tak prawdopodobnie lokalna sieć będzie na switchu, więc ten gigabajt nie jest taki krytyczny, gorzej z tym N.

Owszem - sieć będzie na gigabitowym switchu
802.11n nie jest warunkiem koniecznym - miłoby by było, gdyby access point
był, ale jeżeli będzie "tylko" 802.11g z WPA2, to też jest to do
zaakceptowania.

Dyskusja o zadach i waletach rozwi±zania router "setka" plus gigabitowy
switch niedawno się tu przetoczyła w w±tku "zaawansowany router dla domu"
z 6.11.2010 r.

Byłem, czytałem.

[ Ziemia ma skórę. Ta skóra ma choroby. Jedna z tych chorób nazywa się     ]
[ - człowiek.                                        (Friedrich Nietzsche) ]

[1] Ups... Wła¶nie sobie uzmysłowiłem, że ja nie mam asystentki... ;D

Data: 2010-11-15 10:30:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 01:01:00 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

(ciach...)
Co¶ konkretnego możecie polecić?

Poleciłbym ci WRT54GL z oprogramowaniem Tomato,

Jest to do kupienia, czy oprogramowanie trzeba wrzucać samemu?

ale... to nie jest router N
i nie jest gigabitowy, więc nie wiem czy się łapie.

Gigabit w routerze nie jest mi potrzebny - sygnał z niego będzie wpięty do
gigabitowego switcha, wobec czego sieć lokalna będzie gigabitowa, a do
routera może i¶ć 100 Mbit.

U mnie działa 24h/dobę 7 dni w tygodniu, restarty sporadyczne, za nim
działa serwer Call of Duty 4 i daje radę ze wszystkim.

Nie przytyka się na p2p (tak - zdarza mi się z torrenta korzystać)?

[ Kiedy kobieta nie ma racji pierwsza rzecz, któr± należy zrobić, to       ]
[ natychmiast j± przeprosić.                                 (Oscar Wilde) ]

Data: 2010-11-15 10:47:55
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:30:48 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Trzeba wrzucić samemu. Firmowe w wersji GL jest stabilne (linux), ale
jednak części tego co potrzebujesz nie ma.

[...]

routera może iść 100 Mbit.

Byle ci switch nie przełączył całej komunikacji wtedy na 100Mbps, takie
kwiatki też widziałem :)

U mnie działa 24h/dobę 7 dni w tygodniu, restarty sporadyczne, za nim
działa serwer Call of Duty 4 i daje radę ze wszystkim.

Nie przytyka się na p2p (tak - zdarza mi się z torrenta korzystać)?

Nie zauważyłem. Zdarzyło mi się przez sklerozę zostawić włączonego
utorrenta i jednocześnie serwer CoD4 dla znajomych uruchomić i normalnie
dało się grać - co jest zasługą naprawdę nieźle działającego QoS. Jedyne co podobno nie daje rady to QoS ustawiony na detekcję protokołów a
nie na porty, ale nie miałem okazji tego sprawdzić :)

"The beer was good and there was even a free lunch. The demons
tormenting the redhaired woman tied to the stake had been so shiny
they'd hurt to look at. Gone now, but the whole thing had been
beautiful. Everything was beautiful."

Data: 2010-11-15 11:00:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:47:55 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Jest to do kupienia, czy oprogramowanie trzeba wrzucać samemu?

Trzeba wrzucić samemu. Firmowe w wersji GL jest stabilne (linux), ale
jednak czę¶ci tego co potrzebujesz nie ma.

To już mniej fajnie.

Gigabit w routerze nie jest mi potrzebny - sygnał z niego będzie wpięty do
gigabitowego switcha, wobec czego sieć lokalna będzie gigabitowa, a do
routera może i¶ć 100 Mbit.

Byle ci switch nie przeł±czył całej komunikacji wtedy na 100Mbps, takie
kwiatki też widziałem :)

Do tego switcha (Netgear Platinum Gigabit Switch 8 Port - GS608) już miałem
podł±czone urz±dzenia z sieciówkami zarówno 100Mbit, jak i 1000Mbit. To co
mogło działać maksymalnie na 100Mbit działało na 100Mbit, reszta fruwała po
gigabitcie.

Nie przytyka się na p2p (tak - zdarza mi się z torrenta korzystać)?

Nie zauważyłem. Zdarzyło mi się przez sklerozę zostawić wł±czonego
utorrenta i jednocze¶nie serwer CoD4 dla znajomych uruchomić i normalnie
dało się grać - co jest zasług± naprawdę nieĽle działaj±cego QoS. Jedyne co podobno nie daje rady to QoS ustawiony na detekcję protokołów a
nie na porty, ale nie miałem okazji tego sprawdzić :)

Dzięki za info. :)

[ Kobiety przywi±zuj± się przez względy.                        (Stendhal) ]

Data: 2010-11-15 11:19:05
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 11:00:48 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

To juĹĽ mniej fajnie.

