Router do domu poszukiwany

Data: 2013-04-03 18:29:43
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
Witam

Zepsul mi sie router w domu. Chcialbym kupic nowy, ale w tym temacie jestem dosc zielony i przydalaby sie pomoc. Glownie chodzi mi o to, by:
- mial 4 gniazda na komputer + wan
- mial wifi z przyzwoita predkoscia, na potrzeby mieszkania
- mial latwa konfiguracje, bo nie jestem specem niestety
- nie byl zbyt drogi
- byl dobrej jakosci i nie zepsul sie, jak jego poprzednik.
Fajnie by bylo, gdyby byl to ktorys z routerow w ponizszym sklepie, bo ma dobry asortyment i w miare dobre ceny, wiec z niego korzystam:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/sieci-bezprzewodowe,k287/

Nie bardzo wiem nawet czym sie roznia od siebie routery w tym sklepie. W domu mam zwykle lacze stale, kabel od providera. Zadnych tam netii, czy neostrady. Zwykla siec.

Bede wdzieczny za sugestie :)

GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/
http://gry-samochodowe.gad.art.pl/

Data: 2013-04-03 18:47:35
Autor: Maciek
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 18:29, GAD Zombie pisze:
Fajnie by bylo, gdyby byl to ktorys z routerow w ponizszym sklepie, bo ma dobry asortyment i w miare dobre ceny, wiec z niego korzystam:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/sieci-bezprzewodowe,k287/
Kup sobie ten i powinieneś być dłuższy czas zadowolony:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/sieci-bezprzewodowe,k287/routery-xdls,l288/tp-link-wr1043nd-router-xdsl-wifi-n300-2-4ghz-1x1gb-wan-4x1gb-lan-1xusb-ps-hdd-3x3dbi-sma,p62271.html

Nie bardzo wiem nawet czym sie roznia od siebie routery w tym sklepie.
Parametrami, a co z tego wynika, także ceną :->

Maciek

Data: 2013-04-03 19:27:03
Autor: qwerty
Router do domu poszukiwany
Użytkownik "Maciek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kjhmfm$jth$1@node1.news.atman.pl...
Kup sobie ten i powinieneś być dłuższy czas zadowolony:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/sieci-bezprzewodowe,k287/routery-xdls,l288/tp-link-wr1043nd-router-xdsl-wifi-n300-2-4ghz...

Tydzień temu zmieniłem z 1043ND na 4300.
Nie dość, że jest 3x3 na 2,4 i 5,2 GHz, ma znacznie więcej ramu i mocniejszy CPU to ma dwa porty USB (szkoda, że tylko 2.0). Ma taki sam zasilacz jak stary, to nie musiałem przerabiać swojego UPS'a. :)

Data: 2013-04-03 21:48:55
Autor: Maciek
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 19:27, qwerty pisze:
[...]
A to już niech sobie watkotwórca wybierze - może przyda mu się 5GHz i
2xUSB :-)

Maciek

Data: 2013-04-03 21:58:30
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 21:48, Maciek pisze:
[...]

Ja nie mam duzych wymagan. Chce, zeby to bylo niedrogie, ale sprawne. Nie szajs, ktory sie rozleci niedlugo lub bedzie marnie dzialal. Juz dwa routery mi padly i chcialbym cos porzadnego, ale tez nie chce wydawac nie wiem ile na router do zastosowan domowych.

Data: 2013-04-03 22:28:44
Autor: Maciek
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 21:58, GAD Zombie pisze:
[...]
A można wiedzieć, co to znaczy "padły"? Pytam, bo przez moje ręce
przeszło "kilka" routerów i przypadków padnięcia "ot tak" nie pamiętam.

Maciek

Data: 2013-04-04 09:24:15
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 22:28, Maciek pisze:
[...]

