Router

Data: 2010-11-15 09:09:02
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1ep6lyt1qmt1z$.dlgmaverick.kielek.info...
Witam

Przeprowadzka na nowe miejsce już prawie zakończona, łącze podpięte. Biorąc
pod uwagę, że najprawdopodobniej na nowym miejscu dalej często będzie się
zdarzało korzystać z dwóch komputerów (czasami więcej) planowałem sobie
postawić jednego starego kompa, który będzie udostępniał serwer poczty,
newsów i FTPa (tak - mam takie potrzeby). Okazało się jednak, że skubaniec
po pierwsze za głośno działa, a po drugie - ze mnie zerowy linuksowiec,
wobec czego na razie ta opcja raczej pójdzie w odstawkę.

W takim razie rozglądam się za routerem, który:
- ma dość szerokie opcje konfiguracyjne - przede wszystkim wygodne
definiowanie przekierowywania połączeń na określonych zakresach portów na
określone adresy IP wewnątrz sieci
- serwer DHCP, w którym poprzydzielam sobie adresy IP po MAC adresach kart
sieciowych - w sensie wyboru, że ten konkretny MAC dostaje wybrany przeze
mnie IP, reszta bądź blokowana, bądź z wybranego przeze mnie zakresu
- bezproblemowa współpraca z Windows XP / Vista / 7 - u mnie jeden komputer
będzie pracował 24/7/365 i to raczej będzie maszyna z Windows
- access point 802.11b/g/n z autoryzacją WPA2 - miło, gdyby był
- ilość portów RJ45 - wystarczą dwie sztuki (jedno do wpięcia modemu
kablowego z UPC, drugie - do switcha) - i tak sygnał z niego będzie
wpuszczony w gigabitowego switcha

Coś konkretnego możecie polecić?

TP-Link WR1043N. b/g/n, 3 anteny, gigabitowy switch, możliwość wgrania alternatywnego softu choć ten wbudowany nie sprawia żadnych problemów. 2 kompy chodzą non stop + laptop. Na stronie tp-linka są onlinowe emulacje softów więc można zobaczyć jak to wygląda. Mam go kilka miesięcy i ani razu nie było potrzeby resetowania czy jakiegoś zwisu.

Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
 Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 10:18:25
Autor: R09
Router

"bosskg" <bosskg@wp.pl> wrote in message news:ibqpr5$4ee$1bmj-lx1.bmj.net.pl...
[...]

Pozdrawiam
Krzysiek

Też mam taki sprzęt z tym że:

-Przypisanie MAC adresu do konkretnego IP nie działa mi na fabrycznie zainstalowanym oprogramowaniu
(nie stwierdziłem jeszcze czy jest nowa wersja tego softu)
-Jest możliwość podpięcia i korzystania z dysku sieciowego ale jakoś nie udaje się przesłać więcej niż 3 megabajty/sek,
przynajmniej z żadnego kompa podpiętego po wifi (n), na gigabitowym kablu jeszcze nie sprawdzałem
-Przez 6 tygodni działania 24/7 nic się nie "powiesiło"

W.K.

Data: 2010-11-15 11:51:25
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "R09" <bubiontko@gmail.com> napisał w wiadomości news:ibqtt4$ecc$1usenet.news.interia.pl...
Też mam taki sprzęt z tym że:

-Przypisanie MAC adresu do konkretnego IP nie działa mi na fabrycznie zainstalowanym oprogramowaniu
(nie stwierdziłem jeszcze czy jest nowa wersja tego softu)

U mnie działa bez problemu. Przypisane po MACu 3 kompy dostają ip jak trzeba.

-Jest możliwość podpięcia i korzystania z dysku sieciowego ale jakoś nie udaje się przesłać więcej niż 3 megabajty/sek,
Również działa bez problemu. Transfery około 25MB/s.

przynajmniej z żadnego kompa podpiętego po wifi (n), na gigabitowym kablu jeszcze nie sprawdzałem
Mam podpiętego lapka na "n". Odległośc jakies 10m i 2 ściany - transfery 5-6MB/s

Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 10:50:50
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 09:09:02 +0100, bosskg napisał(a):

(ciach...)
[...]

Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
akurat konkretnego modelu brak. :)

[ W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.   ]
[                                                           (Johnny Bravo) ]

Data: 2010-11-15 11:48:21
Autor: bosskg
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1br2n4k9gjva8$.dlgmaverick.kielek.info...
Zapowiada się całkiem sympatycznie. Szkoda tylko, że w owym symulatorze tego
akurat konkretnego modelu brak. :)

Weź model niższy i soft będzie wyglądał praktycznie tak samo.
Krzysiek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-15 14:28:02
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:50:50 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie. Teraz klopoty zniknely, do tego mam N-ke i gigabita.
Soft niestety trzeba zmienic, np. na Gargoyle (bardzo prosty i bogaty
interjejs na www), bo standardowy ma ograniczenia, ktore Cie dotkna (np.
ograniczona liczba forwardowanych portow).
Poza tym miut ruterek i miut sofcik (Gargoyle) :-)

Norbert

Data: 2010-11-15 14:47:06
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 14:28, Norbert pisze:

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie.

A coś więcej o tym ssaniu? Jakie konkretnie problemy uzasadniają takie twierdzenie?

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 15:23:39
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 14:47:06 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Tez polecam ten ruter, zmienilem z zachwalanego WRT54GL, bo radio w
Linksysie ssie.

A coś więcej o tym ssaniu? Jakie konkretnie problemy uzasadniają takie twierdzenie?

Pisalem o tym na grupy sieciowe swego czasu. Rysowalem nawet schematy.
Konkretnie WRT54GL nie dawal mocnego i stabilnego sygnalu w mieszkaniu
miedzy dwoma pokojami oddalonymi o 4 m i 3 sciany, z czego jedna troche
grubsza, a dwie dzialowe. Wymiana anten, zwiekszanie mocy Tomatem - nic nie
pomoglo.
Wymiana na powyzszego TP-Linka i jak reka odjal, corka do dzis mi dziekuje,
ze moze pogadac z kims na skypie dluzej niz 30 sekund, ze moze grac w sieci,
ze www sie wczytuje w mig etc.
Nigdy wiecej Linksysa do wifi.

Norbert

Data: 2010-11-15 15:51:26
Autor: Andrzej Libiszewski
Router
W dniu 15-11-2010 15:23, Norbert pisze:
[...]

Jestem mimo wszystko zdziwiony, na telefonie łapię sygnał ze swojego routera stojąc przed klatką schodową bloku, a router stoi na 3 piętrze. Bez wzmacniania sygnału.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-11-15 16:22:58
Autor: Norbert
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 15:51:26 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

Jestem mimo wszystko zdziwiony, na telefonie łapię sygnał ze swojego routera stojąc przed klatką schodową bloku, a router stoi na 3 piętrze.

No mnie tez to bardzo dziwilo, bo poza tym felerem to WRT54GL to genialny
sprzet, a z Tomatem w komitywie to juz w ogole rewela... i tylko to radio,
moze mam jakies walniete, hgw :/

Norbert

Data: 2010-11-15 21:14:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Router
Dnia 2010-11-15, o godz. 16:22:58
Norbert <noreply@reply.no> napisał(a):

> [...]

genialny sprzet, a z Tomatem w komitywie to juz w ogole rewela... i
tylko to radio, moze mam jakies walniete, hgw :/

Całkiem możliwe. Mam w sumie około 10 sztuk WRT54G i WRT54GL -
najstarszy G z 2004 a GL z 2005 roku. Głównie z DD-WRT i Tomato -
chyba tylko sztuka na oryginalnym sofcie. I jakoś przez te lata nie
zauważyłem ani problemów z awariami ani problemów z zasięgiem. W
najbardziej ekstremalnym miejscu bez problemu jest zasięg od urządzenie
które stoi piętro niżej i jakieś 12-14 metrów w poziomie i po drodze są
3 murowane ściany. Budynek jest solidny - z połowy 17 wieku - murowany
z kamienia. Sygnał jest słaby ale stabilny na oryginalnych antenach. W
tych samych warunkach poległ któryś z modeli Netgear z modemem
ADSL-owym.

Zdrówko

Data: 2010-11-15 17:19:46
Autor: qwerty
Router
Użytkownik "bosskg"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ibqpr5$4ee$1@bmj-lx1.bmj.net.pl...
[...]