Ii tam, normalny plik z firmware wgrywasz przez WWW i liczysz ĹĽe firmowa
ładowarka oprogramowania dojdzie z wgrywaniem do końca ;) Mi się akurat
udało wysypać te proces (bogowie jedni wiedzą dlaczego), w efekcie
zbrickowałem sobie urządzenie i dopiero jakimś ratunkowym programem spod
Windows udało mi się wgrać co trzeba. Działa do dziś, późniejsze
aktualizacje Tomato już były bezbolesne.

[...]

Nie ma za co :) MoĹĽe grywasz w CoD4? ;)

"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

Data: 2010-11-15 12:30:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 11:19:05 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Ii tam, normalny plik z firmware wgrywasz przez WWW i liczysz że firmowa
ładowarka oprogramowania dojdzie z wgrywaniem do końca ;) Mi się akurat
udało wysypać te proces (bogowie jedni wiedz± dlaczego), w efekcie
zbrickowałem sobie urz±dzenie i dopiero jakim¶ ratunkowym programem spod
Windows udało mi się wgrać co trzeba. Działa do dzi¶, póĽniejsze
aktualizacje Tomato już były bezbolesne.

Hmmm... :)

Dzięki za info. :)

Nie ma za co :) Może grywasz w CoD4? ;)

Single'a przeszedłem, na granie w multi ni cholery nie mam czasu. :(

[ Bo z kobietami drodzy panowie to trzeba krótko! Najdłużej trzy lata.     ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-15 14:15:24
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 12:30, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Tak, historia mrożąca krew w żyłach :)

Dzięki za info. :)

Nie ma za co :) MoĹĽe grywasz w CoD4? ;)

Single'a przeszedłem, na granie w multi ni cholery nie mam czasu. :(

Oj tam oj tam, to tylko piÄ…tkowe i niedzielne wieczory w dobrym towarzystwie :)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 14:29:51
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:15:24 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Nie ma za co :) MoĹĽe grywasz w CoD4? ;)

Single'a przeszedłem, na granie w multi ni cholery nie mam czasu. :(

Oj tam oj tam, to tylko piÄ…tkowe i niedzielne wieczory w dobrym towarzystwie :)

A grasz moze w te piatkowe wieczory w CoD 5? :>

Norbert

Data: 2010-11-15 14:48:00
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 14:29, Norbert pisze:
[...]

Nie, jakoś tak stanęło na Modern Warfare z modem AWE albo z modem StarWars, jak lud chce :)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 15:26:35
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:48:00 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Nie, jakoś tak stanęło na Modern Warfare z modem AWE albo z modem StarWars, jak lud chce :)

No to jak sie lud kiedys znudzi i zniknie to zapraszam na CoD5, jest u nas w
porywach do 8-10 osob :-)

btw mod StarWars to sobie musze zobaczyc, moze byc wesole ;-)

Norbert

Data: 2010-11-15 15:53:19
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 15:26, Norbert pisze:
[...]

A ja zapraszam na Modern Warfare, jest nas 6-10 osób, chętnie przyjmiemy kogoś niekoniecznie bardzo morderczego (bo wstyd będzie oberwać) :)

btw mod StarWars to sobie musze zobaczyc, moze byc wesole ;-)

Bywa, zwłaszcza że jest kilka ciekawych trybów typu "chroń droida podczas ucieczki" :)

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 16:21:17
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 15:53:19 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

[...]

 Otoz wlasnie tez graja u nas emeryci vs rencisci i mozna spokojnie
pograsowac bez gleby co 15 sekund. Pare razy wpuscilismy 13 letniego syna
jednego z naszych i dzieciak byl taki killer, ze postanowilismy pozostac w
gronie starcow ;-)
Ale jednak preferujemy II WS.
Choc w sumie MW chyba tez kazdy u nas posiada. Moze kiedys troche
potrenujemy i powalczymy wspolnie? ;-)
Jak cos to bede pisal na gygy.

Norbert

Data: 2010-11-16 00:22:00
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 16:21:17 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

A to jak najbardziej rozumiem, nas tak lał 17-latek ;)

Ale jednak preferujemy II WS.
Choc w sumie MW chyba tez kazdy u nas posiada. Moze kiedys troche
potrenujemy i powalczymy wspolnie? ;-)
Jak cos to bede pisal na gygy.

