Rower dla 3,5 latka

Data: 2009-03-29 14:28:57
Autor: sarajewo
Rower dla 3,5 latka
Witam

może kto¶ z Was ma praktyczne do¶wiadczenia - kupuję rower dla 3,5 latki. Jedyny dylemat jaki mam to hamulce - z reguły jest to hamulec "torpedo" + ewendualnie dodany przedni (cantilever/szczękowy). Zaintrygowało mnie natomiast rozwi±zanie z rowerów, dziecięcych, które s± w Decathlonie - tam s± 2 hamulce "klamkowe", a torpedo jest zast±pione przez wolnobieg (można kręcić pedałami do tyłu).

Pytanie jest czysto praktyczne - czy dzieci w tym wieku s± w stanie opanować 2 hamulce klamkowe. Bo je¶li tak, to tego typu rozwi±zanie jest o tyle fajne, że eliminuje "martwy punkt" (jeden pedał na górze, jeden na dole) z którym dzieci sobie słabo radz±. No i do tego dzieciak uczy się od razu jak "powinno być".

Jakie¶ obserwacje?

Tomek

Data: 2009-03-29 12:54:51
Autor: DeSyl
Rower dla 3,5 latka
[...]

W zeszłym roku mojemu młodszemu (miał wtedy niecałe 3 lata) kupiłem
Gianta - najmniejszy w ofercie. Hamulec nożny (torpedo) młody opanował
w dwie jazdy - ma straszn± frajdę jak może sobie opony blokować i nie
ma problemu z zatrzymaniem. Problem martwego punktu był na pocz±tku,
potem też opanował temat i startował bez problemu. Z obserwacji
starszej córki mogę powiedzieć, że poniżej 5 lat hamulce klamkowe nie
s± skuteczne a wolnobieg jest wła¶ciwie zbytkiem.
Polecam zatem hamulec nożny.

Pozdrawiam
DeSyl

Data: 2009-03-29 15:52:07
Autor: AL
Rower dla 3,5 latka
sarajewo pisze:
[...]

jak moj maluch zaczynal - to jezdzil wpierw na takim rowerku z 12" kolkach (zaczynal gdzies w tym wieku).
Hamulce tam byly: tyl nozny, przod reczny.
Na 100% na poczatku nie potrafil skorzystac z tego recznego (za mala raczka) - ale i z noznego niewiele korzystal z racji tego, ze wpierw (3latka) jezdzil korzystajac glownie z sily moich miesni (patyk, ktorym pchasz rowerek - dodatkowo na podporkach).  Jak dopiero zajarzyl w wieku 4 lat, ze mozna rowniez samemu jezdzic - korzystal glownie z h.noznego.   W wieku 5 lat - zaczynal korzystac i z jednego i drugiego - jezdzil juz wtedy samodzielnie na dwoch kolkach.  Dostal wowczas nowy rowerek z kolami 20" + przerzutka tyl na GripShifcie i hamulacami tylko przy kierownicy.
Bardzo szybko zalapal, ze nie ma noznego hamulca - i wlasciwie nie stanowilo to zadnego problemu dla niego, wiec mysle, ze w tym wieku dziecka nie ma co przejmowac sie "przyzwyczajeniami dziecka" - za krotko korzystac bedzie z tego rozwiazania by sie od niego uzaleznic (mowa o hamulcu noznym).

