Routery winne utracie pieniÄ?dzy przez u??ytko wnik??w

Data: 2014-02-06 18:01:09
Autor: wiktor
Routery winne utracie pieniÄ?dzy przez u??ytko wnik??w
Dnia Wed, 05 Feb 2014 23:47:54 +0100, animka napisał(a):

Nie wiem co o tym myśleć i jak to sprawdzić czy mój router nie jest dziurawy. Od czasu do czasu doś w nim pyknie i to mnie zastanawia, bo dawniej tego nie było.

  Przejęzyczyłaś się. W tytule powinno być "Głupota użytkowników winna
utracie przez nich pieniędzy".   Przeczytałaś o mechanizmie samego oszustwa? O tym, że oszukani
potwierdzili dodanie jakiegoś tam konta do zdefiniowanych na stronie o
adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej żadnym certyfikatem?
  Co, może uważasz, że router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

Data: 2014-02-06 19:02:35
Autor: mr misio
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Użytkownik wiktor napisał:
[...]

"Przestępcy dostali się do urządzenia i zmienili DNS-y."

O tym, że oszukani
potwierdzili dodanie jakiegoś tam konta do zdefiniowanych na stronie o
adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej żadnym certyfikatem?

Ale tam ich przekierowal bank. PRzynajmniej tak to wyglada, jak sie komus podmieni DNS-y.

   Co, może uważasz, że router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

Weszli na strone banku, zalogowali sie a przeciez przestepca nie bedzie wymagal potwierdzenia kodem :>

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-06 20:39:26
Autor: wiktor
Dnia Thu, 06 Feb 2014 19:02:35 +0100, mr misio napisał(a):

Użytkownik wiktor napisał:
[...]

  To dopiero początek ataku. Ja mówię o samym oszustwie, czyli
wyprowadzeniu pieniędzy z banku. Do tego potrzebowali jeszcze jakoś poznać
hasło jednorazowe - do tego użyli bardzo prymitywnej 'socjotechniki':

http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/02/mbank-fake-5.jpg

  Obrazek stąd:

http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-byc-podatnych-na-ten-atak/

  Tylko skończony dureń po przeczytaniu komunikatu, że "prosimy o dodanie
następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej
kłódeczki w polu adresu).

Data: 2014-02-06 21:13:10
Autor: mr misio
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Użytkownik wiktor napisał:

   Tylko skończony dureń

czyli tak ze trzy czwarte uzytkownikow bankow......

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-07 10:48:47
Autor: Piotr Rezmer
wiktor pisze:

[...]

Czy zielona kłódeczka jest gwarancją że połączyłeś się z prawidłowym obiektem? IMO nie, zielona kłódka pojawia się przy zgodności Common
Name certyfikatu SSL z hostnamem. Jeśli więc taka strona będzie mieć adres

www.m-bank.com.pl

albo

www.nbank.com.pl

Wiele osób może nie zauważyć różnicy. Oczywiście zakładam, że urząd certyfikacyjny nie podpisze certyfikatu Zdzichowi który twierdzi że www.mbank.pl to jego sklep internetowy.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-07 11:23:26
Autor: wiktor
Dnia Fri, 07 Feb 2014 10:48:47 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

wiktor pisze:

[...]

  Tak, ale "poszukanie zielonej kłódki" (w tak dziwnych przypadkach przede
wszystkim) nie powinno ograniczać się li tylko do rzucenia na nią okiem.
Kliknięcie i przeczytanie najważniejszych fragmentów tego certyfikatu
naprawdę nie zabiera tak wiele czasu.
  Ale OK, masz rację. Poza zweryfikowaniem tła kłódki - jeśli nie
zamierzamy w nią klikać - to należy dokładnie zbadać adres www.

  Prawdę mówiąc nie wiem, jak to od praktycznej strony wygląda - tzn. jak
kłopotliwe jest uzyskanie takiego certyfikatu, gdy od razu wiemy, że
wykorzystamy go w niecnych celach. Pewnie firmy udzielające tych
certyfikatów nie są palcem robione i na skan dowodu słupa go nie wystawiają
ot tak. Albo, że nie udzielają ich na adresy różniące się jednym znakiem od
domen instytucji np. finansowych.
  Zmierzam do tego, że najwyraźniej nie jest to takie proste, skoro nie
słyszałem o przypadku, że domeny oszustów różniły się jednym znakiem (albo
nawet kilkoma) od tych prawdziwych i jednocześnie miały jakiekolwiek
certyfikaty. Ale też nie interesuję się tą tematyką bardziej, niż czytaniem
od czasu do czasu niebezpiecznika, więc jeśli znasz taki przypadek, to
chętnie się dowiem.

Data: 2014-02-07 12:51:31
Autor: mr misio
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Użytkownik wiktor napisał:

   Prawdę mówiąc nie wiem

ano wlasnie.

Domain Authority - wystarczy miec maila admin at domena i w kwadrans mozna miec certyfikat.