Pisz, czasem naprawdę zabawa byłaby lepsza przy większej obsadzie :)

"You're not the same as you were before. You were much
more..."muchier". You've lost your "muchness"."

Data: 2010-11-15 08:50:07
Autor: deepblue
Router
Przemysław Ryk wrote:
[...]

Je¶li access point w standarcie N nie jest priorytetem to brałbym Drayteka 2800:
http://allegro.pl/draytek-vigor-2800-adsl2-2-print-usb-ruter-i1317571944.html
Mam taki i to naprawdę niezawodny sprzęt.

--
deepblue

Data: 2010-11-15 10:30:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 08:50:07 +0100, deepblue napisał(a):

(ciach...)
[...]

Hmm... Wbudowany modem ADSL. Haczyk polega na tym, że ja mam ł±cze z UPC -
wobec czego modem już mam. Sygnał wchodzi do modemu po BNC, wychodzi po
RJ45. Wobec czego niestety odpada.

[ Dopóki mój szef my¶li, że ja dużo zarabiam                               ]
[ dopóty ja będę tak robił, żeby on myslał, że ja dużo robię...            ]

Data: 2010-11-15 09:09:02
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1ep6lyt1qmt1z$.dlgmaverick.kielek.info...
[...]

TP-Link WR1043N. b/g/n, 3 anteny, gigabitowy switch, możliwo¶ć wgrania alternatywnego softu choć ten wbudowany nie sprawia żadnych problemów. 2 kompy chodz± non stop + laptop. Na stronie tp-linka s± onlinowe emulacje softów więc można zobaczyć jak to wygl±da. Mam go kilka miesięcy i ani razu nie było potrzeby resetowania czy jakiego¶ zwisu.

Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sob± klękał!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 10:18:25
Autor: R09
Router

"bosskg" <bosskg@wp.pl> wrote in message news:ibqpr5$4ee$1bmj-lx1.bmj.net.pl...
[...]

Pozdrawiam
Krzysiek

Też mam taki sprzęt z tym że:

-Przypisanie MAC adresu do konkretnego IP nie działa mi na fabrycznie zainstalowanym oprogramowaniu
(nie stwierdziłem jeszcze czy jest nowa wersja tego softu)
-Jest możliwo¶ć podpięcia i korzystania z dysku sieciowego ale jako¶ nie udaje się przesłać więcej niż 3 megabajty/sek,
przynajmniej z żadnego kompa podpiętego po wifi (n), na gigabitowym kablu jeszcze nie sprawdzałem
-Przez 6 tygodni działania 24/7 nic się nie "powiesiło"

W.K.

Data: 2010-11-15 11:51:25
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "R09" <bubiontko@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ibqtt4$ecc$1usenet.news.interia.pl...
Też mam taki sprzęt z tym że:

-Przypisanie MAC adresu do konkretnego IP nie działa mi na fabrycznie zainstalowanym oprogramowaniu
(nie stwierdziłem jeszcze czy jest nowa wersja tego softu)

U mnie działa bez problemu. Przypisane po MACu 3 kompy dostaj± ip jak trzeba.

-Jest możliwo¶ć podpięcia i korzystania z dysku sieciowego ale jako¶ nie udaje się przesłać więcej niż 3 megabajty/sek,
Również działa bez problemu. Transfery około 25MB/s.

przynajmniej z żadnego kompa podpiętego po wifi (n), na gigabitowym kablu jeszcze nie sprawdzałem
Mam podpiętego lapka na "n". Odległo¶c jakies 10m i 2 ¶ciany - transfery 5-6MB/s

Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 10:50:50
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 09:09:02 +0100, bosskg napisał(a):

(ciach...)
[...]

Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
akurat konkretnego modelu brak. :)

[ W życiu nie licz± się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.   ]
[                                                           (Johnny Bravo) ]

Data: 2010-11-15 11:48:21
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1br2n4k9gjva8$.dlgmaverick.kielek.info...
Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
akurat konkretnego modelu brak. :)

WeĽ model niższy i soft będzie wygl±dał praktycznie tak samo.
Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 14:28:02
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:50:50 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

TP-Link WR1043N. b/g/n, 3 anteny, gigabitowy switch, możliwość wgrania alternatywnego softu choć ten wbudowany nie sprawia żadnych problemów. 2 kompy

Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
akurat konkretnego modelu brak. :)

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie. Teraz klopoty zniknely, do tego mam N-ke i gigabita.
Soft niestety trzeba zmienic, np. na Gargoyle (bardzo prosty i bogaty
interjejs na www), bo standardowy ma ograniczenia, ktore Cie dotkna (np.
ograniczona liczba forwardowanych portow).
Poza tym miut ruterek i miut sofcik (Gargoyle) :-)

Norbert

Data: 2010-11-15 14:47:06
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 14:28, Norbert pisze:

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie.

