Router zani¿a prêdko¶æ

Data: 2012-06-15 08:53:45
Autor: Agent
Router zani¿a prêdko¶æ
Witam,
Mam internet 20/2 Mbit/s a miêdzy godzin± 22-6 rano 40/2 Mbit/s. W tych godzinach nocnych na kablu uzyskujê prêdko¶ci deklarowane, natomiast poprzez router tylko 20/2.
Sprawdzi³em
- Reset routera - nie pomaga
- Zmniejszenie odleg³o¶ci router - komputer nawet do 1 m - nie pomaga
- router TP- LINK 54 Mbit/s, karta w laptopie obs³uguje standard n
Kto¶ wie co mo¿e byæ przyczn±?

Data: 2012-06-15 09:53:19
Autor: btn
Router zani¿a prêdko¶æ
W dniu 2012-06-15 08:53, Agent pisze:
[...]

Zmiana firmware albo modelu.

Data: 2012-06-15 10:06:29
Autor: Agent
Router zani¿a prêdko¶æ

U¿ytkownik "btn" <wole@bez.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jreplb$2i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wyczyta³em ¿e w routerach obs³uguj±cych standard g realna max prêdko¶æ to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochê mnie to zaskoczy³o bo w specyfikacji jest napisane 54 Mbit/s.

Data: 2012-06-15 10:19:07
Autor: btn
Router zani¿a prêdko¶æ
W dniu 2012-06-15 10:06, Agent pisze:

Wyczyta³em ¿e w routerach obs³uguj±cych standard g realna max prêdko¶æ
to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochê mnie to zaskoczy³o bo w specyfikacji
jest napisane 54 Mbit/s.

Niestety prawda. Mnóstwo na ten temat informacji znajdziesz w sieci. Je¿eli testujesz transfer na wifi, to tych 40mb ciê¿ko bêdzie osi±gn±æ, chyba ¿e pod³±czysz kablem to powinno tyle przej¶æ.

Data: 2012-06-15 11:02:44
Autor: Nex@pl
Router zani¿a prêdko¶æ
Marketoidom podziêkuj. 54MBps to sumaryczna prêdko¶æ w obie strony.

Data: 2012-06-15 12:41:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Router zani¿a prêdko¶æ
Dnia 2012-06-15, o godz. 11:02:44
"Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisa³(a):

Marketoidom podziêkuj. 54MBps to sumaryczna prêdko¶æ w obie strony.

Przy jednym urz±dzeniu pod³±czonym.

Zdrówko

Data: 2012-06-15 11:42:36
Autor: ikov
Router zani¿a prêdko¶æ
Wyczyta³em ¿e w routerach obs³uguj±cych standard g realna max prêdko¶æ
to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochê mnie to zaskoczy³o bo w specyfikacji
jest napisane 54 Mbit/s.
Jak inni napisali - prawda. Je¶li jeszcze masz do tego podpiête co¶ przez wifi, a co aktywnie siê korzysta z neta, to prêdko¶ci znów spadaj±. Na pececie pod³±czonym do routera przez kabel udaje mi siê z neta poci±gn±æ co¶ z prêdko¶ci± 8MB/s, przez wifi (g) 2MB... ogromna ró¿nica.

Data: 2012-06-15 11:46:53
Autor: Chris
Router zani¿a prêdko¶æ
Agent nabazgra³(a):

Wyczyta³em ¿e w routerach obs³uguj±cych standard g realna max prêdko¶æ to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochê mnie to zaskoczy³o bo w specyfikacji jest napisane 54 Mbit/s.

No i dobrze jest napisane bo prêdko¶æ podawane jest w dwie strony do routera i od routera co daje razem 54 Mbit/s :)

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-06-15 17:35:56
Autor: doom3
Router zani¿a prêdko¶æ

U¿ytkownik "Chris" <spam@spam.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:jrf0af$ip3$1inews.gazeta.pl...

No i dobrze jest napisane bo prêdko¶æ podawane jest w dwie strony do routera i od routera co daje razem 54 Mbit/s :)

Dajcie juz spokoj z wymyslaniem teorii...

