Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe

Data: 2018-10-05 13:43:59
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Zaczynam się rozglądać za rowerem z kołami 26" dla dziecka.

Przeznaczenie: nierówne oraz równe trasy gruntowe utwardzone
Cel: jak najwięcej km/h, wręcz każdy km/h jest na wagę złota :)

Rozglądać się za górskim z odpowiednimi oponami czy szukać jakiegoś trek.?

W jaki sposób opony przekładają się na więcej km/h na takich trasach? Może ktoś
doktoryzował się z tego albo widział jakieś testy? :)

Data: 2018-10-05 14:56:59
Autor: Szuwarek
radekp@konto.pl pisze:
[...]

Na tego typu drogi, to z nazwy najbardziej nadaje się rower typu "gravel".
https://www.1enduro.pl/gravel/
Sam nie jeździłem, ale lubię sobie poczytać.
Pozdrawiam

Data: 2018-10-06 08:27:42
Autor: JDX
On 2018-10-05 14:56, Szuwarek wrote:
[...]
Na tego typu drogi, to z nazwy najbardziej nadaje się rower typu "gravel".
https://www.1enduro.pl/gravel/
Sam nie jeździłem, ale lubię sobie poczytać.
Pozdrawiam
Ja również nie jeździłem, ale jakoś nie podoba mi się koncepcja
jeżdżenia rowerem z barankiem po nierównych drogach i walenia pyskiem w
mostek. :-) IMO zwykły cross będzie OK, aczkolwiek sugerowałbym
zamontowanie przynajmniej przedniego błotnika bo przednie koło potrafi
walić piaskiem po pysku, a od czasu do czasu to i kamyk się trafi.

Data: 2018-10-06 12:06:17
Autor: qrt
JDX <jdx@onet.pl> Wrote in message:
On 2018-10-05 14:56, Szuwarek wrote:
[...]
[...]

Ja jeździłem i jeżdżę bo mam. Świetny sprzęt - bardzo uniwersalny,
 szybki i IMHO wygodny. Asfalt, szutry, leśne drogi - daje radę
 doskonale. Na terenowe szlaki co oczywiste mniej się nadaje ale
 jakies krótsze odcinki też można tym milo robic.  Dużo frajdy
 dostarcza w odróżnieniu od takiego roweru trekkingowego który
 jest chyba najnudniejszym typem rowerów ex aequo z mieszczuchami.

Data: 2018-10-06 13:51:52
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu sobota, 6 października 2018 12:06:19 UTC+2 użytkownik qrt napisał:

Dużo frajdy
 dostarcza w odróżnieniu od takiego roweru trekkingowego który
 jest chyba najnudniejszym typem rowerów ex aequo z mieszczuchami.

O przepraszam. :) Mieszczuch nie jest nudny. O kiedy jeżdżę Holendrem nie mogę się doczekać kolejnej jazdy. Nawet małe podmiejskie wycieczki robię na nim. Jedyne co mi w nim czasem brakuje to przełożeń. 3 to trochę za mało.

Data: 2018-10-06 15:34:26
Autor: PeJot
W dniu 2018-10-06 o 12:06, qrt pisze:
  Dużo frajdy
  dostarcza w odróżnieniu od takiego roweru trekkingowego który
  jest chyba najnudniejszym typem rowerów ex aequo z mieszczuchami.

Etam, przecież mieszczuch też dostarcza adrenaliny: ukradną, nie ukradną....

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-10-30 06:45:57
Autor: ń
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Chyba w Polsce kradną mniej, niż w Holandii.

-- -- -
 mieszczuch też dostarcza adrenaliny: ukradną, nie ukradną.

Data: 2018-10-30 01:08:59
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu wtorek, 30 października 2018 06:46:01 UTC+1 użytkownik ń napisał:
Chyba w Polsce kradną mniej, niż w Holandii.

-- -- -
>  mieszczuch też dostarcza adrenaliny: ukradną, nie ukradną.

