Router MIMO300 Hama ikilka pytań

Data: 2015-04-09 17:59:37
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Witam.
Od dłuższego czasu użytkuje jako rozdzielacz routera MIMO 300 firmy Hama,
wszystko działa do tej pory normalni i zgodznie z przewidywaniami.
Lecz ostatnio dostałem propozycje nie do odrzucenia od mojego dostawcy TV
na przejście z predkości 6 MB/s do 50 MB/s. Skorzystałem i zacząłem
testować sobie prędkości.
Na stronie speedtest wychodzi mi za kaĹĽdym razem w granicach 30 MB/s i nie
chce więcej. Zadzwoniłem uprzejmie na infolinię operatora z pytaniem czy
może mają jakąś awarie nie do usunięcia? Panna z drugiej strony zdziwiona
odpowiada że oni mi włączyli pełną przepustowość, tylko mój router
ogranicza do 30 MB/s. Poradziła by podłączyć kompa bezpośrednio do modemu i
wtedy sprawdzić.
Co uczyniłem i prawdą okazało sie to co panienka przepowiedziała.
I teraz pytanie, co z tym można zrobić?
Na stronie
http://www.cnet.com/products/hama-mimo-300-express-wireless-router-802-11b-g-desktop/specs/
specyfikacja podaje że po kabelku ma łączność AN : 4 x 10Base-T/100Base-TX
- RJ-45
Zawsze wydawało mi się że to jest 100 MB/s bo taką również kartę mam w
komputerze.
Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz z Plejshnerem szli ulicą i omawiali plan przyszłej operacji.

Data: 2015-04-09 18:09:47
Autor: BQB
W dniu 2015-04-09 o 17:59,  ...:::WISKOLER:::... pisze:
[...]

Router nie wyrabia - procek routera musi ten ruch "przetrawić"
A to oznaczenie to tylko informacja, że port może działać z prędkością 10Mbit i 100Mbit. To podobnie, jak w samochodach, prędkościomierz do 220 km/h ale jak poleci 160 km/h to już sukces.

Data: 2015-04-09 19:22:59
Autor: Piotr Rezmer
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
W dniu 2015-04-09 o 17:59,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

Oczywiście masz na myśli Mb/s a nie MB/s. Za dobrze by było. Jeśli chodzi o wydajne routery to przyjrzyj się:

Dovado (do tej pory najszybszy router pod modemy LTE)
Mikrotik RouterBoard (ogromne możliwości, doskonała cena)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-09 19:52:23
Autor: platformowe głupki
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Oczywiście masz na myśli Mb/s a nie MB/s. Za dobrze by było. Jeśli

chyba w unii europejskiej...

Data: 2015-04-09 19:53:55
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± Piotr Rezmer
naskrobał(a):

Dovado (do tej pory najszybszy router pod modemy LTE)
Modem z LTE nie jest mi potrzebny. Wystarczy sam router z siecia WiFi.

Mikrotik RouterBoard (ogromne możliwo¶ci, doskonała cena)
Jaki¶ konkretny model masz na oku?

Czego szukać w specyfikacji by być pewnym że po podł±czeniu do mojej sieci
będe miał te 50Mb/s?

--
....::: WISKOLER :::...
Stirlitz energicznie wtargn±ł do gabinetu Hitlera. "Czego chcesz?" -

Data: 2015-04-09 20:28:35
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-04-09 o 19:53,  ...:::WISKOLER:::... pisze:

Czego szukać w specyfikacji by być pewnym że po podł±czeniu do mojej sieci
będe miał te 50Mb/s?

Zaczałbym od wybrania tych modeli które maj± WAN na GbE.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-09 20:39:44
Autor: Piotr Rezmer
[...]

WeĽ np RB951G. U mnie obsłużył ruch 70Mb/s z routera Dovado podpiętego pod WAN. Czyli Twoje 50Mb/s też obsłuży.

Tutaj masz jeszcze zestawienie innych routerów:
http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/bar/74-wan-to-lan

Do¶ć dobrze oceniany jest ASUS RT-N56U. Rozważ też produkty Ubuiquiti.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-09 20:44:08
Autor: Piotr Rezmer
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
W dniu 2015-04-09 o 20:39, Piotr Rezmer pisze:

Do¶ć dobrze oceniany jest ASUS RT-N56U. Rozważ też produkty Ubiquiti.