A coś więcej o tym ssaniu? Jakie konkretnie problemy uzasadniają takie twierdzenie?

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 15:23:39
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:47:06 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie.

A coś więcej o tym ssaniu? Jakie konkretnie problemy uzasadniają takie twierdzenie?

Pisalem o tym na grupy sieciowe swego czasu. Rysowalem nawet schematy.
Konkretnie WRT54GL nie dawal mocnego i stabilnego sygnalu w mieszkaniu
miedzy dwoma pokojami oddalonymi o 4 m i 3 sciany, z czego jedna troche
grubsza, a dwie dzialowe. Wymiana anten, zwiekszanie mocy Tomatem - nic nie
pomoglo.
Wymiana na powyzszego TP-Linka i jak reka odjal, corka do dzis mi dziekuje,
ze moze pogadac z kims na skypie dluzej niz 30 sekund, ze moze grac w sieci,
ze www sie wczytuje w mig etc.
Nigdy wiecej Linksysa do wifi.

Norbert

Data: 2010-11-15 15:51:26
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 15:23, Norbert pisze:
[...]

Jestem mimo wszystko zdziwiony, na telefonie łapię sygnał ze swojego routera stojąc przed klatką schodową bloku, a router stoi na 3 piętrze. Bez wzmacniania sygnału.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 16:22:58
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 15:51:26 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Jestem mimo wszystko zdziwiony, na telefonie łapię sygnał ze swojego routera stojąc przed klatką schodową bloku, a router stoi na 3 piętrze.

No mnie tez to bardzo dziwilo, bo poza tym felerem to WRT54GL to genialny
sprzet, a z Tomatem w komitywie to juz w ogole rewela... i tylko to radio,
moze mam jakies walniete, hgw :/

Norbert

Data: 2010-11-15 21:14:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Router
Dnia 2010-11-15, o godz. 16:22:58
Norbert <noreply@reply.no> napisał(a):

> [...]

genialny sprzet, a z Tomatem w komitywie to juz w ogole rewela... i
tylko to radio, moze mam jakies walniete, hgw :/

Całkiem możliwe. Mam w sumie około 10 sztuk WRT54G i WRT54GL -
najstarszy G z 2004 a GL z 2005 roku. Głównie z DD-WRT i Tomato -
chyba tylko sztuka na oryginalnym sofcie. I jako¶ przez te lata nie
zauważyłem ani problemów z awariami ani problemów z zasięgiem. W
najbardziej ekstremalnym miejscu bez problemu jest zasięg od urz±dzenie
które stoi piętro niżej i jakie¶ 12-14 metrów w poziomie i po drodze s±
3 murowane ¶ciany. Budynek jest solidny - z połowy 17 wieku - murowany
z kamienia. Sygnał jest słaby ale stabilny na oryginalnych antenach. W
tych samych warunkach poległ który¶ z modeli Netgear z modemem
ADSL-owym.

Zdrówko

Data: 2010-11-15 17:19:46
Autor: qwerty
Router
Użytkownik "bosskg"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ibqpr5$4ee$1@bmj-lx1.bmj.net.pl...
[...]

Mam ten router i zarz±dza u mnie:
- serwer ftp,
- samba,
- transmission (pobieranie torrentów),
- OpenVPN,
- printserwer,
- Apache,
- MySQL,
- PHP5,
- rsget ( http://rsget.pl/ )

Wszystko stoi na Backfire 10.03.

Data: 2010-11-15 20:53:21
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 17:19:46 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

A szerzej możesz napisać, jak to realizowałe¶? Do routera podpięty jest
dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jaki¶ alternatywny soft
(http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

W sumie, ciekawe rozwi±zanie, ale jak widzę te wszystkie robaczki, to nie
wiem, czy nie sensowniej mi będzie porz±dnie wyciszyć starego kompa z
Duronem 1,1 GHz i 512MB ramu, albo kupić jak±¶ płytę mini-ATX czy mini-ITX z
Atomem (np.
http://www.zotacusa.com/zotac-ionitx-a-u-atom-n330-1-6ghz-dual-core-mini-itx-intel-motherboard.html)
czy jakim¶ energooszczędnym Pentium i na nim sobie np. Debiana postawić
zwłaszcza, że niemalże "pod ręk±" mam znajomego admina. :)

[ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest  ]
[ tylu idiotów.                                            (Stanisław Lem) ]