Statystycznie chyba nie. :) Zresztą mieszczuchy w Polsce mniej kradną, bo niewielu na nich jeździ i lansu nie ma. A jeśli jest, to nie dla kradnących.

Data: 2018-10-30 17:01:14
Autor: rmikke
On Tuesday, 30 October 2018 09:09:01 UTC+1, andrzej...@gmail.com  wrote:
> [...]

Statystycznie chyba nie. :) Zresztą mieszczuchy w Polsce mniej kradną, bo niewielu na nich jeździ i lansu nie ma. A jeśli jest, to nie dla kradnących.

Zdefiniuj "statystycznie". W Amsterdamie ginie więcej rowerów miesięcznie,
niż w Polsce rocznie.

Data: 2018-10-31 02:02:55
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu środa, 31 października 2018 01:01:17 UTC+1 użytkownik rmikke napisał:

Zdefiniuj "statystycznie". W Amsterdamie ginie więcej rowerów miesięcznie,
niż w Polsce rocznie.

Stosunek "ginących" rowerów do jeżdżących. Być może w Amsterdamie jest ich więcej niż w całej Polsce.

Data: 2018-10-06 18:43:55
Autor: ToMasz
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
  Dużo frajdy
  dostarcza w odróżnieniu od takiego roweru trekkingowego który
  jest chyba najnudniejszym typem rowerów ex aequo z mieszczuchami.

przeczytałem podlinkowany artykuł o grawelach. Napisałem swoje przemyślenia, przeczytałem i.... skasowałem. moje opinie są intrygujące, zachęcające do myślenia, a myślenie boli, więc ja staję się obiektem ataków. we wspomnianym artykule są następujące róznice pomiędzy trekingiem a graverlem (z pamięci)
kierownica - jak kto lubi. Kolega wcześniej podał logiczny argument przeciw.
grubość opon - bez sensu. Założysz takie jak chcesz.
długośc roweru. no... też bym powiedział jak kto lubi, i dość znacznie można ją dostosować mostkiem
Jak Twoim zdaniem uzasadnić "radochę" z używania grawela. wygodnie Ci na kierownicy której chwyty są 20cm niżej niż siodło? Pozycja "wypoczynkowa" to pozycja jazdy na trekingu, ale na żwirze nie umożliwia hamowania..... więc..?

ToMasz

Data: 2018-10-06 20:46:24
Autor: qrt
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> Wrote in message:
> [...]

Jak Twoim zdaniem uzasadnić "radochę" z używania grawela. wygodnie Ci na kierownicy której chwyty są 20cm niżej niż siodło? Pozycja "wypoczynkowa" to pozycja jazdy na trekingu, ale na żwirze nie umożliwia hamowania..... więc..?

Zapominasz o takim aspekcie jak geometria która warunkuje
 zachowanie roweru a więc i przyjemność z jazdy. I nie - długości roweru nie dostosujesz mostkiem. Mostkiem
 dostosujesz co najwyżej pozycję.  A to czy rower jest krótki czy
 długi to cecha której nie zmodyfikujesz w żaden sposób.

trekinga używam jako roweru miejskiego wiec mam na bieżąco
 porównanie i na gravelu jezdzi się po prostu inaczej.
 Z resztą treking pierwotnie dostosowany do amortyzatora zaczął
 znacznie lepiej jeździć po wstawieniu sztywnego widelca który był
 niższy o amortyzatora o jakieś 2-3 centymetry. Geometria robi różnicę. --

Data: 2018-10-07 22:33:27
Autor: ToMasz
[...]

w powyższym tekscie nie znajduje argumentów. jeśli tam są, wyróżnij je proszę
Geometria robi różnicę.

tak. ale jak to się ma do różnic pomiędzy gravelem a trekingiem? Twój organizm ma 3 punkty styku z rowerem. przy jeździe na wprost, nie wie jaka jest rama, jaki jest mostek.... 3 punty styku, nic więcej