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-07 13:43:10
Autor: wiktor
Dnia Fri, 07 Feb 2014 12:51:31 +0100, mr misio napisał(a):

Użytkownik wiktor napisał:

   Prawdę mówiąc nie wiem

ano wlasnie.

Domain Authority - wystarczy miec maila admin at domena i w kwadrans mozna miec certyfikat.

  Ok, to skoro to zabiera tylko kwadrans, to dlaczego nie kojarzę żadnego
tego typu oszustwa, gdy strona podmieniona miała adres z certyfikatem?
Oszuści są tak zabiegani, że nie mają tego kwadransa na 'dopięcie
formalności'? Coś musi stać na przeszkodzie, bo nie wierzę, że za tę robotę
biorą się tylko troglodyci.

  Nie wiem, rzuciłeś jakieś hasło, które po pobieżnym sprawdzeniu nie ma
związku z certyfikatem. DA to jakiś wskaźnik, który pewnie da się sztucznie
podpompować, gdy ma się złe zamiary, ale nadal nie widzę związku. Jakbyś
był tak miły i rozwinął tę myśl.

Data: 2014-02-07 20:58:39
Autor: mr misio

Użytkownik wiktor napisał:

[...]

Bo po co przeplacac, jak durnie nawet bez certyfikatu lykna pulapke?

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-02-07 10:51:16
Autor: Piotr Rezmer
wiktor pisze:

[...]

ATSD, pamiętam jak kiedyś przez kilka godzin na stronie mBanku nie było zielonej kłódeczki. Była zaś żółta. Nie pamiętam czy chodziło o stary czy też nowy serwis ale wtedy ktoś dał ciała z ważnością certyfikatu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-02-07 11:52:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Dnia 2014-02-07, o godz. 10:51:16
Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl> napisał(a):

[...]

W UPC strona dostępu do konta klienta wisiała przez kilka tygodni z
przeterminowanym certyfikatem. Zgłaszałem na infolinię parę razy. I
nadal wisiało. Najwyraźniej mieli to w nosie...

Zdrówko

Data: 2014-02-07 12:45:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 7 Feb 2014 11:52:49 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

[ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad Tobą pół litra przewagi.                ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-02-07 12:50:36
Autor: Chris
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

Komornika ?

Data: 2014-02-07 13:04:00
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkowników
Dnia 2014-02-07, o godz. 12:45:09
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

Zapłaty za faktury. ;-)

Zdrówko

Data: 2014-02-07 14:15:09
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 7 Feb 2014 13:04:00 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Dnia 2014-02-07, o godz. 12:45:09
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

Babcia - a powiedz Ty mi, czego UPC nie ma w nosie?

Zapłaty za faktury. ;-)

Touché…

[ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie.       ]
[                                                    (Friedrich Nietzsche) ]

Data: 2014-02-08 13:22:28
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-06 20:39, wiktor pisze:
http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/02/mbank-fake-5.jpg
   Tylko skończony dureń po przeczytaniu komunikatu, Ĺźe "prosimy o dodanie
następującego nr konta do zdefiniowanych, bo cośtam cośtam", nie sprawdzi
czy przypadkiem nie śni (zamiast szczypania wystarczy poszukać zielonej
kłódeczki w polu adresu).
Jak się równocześnie siedzi na fejsbuku i lajkuje hwdp, słucha Peja/SlumsAtak i kupuje crejzifaszyn seksi sukienke - to czego ty wymagasz...

Data: 2014-02-06 23:17:54
Autor: animka
W dniu 2014-02-06 18:01, wiktor pisze:
[...]

   Przejęzyczyłaś się. W tytule powinno być "Głupota uĹźytkownikĂłw winna
utracie przez nich pieniędzy".
   Przeczytałaś o mechanizmie samego oszustwa? O tym, Ĺźe oszukani
potwierdzili dodanie jakiegoś tam konta do zdefiniowanych na stronie o
adresie "ssl-.www.mbank.com.pl", nie zabezpieczonej Ĺźadnym certyfikatem?
   Co, moĹźe uwaĹźasz, Ĺźe router potwierdził tę operację kodem SMS'owym?

No mie, zawsze patrzę czy jest kłódka. Haseł z banku nie dostaję do przelewów zaufanych.
Wczoraj czytałam, ze Orange (tepsa) pozamykało serwery w związku z oszustwem.

--
animka

Data: 2014-02-07 14:15:09
Autor: Przemysław Ryk
Routery winne utracie pieniÄ?dzy przez u??y tkownik??w
Dnia Thu, 06 Feb 2014 23:17:54 +0100, animka napisał(a):

(ciach…)
Wczoraj czytałam, ze Orange (tepsa) pozamykało serwery w związku z oszustwem.

A Gwiazda znowu niczym Radio Erewań. Nie pozamykali serwery, a wyłączyli
routing do adresów IP, na których stały fałszywe DNSy.

[ Mała pociecha - świadomość własnej głupoty.        (K. Przerwa-Tetmajer) ]

Routery winne utracie pieniÄ?dzy przez u??ytko wnik??w