Router czy moĹźna?

Data: 2017-05-13 14:40:27
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Router czy moĹźna?
Witam. Mam pytanie: jak trudne jest poznanie hasła do Wi-Fi? Czy dużo trudu trzeba, by "shakowac" hasło, poznać je samemu? Jest to możliwe w ogóle?

Data: 2017-05-13 17:27:01
Autor: smokeustachy
Router czy moĹźna?
Wszystko można co nie można byle z wolna i ostrożną. Zgnijesz w kryminale

Data: 2017-05-14 12:57:45
Autor: Sebastian Biały
Router czy można?
On 5/13/2017 11:40 PM, kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com wrote:
Mam pytanie: jak trudne jest poznanie hasła do Wi-Fi?

Tudne.

https://null-byte.wonderhowto.com/how-to/hack-wi-fi-cracking-wpa2-psk-passwords-using-aircrack-ng-0148366/

Data: 2017-05-14 13:47:00
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Router czy moĹźna?
ja totalnie nie ogarniam ideałów wspólnej wyzwolonej europy,
ale chyba jak powski-hakier będzie miał możliwość śledzenia pakietów od samego początku zestawiania połączenia to jednak będzie miał łatwiej...

Data: 2017-05-14 14:43:05
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
Router czy moĹźna?
obecnie hakowanie to już przeszłość

dzięki misyjnej działalności liderów popis/eu,
masy frajerów wjebano w coś co ja nazywam system TZAiR,
coś co pozwala powskim-hakierom zgadnąć dowolne hasło bez jakiejkolwiek pracy...
to jest dopiero ciekawe!

Data: 2017-05-15 08:11:16
Autor: radekp@konto.pl
Router czy można?
Sat, 13 May 2017 14:40:27 -0700 (PDT), w
<d2e953ca-2fbe-47b4-8ab8-3441b66c8012@googlegroups.com>,
kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com napisał(-a):

Witam. Mam pytanie: jak trudne jest poznanie hasła do Wi-Fi? Czy dużo trudu trzeba, by "shakowac" hasło, poznać je samemu? Jest to możliwe w ogóle?

Przy szyfrowaniu WEP proste.
Przy WPA2 raczej niemożliwe jeżeli hasło nie jest ze słownika.

Data: 2017-05-15 12:18:25
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Router czy można?
W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 09:00:08 UTC+2 użytkownik rad....@konto.pl napisał:

napisałam:
> [...]

Przy szyfrowaniu WEP proste.
Przy WPA2 raczej niemożliwe jeżeli hasło nie jest ze słownika.

Dziękuję za twoją odpowiedź.

Moje pytanie zadałam nieprecyzyjnie: ja nie chcę się "dostać na czyjąś sieć".
Ja obawiam się o moją, mój router - że ktoś ma WIFI ode mnie bez mojej zgody, bo potrafi złamać hasło.

Używam właśnie WPA2. Hasło zmieniałam dotąd dość często obawiając się, że osoba niepowołana korzysta z mojego routera mimo braku mojej zgody.

Teraz jestem spokojniejsza.

Jeszcze raz dziękuję.

Majka

Data: 2017-05-15 21:37:33
Autor: Trefniś
Router czy można?

napisałam:
> [...]

Używam właśnie WPA2. Hasło zmieniałam dotąd dość często obawiając się,  że osoba niepowołana korzysta z mojego routera mimo braku mojej zgody.

Od czasu do czasu możesz sprawdzić, jakie urządzenia są zalogowane do  Twojej sieci.

Np. programem Wireless Network Watcher firmy Nir Sofer:
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watcher.html

Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też  spolszczenie.
Jeśli będziesz miała pytania, pomożemy tutaj.

--
Trefniś

Data: 2017-05-15 22:35:00
Autor: Adam
Router czy można?

rad...@konto.pl napisał:

napisałam:
> [...]

Programu nie musisz instalować, pod tym linkiem znajdziesz też
spolszczenie.
Jeśli będziesz miała pytania, pomożemy tutaj.

Zawsze jeszcze można dołożyć filtrowanie MAC, aczkolwiek czasem jest to upierdliwe. Oraz do obejścia, jak ktoś wie.

Poza tym można wyłączyć rozgłaszanie sieci WiFi.

Jest jeszcze kilka innych sposobów zabezpieczeń (np. Radius), ale one nie dotyczą "zwykłego" usera.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-05-20 12:38:36
Autor: kawalerka.poznan.winogrady
Router czy można?
W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 21:37:36 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

[...]

Twój post jest cenny, dziękuję, program sprawdzę.

Majka

Data: 2017-05-31 00:00:57
Autor: Kamil
Router czy można?
Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@mailinator.com> napisał:

Np. programem Wireless Network Watcher firmy Nir Sofer:
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watcher.html

NetSpot pomaga zaplanować i zoptymalizować sieci Wi-Fi w systemie Mac OS X.

