Router - jaki kupiæ?

Data: 2013-12-09 14:16:01
Autor: R.e.m.e.K
Router - jaki kupiæ?
Dnia Mon, 9 Dec 2013 10:40:27 +0100, Marek napisał(a):

Proszę o propozycje ciekawych routerów.

TP-Link 1043ND ponizej 200 pln

Dobrze jak by się nie zawieszał. ;)

+ soft Gargoyle :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-09 14:28:12
Autor: Marek
Router - jaki kupić?

Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:52a5c292$0$2137$65785112news.neostrada.pl...

Oooo..znam kolegÄ™ z innej grupy :)

Dnia Mon, 9 Dec 2013 10:40:27 +0100, Marek napisał(a):

Proszę o propozycje ciekawych routerów.

TP-Link 1043ND ponizej 200 pln

Dobrze jak by się nie zawieszał. ;)
+ soft Gargoyle :-)

No tak, o tym Gargoyle czytałem, że warto wgrać.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2013-12-09 21:10:16
Autor: 666
Router - jaki kupić?
Proponuję 8-portowy (8 x LAN), bo 4/5 portowy jakoś szybko robi się niewystarczający i trzeba switche dokładać.
No i jednak gigabitowy, bo dziś masz na wejściu net 100 Mb, a niedługo będzie szybciej.

Z routerów WiFi najlepsze są na dzisiaj Asus, ale cenowo się nie zmieścisz.
Sprawdź jeszcze WD MyNet N900 (gigabitowy, 8xLAN, WiFi jednoczesnie 2,4 + 5 GHz a/b/g/n, funkcja Guest w obydwu pasmach).

-- -- -
Mam neta o szybkości 100 Mb.
Do routera chciałbym podłączyć 2 laptopy, telewizor, drukarkę i ewentualnie w przyszłości zewnętrzny dysk współdzielony sieciowo.

Data: 2013-12-09 21:42:53
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik  666 napisaÅ‚:
ProponujÄ™ 8-portowy (8 x LAN), bo 4/5 portowy jakoÅ› szybko robi siÄ™

Choc nie, ma 7 x LAN giga -

http://wdc.com/pl/products/products.aspx?id=710

Data: 2013-12-09 21:48:11
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
[...]

ja widze 4 x LAN.

WD MyNet N900? ten model?

Data: 2013-12-09 14:57:14
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
Dnia Mon, 9 Dec 2013 10:40:27 +0100, Marek napisał(a):

Proszę o propozycje ciekawych routerów.

TP-Link 1043ND ponizej 200 pln

Mam. Jest ok. Szukam czegos lepszego = wydajniejszego,
moze byc drozsze. Czego konkretnie potrzebuje? Tego co 1043ND tylko lepiej, szybciej, bardziej. Zwlaszcza lepszych transferow po gigabicie. ;)

Data: 2013-12-09 16:13:28
Autor: R.e.m.e.K
Router - jaki kupić?
Dnia Mon, 09 Dec 2013 14:57:14 +0100, Mr. Misio napisał(a):

[...]

No to TP-Link TL-WDR3600 lub TL-WDR4300 lub TL-WDR4900. Ostatni nie wiem czy juz wspierany przez Gargoyla, ale byl w planach kilka
miesiecy temu, wiec moze juz jest.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-09 19:05:23
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Noooooo, brzmi zachacajaco

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/ulepszamy-sprzet-benchmarkowcow-edycja-xviii/strona/20313.html

Ale poszukam wiecej testow :)

Data: 2013-12-09 21:43:45
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

A cos z wieksza niz 4 iloscia portow giga lan?

Bo wlasnie przypomnialo mi sie, ze z chciea pozbylbym sie dodatkowego switcha, bo 4 porty m i nie wystarczaja :)

Data: 2013-12-09 22:40:33
Autor: R.e.m.e.K
Router - jaki kupić?
Dnia Mon, 09 Dec 2013 21:43:45 +0100, Mr. Misio napisał(a):

No to TP-Link TL-WDR3600 lub TL-WDR4300 lub TL-WDR4900.

A cos z wieksza niz 4 iloscia portow giga lan?

Bo wlasnie przypomnialo mi sie, ze z chciea pozbylbym sie dodatkowego switcha, bo 4 porty m i nie wystarczaja :)

Ja bym sie tak z tym wywalaniem switcha nie spieszyl tylko sie zastanowil.
Np. jesli masz serwer NAS i targasz z niego dane na kompa to majac go
wpietego razem z kompem w switcha (i sa w tej samej podsieci w sensie
adresow) w ogole ruch sieciowy omija router nie obciazajac jego procka. To
moze byc czasem przydatne, bo procki w routerach nie sa zbyt mocne, a mozna
im kazac zajmowac sie innymi ciekawymi rzeczami, np. VPNem, TORem czy nawet
Torrentem. Dobry switch w dobrym miejscu moze pomoc. Moze byc tez
wzmacniaczem sygnalu jesli jest zlokalizowany z dala od routera i dolacza
kilka urzadzen z innej lokalizacji.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-12-10 01:25:59
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

No wlasnie sie zastanowilem, chce przeniesc switch w inne miejsce, gdzie NAS jest blisko urzadzen ktore maja odtwarzac media, ale jak przepne NAS-a w inne miejsce, to dalej mam 5 kabelkow do ruterka, to mi sie w 4 lany nie zmiesci :/

teraz 1 lan zajety switchem, 6 kabelkow - po 3 do ruterka i switcha i jeszcze NAS.