ToMasz

Data: 2018-10-08 07:47:21
Autor: qrt
Dnia Sun, 7 Oct 2018 22:33:27 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

no ale jak mam argumentować? zobacz to sa dwa rowery o których mowa https://photos.app.goo.gl/XsiLbUZ4Qp5MEtYx9

w obydwu kierownice mam poniżej siodła. Po prostu dla mnie niska pozycja
nie wiąże się z dyskomfortem.
Zwróć jednak uwage jednak na kierownice w mieszczuchu. Od prostych płaskich
wole takie wygięte do tyłu. Na gravelu chwyty dłoni w ogóle sa równoległe
do osi roweru. I tak to jest wygodne. Bardzo. Przecież jak chodzisz dłonie
też masz równoległe do osi ciała a nie prostopadle. Co do baranka - chwyt równoległy od osi ciała - to raz. Dwa że wszystkich chwytów masz trzy.
Na łapach jezdzi mi sie komfortowo, a pod wiatr, pod górkę czy z górki,
albo jak mam ochotę na odmianę to jadę w dolnym. Możliwość zmiany pozycji
pleców to duża zaleta. Chwytu trzeciego na płaskiej części kierownicy nie używam praktycznie
wcale.
przy jeździe na wprost, nie wie jaka jest rama, jaki jest mostek.... 3 punty styku, nic więcej

sama jazda na wprost faktycznie nie generuje zbyt dużo frajdy. Generuje ja
sama trasa i to jak rower sie zachowuje.

Data: 2018-10-08 19:35:36
Autor: ToMasz
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe

w obydwu kierownice mam poniżej siodła. Po prostu dla mnie niska pozycja
nie wiąże się z dyskomfortem.

(...)  Możliwość zmiany pozycji
pleców to duża zaleta.

aaaa teraz rozumiem.
ToMasz

Data: 2018-10-30 14:24:29
Autor: ń
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Może Twój, bo mój ma pięć;-)

-- -- -
Twój organizm ma 3 punkty styku z rowerem.
3 punty styku, nic więcej

Data: 2018-10-08 11:37:28
Autor: cytawa
ToMasz pisze:

[...]

Uzywales? Ja cale zycie jedze na baranku i moj rower nazwal sie kiedys terenowa szosowka, potem trekingiem a teraz wychodzi na to, ze jest grawelem. A caly czas wyglada tak samo. Zrobilem na nim lekko liczac sporo ponad 100 tys. km.
Jazda z barankiem ma mnostwo korzysci. Po pierwsze daje niemal plynna mozliwosc uchwytu kierownicy. Dzieki temu nie mam problemowz bolem rak. W razie chcenia i potrzeby mam dolny chwyt, ktory daje mi mozliwosc szybszej jazdy. Oczywiscie rzadko go uzywam ale jednak czasem tak. Nie jest prawda, ze zle sie jezdzi po terenie i ze nie da sie hamowac w gornym chwycie. Hamuje sie wystarczojaco skutecznie. Po kolejnemu: jazda obok siebie jest duzo bardziej bezpieczna niz z kierownicami prostymi, a juz szczegolnie z tymi z rogami. Rowniez bezpieczniej jezdzi sie po waskim zakrzaczonym terenie.

Jan Cytawa

Data: 2018-10-10 10:27:14
Autor: qrt
Dnia Mon, 8 Oct 2018 11:37:28 +0200, cytawa napisał(a):

ToMasz pisze:

[...]

poka fotke bo to pewnie ,,vitnage touring bike" a nie żaden gravel :)

Data: 2018-10-10 10:36:25
Autor: cytawa
  qrt pisze:

poka fotke bo to pewnie ,,vitnage touring bike" a nie żaden gravel :)

razem z vintage touring biker'em?