Pzdr

Data: 2017-05-19 11:51:15
Autor: ąćęłńóśźż
Router czy można?
Jesli masz z UPC lub Orange'a, to może tak być (WiFree).

-- -- -
że ktoś ma WIFI ode mnie bez mojej zgody

Data: 2017-05-19 12:11:44
Autor: Jan StoĹźek
Router czy moĹźna?
Po głębokim namyśle ąćęłńóśźż napisał w Friday 19 of May 2017 11:51:

Jesli masz z UPC lub Orange'a, to może tak być (WiFree).

I tak i nie. Nie wiem, jak jest w Orange, ale z tego, co wiem, UPC WiFree działa tak, że co prawda wykorzystuje Twoje urządzenie dostępowe, ale na potrzeby WiFree utrzymuje sieć odrębną od sieci użytkownika - inne SSID, inne zasady dostępu, inne adresy IP i nawet odrębna pula przepustowości na łączu abonenckim.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2017-05-15 14:13:52
Autor: Trefniś
Router czy można?
W dniu .05.2017 o 08:11 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze:

[...]

Dla kogo niemożliwe, to niemożliwe:

https://niebezpiecznik.pl/post/google-zna-wszystkie-hasla-do-sieci-wi-fi-na-swiecie/

Co z hasłami będzie robić google, można na razie spekulować.

--
Trefniś

Data: 2017-05-15 17:42:46
Autor: RadoslawF
Router czy można?
W dniu 2017-05-15 o 14:13, Trefniś pisze:

[...]

Nie każdy jest idiotą włączającym ich backup i synchronizację.
Ale trzeba przyznać ze namawiają do tego nachalnie i skutecznie.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-15 20:10:54
Autor: Trefniś
Router czy można?
W dniu .05.2017 o 17:42 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

[...]

Ależ tu się właśnie wykazujesz brakiem wyobraźni :)

Wystarczy, że zaloguje się do sieci ktoś, kto nie pilnuje swojego/twojego  bezpieczeństwa.
Oczywiście natychmiast zmienisz hasło do sieci i we wszystkich  urządzeniach końcowych, hehehehe...

--
Trefniś

Data: 2017-05-15 20:45:02
Autor: Sebastian Biały
Router czy można?
On 5/15/2017 8:10 PM, Trefniś wrote:
Wystarczy, że zaloguje się do sieci ktoś, kto nie pilnuje
swojego/twojego bezpieczeństwa.

Wystarczy że jeden AP będzie miał kilka wirtualnych pod konkretne urządzenia. Upierdliwe, ale problem eliminuje.

Data: 2017-05-15 20:57:43
Autor: Trefniś
Router czy można?
W dniu .05.2017 o 20:45 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

OK, nie twierdzę, że nie da się z tym walczyć.
Tylko pokazuję, że bezpieczeństwo jest względne i często jest efektem  niewiedzy :)

Ilu z was ma wirtualne choćby jedno, dla "gości"?

--
Trefniś

Data: 2017-05-15 22:30:53
Autor: Adam
Router czy można?
W dniu 2017-05-15 o 20:57, Trefniś pisze:
[...]

Ja mam w domu jedną sieć "wewnętrzną", do użytku dla mnie i domowników, oprócz tego sieć "gość" tylko z wyjściem na Internet i sieć "gość" z wyjściem na Internet i z widocznością moich drukarek i skanerów sieciowych. WiFi zdublowane zarówno na 2,4GHz jak i na 5 GHz.

A zrobione zarówno dla WiFi, jak i na osobnych kablach, na V-Lanach.

Ale ja podobno jestem nietypowy ;)

U znakomitej większości moich klientów też są WiFi dla "gości".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-05-16 18:41:22
Autor: Sebastian Biały
Router czy można?
On 5/15/2017 8:57 PM, Trefniś wrote:
Ilu z was ma wirtualne choćby jedno, dla "gości"?

Mam takie wlasnie dla gości, choć akurat nie jest on wirtualny. Zmieniam często w nim essida/hasło.

Jesli chodzi o gości to mój obiektyw scene notuje taką: gimbusy dziwnym trafem przyciągane były feromonowo pod jedną z klatek na sasiednim osiedlu, stoją nawet w deszczu i pstrykają w szybki w mocno niekomfortowych pozycjach. Dowiedziałem sie w końcu że wcześniejszy punkt darmowego wifi spalony i teraz mają ten, ostatni. A ze 20 ich było.

Data: 2017-05-19 11:49:38
Autor: ąćęłńóśźż
Router czy można?
Czym się różni niewirtualny od wirtualnego?

-- -- -
Mam takie wlasnie dla gości, choć akurat nie jest on wirtualny.

Data: 2017-05-20 21:56:37
Autor: Sebastian Biały
Router czy można?
On 5/19/2017 11:49 AM, ąćęłńóśźż wrote:
Czym się różni niewirtualny od wirtualnego?

Niewirtualny to dodatkowy router (zaleta: mozna wypiąc z gniazdka). Wirtualny to w ramach jednej anteny.

Router czy moĹźna?