Data: 2013-12-10 19:45:22
Autor: Jan Stożek
Router - jaki kupić?
Po głębokim namyśle Mr. Misio napisał w wtorek, 10 grudnia 2013 01:25:

chce przeniesc switch w inne miejsce,
gdzie NAS jest blisko urzadzen ktore maja odtwarzac media,

Czy chcesz powiedzieć, że jak NAS jest bliżej odtwarzaczy, to media szybciej do nich dobiegają???

;)

--
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2013-12-10 19:53:16
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik Jan Stożek napisał:
[...]

media szybciej do nich dobiegajÄ…???

;)

tak ;)

-- ruter -- - gigabit switch rozne urzadzenia -- .... -- 100mbit do drugiej "podsieci" -- -- -- switch giga -- - nas, inne urzadzenia w drugiej podsieci

teraz nas jest w pierwszej podsieci i z druga ma waskie gardlo po drodze...

Data: 2013-12-18 22:37:01
Autor: Maciek
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-10 19:45, Jan Stożek pisze:
[...]
Pewnie chodzi o to, że jak jest bliżej, to po drodze wpada mniej
zniekształceń, które rażą jego audiofilskie ucho ;-)

Maciek

Data: 2013-12-10 07:13:49
Autor: tyran
Router - jaki kupić?
On 2013-12-09 22:40, R.e.m.e.K wrote:
[...]

To ja siÄ™ podebne: jaki switch gigabitowy?

--
tyran

Data: 2013-12-17 12:32:07
Autor: Netx
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-09 16:13, R.e.m.e.K pisze:

No to TP-Link TL-WDR3600 lub TL-WDR4300 lub TL-WDR4900.
Ostatni nie wiem czy juz wspierany przez Gargoyla, ale byl w planach kilka
miesiecy temu, wiec moze juz jest.

A możesz podać stronę z której można pobrać Gargoyle np. dla tego poleconego przez Ciebie TL-WDR3000 (rozważam zakupienie go). Bo obecnie sprzedawana wersja to 1.6 a na stronie Gargoyle jest firmware tylko dla wersji v1: (gargoyle_1.5.11-ar71xx-generic-tl-wdr4300-v1-squashfs-factory.bin)

Data: 2013-12-17 12:42:14
Autor: Netx
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-17 12:32, Netx pisze:
TL-WDR3000 (rozważam zakupienie go). Bo obecnie
Chodzilo mi o Gargoyle dla TL-WDR4300 (v1,6)

Data: 2013-12-13 19:53:05
Autor: Irokez
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-09 14:16, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Mon, 9 Dec 2013 10:40:27 +0100, Marek napisał(a):

Proszę o propozycje ciekawych routerów.
TP-Link 1043ND ponizej 200 pln

Podłączę się.
Nie potrzebuję USB. Router ma tylko zalogować się do modemu światłowodowego dostawcy i rozsyłać internet + multimedia po ethernecie oraz WiFi (po kablu do 2 TV, komputera i jakiegoś NAS'a z DLNA którego planuję kupić, po wifi laptop, drukarka, komórki...)

Jeśli nie TP-Link TL-WDR3600 (bo za trochę ponad 200zł jest) to co?
LINKSYS EA2700?
Żeby tylko go Android nie wieszał, jak modemy Lifebox 1 i 2 od TP ;)

--
Irokez

Data: 2013-12-20 16:46:17
Autor: Irokez
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-13 19:53, Irokez pisze:
[...]

Ok,  czytajÄ…c tu za i przeciw kupujÄ™ Asusa RT-N16.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2013-12-22 11:47:23
Autor: Mr. Misio
Router - jaki kupić?
Użytkownik Irokez napisał:
W dniu 2013-12-13 19:53, Irokez pisze:
Podłączę się.
Nie potrzebuję USB. Router ma tylko zalogować się do modemu
światłowodowego dostawcy i rozsyłać internet + multimedia po
ethernecie oraz WiFi (po kablu do 2 TV, komputera i jakiegoÅ› NAS'a z
[...]

Kupiles? Podziel sie opinia :)

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

   pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
   http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

Data: 2013-12-22 12:09:22
Autor: Irokez
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-22 11:47, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Irokez napisał:
Ok,  czytajÄ…c tu za i przeciw kupujÄ™ Asusa RT-N16.

Kupiles? Podziel sie opinia :)

Jeszcze nie doszedł.
Ale opinii, alternatywnego softu, modów ci dostatek.
Widać bardzo dopracowany sprzętowo router skoro tytle lat się trzyma.
Teraz jedynie 5GHz może być tym, co może kusić do nowego.

