Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wy czyszczenie ustawie??.

Data: 2011-02-06 18:41:32
Autor: CUT_INZ
Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wy czyszczenie ustawie??.
Witam,

Mam taki problem. Dosyć stary Linksys (z wifi) pracuje bez zarzutu. (nie pamiętam modelu) Nie wiesza się, nie przegrzewa, nie zrywa połączenia itp. Obecnie pracuje on u rodziców mojej kobiety.

Kilka dni temu pojawił się pewien problem. Mianowice po odłączeniu zasilania router wraca do ustawień fabrycznych. Nie było by problemu gdyby nie fakt, że u nich prąd wyłączany jest nawet kilka razy w miesiącu(a to drzewa wycinają, a to coś konserwują).

Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

Data: 2011-02-06 18:56:03
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wyczyszczenie ustawie??.
W dniu 2011-02-06 18:41, CUT_INZ pisze:
Witam,

Mam taki problem. Dosy� stary Linksys (z wifi) pracuje bez zarzutu.
(nie pami�tam modelu) Nie wiesza si�, nie przegrzewa, nie zrywa
po��czenia itp. Obecnie pracuje on u rodziców mojej kobiety.

Kilka dni temu pojawi� si� pewien problem. Mianowice po od��czeniu
zasilania router wraca do ustawie� fabrycznych. Nie by�o by problemu
gdyby nie fakt, şe u nich pr�d wy��czany jest nawet kilka razy w
miesi�cu(a to drzewa wycinaj�, a to co� konserwuj�).

Czy czeka mnie wymiana sprz�tu na nowy? (Wola�bym tego unikn�� bo
nowe routery to ch�am z którym s� ci�g�e problemy)

Zajrzyj do środka - może jest jakaś pamięc z niezaleznym zasilaniem - jak BIOS w pececie? Może po prostu bateryjka do wymiany?
--
http://plfoto.com/4922/autor.html

Data: 2011-02-16 12:09:14
Autor: Rados³aw Sokó³
Router Linksysa - Od??czenie zasilania = wyczyszczenie ustawie?.
W dniu 06.02.2011 18:56, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Zajrzyj do ¶rodka - mo¿e jest jaka¶ pamiêc z niezaleznym zasilaniem - jak BIOS w pececie? Mo¿e po prostu bateryjka do wymiany?

Ostawiam, ¿e raczej Flash, a nie podtrzymywanie. W ¶rodku
wiêkszo¶ci routerków nie widaæ ani ¿adnego uk³adu typu Dal-
las, ani tym bardziej bateryjki.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-06 20:10:18
Autor: RPC5JHG
CUT_INZ wrote:
[...]

A co to za linksys? Jaki model?

Data: 2011-02-09 14:43:02
Autor: CUT_INZ
Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wyczyszczenie ustawie??.
W dniu 06-02-2011 20:10, RPC5JHG pisze:

A co to za linksys? Jaki model?

wag354g

Data: 2011-02-06 22:18:31
Autor: btn
Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wyczyszczenie ustawie??.

Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

Zacznij od podstaw czyli od np. zmiany firmware'u.

Data: 2011-02-08 20:50:58
Autor: Uncle Pete
[...]
miesiÄ…cu(a to drzewa wycinajÄ…, a to coÅ› konserwujÄ…).

U mnie tak było po aktualizacji firmware. Wkurzyłem się i wgrałem Tomato. Od tamtej pory jestem szczęśliwy :)

Router to WRT54G.

Piotr

Data: 2011-04-15 22:07:32
Autor: G Nowak
[...]

Niestety nie ma gargoyla, tomato czy ddwrt na urzadzenia z modemem Dsl.

--
Pozdr

Data: 2011-02-11 00:38:54
Autor: Przemys³aw Ryk
Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wy czyszczenie ustawie??.
Dnia Sun, 06 Feb 2011 18:41:32 +0100, CUT_INZ napisa³(a):

(ciach...)
Czy czeka mnie wymiana sprzêtu na nowy? (Wola³bym tego unikn±æ bo nowe routery to ch³am z którym s± ci±g³e problemy)

Pierwsze podejrzenie - ma jak±¶ bateryjkê podtrzymuj±c± pamiêæ z
ustawieniami. Mo¿e takowa pad³a?

Druga kwestia - odbiegaj±ca od tematu nieco - mam TP-Linka WR841N (nie
bawi³em siê w zmianê fabrycznego softu na nim) i powiem Ci, ¿e ¿adnych
powodów do narzekañ nie widzê.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ W±trobê ¿ó³æ zalewa³a. Nerki obla³y siê strachem. Gard³o nerwowo         ]

Data: 2011-04-15 22:17:07
Autor: DooMiniK
On 06/02/2011 17:41, CUT_INZ wrote:
[...]

Router(config)#config-register 0x2102
Router(config)#end
;-)

A tak poważnie, po tym dowcipie hermetycznym: jak Ci napisano,
zacznij od upgrade firmware. Jak nie pomoże, router jest uszkodzony
(NVRAM).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Router Linksysa - Od??Ä?czenie zasilania = wy czyszczenie ustawie??.