Byc moze dowalilem im swoim zwyczajem wylaczania ich na noc, trudno powiedziec. Pierwszy (nie pamietam juz niestety modelu) zdechl po jakichs 2 latach uzywania. Wlaczal sie coraz dluzej, tzn po wlaczeniu migal lampka od poweru, ale nie dzialal. Trzeba bylo go wylaczac i wlaczac az "zaskoczyl". Potem ten czas startu sie wydluzal az w koncu nie odpalil sie juz w ogole. Wywalilem go. Kupilem obecny Planet. Tego mam z 5 lat juz. Ostatnio miewa podobne objawy jak poprzedni, tzn wlaczam do pradu i nie dziala. Trzeba wylaczyc i wlaczyc jeszcze raz. Do tego doszedl inny problem. Troche mniej dla mnie zrozumialy, ale tak jakby router powodowal bledy w danych, ktore przesyla. W efekcie czesto zdarza sie, ze sciagane wieksze pliki z roznych serwerow sa przerywane w czasie sciagania i trzeba ciagnac od nowa. Sprawdzilem ten efekt na 3 roznych komputerach za tym routerem i wszedzie to samo. Wlaczylem wiec komputer bez routera do sieci i dziala bez problemow. Czyli to na pewno on cos robi. Taki problem mam juz ze 2 tygodnie i nie wyglada na to, zeby sie poprawialo.
Dlatego postanowilem kupic nowy i sie nad tym nie rozwodzic. Szczegolnie, ze mam bez wifi, a teraz by mi sie przydalo, wiec akurat dobry moment na zmiane.

Data: 2013-04-05 16:16:48
Autor: BQB
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-04 09:24, GAD Zombie pisze:

[...]

Prawdopodobnie sprzęt sprawny, tylko zasilacz siadł - w drugim przypadku pewnie podobnie. Sprawdź zasilacze tych urządzeń pod obciążeniem. W drugim wypadku być może ROHS daje o sobie znać :P

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-04-05 21:27:33
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-05 16:16, BQB pisze:
[...]

Trudno okreslic. Mnie tym bardziej, bo na sprzecie slabo sie znam.
Tego pierwszego routera juz dawno nie mam, wywalilem go. Tego drugiego mam, ale dzis kupilem wspomnianego w watku DLinka za 107zl i jak na razie mam dobre wrazenia. Siec dziala w koncu poprawnie, nie mam bledow przy dzialaniu. Konfiguracja super banalna. Podalem tylko adres IP i ustawilem haslo do routera oraz wifi i wszystko zaczelo od razu dzialac. To mi sie podoba. Predkosci zwyczajne. Jak kopiowalem miedzy 2 komputerami plik przez wifi to szlo 2mbps. Jak przez kabel to 11mbps. Roznice widac, fakt. Ale do internetu sie nada. Stacjonarny mam i tak na kablu, a wifi to do laptopa i komorki.

Dzieki za pomoc wszystkim. Temat w zasadzie nieaktualny, bo dzis juz kupilem.

Data: 2013-04-09 17:39:06
Autor: m4rkiz
Router do domu poszukiwany
"GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote in message news:kjj9r2$e9k$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
Byc moze dowalilem im swoim zwyczajem wylaczania ich na noc, trudno powiedziec.

po co?
ani nie oszczedzasz kasy - wydajesz na routery wiecej niz oszczedzasz pradu,
ani srodowiska - produkcja tych ekstra kilku kWh (z czego w zimie poprostu
grzejesz pradem) jest raczej mniej szkodliwa niz produkcja polowy kg
elektroniki w chinach

Data: 2013-04-09 19:53:51
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-09 18:39, m4rkiz pisze:
[...]

Bo mam taki zwyczaj, ze wylaczam wszystko, co moge wtedy, kiedy jest niepotrzebne. I nie zamierzam o tym dyskutowac. To raczej nie jest temat na taka grupe.

Data: 2013-04-09 20:14:50
Autor: qwerty
Router do domu poszukiwany
Użytkownik "GAD Zombie"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kk1kjq$t9f$1@srv13.cyf-kr.edu.pl...
Bo mam taki zwyczaj, ze wylaczam wszystko, co moge wtedy, kiedy jest niepotrzebne. I nie zamierzam o tym dyskutowac. To raczej nie jest temat na taka grupe.

A później płacz, że coś się popsuło...
Załóżmy, że router zużywa 6W. Jeżeli bezczynnie działa przez 12 godz. na dobę to wychodzi, że rocznie tracisz ok 13 zł. Gra warta zachodu?

