Router ADSL + internet z Play

Data: 2009-12-05 18:32:25
Autor: jijomo
Router ADSL + internet z Play
Witam.
Kiedys korzystalismy z neostrady i od tego czasu zostal nam router ADSL
Linksys WAG200G.
Po przeprowadzce bylismy zmuszeni podlaczyc internet z Play z modemem Huawei
E156G, ktory jest podlaczony bezposrednio do komputeraz przez USB.
Czy istnieje mozliwosc podzielenia tego internetu bezprzewodowo za pomoca
posiadanego routera (np. przez podlaczenie modem -> komputer ->(po
ethernecie)->router), czy tez nie ma w ogole o czym marzyc i trzeba kupic
specjalny router / access point?

Data: 2009-12-05 21:07:18
Autor: MC
Router ADSL + internet z Play
Użytkownik " jijomo" <jijomo@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hfe8vp$g42$1inews.gazeta.pl...
[...]

ADSL z możliwością wejścia przez ethernet to wielka rzadkość. Znam tylko jeden taki Pentagram Cerberus P634.

Data: 2009-12-07 12:17:30
Autor: jijomo
Router ADSL + internet z Play
MC <m5c@go2.pl> napisał(a):
> [...]
> specjalny router / access point?

ADSL z możliwością wejścia przez ethernet to wielka rzadkość. Znam tylko jeden taki Pentagram Cerberus P634.

Moze w takim razie daloby sie jakos wypuscic z komputera internet po kablu
ADSL i to podlaczyc do tego WAG200G?
A jesli nie, to jaki niedrogi, ale dobry router bezprzewodowy moglibyscie
polecic do Play Online? Taki, zeby sygnal objal dom pietrowy.

pzdr. jijomo

Data: 2009-12-07 14:37:33
Autor: MC
Router ADSL + internet z Play
Użytkownik " jijomo" <jijomo.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hfirop$rbi$1inews.gazeta.pl...
MC <m5c@go2.pl> napisał(a):

> [...]

jeden taki Pentagram Cerberus P634.

Moze w takim razie daloby sie jakos wypuscic z komputera internet po kablu

W komputerze nie ma modemu ADSL. Nie wiem, czy istnieje taka karta rozszerzeń.

A jesli nie, to jaki niedrogi, ale dobry router bezprzewodowy moglibyscie
polecic do Play Online? Taki, zeby sygnal objal dom pietrowy.

Zaraz. Wpierw musimy rozwiazać problem z modemem. Jest nim połączenie przez USB. "Niedrogi, ale dobry ruter" ma zwykle wejście ethernetowe a nie USB.

Data: 2009-12-07 14:31:34
Autor:
Router ADSL + internet z Play
MC <m5c@go2.pl> napisał(a):
Zaraz. Wpierw musimy rozwiazać problem z modemem. Jest nim połączenie przez USB. "Niedrogi, ale dobry ruter" ma zwykle wejście ethernetowe a nie USB.

To jest oczywiscie warunek podstawowy - niedrogi, ale dobry router sposrod
takich, do ktorych sie da ten modem od Playa podlaczyc :)

pzdr. jijomo

Data: 2009-12-08 22:31:38
Autor: olo
Router ADSL + internet z Play
  jijomo pisze:
[...]

da radę coś takiego zrobić (chociaż co prawda nie znam Linksysa WAG200G). Potrzebujesz tylko karty sieciowej ethernetowej w kompie. Rozwiązanie działa w winXP, pewnie w Viscie bedzie się to odbywało podobnie.

Na początku zaloguj się na router i w części LAN ustaw adres IP klasy 192.168.0.xx gdzie xx to liczba z przedziału 2 do 253. Wybrany adres IP napisz na kartce i przyklej od spodu do routera (na pewno prędzej czy później zapomnisz jaki ustawiłeś;)

Teraz. Po podłączeniu modemu Huawei do kompa powinieneś mieć w połączeniach lokalnych połączenie związane z tym modemem. Klikasz prawym, dajesz udostepnianie. W jednej z zakładek w nowootwartym oknie wybierzesz opcje "udostepnij to połączenie sieciowe" i jeśli masz więcej niż jedną kartę sieciową z listy rozwijalnej wybierzesz połączenie związane z kartą którą będziesz udostępniał. Adres IP dla tej karty zostanie automatycznie ustawiony na 192.168.0.1

Następnie: weź kawałek prostej skrętki (powinna być dołączona do routera, w razie czego dokup sobie w dowolnym sklepie komp.) i jedną końcówkę podłącz do karty sieciowej na której udostępniłeś neta, a drugą do jednego z gniazd ethernetowych na Linksysie.

I to wszystko. Podłączając kompy do pozostałych gniazd ethernetowych na Linksysie będziesz automatycznie otrzymywał adres IP z kompa do którego masz podłączonego neta z Play (dlatego musiałeś wyłączyć DHCP aby router nie rozdawał własnych adresów i nie mieszał w routingu). Jeśli router ten ma bezprzewodówke to także będzie działało. Gdybyś chciał dostać się do konfiguracji Linksysa możesz tego dokonać z dowolnego kompa podłączonego do sieci poprzez adres, który ustaliłeś na samym początku (znajduje się on na karteczce przyklejonej na spodzie routera)

Minusem tego rozwiązania jest to, że komputer host, czyli ten, do którego masz podłączonego Huawei'a musi pozostać włączony by pozostałe kompy miały neta

--
pozdrawiam!

http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
ZAPRASZAMY!!

Data: 2009-12-08 22:33:25
Autor: olo
Router ADSL + internet z Play
olo pisze:
[...]

ups. w tym miejscu także powinieneś znaleźć opcje DHCP, którego wyłączenie jest niezbędne (będzie albo w części LAN albo DHCP)

Data: 2009-12-10 00:14:40
Autor: jijomo
Router ADSL + internet z Play
olo <olo69maupapocztafm@nospam.com> napisał(a):
ups. w tym miejscu także powinieneś znaleźć opcje DHCP, którego wyłączenie jest niezbędne (będzie albo w części LAN albo DHCP)

Zadzialalo :)
Dziekuje za dokladny opis :)

Data: 2010-01-07 15:42:03
Autor: Rafal\(sxat\)
Router ADSL + internet z Play
[...]

polecam kupic dedykowny router z mozliwoscia wspolpracy z gsmem - to
sie zwroci bo 2 latach pracy... komputer tez ciagnie prad

Rf

Data: 2010-01-10 11:01:07
Autor: olo
Router ADSL + internet z Play
Rafal(sxat) pisze:
polecam kupic dedykowny router z mozliwoscia wspolpracy z gsmem - to
sie zwroci bo 2 latach pracy... komputer tez ciagnie prad

Rf

masz jakis konkretny model na mysli? Cos wartego polecenia?

Data: 2010-01-10 23:57:40
Autor: Rafal\(sxat\)
Router ADSL + internet z Play
masz jakis konkretny model na mysli? Cos wartego polecenia?

przy domowych zastosowaniach bym raczej oto nie dbal - po szybciej go spali anomalia pogodowa niz sam padnie...

ale jak bym mial wybierac to chyba teraz huawei - maja podobny sprzet do cisco...

Rf

Router ADSL + internet z Play