Data: 2018-10-10 10:54:19
Autor: qrt
Dnia Wed, 10 Oct 2018 10:36:25 +0200, cytawa napisał(a):

  qrt pisze:

poka fotke bo to pewnie ,,vitnage touring bike" a nie żaden gravel :)

razem z vintage touring biker'em?

byle tylko nie zasłaniał roweru :)

Data: 2018-10-11 15:09:52
Autor: cytawa
qrt pisze:

poka fotke bo to pewnie ,,vitnage touring bike" a nie żaden gravel :)

razem z vintage touring biker'em?

byle tylko nie zasłaniał roweru :)

Pierwsze jego zdjecie sprzed ponad 40 lat. Niewiele sie zmienil (rower, zeby byla jasnosc). Troche go zaslanialem a skan ze slajdu.

https://tiny.pl/gz752

Jan Cytawa

Data: 2018-10-12 20:02:49
Autor: qrt
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
qrt pisze:

[...]

Skórzane paski nosków. I pompka która można by używać do
 samoobrony. Albo i ofensywy bo słyszałem że to kiedyś też to się
 zdarzało na wyścigach. W kazdym razie - Lubię to! ;)

p.s. jeździłeś w kasku zanim to było modne :)

Data: 2018-10-15 09:07:24
Autor: cytawa
  qrt pisze:

[...]

No co ty? :)

W tamtych czasach kaski byly robione z paskow skorzanych. Na treningach nikt kaskow nie uzywal. Na wyscigach tylko amatorzy.

To co mialem na glowie to byly wlosy. :)

Jan Cytawa

Data: 2018-10-15 14:52:06
Autor: qrt
Dnia Mon, 15 Oct 2018 09:07:24 +0200, cytawa napisał(a):

  qrt pisze:

[...]

ja to oglądałem wyścig pokoju w latach 80 i pamiętam ze zawodnicy mieli
właśnie takie miękkie kaski. Wiec wybacz małe faux pas bo to tak troche
wyglada :)

p.s. a ten rower to co to jest? Kolor ma jak jaguar ale one chyba nie miały mocowań do bagażnika.

Data: 2018-10-15 15:28:17
Autor: Nuel
W dniu 15.10.2018 o 14:52, qrt pisze:

[...]

Nie tylko Ty dałes sie zrobić..
Ja tez obstawiałem kask:)

--
pozdrówka
nuel

Data: 2018-10-16 11:50:27
Autor: cytawa
qrt pisze:

[...]

Alez nie gniewam sie w zadnym calu.

p.s. a ten rower to co to jest?
Kolor ma jak jaguar ale one chyba nie miały mocowań do bagażnika.

To wlasnie Jaguar, ktorego do dzisiaj intensywnie ujezdzam. Otwory na blotniki oczywiscie byly w Jaguarach i Huraganach. Nawet Jaguary specjale takie mialy. Te otwory dopiero znikly w wyscigowych rowerach pózniej.

Ja sobie pozniej dorobilem lepszy bagaznik a nawet 2, bo i na przod. Dalem dodatkowe prety opierajace sie o tylne widelki. Dzieki temu bagaznik jest fantastycznie sztywny i mocny a przy tym wcale nie jest ciezki.

Jan Cytawa

Data: 2018-10-08 10:54:28
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Fri, 05 Oct 2018 14:56:59 +0200, w <5bb75f9b$0$488$65785112@news.neostrada.pl>,
Szuwarek <zibi_sz@wp.pl> napisał(-a):

radekp@konto.pl pisze:
> [...]
https://www.1enduro.pl/gravel/
Sam nie jeździłem, ale lubię sobie poczytać.

Rzeczywiście intrygujące.
Ale roweru do jazdy po piachu nie potrzeba :)
Za to potrzebna byłaby dobra amortyzacja, aby na kocich łbach i drobnych
wertepach nadal umożliwiał śmiganie.

