Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta

Data: 2018-06-22 11:44:46
Autor: Gaspar
Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta
W dniu 22.06.2018 o 05:59, ń pisze:>> 5500zł> Przy takim budzecie nie lepszy Opel Corsa? Lub moped?
Widziałem rowery Porsche, ale Opel?
A tak poważnie to do pracy chodziłem pieszo, jeździłem autobusem, samochodem i rowerem. Najtaniej to pieszo, drożej autobusem, dobrym rowerem wychodziło drożej, najdrożej samochodem.
Ale to nie kwestia kosztów, tylko filozofii, zdrowia i przyjemności. To frajda zdążyć przed ciemną chmurą i pech wrócić mokrym. Przygoda... Ale chyba nie dogadamy się...

--
Gaspar

Data: 2018-06-23 15:00:38
Autor: ToMasz
W dniu 22.06.2018 o 11:44, Gaspar pisze:
[...]

Problem polega na tym, że taki rower powinien kosztować 1500zł a kosztuje 5000, bo niema konkurencji. Dlatego większość z nas, tymi lubi innymi słowami przekonuje Cię do samodzielnego poskładania takiego roweru. Jeśli portfel masz gruby - każdy z rowerów które sam wskazałeś - nada się do jazdy do pracy. im lżejszy tym bardziej. Ale jeśli rzeczywiście zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji, to sam poszukaj jak najlżejszego roweru na zwykłych przerzutkach shimano na 8 biegach. Jeśli jesteś ze śląska - ja pomogę, jeśli nie - allegro lub olx
tu masz wspomnianego speca: (ale inne firmy też istnieją!)
http://allegro.pl/specialized-sirrus-comp-gravel-carbon-i7385175389.html#thumb/1
tego typu rowery (alu bez "carbonu") możesz kupić juz za mniej niż 1000zł. Jeśli zdecydujesz się na wersję za tysiaka, to idź do najbliższego serwisu, pogadaj z nimi że chcesz nowy napęd, nowe koła na piastach z łożyskami maszynowymi, ale rower idzie pocztą do nich i oni to składają. bez mrugnięcia okiem się zgodzą, jeśli kupisz części za 1000zł. i za 2 tyś masz rower w zasadzie na gwarancji lokalnego serwisu, nie musisz kiwnąć palcem, masz gotowca do jazdy.
TAk czy owak, cokolwiek kupisz, ważne jest żeby się Tobie podobało. JEdnak żaden rower, czy za 1 tyś, czy za 10tyś, bez serwisu jeździł nie będzie. Więc jak już zobaczysz ten rower, to pokazuj palcem jak ostatni idiota na jego podzespoły i pytaj czy w sklepie mają dzisiaj na półce "takie coś" i ile kosztuje. jeśli mają w sklepie wszystko, albo większość, a jeszcze względnie tanio - super. jeśli nie.... sam pomyśl co zrobisz jak Ci taka część "padnie". a padnie napewno, to tylko kwestia czasu. za 10 lat zostanie Ci stara rama widelec manteki i moze większość części kół. Koszty utrzymania taniego roweru to kilka groszy za każdy kilometr. Więc tak czy siak, za parę lat (jazdy) chcąc nie chąc, zrobisz to co sugeruję z tanim "specem".
Daj znać co kupiłeś i jak się sprawuje
ToMasz

PS lekkie rowery na 100% robi jeszcze merida i cube, ale nie pamiętam nazw modeli

Data: 2018-06-24 19:32:17
Autor: Gaspar
W dniu 23.06.2018 o 15:00, ToMasz pisze:
nada się do jazdy do pracy. im lżejszy tym bardziej. Ale jeśli rzeczywiście zależy Ci na niskich kosztach eksploatacji, to sam poszukaj

Straszny z ciebie dusigrosz. Niby fajnie, że oszczędzasz moje pieniądze, ale sam dopisałeś kryterium ceny i ciągle błądzisz na złomowisku ;-)

[...]

Za 10 lat będę zastanawiał się nad kolejnym rowerem, a tego którego kupuję na dniach, wtedy już starego trupa, być może nawet ty będziesz reanimował, gorąco komuś go polecając ;-)

Daj znać co kupiłeś i jak się sprawuje

Pasek albo 105 (w promocji nawet Ultegra), na pewno hamulce hydrauliczne tarczowe. Gdybym miał możliwość sprawdzenia w zimie to nie byłoby dylematu. Nowy, za 4-6 tyś.

--
Gaspar

Data: 2018-06-24 11:25:42
Autor: Ignac
W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 19:32:28 UTC+2 użytkownik Gaspar napisał:

Straszny z ciebie dusigrosz. Niby fajnie, że oszczędzasz moje pieniądze, ale sam dopisałeś kryterium ceny i ciągle błądzisz na złomowisku ;-)

Oj, przyjrzy Ci się pan premier Morawiecki i uszczelni Ci VAT.
Nie chcę nawet pomyśleć, co zrobi Twoja żona i jej dostojna mama.
Masz szlaban na 500+ na zawsze!

Rower całoroczny (zima, wiosna, lato, jesień) do miasta