Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.

Data: 2009-08-26 15:20:24
Autor: Rich
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.
Zamierzam synowi - 9 lat 140 cm wzrostu - kupiæ dobry rower na ró¿ne okazje. Jak to dzieciak, bêdzie je¼dzi³ wszêdzie. Bud¿et to do 1300 z³. Chodzê i pytam, nie znam siê na tym. Ró¿ni fachowcy w ró¿nych sklepach wygaduj± sprzeczne rzeczy na te same sprawy. Jedni mówi± ¿e Giant jest be, drudzy ¿e Kross jest be..etc...Wheeller, Kellys, Merida ... szkoda gadaæ. Czy Kross z osprzetem Shimano Alivio jest lepszy od Wheller Altus ? ... pytania g³upie ale jak cz³owiek sie natym nie zna to kogo siê pytaæ? W salonach sprzeda¿y opowiadaj± ró¿ne bajki ...
Zamierzenie jest takie ¿eby kupiæ rower na d³u¿szy okres u¿ytkowania, który mu wystarczy na d³ugi czas. Podpowiedzcie jakie¶ konkretne modele.

Data: 2009-08-26 15:36:51
Autor: AL
Rich pisze:
[...]

bo to zalezy co dany sprzedawca akurat sprzedaje - jak nie ma krossa to powie, ze nie handluje tym badziewiem, bo sie sypie i zachwala to co ma na stanie, podobnie bedzie z innymi markami

Czy Kross z osprzetem Shimano Alivio jest lepszy od Wheller Altus ? ...

z duzym prawdopodobienstwem powiem, ze tak - kross jest/bedzie lepszy (i pewnie tanszy)

[...]

wspieraj polskiego producenta - jesli 26" - szukalbym cos w stajni kross'a.  Z tym budzetem to np. V4/X2/A2/SignDS dostaniesz (signDS jak w promocji) + ew.osprzet do tego (jesli myslisz akurat o MTB)

(choc moj 9-cio latek akurat na authorze matrixie jezdzi - ale to 24" - dostal w tym roku z premedytacja na takich kolach a nie 26")

powiedz jakie sa Twoje zamierzenia - co to jest 'rower uniwersalny'?
jaka konstrukcje ramy, jakie kola, jakie podstawowe wyposazenie ma miec, etc.
Do jakiej jazdy Twoj syn ma zamilowania? (moj np. wiecznie by chcial skakac ;) - ale byc moze Twoj woli bardziej stonowana jazde.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-26 16:21:53
Autor: Rich
AL pisze:
Rich pisze:
[...]

Mój narazie nie wykazuje szczególnej inklinacji do jakiego¶ typu jazdy. Czasami woli szybko, czasami po dziurach i krawê¿nikach. No ale do tej pory mia³ ma³y rower z kórego ju¿ wyrós³. Blisko domu mamy sklep i serwis gdzie maj± Giant i Wheller i pewnie to bedzie musia³o byæ decyduj±ce z racji ew. serwisu. Nawet nie wiem jak odpowiedzieæ na twoje pytanie odno¶nie ramy, osprzêtu .. muszê pewnie postudiowaæ trochê temat g³êbiej. Ale jak mogê oceniæ jak± chcê ramê je¶li nie wiem jak jest w praktyce ró¿nica w je¼dzie ? Trzeba by braæ jaki¶ rower, je¿dziæ, testowaæ, potem nastepny i szukaæ... Po prostu nie mam pojêcia :)
¯ona mi siê dziwi; rower to rower mówi :).

Data: 2009-08-26 16:43:39
Autor: AL
Rich pisze:
AL pisze:
Rich pisze:
[...]

to ustal na poczatku wielkosc kol: 24" / 26"
(moj 9cio latek ma tek ok 140cm wzrostu i uwazam, ze 24" to dla niego
idealny rozmiar - nie meczy sie na za duzym rowerze)
- jeszcze rok temu jezdzil na 20" (ale wyrosl)

Mozesz tez pokazac malemu jakis katalog producenta rowerow (lub na stronie producenta) i niech sam zdecyduje jakie mu sie podobaja - bedziesz juz wiedzial w jaki ksztalt ramy celowac :)

z tego co napisales - pewnie tzw 'goral' bedzie ok.
Kolejny punkt, to amortyzacja - byc moze nie potrzebujesz jej wcale, ale
byc moze chcesz miec taki feature?

A najlepiej spojrz na jakich rowerach jezdza koledzy Twojego syna -
pewnie takie sa 'trendy/cool' w jego srodowisku/otoczeniu, i pewnie
takiego kupisz (teraz pozostaje jeszcze kwestia marki).