54 Mbit radiowe maksymalnie przeciagnie ok 30 Mbit, troche wiecej z agregacja i innymi pierdolami, zalezy czy to ruch TCP czy UDP, smieci w eterze i innych, spora czesc z 54 Mbit radiowych idzie na dane nadmiarowe - korekcyjne.

Tp-Link przykladowo wr-340g ma wydajnosc w routingu (wan<->lan<->wlan) jakies 30-40 megabajtow maksymalnie, wyzej kleka mu juz procek, jezeli korzystasz z sieci stworzonej przez tego tplinka za pomoca wbudowanego switcha (lan<->lan) to bez problemu osiagniesz wire-speed 100 Mbit ale to tylko dlatego bo za to odpowiada dedykowany chip.

Jezeli ma isc wiecej na wlan, zainwestuj w cos z serii "N" z tplinka.

--
doom3

Data: 2012-07-23 16:50:57
Autor: Przemys³aw Ryk
Router zani¿a prêdko¶æ
Dnia Fri, 15 Jun 2012 17:35:56 +0200, doom3 napisał(a):

No i dobrze jest napisane bo prędkość podawane jest w dwie strony do routera i od routera co daje razem 54 Mbit/s :)

[...]

Czasami dochodzi do tego jeszcze wydajność samego routera / access pointa
przy włączonym szyfrowaniu. U znajomej miałem taki przypadek - nie pomnę
teraz modelu routera - przy WiFi z WEP czy WPA 20 Mbit dało się wycigąnąć.
Włączenie WPA2 (jeden komputer tylko po WiFi z nim gadał) - maksymlanie do
15 Mbit.

(ciach…)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest jak otwarta ksiÄ™ga, napisana po hebrajsku, za pomocÄ…        ]

Data: 2012-06-15 11:52:14
Autor: Radosław Sokół
Router zaniża prędkość
W dniu 15.06.2012 10:06, Agent pisze:
Wyczytałem że w routerach obsługujących standard g realna max prędkość to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochę mnie to zaskoczyło bo w specyfikacji jest napisane 54 Mbit/s.

54 Mb/s w warstwie fizycznej. Użytkowo osiągniesz z tego
właśnie około 1.5 MiB/s zazwyczaj, w szczycie 2.5 MiB/s.
Nawet w standardzie 802.11n jest tylko nieco lepiej w
rzeczywistych warunkach. Jak ktoś chce mieć szybką sieć,
to używa kabla Gigabit-Ethernet co najmniej.

Inna sprawa, że takie transfery wystarczają często nawet
do pracy w LANie, a Ty narzekasz na to, że Ci zwalnia dos-
tęp do Internetu w urządzeniach przenośnych do takich war-
tości? ;)

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

Data: 2012-06-15 12:47:00
Autor: Agent
Router zaniża prędkość

Inna sprawa, że takie transfery wystarczają często nawet
do pracy w LANie, a Ty narzekasz na to, że Ci zwalnia dos-
tęp do Internetu w urządzeniach przenośnych do takich war-
tości? ;)

Ja nie narzekam - 20 Mbit/s mi wystarczy. No ale już mam powód żeby nie męczyć operatora czemu między godz 22-6 nie ma deklarowanych 40 Mbit/s bo na kablu jest.

Data: 2012-06-15 12:48:48
Autor: Agent
Router zaniża prędkość

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2012061509521700grush.one.pl...
[...]

Czyli mówisz że nawet na routerze 802.11n też nie pójdzie 40 Mbit/s jak router mam za kanapą w drugim pokoju?

Data: 2012-06-15 12:51:32
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
Agent nabazgrał(a):

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2012061509521700grush.one.pl...
W dniu 15.06.2012 10:06, Agent pisze:
Wyczytałem że w routerach obsługujących standard g realna max
prÄ™dkość to  20-25 Mbit/s. Prawda to? TrochÄ™ mnie to zaskoczyÅ‚o bo w
[...]

Na 802.11n będziesz miał pełną prędkość bo router ciągnie łącze do 75Mbit/s w jednną stronę czyli do 150Mbit/s w obie.

Testowałem w domu i na WiFi mam ok 60-65Mbit/s a po kablu mam już ok 115-118Mbit/s

Data: 2012-06-15 13:34:41
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 12:48, Agent pisze:

[...]

router mam za kanapÄ… w drugim pokoju?