Acha - zajarzyl na czym polegaja przerzutki - w wieku ok.6 lat - ale tak wlasciwie nauczyl sie dobierac przelozenia w wieku 7 lat (i od tego momentu wlasciwie zaczol doceniac ten wynalazek).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-03-29 21:21:07
Autor: Rafał VFR
Rower dla 3,5 latka
Witam
Przymierzałem się z zakupem dla syna, potem dla córki s±siada i kolejnej córki s±siada.
To było lat temu kilka, bo dzi¶ mój chłopak ma 9 lat (ten pierwszy)
Zgodzę sie z przedmówc± - nie wiem jaki musiałbym być patent, żeby dziecko w tym wieku było w stanie zrobić użytek z hamulca ręcznego.
Jestem wła¶ciwie przekonany, że nie zrobi żadnego.
Za to z pedałów i owszem. Można ¶mało zaryzykować, że im wła¶ciwie hamulce nie s± potrzebne ale nie zawsze.
Ja mieszkam w Poznaniu i mam koło siebie Cytadalę (taki park) i jest tam z górki. I tylko hamulec nożny.
My¶lę, że wcze¶niej przyjdzie czas na zmianę roweru niż dziecko zrobi użytek z hamulca ręcznego.

RafalVFR
GG: 85456
http://etacar.put.poznan.pl:8443/rafal.kowalski/

Data: 2009-03-29 19:30:15
Autor: Jan Srzednicki
Rower dla 3,5 latka
On 2009-03-29, Rafał VFR <rafalvfr@tlen.pl> wrote:
Witam
[...]

Khem.

W wieku lat 4-5 jeĽdziłem na czym¶, co się zwało Reksio i było małym
rowerkiem wyposażonym tylko w przedni hamulec ręczny. I hamowałem, więc
co¶ jest nie tak z Twoj± teori±.

Data: 2009-04-01 13:33:53
Autor: r2rec
Rower dla 3,5 latka
Jan Srzednicki pisze:

W wieku lat 4-5 jeĽdziłem na czym¶, co się zwało Reksio i było małym
rowerkiem wyposażonym tylko w przedni hamulec ręczny. ...

nie zgadzam się ! ... REKSIO to był pro bike i miał torpedo

.... sie łezka zakręciła jak przeczytałem "reksio"

r2rec

Data: 2009-04-01 21:23:07
Autor: Jan Srzednicki
Rower dla 3,5 latka
On 2009-04-01, r2rec <r2rec@o2.pl> wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Mój nie miał. Pamiętam nawet dyskusje z ziomami z piaskownicy w kwestii
tego, dlaczego mój rower stuka jak się nie kręci pedałami, a ich nie
stuka. I który jest lepszy.

Data: 2009-04-02 09:36:13
Autor: grego
Rower dla 3,5 latka
Jan Srzednicki pisze:
[...]

Były różne wersje, tu akurat wersja eksportowa pod nazw± UNIVERSAL:

http://img206.imageshack.us/img206/1931/rower019mo.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/9648/rower026nw.jpg

--
grego

Data: 2009-04-02 16:40:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rower dla 3,5 latka
On Thu, 02 Apr 2009 09:36:13 +0200
grego <fake@fake.pl> wrote:

Jan Srzednicki pisze:

> Mój nie miał. Pamiętam nawet dyskusje z ziomami z piaskownicy w kwestii

Były różne wersje, tu akurat wersja eksportowa pod nazwą UNIVERSAL:

http://img206.imageshack.us/img206/1931/rower019mo.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/9648/rower026nw.jpg

Auć, jakie one brzydkie. Mój Pawik był o trzy klasy ładniejszy.
Ale mieliście przesrane dzieciństwo, że musieliście na czymś
takim jeździć. :-P

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-04-06 12:11:28
Autor: r2rec
Rower dla 3,5 latka
grego <fake@fake.pl> wrote:

Jan Srzednicki pisze:
[...]

ja miałem te wersję z LUX kanapą ... ale było torpedo

Auć, jakie one brzydkie. Mój Pawik był o trzy klasy ładniejszy.
Ale mieliście przesrane dzieciństwo, że musieliście na czymś
takim jeździć. :-P

on byĹ‚ wspaniaĹ‚y .. a Ty sie nie znasz!  :D

jak kupowałem mojemu juniorowi jego "pierwszy" to szukałem takiego co by wyglądał jak mój Reksio ... padło na giant'a animatora

r2rec

Data: 2009-03-30 19:16:14
Autor: sarajewo
Rower dla 3,5 latka