Data: 2018-10-08 12:03:35
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Mon, 8 Oct 2018 02:14:05 -0700 (PDT), w
<3546bc99-7b64-4cda-a1d5-5df57921dc57@googlegroups.com>, zbrochaty@gmail.com

OK :) 10 lat, 30kg, wzrost ze 145cm.

PS. dziecko rośnie :)

Data: 2018-10-08 03:24:26
Autor: zbrochaty
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
OK :) 10 lat, 30kg, wzrost ze 145cm.
PS. dziecko rośnie :)

Proste. Kup taki, na jakich jezdza jego (jej) koledzy i kolezanki. W takim
k o l o r z e  jaki sie podoba. To dziecko ma miec frajde z jazdy. Ewentualnie dwa komplety opon (wezsze, szersze) aby dostosowac do jakiejs wycieczki w teren

Tutaj, jak widzisz poleca ci 28" gravela koniecznie z barankiem, na ktory dziecko bedzie musialo wsiadać podstawiajac taboret

Data: 2018-10-08 19:46:04
Autor: ToMasz
W dniu 08.10.2018 o 12:24, zbrochaty@gmail.com pisze:
[...]

popieram.
Ja bym Ci jeszcze polecił zwracac uwagę na wagę. bo przy wadze dzieci, waga roweru plus minus kilogram - to dużo. natomiast amor, miękkość siodła - moim zdaniem, dla dzieci niema znaczenia. bo te małe organizmy świetnie tolerują takie niedogodności.

Tutaj, jak widzisz poleca ci 28" gravela koniecznie z barankiem, na ktory dziecko bedzie musialo wsiadać podstawiajac taboret

ha ha

ToMasz

Data: 2018-10-08 12:13:56
Autor: cytawa
radekp@konto.pl pisze:

OK :) 10 lat, 30kg, wzrost ze 145cm.

PS. dziecko rośnie :)

Idealem by bylo, zeby rower rosl wraz z dzieckiem. Dla twojego to MZ bylby najlepszy jakis rower 24'. Ale zdaje sobie sprawe, ze to wydatek na rok lub 2. Ja nie mialem tego problemu, bo na takim rowerze jezdzily kolejno inne moje dzieci.
Na za duzym i ciezkim rowerze dzieci sie szybko mecza i nie da sie dluzszych wycieczek z nimi robic.

Jan Cytawa

Data: 2018-10-08 05:04:22
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 5 października 2018 13:45:01 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
[...]

Masz trochę sprzeczne wymagania. Chcesz, żeby rower był szybki (swoją drogą co to znaczy? - rower sam przecież nie jedzie, chyba że elektryk:), z drugiej żeby był na nierówne drogi gruntowe, kocie łby itp.
Na równej nawierzchni większą szybkość (bo mniejszy opór) zapewnią węższe i gładsze opony oraz sztywny widelec (bo nie tracisz energii na uginanie amora). Ale znów na nierównej drodze większą szybkość osiągniesz mając grubsze opony i dobry amortyzator no i przede wszystkim dobrą technikę jazdy po wertepach.
Jest więc ewidentna sprzeczność. Nie ma rzeczy uniwersalnych do bardzo specjalizowanych zastosowań. Choć taki gość jak na tym filmiku prezentującym gravela, to pewnie na każdym rowerze potrafiłby takie cuda wyczyniać. Dla przeciętnego rowerzysty gravel nie jest na taki teren w jakim on tam jeździ.
Niestety, ale musisz iść na jakiś kompromis. Cross, treking, gravel to raczej koła 28", a to chyba za dużo na taki wiek i wzrost. 26" to pozostaje chyba tradycyjny góral, który można jakoś dostosować do specyficznych potrzeb.
--
Jacek G.