Data: 2010-11-16 06:50:17
Autor: qwerty
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:100qo2g6vkp0v.dlg@maverick.kielek.info...
A szerzej możesz napisać, jak to realizowałe¶? Do routera podpięty jest
dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jaki¶ alternatywny soft
(http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

Tak, to jest alternatywny soft.
Na pocz±tku wgrałem backfire i znajomy zmienił mi ko¶ć z 32 MiB na 64 MiB (nieobowi±zkowe).
W czasie dogrywania dodatkowych pakietów zostałem zmuszony zrobić external root (na pendrive zrobiłem swap oraz podmontowałem jedn± partycję do overlay). Jego instalacja i innych serwisów jest napisane na: http://eko.one.pl/.
Pobrane pliki zapisywane s± na dysku USB (musiałem dokupić aktywny hub).
Co do transferów...
Jak partycje s± na NTFS to nie ma co liczyć na więcej jak 3,5 MiB/s. Gdy s± na ext 2/3 to transfer jest kilkakrotnie większy.
Jak chcesz bardziej szczegółowo to pisz.

Data: 2010-11-16 10:23:08
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 06:50:17 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Chyba sobie takie sztuki odpuszczę. Do przerzucania większych ilo¶ci rzeczy
i tak będzie mi służył gigabitowy switch.

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
ciężk± zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

[ Life is simple, when you make choices and you don't look back.           ]
[                                                     (znalezione w sieci) ]

Data: 2010-11-16 10:29:00
Autor: Norbert
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:23:08 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

O ile dobrze pamietam do z tym ND i N chodzi o to, ze  jeden z nich ma
antenki odmontowywalne a drugi stale. ND chyba sa demontowalne, ale glowy
nie dam.

Norbert

Data: 2010-11-16 11:23:10
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:29:00 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
[ sprzykrzy...                                               (Oscar Wilde) ]

Data: 2010-11-16 10:47:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Router
Dnia 2010-11-16, o godz. 10:23:08
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND.
Tylko mam ciężk± zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od
TL-WR841N. :(

Proste. D od Detachable. ;-)

TL-WR841ND
Antenna
5dBi Detachable Omni Directional Antenna X 2

TL-WR841N
Antenna
5dBi fixed Omni Directional Antenna X 2

Czyli ND ma odł±czane antenki a N ma je na stałe.

Zdrówko

Data: 2010-11-16 12:33:08
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:47:02 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Patrzyłem, patrzyłem i nie wypatrzyłem. Dżizus - niech ja już skończę t±
przeprowadzkę i w końcu się wy¶pię...

[ Romantyk człowiek, któremu miło¶ć zdarza się czę¶ciej, niż seks.         ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-11-15 11:10:48
Autor: Przemysław Ryk
Router
[...]

To jeszcze się tak podepnę z pytaniem już konkretnie o TP-Link TL-WR741ND.
Kto¶ posiada, używa? :)

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2010-11-15 14:38:30
Autor: Maciej Browarczyk
Router
W dniu 2010-11-15 11:10, Przemysław Ryk pisze:

To jeszcze się tak podepnę z pytaniem już konkretnie o TP-Link TL-WR741ND.
Kto¶ posiada, używa? :)

Ja mam WR841ND, w skrocie switch 100Mbit, wifi N (2 antenki), brak USB. Nie narzekam, z 2-3 razy sie zwiesil ale z tego powodu, ze stal na innym, bardzo goracym urzadzeniu, zagorowal sie. Cena/jakosc/mozliwosci jak dla mnie 6.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-11-15 17:10:49
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:38:30 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]

W sumie faktycznie - różnica między WR741ND i nim nieznaczna. Trzeba
pogrzebać, czym się różni± - tak na pierwszy rzut oka, to chyba tylko
obsług± 802.11n. Zabijać się o to n w sumie i tak nie miałem zamiaru. :)

[ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie      ]
[ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będ± bolały.  (znalezione w necie) ]

Data: 2010-11-15 18:09:13
Autor: miab
Router
W dniu 2010-11-15 00:14, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Tu dobry przegl±d tanich "routerów":
http://www.overclock.pl/articles/show/Id/275,test-routerow-w-przedziale-cenowym-50-250zl

miab

Data: 2010-11-15 21:03:21
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 18:09:13 +0100, miab napisał(a):

(ciach...)
Tu dobry przegl±d tanich "routerów":
http://www.overclock.pl/articles/show/Id/275,test-routerow-w-przedziale-cenowym-50-250zl

Dzięki - już się biorę za czytanie. :)

[ Bóg stworzył człowieka ponieważ rozczarował się małp±. Z dalszych        ]
[ eksperymentów zrezygnował.                                  (Mark Twain) ]

Router