Data: 2013-04-10 00:35:21
Autor: m4rkiz
Router do domu poszukiwany
"GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote in message news:kk1kjq$t9f$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

nie kazdy zdaje sobie sprawe ze wylaczanie urzadzen innych niz grzejniki,
czajniki, suszarki, zwykle zarowki itd. itp. czesto szkodzi im bardziej
niz ciagla praca (choc druga strona medalu to puchnace od niej chinskie
elektrolity)

w przypadku routerow ktore z zasady sa przeznaczone do pracy ciaglej
absolutne minimum do takich akcji to poszukanie porzadnego (np z
netbooka) zasilacza choc i wtedy jest to kompletna strata czasu i
pieniedzy

Data: 2013-04-10 07:49:06
Autor: Michal
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-09 19:53, GAD Zombie pisze:

Bo mam taki zwyczaj, ze wylaczam wszystko, co moge wtedy, kiedy jest
niepotrzebne. I nie zamierzam o tym dyskutowac. To raczej nie jest temat
na taka grupe.

To nie narzekaj, że co 2 lata zmieniasz router, bo praktycznie każdy prędzej czy później załatwisz takim używaniem.

BTW:
Fajnie że, uchowali się jeszcze ludzie bez smartfonów, tabletów, konsol, SmartTV i blurayów z BDLive - komputer jest obecnie jednym
z wielu urządzeń w domu, które wykorzystują dostęp do sieci.

--
/MB

Data: 2013-04-03 23:16:27
Autor: Mariusz
Router do domu poszukiwany
znowu "lokowanie"...
reklama. bezczelna.

Mariusz

Data: 2013-04-04 02:49:33
Autor: PiteR
Router do domu poszukiwany
Mariusz pisze tak:

znowu "lokowanie"...
reklama. bezczelna.

przecie¿ 99.99% z tu obecnych nie poleci tam zaraz co¶ kupiæ.

--
Piotr

Data: 2013-04-04 09:18:22
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-03 23:16, Mariusz pisze:
znowu "lokowanie"...
reklama. bezczelna.

Mariusz

Smieszny jestes

Data: 2013-04-04 20:13:05
Autor: doom3
Router do domu poszukiwany

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> napisał w wiadomości news:kjhldq$pr7$1srv13.cyf-kr.edu.pl...

[...]

TL-WR740N (ok. 300 w sieci, 2 padly po burzach)

--
doom3

Data: 2013-04-05 09:36:15
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
[...]

[...]

A co sadzicie o tym modelu:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/sieci-bezprzewodowe,k287/routery-xdls,l288/d-link-dir-605l-router-xdsl-wifi-n300-1xwan-4x10-100-lan,p76988.html

Polecil mi go znajomy, ktory zajmuje sie administracja sieci i twierdzi, ze DLinki sa dobre i ten spelnia wszystkie moje wymagania.

Data: 2013-04-05 15:23:58
Autor: R.e.m.e.K
Router do domu poszukiwany
Dnia Fri, 05 Apr 2013 09:36:15 +0200, GAD Zombie napisał(a):

Polecil mi go znajomy, ktory zajmuje sie administracja sieci i twierdzi, ze DLinki sa dobre i ten spelnia wszystkie moje wymagania.

Jakbys jednak sie nadal nie zdecydowal to mam do sprzedania wspomniany wyzej
TP-Link WR1043ND, z zainstalowanym najnowszym Gargoylem. Smiga jak zloto.
Planuje go wymienic na WDR4300, wiec moge odsprzedac ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-04-05 21:29:52
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-05 15:23, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Dzieki za propozycje. Kupilem dzis tego DLinka. Nie narzekam. Na razie dziala sprawnie.

Data: 2013-04-13 16:17:32
Autor: doom3
Router do domu poszukiwany

Użytkownik "GAD Zombie" <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> napisał w wiadomości news:kjn8nl$f9f$4srv13.cyf-kr.edu.pl...

Dzieki za propozycje. Kupilem dzis tego DLinka. Nie narzekam. Na razie dziala sprawnie.