Data: 2018-10-08 16:10:53
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Mon, 8 Oct 2018 05:04:22 -0700 (PDT), w
<b9b21d1e-953d-4ec5-9472-4840988314ce@googlegroups.com>, "Jacek G."
<jginter@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Amortyzator jednak musi być, no i 26" ta max, chociaż córka na 27,5" też dała
radę, a nawet przymierzała się do jakiegoś trekkingowego z Decathlonu z kołami
29". Po strasznych wertepach nie jeździmy, ale ścieżki leśne potrafią być
usłane nierównościami i tam pojawia się problem na sztywnym widelcu.

Ja z kolei amortyzatora w ogóle nie potrzebuję, a wszystkie niedogodności
związane z nierówną nawierzchnią załatwiło mi siodełko ze sprężynami (które też
zamierzam wsadzić do roweru dziecka).

Widziałem w Decathlonie rower z regulacją twardości (czy może to było
blokowanie) amortyzatora z kierownicy. Fajna sprawa.

Data: 2018-10-08 22:50:51
Autor: Jacek G.
W dniu 2018-10-08 o 16:10, radekp@konto.pl pisze:
Ja z kolei amortyzatora w ogóle nie potrzebuję, a wszystkie niedogodności
związane z nierówną nawierzchnią załatwiło mi siodełko ze sprężynami (które też
zamierzam wsadzić do roweru dziecka).
Pisałeś o szybkiej jeździe, a amortyzator nie tylko poprawia komfort, ale przede wszystkim polepsza przyczepność koła do nierównej nawierzchni, dzięki czemu można jechać szybciej i pewniej.
A swoją drogą o co chodzi z tym "jak najwięcej km/h"? Na jakieś wyścigi jeździcie?
Widziałem w Decathlonie rower z regulacją twardości (czy może to było
blokowanie) amortyzatora z kierownicy. Fajna sprawa.
Jeśli była to manetka (w postaci takiego przycisku) na kierownicy, to było to blokowanie amortyzatora. Regulacja twardości sprężyny znajduje się na goleniach w postaci pokręteł. Z tym, że w prostych amortyzatorach ma to może znaczenie dla cięższych osób. Osoby lżejsze i dzieci i tak będą musiały ustawić pokrętło na najmniejsze naprężenie, aby amortyzator cokolwiek działał.
Natomiast blokada zdalna z kierownicy jest wygodną opcją, ale ja rzadko w ogóle blokuję amor, bo rzadko zdarza mi się jeździć długie odcinki po równej nawierzchni i w dodatku na tyle dynamicznie, aby blokada była konieczna i coś dawała. Dziecko pewnie będzie w ogóle zapominało o włączaniu i wyłączaniu blokady.
--
Jacek G.

Data: 2018-10-08 23:25:43
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
-- Dziecko pewnie będzie w ogóle zapominało o włączaniu i wyłączaniu blokady.

watpie zeby budzetowe amory sprezynowe w ogole cos dawaly przy 30 kg rowerzystki :-) zwykly widelec, nie za duze cisnienie w dobrych oponach i bedzie szybko i lekko, 26 mtb z klockiem 2,5 kg na szuter ? no mozna ale po co ? tu sa male ramy (150 cm wzrostu) na kolach 28 cali https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8379018.html

Data: 2018-10-09 12:57:45
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Mon, 8 Oct 2018 23:25:43 -0700 (PDT), w
<60a5c830-3560-4f83-81c6-d3f37f01e89f@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

[...]

Taki właśnie oglądaliśmy, aczkolwiek chyba w wersji z kołami 29" albo coś mi
się przywidziało.
Był fajny, tylko nie wiem czy nie lepiej mieć tradycyjną przerzutkę z przodu na
podjazdy.

