Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.

Data: 2012-05-18 10:45:39
Autor: Kerry
Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.
Witam.

Mam do Was pytanie.

Jest router, bodajże TWG850-4U (Thomson).
Łączą się z nim 2 laptopy WiFi b/g, jeden to T42
drugi też starszy, Pavilion, rónież WiFi b/g.
W praktyce mam na jednym ~20 Mb/s z internetu.
Sam internet jest szybszy, powyżej 50 Mb/s.

Czy ten router pozwoli na "wyciągnięcie"
w każdym z tych laptopów po te ~20 Mb/s?
Czy fizycznie jest taka możliwość, czy jednak
owe 20 Mb będzie wspólne?

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2012-05-18 13:30:48
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-18 10:45, Kerry wrote:
Witam.

[...]

Na 802.11 g nie wyciągniesz w praktyce transferu większego niż 20-25Mbit/s, dodatkowo gdy jednocześnie oba laptopy będą obciążać to samo pasmo, transfer na kazdym z laptopów spadnie. Innymi słowy ograniczniem jest tu przepustowość 802.11g

Jeżeli jednego laptopa podłączysz kablem, to na nim osiągniesz max (50Mb/s), w przypadku podłączenia 2giego przez WiFi może to być rozkład (max. i teoretyczny) 30,20 Mbit/s, możliwe są tu nastepujące wąskie gardła:
a) wydajność samego routera, dla którego 50Mbit to może być juz zbyt dużo
b) co to znaczy, że internet jest szybszy, to znaczy że połaczenie do dostawcy to max 50Mbit/s download, faktyczna szybkość działania sieci zależy od tego jakie łącza ma dostawca i gdzie faktycznie się łączysz (ale to oczywiste :) )

Data: 2012-05-18 14:10:07
Autor: Kerry
Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.
Rafal Lukawski napisał(a):

[...]
[...]

Tak, tak... z kabelkiem to wiem. :)
Ale chodziło mi o WiFi, czy router
w jakiś czarodziejski sposób nie puści ruchu
dwutorowo 2x 802.11g.
Dlatego zaznaczyłem, że pytanie jest "laickie"

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2012-05-18 14:36:31
Autor: Rafał Łukawski
On 2012-05-18 14:10, Kerry wrote:
Rafal Lukawski napisał(a):

[...]
[...]

możesz podpiąć access point, który będzie działał na innym kanale, nie wiem czy gra warta świeczki.

Data: 2012-05-18 21:35:46
Autor: Kerry
Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.
Rafał Łukawski napisał(a):

[...]
możesz podpiąć access point, który będzie działał na innym kanale, nie wiem czy gra warta świeczki.

Jasne. Dzięki za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2012-05-18 13:31:08
Autor: Einstein
W dniu 2012-05-18 10:45, Kerry pisze:
[...]

Masło maślane.
Jaką masz prędkość u dostawcy?
Jakie są odległości laptopów od routera?

Pozdrawiam

Data: 2012-05-18 14:06:08
Autor: Kerry
Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.
Einstein napisał(a):

[...]
Jaką masz prędkość u dostawcy?
Jakie są odległości laptopów od routera?
Pozdrawiam

U dostawcy 60, na kabelku wyciągałem ponad 50.
Odległości praktycznie kilkumetrowe.

Cała sprawa rozbija się o to czy taki router
"puści" równolegle 2x 802.11g, czyli maks dla laptopów.
Jakieś dwa kanały czy coś. Pytam, bo nie wiem.
Router ZTCW jest 802.11b/g/n.

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2012-05-18 14:56:41
Autor: Kasa przyjmie
Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.
W dniu 2012-05-18 14:06, Kerry pisze:
Einstein napisał(a):

[...]
[...]

  50mbit to max i to do podzialu, sprzeta z wyzszej polki daja rade do 200-300 mbit i to i tak tylko na kilka metrow bez przeszkod jak sciany itp.

Router WiFi, standardy i kilka urządzeń.