Teraz, moim zdaniem,
po przeczytaniu różnych recenzji, testów itp, problem z tymi 5GHz jest to, że ma on na razie wybitnie słaby zasięg i może okazać się, że będzie tylko w pokoju a za ścianą już nic.
Dodatkowy duży minus to jak widać budowa anten aby obsłużyły dwa pasma. Chciałem kupić TP-Linka 3600 ale jak zobaczyłem że antena faktyczna to zaledwie 1/4 wysokości plastiku (kurde, jak chinole sprzedawane na wagę, po co tak? kompleks małego?) w dodatku jej budowa skutecznie ogranicza pasmo 2,4 aby działało 5, to sobie odpuściłem.

Irokez

Data: 2013-12-22 12:48:54
Autor: Jan Stożek
Router - jaki kupić?
Po głębokim namyśle Irokez napisał w niedziela, 22 grudnia 2013 12:09:

Chciałem kupić TP-Linka 3600 ale jak zobaczyłem że antena
faktyczna to zaledwie 1/4 wysokości plastiku (kurde, jak chinole
sprzedawane na wagÄ™, po co tak?

A ile byś chciał? Długość fali przy 5 GHz wynosi 6 cm, więc półfalowa antena ma 3 cm - i wystarczy. Przy 2,6 GHz antena półfalowa ma niecałe 6 cm (58 mm).

kompleks małego?)

Chyba u klientów... Uwierzyłbyś, że trzycentymetrowy kawałek metalowego druta może być dobrą anteną? ;)

Może zresztą dodatkowy plastik wpływa na pojemność anteny albo na jakieś inne jej parametry. Np. antena ćwierćfalowa na 2,6 GHz (29 mm) jest nieco krótsza od półfalówki 5 GHz (30 mm). Może ten dodatkowy plastik zmieniając charakterystykę anteny pozwala na skompensowanie tej różnicy. --

Data: 2013-12-22 13:21:20
Autor: Irokez
Router - jaki kupić?
W dniu 2013-12-22 12:48, Jan Stożek pisze:
[...]

Ile tu wystaje anteny z ekranu?
http://www.tech-blog.pl/2013/04/08/zdjecie-z-komentarzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr3600/

Może zresztą dodatkowy plastik wpływa na pojemność anteny albo
na jakieś inne jej parametry. Np. antena ćwierćfalowa na 2,6 GHz (29
mm) jest nieco krótsza od półfalówki 5 GHz (30 mm). Może ten dodatkowy
plastik zmieniajÄ…c charakterystykÄ™ anteny pozwala na skompensowanie
tej różnicy.

Może, szkoda tylko że w praktyce ten router pod względem zasięgu jest po prostu mierny w stosunku do starszych konstrukcji.

--
Irokez

Data: 2013-12-22 13:52:08
Autor: Jan Stożek
Router - jaki kupić?

Ups... omskło mi się. Powinno być 2,4 GHz i 62,5 mm... Tak to jest, jak się pisze z pamięci. :(

Ile tu wystaje anteny z ekranu?
http://www.tech-blog.pl/2013/04/08/zdjecie-z-komentarzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr3600/

Na moje wyczucie proporcji - pewnie trochę ponad centymetr, ale tak naprawdę to nie wiem, bo zdjęcie jest nieprofesjonalnie zrobione. A co?

Może zresztą dodatkowy plastik wpływa na pojemność anteny albo
na jakieś inne jej parametry. Np. antena ćwierćfalowa na 2,6 GHz
(29 mm) jest nieco krótsza od półfalówki 5 GHz (30 mm). Może ten
dodatkowy plastik zmieniajÄ…c charakterystykÄ™ anteny pozwala na
skompensowanie tej różnicy.

Tu też liczby powinny być nieco inne, :( ale na szczęście nie wpływa to na sam argument. :)

Może, szkoda tylko że w praktyce ten router pod względem zasięgu
jest po prostu mierny w stosunku do starszych konstrukcji.

Pewnie szkoda - ale jakości tego routera nie komentuję, bo go nie znam.

Data: 2013-12-22 15:01:50
Autor: Irokez
Router - jaki kupić?
jest, jak się pisze z pamięci. :(

Ile tu wystaje anteny z ekranu?
http://www.tech-blog.pl/2013/04/08/zdjecie-z-komentarzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr3600/
Na moje wyczucie proporcji - pewnie trochÄ™ ponad centymetr, ale
tak naprawdę to nie wiem, bo zdjęcie jest nieprofesjonalnie zrobione.
A co?

No taka krótkawa, może dlatego ma problemy z zasięgiem :)
Zrobić antenę półfalową na tą częstotliwość to przecież nie taki problem jak dla CB radia (długość fali 11 metrów).
Ale się pewnie oszczędziło kilka centów na kawałku druta wsadzając dłuższy tańszy plastik.

  --
Irokez

Data: 2013-12-22 15:28:28
Autor: Jan Stożek
Router - jaki kupić?

jest, jak się pisze z pamięci. :(

[...]

Może to ćwierćfalówka? Dla 5 GHz miałaby tylko 1,5 cm... Choć na 2,4 rzeczywiście może się kiepawo zachowywać. --