Tutaj masz przykładowy niedrogi i szybki router Ubiquiti
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/lanwan-reviews/32012-first-look-ubiquiti-edgerouter-lite?start=1

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-12 10:17:45
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

Dzięki za linka.
Facet pisze, że to, co w normalnym domowym routerze zajmuje pół godziny (ustawienie forwardowania portów), to na Ubiquiti zajęło mu cały dzień czytania manuali :-)

Data: 2015-04-12 10:26:00
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-04-12 o 10:17, Poldek pisze:

Dzięki za linka.
Facet pisze, że to, co w normalnym domowym routerze zajmuje pół godziny
(ustawienie forwardowania portów), to na Ubiquiti zajęło mu cały dzień
czytania manuali :-)

Szczerze mówi±c, mimo tego że mam dobre zdanie o mikrotikach, nie robiłbym z RB NASa :) Nie ten RAM, nie ten CPU, o braku RAIDa nie wspomnę.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-09 21:28:15
Autor: Poldek
  ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

Ta Hama to już technologiczny zabytek, nie nadaje się do współczesnych łączy domowych z przepustowościami rzędu 50, 150, czy też 300 Mbit/sek.
Nie daj się przypadkiem wkręcić w żadne Mikrotiki, Ubiquiti. To są świetne zabawki, ale nie dla normalnych ludzi, tylko dla maniaków, którzy mają chęć i czas spędzać długie godziny i dni na czytaniu opasłych instrukcji konfigurowania podstawowych rzeczy.
Weź jaki popularny współczesny router.
Z tańszych WNR3500Lv2, na fabrycznym firmware wyciąga ok. 300 Mbit/sek. WAN<->LAN, więc starczy ci i na to łącze, które masz teraz i na to, które będzie po następnej zmianie przepustowości za 2 lata. Taka przepustowość jest realna oczywiście przy podłączeniu kablem sieciowym.
Lepszy, droższy to np. Netgear R6300 z WiFi AC i dużo mocniejszym CPU na przyszłość.

Data: 2015-04-10 08:47:02
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-04-09 o 21:28, Poldek pisze:

[...]

Nie jest tak trudno jak opisujesz (te dni to oczywiście przenośnia). W przypadku Mikrotika masz do dyspozycji tzw. "Quick Set" czyli podstawowe parametry routera (adresacja IP, podstawy WiFi, NAT) konfigurujesz na jednej stronie.

Poza tym te urządzenia mają takie fajne feature'y jak wyświetlanie pakietów na bieżąco, wykresy wielkości ruchu. Do tej pory miałem w domu Dlink, TPlink, Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre z nich były droższe od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-10 11:18:28
Autor: nadir
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
W dniu 2015-04-10 o 08:47, Piotr Rezmer pisze:
Poza tym te urz±dzenia maj± takie fajne feature'y jak wy¶wietlanie
pakietów na bież±co, wykresy wielko¶ci ruchu. Do tej pory miałem w domu
Dlink, TPlink, Linksys, Draytek. Żaden z tych routerów mimo że niektóre
z nich były droższe od Mikrotika nie posiadały tylu ciekawych cech.

Tylko, że większo¶ć ludzi nie potrzebuje tych wszystkich wykresów, za to ceni± sobie router, który w miarę szybko i prosto da się skonfigurować. I zapominaj±, że maj± takie urz±dzenie w domu, i jedynie hasło do WiFi jest im potrzebne do szczę¶cia.

Data: 2015-04-10 13:04:47
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2015-04-10 o 11:18, nadir pisze:

[...]

Fakt, to że dla mnie jest to znakomite rozwi±zanie nie oznacza że inni też tego potrzebuj±. Choć przyznam, że również z punktu widzenia zjadacza chleba mikrotiki s± dobre je¶li chodzi o co¶ takiego jak uptime. Do tej pory nie musiałem ani razu restartować RB (np. z powodu mulenia internetu). W przypadku poprzednich urz±dzeń była to standardowa procedura.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-04-10 15:04:45
Autor: ikarek
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Użytkownik "Piotr Rezmer" <konta@doman.pl> napisał w wiadomo¶ci news:mg8ao8$b01$1node1.news.atman.pl...
[...]

Mam Drayteka 2830 i też miesi±cami go nie restartuję (choć ma on
za to inne wady - kiepskie wifi i do¶ć wolny switch). Ale chciałem
spytać o co¶ innego, korzystaj±c z okazji: czasem potrzebuje
niestandardowych opcji (np. aktywowanie dla pewnych portów TOR-a
albo opakowanie ruchu w protokuł SOCKS i przekierowanie na inny
adres) i wtedy muszę używać routera z OpenWRT - czy Mikrotiki
daj± możliwo¶ć uruchamiania tego rodzaju rzeczy?

Data: 2015-04-10 15:08:21
Autor: ikarek
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
albo opakowanie ruchu w protokuł

pisz±c "protokuł" miałem na my¶li "protokół" ;p

Data: 2015-04-10 15:38:15
Autor: Sławek Maculewicz
Dnia 10-04-2015 o 15:08:21 ikarek  <ikarek@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał(a):

albo opakowanie ruchu w protokuł

pisz±c "protokuł" miałem na my¶li "protokół" ;p

A chodziło Ci po prostu o otwarty protokół. 8-)
--
Brak sygnaturki.