Data: 2018-10-09 04:18:48
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
-- Był fajny, tylko nie wiem czy nie lepiej mieć tradycyjną przerzutkę z przodu na podjazdy.

zalezy jak czesto te podjazdy i w jakim tempie te przejazdzki, do rekreacji w zupelnosci styknie

Data: 2018-10-09 05:45:29
Autor: Jacek G.
W dniu wtorek, 9 października 2018 13:02:34 UTC+2 użytkownik rad....@konto.pl napisał:
> https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8379018.html
Był fajny, tylko nie wiem czy nie lepiej mieć tradycyjną przerzutkę z przodu na
podjazdy.
Ten rowerek ma napęd 1x10  - z najtwardszym przełożeniem 36/11 = 3,27 i najmiększym 36/40 = 0,9. W moim tradycyjnym góralu z napędem 3x8 (26") mam odpowiednio 42/11 =  3,8 i 22/32 = 0,68. Zakres przełożeń w tym 1x10 jest więc mniejszy co przełoży się na mniejsze max prędkości oraz konieczność większego wysiłku na podjazdach. Choć jeszcze jakieś 8-10 lat temu jeździłem na wielotrybie 14-28 i korbie 28-38-48 (więc zakres podobny jak ten 1x10) po górkach typu Beskid Niski i dało się, bo nie wiedziałem, że może być łatwiej no i młodszy byłem:).
Ale być może do zastosowań, o których piszesz, na w miarę płaskie tereny taki napęd wystarczy. A jak chcesz sobie poczytać i porównać napędy, to tu jest fajny artykuł:
https://bikehunter.pl/1x11-czy-2x10-czy-2x11/
--
Jacek G.

Data: 2018-10-09 19:18:01
Autor: ToMasz
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
przepraszam że się wtrącam ale..
[...]

to nie jest góral. to jest rower trekingowy, wycieczkowy. minimalne przełożenie przy 60obrotach daje prędkość 7km/h, (a mozna kręcić wolniej) maksymalne przełożenie przy 90 obrotach to blisko 40km/h. Więc - zgadza się - górale maja "szersze" przełożenia, ale 1x10 nie utrudni podjazdów ani nie ograniczy szybkości jazdy rowerem _dziacka_.
Niemniej jednak, nie polecałbym roweru z napędem 1x10, bo taką samą rozpiętość można uzyskać w 1x9, 1x8, a w przyszłości serwis będzie droższy. również amor - jak ktoś wcześniej wspominał - będze się nudził. są fajne lekkie specjalizedy, cuby na sztywnych widelcach...

ToMasz

Data: 2018-10-09 23:25:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
-- Niemniej jednak, nie polecałbym roweru z napędem 1x10, bo taką samą rozpiętość można uzyskać w 1x9, 1x8, a w przyszłości serwis będzie droższy.

no dobrze niech bedzie 1x9

https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside500-id_8405209.html

z serwisem w budzetowym rowerze bym nie przesadzal :-) kaseta 80 pln lancuch 20 pln ale dziecko pewnie wyrosnie zanim sie skoncza ... syn przeszedl prawie wszystkie rozmiary, tzn 14-16-20-24-26 (18-tke przeskoczyl) i nie bylo potrzeby serwisu poza ekspoatacyjnymi duperelami

Data: 2018-10-10 11:31:57
Autor: ToMasz
W dniu 10.10.2018 o 08:25, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

kaseta dziesiątka wg shimano kosztuje ok 130zł łańcuch 70.
kaseta ósemka, 45zł łańcuch 20
zerwany w lesie łańcuch 8, zepniesz imadełkiem i będzie działał wieki
zerwany w lesie łańcuch 10, raczej nie zepniesz, a jak się uda, to pęknie przy mocniejszym nacisku.

ToMasz

Data: 2018-10-10 05:31:15
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
-- kaseta dziesiątka wg shimano kosztuje ok 130zł łańcuch 70.
kaseta ósemka, 45zł łańcuch 20

to ciekawe ale bez zwiazku -> pisalem o 1x9

-- zerwany w lesie łańcuch 8, zepniesz imadełkiem i będzie działał wieki
zerwany w lesie łańcuch 10, raczej nie zepniesz, a jak się uda, to pęknie przy mocniejszym nacisku.

to samo, przypominam ze mowimy o 30kg kurczaku a nie robocopie :-)

Data: 2018-10-10 14:55:35
Autor: JDX
On 2018-10-10 14:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]
[...]

