Data: 2018-06-22 11:35:44 | |
Autor: Gaspar | |
Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta | |
W dniu 22.06.2018 o 09:05, ToMasz pisze:
Ja używałem tych i tych. V-brake'i w zimie co tydzień regulacja, klocki ścierane jak papierem ściernym. Zależnie czy mokro czy sucho różnie hamują, jak mokro - mocniej dociskają obręcz, a że mokro na drodze to bardzo łatwo o poślizg. Zazwyczaj jeden klocek szybciej dochodzi - żadnej modulacji. Tarczowe - nie to, że idealne - czasem piszczą. Przewidywalne. Czy -20 stopni C czy +20. Co dwa lata odpowietrzałem i zmieniałem klocki, to cały serwis. Drożej? Ok, ale warto! -- Gaspar |
|
Data: 2018-06-22 11:52:21 | |
Autor: qrt | |
Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta | |
Dnia Fri, 22 Jun 2018 11:35:44 +0200, Gaspar napisał(a):
W dniu 22.06.2018 o 09:05, ToMasz pisze: w zimie tarcze sa nieporównywalnie lepsze pod wzgledem działania to fakt. Poza zwykłym upośledzeniem hamowania bo mokro zdaża się też np. lód na obręczach a jest to wyjątkowo nieprzyjemna sytuacja. Obręcze też sie scierają - mi np po ponad roku ekspolatacji w syfie sie po prostu przetarły. Wiec tarcze. Ale: Klocki hamulcowe w zimie też sie bardzo szybko kończą. Warto wiec wybrać modele co mają tanie klocki np te od shimano 525. Hydraulika nie jest odporna na długotrwałą ekspozycję na mróz - trzecia sprawa Wiec dwie opcje: mechanika - ale w zimie pancerze i linki się szybko syfią i niszczą - wszysto co ma linkę mocno sie zużywa i słabo działa. Trzeba wymieniać po zimie ale np. nieściśliwe pancerze (compressionless) przeznaczone do mechanicznych tarcz to tanie nie są. może jednak tania hydraulika - z załozeniem czestej wymiany zacisków. Najtańsze zaciki shimano to 50 zeta wiec akceptowalnie. Na plus ze są sprzedawane razem z klockami. można je łączyć z lepszymi klamkami i wtedy bedzie lepiej. Zalewać LHM co by nie płacić za olej shimano. Genaralnie ciężka sprawa. |
|
Data: 2018-06-22 15:01:18 | |
Autor: abn140 | |
Rower | |
LHM co by nie shimano.jasny gwint, ze tez o tym nie pomyslalem... a kombinowalem kiedy sie wlasnie okazalo ze moje hample to sa wlasciwie tansze niz olej do nich. jakies najtansze shimano... to po kilku probach stanelo na mieszaninie jakiegos oleju silnikowego + rozpuszczalnik coby wygladalo wodniscie jak oryginal.... no i oczywiscie dziala. do czasu pewnie... zezre uszczelki? wymieniac? na lhm? i tak mialem zamiar kupic ten litr oryginalu no ale wlasnie...., czy to nie bedzie zafalszowane czyli kupie gorzej niz by tam wlac cokolwiek do frytek.... jak wiadomo sa oryginaly i oryginaly w pl, te drugie to calkiem inne oryginaly sa od tych oryginalnych.... |
|
Data: 2018-06-22 12:26:59 | |
Autor: Ĺ | |
Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta | |
Kilka lat jeździłem całą zimę z v-kami, zero problemów, może poza wjechaniem w głęboki śnieg w parku przy jakiejś specyficznej temperaturze (lód się robił na obręczach).
-- -- - V-brake'i w zimie co tydzień regulacja, klocki ścierane jak papierem ściernym. |