Data: 2015-04-13 22:09:51
Autor: jerzu
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
On Fri, 10 Apr 2015 13:04:47 +0200, Piotr Rezmer <konta@doman.pl>
wrote:

Do tej pory nie musiałem ani razu restartować RB (np. z powodu mulenia internetu). W przypadku poprzednich urz±dzeń była to standardowa procedura.

No pacz pan... A u mnie ten chłamowaty Thomson z UPC już blisko trzy
miechy chodzi bez restartu. I drugi modem w Horizonie ma uptime 41
dni.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2015-04-10 18:00:09
Autor: qwerty
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
UĹĽytkownik "Piotr Rezmer"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mg7rl0$mq4$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Trzeba było wgrać openwrt.
Swoją drogą mikrotik ma bardzo wytrzymały sprzęt.

Data: 2015-04-11 14:09:32
Autor: \(c\)RaSz
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Użytkownik "qwerty" napisał w
[...]
:
: Trzeba było wgrać openwrt. (...)
:

A co takiego robi openwrt? Bo mi na przykład brakuje czegoś w rodzaju komunikatora "instant", podobnego do Gadu-Gadu, tyle, że działającego wyłącznie w obrębie WLAN, bez udziału internetu. Czyli aby można było wysyłać komunikaty wyskakujące adresatowi na ekranie. Gdy ma się duży dom, to czasem jest to przydatne...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-04-11 21:04:13
Autor: qwerty
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
UĹĽytkownik " (c)RaSz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:55290f0b$0$15663$65785112@news.neostrada.pl...
[...]
wyskakujÄ…ce adresatowi na ekranie. Gdy ma siÄ™ duĹĽy dom, to czasem jest to
przydatne...

CoĹ› jak lanchat?
Nie wiem czy da się do openwrt, ale skoro router może robić na serwer ftp, chmurę, stację meteo i ściągać torrent to z tym nie powinno być problemu.

Data: 2015-04-12 10:03:46
Autor: Poldek
Piotr Rezmer wrote:
[...]

No to super. Podłączyć dysk USB do udostępnienia w LANie to już doktorat.

[...]

Dziesiątki popularnych routerów w rodzaju właśnie WNR3500L v2 można wgrać Tomato zamiast oryginalnego firmware i wtedy można patrzeć się na wykresy i obserwować na bieżąco przelatujące pakiety... Zresztą na pakiety w przypadku Netgeara można patrzeć też na oryginalnym firmware.

Generalnie nie polecam Mikrotika, Ubiquiti do sieci domowej dla "normalnych" użytkowników. To są urządzenia dla administratorów sieci w małych firmach, którzy mają płacone za to, że siedzą i godzinami konfigurują.

Data: 2015-04-10 18:08:27
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Router MIMO300 Hama ikilka pytań
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy się nazw± ...:::WISKOLER:::...
naskrobał(a):

Zmieniac router? To na jaki żeby te 50 MB/s mieć?

No i pięknie wszystkim dziękuję za pomoc.
Rzeczywi¶cie nie za bardzo poci±ga mnie podgladanie ilo¶ci pakietów
wysyłanych z i do mojej sieci. Choć strasznie lubie patrzeć na cyfrowa
prezentacje ¶ci±gania/wysyłania większego pliku :)

Wybrałem Netgeara z możliwo¶cia wgrania alternatywnego oprogramowania,
my¶lę że on na nastepne kilka lat zago¶ci pod moim dachem.

A to że Hama to już staruszek, no cóż, jak j± kupowałem to przebojem były
jej trzy anteny i do¶ć duży zasięg WiFi mimo betonowych ¶cian. Mam cicha
nadzieje że ten Netgear okaże się równie silny w propagacji fal co i ta
Hama.
--
....:::WISKOLER:::...
Gestapo obstawiło wszystkie wyj¶cia, ale Stirlitz je przechytrzył. Uciekł

Data: 2015-04-12 10:11:35
Autor: Poldek
  ...:::WISKOLER:::... wrote:
[...]

Co do "siły propagacji fal" to s± obowi±zuj±ce normy i żaden router legalnie dopuszczony do sprzedaży w Polsce/Europie nie może przekraczać tych norm.
Zarazem nie należy zapominać, że komunikacja WiFi idzie w dwie strony. Czyli silne "sianie" sygnałem przez router nie jest żadnym rozwi±zaniem. Jeżeli urz±dzenie z którym się komunikuje router - tablet, laptop, smartfon - jest daleko/za przeszkodami to co z tego, że router "przepali" się sygnałem przez ¶ciany, jeżeli sygnał z tabletu się nie da rady "przepalić" w drug± stronę -> do routera.

Router MIMO300 Hama ikilka pytań