Jak dodasz troche kasy i kupisz jakies CISCO to pojdzie ale na tym gownie co masz teraz pojdzie tylko na papierze.

Data: 2012-06-15 13:52:43
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
AnonimGall nabazgrał(a):

Jak dodasz troche kasy i kupisz jakies CISCO to pojdzie ale na tym gownie co masz teraz pojdzie tylko na papierze.

CISCO też tobi tanie gówna, jak już coś podajesz to podaj jakiej klasy modelowej ma kupić :)

Data: 2012-06-15 13:55:48
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 13:52, Chris pisze:
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Linksyf to nie CISCO

Data: 2012-06-15 14:07:38
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

To CISCO jak byś nie wiedział.

Data: 2012-06-15 14:12:52
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 14:07, Chris pisze:
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Blisko raczej, dla ciebie moze to i CISCO dla mnie linksyf z naklejka CISCO czyli sprzet dla biedakow.

Data: 2012-06-15 14:33:48
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Obecnie to CISCO z naklejką Linksys jak byś nie wiedział ...

Data: 2012-06-15 14:41:27
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 14:33, Chris pisze:
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Tak samo jak SMART to mercedes.

Data: 2012-06-15 14:54:18
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Tak jak IBM to Lenowo ... w są stronę bardziej bym poszedł ..

Data: 2012-06-15 15:07:49
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 14:54, Chris pisze:
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Jakby na to nie patrzec na sprzecie klasy Enterprise jakies 8 lat temu wyciagalem w domu do 30Mbit/s a na 802.11a w turbo dokladnie 50Mbit miedzy Ap a Laptopem. Z tym ze taki sprzet nie kosztowal wtedy 50zl a grubo ponad 500zl.

Data: 2012-06-15 15:13:58
Autor: Chris
Router zaniża prędkość
AnonimGall nabazgrał(a):

[...]

Tylko wtedy nie byÅ‚o jeszcze tyle Å›miecia w eterze , teraz w jednym miejscu możesz mieć i 50 różnych  pracujÄ…cych apków ...

Data: 2012-06-15 14:03:55
Autor: Agent
Router zaniża prędkość

[...]

Teraz mam 802.11g więc jest już oczywiste że nie pójdzie obojętnie czy to TP-LINK czy bedzie to CISCO

Data: 2012-06-15 14:05:35
Autor: AnonimGall
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 14:03, Agent pisze:

[...]

Na g powinno smigac do 30Mbit/s bez problemu.

Data: 2012-06-15 17:16:28
Autor: qwerty
Router zaniża prędkość
Użytkownik "AnonimGall"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jrf8ee$i2d$1@news.dialog.net.pl...
Na g powinno smigac do 30Mbit/s bez problemu.

Jak nie ma śmieci w eterze.

Data: 2012-06-15 17:31:45
Autor: qwerty
Router zaniża prędkość
Użytkownik "RadosÅ‚aw Sokół"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:2012061509521700@grush.one.pl...
Inna sprawa, że takie transfery wystarczają często nawet
do pracy w LANie, a Ty narzekasz na to, że Ci zwalnia dos-
tęp do Internetu w urządzeniach przenośnych do takich war-
tości? ;)

Zależy u kogo...
http://www.speedtest.net/result/1920298676.png
Jakbym lan miał 100 Mbps to chyba coś bym sobie zrobił.
Na łączu < 60 Mbps nie da się zdalnie pracować.

Data: 2012-06-16 23:25:53
Autor: BartekK
Router zaniża prędkość
W dniu 2012-06-15 10:06, Agent pisze:
Wyczytałem że w routerach obsługujących standard g realna max prędkość
to 20-25 Mbit/s. Prawda to? Trochę mnie to zaskoczyło bo w specyfikacji
jest napisane 54 Mbit/s.
Prawda, fizyczny link zestawiony na 54Mb/s realnie jak przepchnie 30Mb/s to sukces (dużo zależy od jakości obu sieciówek i poziomu zakłóceń w otoczeniu, przy czym bardzo mała odległość - wcale nie musi powodować polepszenia wyniku)

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Router zani¿a prêdko¶æ