Mam ten router i zarządza u mnie:
- serwer ftp,
- samba,
- transmission (pobieranie torrentów),
- OpenVPN,
- printserwer,
- Apache,
- MySQL,
- PHP5,
- rsget ( http://rsget.pl/ )

Wszystko stoi na Backfire 10.03.

Data: 2010-11-15 20:53:21
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Mon, 15 Nov 2010 17:19:46 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

A szerzej możesz napisać, jak to realizowałeś? Do routera podpięty jest
dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jakiś alternatywny soft
(http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

W sumie, ciekawe rozwiązanie, ale jak widzę te wszystkie robaczki, to nie
wiem, czy nie sensowniej mi będzie porządnie wyciszyć starego kompa z
Duronem 1,1 GHz i 512MB ramu, albo kupić jakąś płytę mini-ATX czy mini-ITX z
Atomem (np.
http://www.zotacusa.com/zotac-ionitx-a-u-atom-n330-1-6ghz-dual-core-mini-itx-intel-motherboard.html)
czy jakimś energooszczędnym Pentium i na nim sobie np. Debiana postawić
zwłaszcza, że niemalże "pod ręką" mam znajomego admina. :)

[ Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest  ]
[ tylu idiotów.                                            (Stanisław Lem) ]

Data: 2010-11-16 06:50:17
Autor: qwerty
Router
Użytkownik "Przemysław Ryk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:100qo2g6vkp0v.dlg@maverick.kielek.info...
A szerzej możesz napisać, jak to realizowałeś? Do routera podpięty jest
dodatkowy dysk? To Backfire, to rozumiem, że jakiś alternatywny soft
(http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wr1043nd?s)?

Tak, to jest alternatywny soft.
Na początku wgrałem backfire i znajomy zmienił mi kość z 32 MiB na 64 MiB (nieobowiązkowe).
W czasie dogrywania dodatkowych pakietów zostałem zmuszony zrobić external root (na pendrive zrobiłem swap oraz podmontowałem jedną partycję do overlay). Jego instalacja i innych serwisów jest napisane na: http://eko.one.pl/.
Pobrane pliki zapisywane są na dysku USB (musiałem dokupić aktywny hub).
Co do transferów...
Jak partycje są na NTFS to nie ma co liczyć na więcej jak 3,5 MiB/s. Gdy są na ext 2/3 to transfer jest kilkakrotnie większy.
Jak chcesz bardziej szczegółowo to pisz.

Data: 2010-11-16 10:23:08
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 06:50:17 +0100, qwerty napisał(a):

[...]

Chyba sobie takie sztuki odpuszczę. Do przerzucania większych ilości rzeczy
i tak będzie mi służył gigabitowy switch.

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

[ Life is simple, when you make choices and you don't look back.           ]
[                                                     (znalezione w sieci) ]

Data: 2010-11-16 10:29:00
Autor: Norbert
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:23:08 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND. Tylko mam
ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od TL-WR841N. :(

O ile dobrze pamietam do z tym ND i N chodzi o to, ze  jeden z nich ma
antenki odmontowywalne a drugi stale. ND chyba sa demontowalne, ale glowy
nie dam.

Norbert

Data: 2010-11-16 11:23:10
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:29:00 +0100, Norbert napisał(a):

[...]

Dzięki za info. :)

[ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
[ sprzykrzy...                                               (Oscar Wilde) ]

Data: 2010-11-16 10:47:02
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Router
Dnia 2010-11-16, o godz. 10:23:08
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

W chwili obecnej najbardziej skłaniam się do TP-Linka TL-WR841ND.
Tylko mam ciężką zagwozdkę, czym się różni wersja TL-WR841ND od
TL-WR841N. :(

Proste. D od Detachable. ;-)

TL-WR841ND
Antenna
5dBi Detachable Omni Directional Antenna X 2

TL-WR841N
Antenna
5dBi fixed Omni Directional Antenna X 2

Czyli ND ma odłączane antenki a N ma je na stałe.

Zdrówko

Data: 2010-11-16 12:33:08
Autor: Przemysław Ryk
Router
Dnia Tue, 16 Nov 2010 10:47:02 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Patrzyłem, patrzyłem i nie wypatrzyłem. Dżizus - niech ja już skończę tą
przeprowadzkę i w końcu się wyśpię...

[ Romantyk człowiek, któremu miłość zdarza się częściej, niż seks.         ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Router