Miejmy nadzieje, ze bedziesz z niego zadowolony.
Generalnie jezeli chodzi o sprzet soho, to lista sprzetow jakich nalezy unikac wyglada tak:

- Dlink
- Pentagram
- Netgear
- Linksys/Cisco (ale, nie Cisco, tylko Linksys/Cisco)
- Asus
- 8Level

To tak na szybko z pamieci.

Pozdro

--
doom3

Data: 2013-04-13 20:40:27
Autor: GAD Zombie
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-13 16:17, doom3 pisze:

[...]

Ja sie na sprzecie malo znam, nie siedze w temacie prawie w ogole. Ale tego DLinka polecil mi znajomy, ktory zajmuje sie sprzetem zawodowo od lat i mowil, ze do takich ma zaufanie. Jak na razie moge tylko przyznac mu racje, bo dziala to juz pare dni i jak na razie zadnych problemow. Instalacja tez swietna, zajela mi w sumie moze 3 minuty i wszystko dziala.

Data: 2013-04-14 03:00:09
Autor: Krystek
Router do domu poszukiwany
[...]

Z tym Netgearem to się trochę zagalopowałeś ;) Co do reszty firm - zgoda. Znajdą się lepsze produkty, niż ww firm.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-04-14 12:29:20
Autor: m4rkiz
Router do domu poszukiwany
"Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> wrote in message news:kkcv2q$d5p$1node2.news.atman.pl...
[...]

ja sie zgodze ze linksys, asus i netgear na swoim oryginalnym sofcie
sa takie sobie, ale po wrzuceniu tomato ciezko im cos zarzucic

Data: 2013-04-14 16:09:12
Autor: doom3
Router do domu poszukiwany

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:kke3pb$sp3$1dont-email.me...

ja sie zgodze ze linksys, asus i netgear na swoim oryginalnym sofcie
sa takie sobie, ale po wrzuceniu tomato ciezko im cos zarzucic

Pewnie masz racje, nie neguje. Na mysli mialem sprzet stock, wyciagniety z pudelka.

Niestety, ale jezeli uzywasz tego na skale przemyslowa to liczy sie dla Ciebie pewnosc i szybkosc wdrozenia oraz jak najmniej sytuacji serwisowych, wiec instalowanie dd-wrt, tomato czy innych open-wrt nie za bardzo wchodzi w gre, czesto sa w nich bledy, ktore czasami moga mocno zabolec jezeli masz powiedzmy z 200 wdrozen.

Pozdro

--
doom3

Data: 2013-04-14 20:24:57
Autor: miab
Router do domu poszukiwany
W dniu 2013-04-14 16:09, doom3 pisze:

[...]

Tomato od Victek na Liksys i Netgear działa perfekcyjnie miesiącami.

miab

Data: 2013-04-14 16:14:24
Autor: doom3
Router do domu poszukiwany

Użytkownik "Krystek" <spamtrap@krystek.art.pl> napisał w wiadomości news:kkcv2q$d5p$1node2.news.atman.pl...

Z tym Netgearem to się trochę zagalopowałeś ;) Co do reszty firm - zgoda. Znajdą się lepsze produkty, niż ww firm.

Tutaj jest kwestia do dyskusji, bo jezeli rozwazamy jakies wyzsze modele ponad model flagowy czyli najtanszy soho to byc moze sytuacja wyglada inaczej.

W pracy przyjalem jedno kryterium, jezeli producent daje ciala w jakimkolwiek segmencie rynkowym to daje sobie z nim spokoj - dotychczas regula ta, swietnie sprawdza sie w praktyce, widac to szczegolnie po ilosci serwisowanych sprzetow klienckich a w przypadku netgear'a mielismo sporo "wymian" w sensie ludzie oddawali rutki do sklepow a wrzucalismy im tp-linka i mielismy swiety spokoj.

Oczywiscie nie bronie tutaj tp-linka na sile, poniewaz maja i wady, przykladowo zawieszajacy sie na potege tryb wds, lub praktycznie niemozliwosc zlinkowania wiecej niz 2 routerow w trybie wds, aczkolwiek w zwyczajnym trybie Routera dla klienta koncowego spisuja sie wzorowo.

Pozdro

--
doom3

Router do domu poszukiwany