Ja w życiu zerwałem zdaje się dwa łańcuchy, oba będąc
dzieckiem/pryszczersem. :-) Ale fakt, to były PRL-owskie łańcuchy. :-)

Data: 2018-10-10 01:47:49
Autor: Jacek G.
W dniu wtorek, 9 października 2018 19:18:04 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
[...]

Ale miękkie przełożenia w rowerze trekingowym też się czasem przydają. Zależy gdzie się mieszka/jeździ. Bywają długie, mozolne podjazdy asfaltem i niekoniecznie musi to być w górach. A samo wolniejsze kręcenie na zbyt twardym przełożeniu też niewiele pomaga, gdy siły w nogach zaczyna brakować. Znam parę osób, które boją się jakichkolwiek podjazdów, choć są dobre kondycyjnie. Ale często wynika to właśnie z tego, że mają zbyt twarde przełożenia w napędzie (z czego zwykle nie zdają sobie sprawy). Kończy się na zejściu z roweru i zniechęceniu do urozmaiconych tras z podjazdami i zjazdami.
A do wątkotwórcy jeszcze jedno pytanie - na jakim rowerze dotychczas jeździł młody - rozmiar kół, napęd?

droższy. również amor - jak ktoś wcześniej wspominał - będze się nudził.
No tak, jak to wynikało z niektórych opinii w innym wątku najmniej nudno jest wtedy gdy rower jest jak najmniej dopasowany do warunków/tras. Np. zjazd na składaku trasą DH na pewno nie byłby nudny ;)
--
Jacek G.

Data: 2018-10-10 13:27:17
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Wed, 10 Oct 2018 01:47:49 -0700 (PDT), w
<a299524e-5d9b-416e-9a49-a5d6cff8cb04@googlegroups.com>, "Jacek G."
<jginter@wp.pl> napisał(-a):

A do wątkotwórcy jeszcze jedno pytanie - na jakim rowerze dotychczas jeździł młody - rozmiar kół, napęd?

3x7 (raczej krótkie, bo kończą się na równej trasie), 24"
Raczej z gatunku góralskich zabytków :)

Data: 2018-10-09 09:05:27
Autor: andrzej.ozieblo
[...]

Jacek Ci już napisał. Dla młodego, który nie będzie katował roweru w górach, bardzo dobre rozwiązanie. MSZ największą wadą rozwiązań 1x10,11,12 jest dużo gorsza trwałość. Nie ma cudów. M.in. duże przekosy nie służą łańcuchowi. Osobiście jeżdżę na 3x9 i nie zamierzam tego zmieniać. Ale w nowym rowerze, o którym wciąż myślę, choć odpuszczam myślenie, gdy rozum dochodzi do głowy, będzie to 2x10.

Data: 2018-10-09 12:56:36
Autor: radekp@konto.pl
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Mon, 8 Oct 2018 22:50:51 +0200, w <5bbbc32d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
"Jacek G." <jginter@wp.pl> napisał(-a):

A swoją drogą o co chodzi z tym "jak najwięcej km/h"? Na jakieś wyścigi jeździcie?

Też. Raz na ruski rok :)

Data: 2018-10-30 17:37:58
Autor: ń
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Bez przesady, większość amortyzatorów przednich ma blokadę.

-- --
sztywny widelec (bo nie tracisz energii na uginanie amora).

Data: 2018-10-30 06:42:15
Autor: ń
Rower 26" - dla dziecka - trasy szutrowe
Może spytaj dziecka na wypadek, gdyby szerokość opon stanowiła o pozycji dziecka w grupie?
BTW szukałbym czegoś lekkiego w takich rowerach dla młodzieży, a nie dorosłego.

-- -- -