Odnosnie osprzetu- mysle, ze 9-cio latki na rodzaj osprzetu (ty, acer,
alivio, deore, jesli chodzi o shimano) nie zwracaja specjalnie uwagi.
Jesli rower bedzie tylko do rekreacji na jakies powiedzmy 3/4-lata
(dziecko rosnie) - to mysle, ze w tym wzgledzie mozesz sobie darowac
zwracanie szczegolnej uwagi na ten aspekt (no chyba, ze masz do wyboru w
podobnej cenie dwa modele z osprzetem roznej klasy).

Tylko nie zrob malemu krzywdy i nie kupuj mu roweru na wyrost - on ma
dopiero 9 lat i na rame 17/19" jest za maly ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-15 20:44:45
Autor: Roberto
[...]

I to jest najwiêkszy b³±d! Owszem nastolatek mo¿e kompletnie nie mieæ pojêcia na
jakim osprzecie je¿dzi ale za to bêdzie doskonale odczuwa³ na czym je¿dzi.
Osprzet klasy SIS bedzie radykalnie siê ró¿ni³ od LX. Dotyczy to oporów
toczenia, ³atwo¶ci w zmienianiu biegów, ³atwo¶ci hamowania etc. Je¶li chcesz
dziecko zakatowaæ to kupuj jak najtaniej ale jak chcesz aby dziecko czerpa³o
przyjemno¶æ z jazdy to daj mu rowerek-cacko. Ja, maj±c smyka³kê do sk³adania rowerów z³o¿y³em moim dzieciom rowery na ko³ach 24".

Oto one:

http://picasaweb.google.pl/Dorota.i.Robert/Jura2009#5332454586385067922

http://forum.gazeta.pl/forum/w,372,97265978,97267392,Re_powazny_dylemat_20_czy_24_dla_chlopaka_7.html

http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/1478175,5,1,23941,Turystyka-rodzinna.html

Data: 2009-09-15 20:25:04
Autor: Roberto
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.

¯ona mi siê dziwi; rower to rower mówi :).

A buty to buty lecz czy ona zak³ada kalosze od wieczorowej sukni a szpilki do
chodzenia po górach?

Data: 2009-08-26 17:35:39
Autor: Jacek Maciejewski
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:20:24 +0200, Rich napisa³(a):

kupiæ dobry rower na ró¿ne okazje

Taki jaki maj± koledzy. :)
--
Jacek

Data: 2009-08-27 09:06:32
Autor: deepblue
Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:20:24 +0200, Rich napisa³(a):

kupiæ dobry rower na ró¿ne
okazje

Taki jaki maj± koledzy. :)

Czyli tzw "fulle" z marketu? :)

--
deepblue

Data: 2009-08-27 10:07:05
Autor: Jacek Maciejewski
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.
Dnia Thu, 27 Aug 2009 09:06:32 +0200, deepblue napisa³(a):

kupiæ dobry rower na ró¿ne
okazje

Taki jaki maj± koledzy. :)

Czyli tzw "fulle" z marketu? :)

Tak, je¶li koledzy maja to samo. Ch³opak nie po to bêdzie mia³ rower by nim
demonstrowa³ pozycjê ekonomiczn± ojca tylko po to by zacie¶ni³ wiêzi z
grup± rówie¶nicz±. Poza tym, jak dostanie co¶ co siê ³atwo a niekosztownie
psuje, tylko nabêdzie do¶wiadczenia w naprawianiu. --
Jacek

Data: 2009-08-28 08:54:50
Autor: Rich
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Rower kupiony. Ch³opak siê przejecha³ na kilku i przypasowa³ mu Wheller Pro 600 ... rama 17.5 ale jest tylko ciuteñkê za wysoki do niego; jak stoi - siedz±c na siode³ku - to musi stawaæ na palcach. Ale jak sam stwierdzi³, ¿e jest ok to kupi³em. I ju¿ na nim ¶miga. Ale co najwa¿niejsze .. takiej rado¶ci w oczach i niekontrolowanej rado¶ci - po to siê w³a¶nie ¿yje :) Pozdro.
Rich

Data: 2009-08-28 11:58:08
Autor: Micha³G
Rich pisze:
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

jak siedze na siode³ku to nie siegam nawet palcami. A rama raczej nie za du¿a 183 cm i 19" ;).
Wa¿ne by umia³ stan±æ nad rurk± i nie zawisn±æ kroczem na niej..... to niebezpieczne i bolesne.. ;)

pozdrawiam
Micha³

Data: 2009-08-27 09:06:28
Autor: Jan Cytawa
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.
Rich napisa³:

Zamierzam synowi - 9 lat 140 cm wzrostu - kupiæ dobry rower na ró¿ne okazje. Jak to dzieciak, bêdzie je¼dzi³ wszêdzie. Bud¿et to do 1300 z³. Chodzê i pytam, nie znam siê na tym. Ró¿ni fachowcy w ró¿nych sklepach

Na ten wzrost to najlepszy jest rower na kolach 24'. Niestety jest to
rozwiazanie na  ok 3 lata, ale nie powinno byc potem problemu ze zbytem
takiego roweru. Moze jestem nieco konserwatywny ale z doswiadczenia
wiem,ze nie warto za bardzo inwestowac w rowery dla osob w tym wieku.
Rower przede wszystkim powinien byc lekki i technicznie sprawny. Wiec
wszystkie rowery na osprzecie od Altusa w gore spelnia te techniczne
wymagania w zupelnosci. I prawda jest taka, ze im rower ma prostsza
konstrukcje tym jest bardziej wytrzymaly na nieumiejetne sie nim
poslugiwanie. A tego nalezy sie sie spodziewac po dziecku.

Jan Cytawa

Data: 2009-09-19 20:53:45
Autor: Roberto
Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.
Moze jestem nieco konserwatywny ale z doswiadczenia
wiem,ze nie warto za bardzo inwestowac w rowery dla osob w tym wieku.

A niby dlaczego? Czy¿ lepiej aby dziecko zamiast przyjemno¶ci jazdy na rowerze
mia³o kolejne ciê¿kie æwiczenia fizyczne? Je¶li dziecko ma jezdzic dooko³a
piaskownicy to faktycznie inwestowanie w osprzêt nie ma sensu. Jednak je¶li
dziecko ma robiæ d³u¿sze trasy, 30-60 km dziennie to osprzêt klasy LX nie bedzie
przesad±.

http://picasaweb.google.pl/Dorota.i.Robert/BornholmRugiaLipiec2008#5237688980525277042

http://tiny.pl/hq9rp

Data: 2009-08-27 09:19:39
Autor: deepblue
Rich wrote:
[...]

Ostatnio sta³em przed podobnym wyborem dla syna(podobne parametry ;) i zdecydowa³em siê na Krossa Hexagona 4, rama 15".
Taki:
http://www.allegro.pl/item718840282_super_okazja_kross_hexagon_v4_15_licznik_kellys.html
Syn sobie bardzo chwali. Kolegom tez siê podoba ;)
IMO nie ma du¿ego sensu kupowania dro¿szego roweru na lepszym osprzêcie bo dzieciak prêdzej uszkodzi np przerzutkê ni¿ j± zuzyje. Poza tym dro¿szy rower to bardziej ³akomy k±sek dla z³odzieja.

--
deepblue

Data: 2009-09-15 11:14:06
Autor: Rich
deepblue pisze:
Rich wrote:
> [...]

>Rower kupiony. Ch³opak siê przejecha³ na kilku i przypasowa³ mu Wheller Pro 600 ... rama 17.5 ale jest tylko ciuteñkê za wysoki do niego; jak stoi - siedz±c na siode³ku - to musi stawaæ na palcach. Ale jak sam stwierdzi³, ¿e jest ok to kupi³em. I ju¿ na nim ¶miga. Ale co najwa¿niejsze .. takiej rado¶ci w oczach i niekontrolowanej rado¶ci - po to siê w³a¶nie ¿yje :) Pozdro.

Tak pisa³em ca³kiem niedawno ... To teraz dodam jeszcze: zobaczyæ ból w oczach dziecka i zawód ¿e jego ukochanego roweru nie ma  ... bo jaki¶ DEBIL go ukrad³ !!! - to naprawdê przykra sprawa. Piszê o tym w osobnym w±tku "Ukradli mi rower". Z³odzieja znajdê je¶li by to mia³o trwaæ nawet 20 lat, póki bêdê mia³ si³ê uci±æ mu rêce, nawet gdybym w tym chorym kraju mia³ za to i¶æ siedzieæ.

Data: 2009-09-18 16:47:22
Autor: nb
Rower dla chłopaka 9 lat uniwersalny.
at Tue 15 of Sep 2009 11:14, Rich wrote:

deepblue pisze:
Rich wrote:
Zamierzam synowi - 9 lat 140 cm wzrostu - kupić dobry rower na różne
okazje. Jak to dzieciak, będzie jeździł wszędzie. Budżet to do 1300
zł. Chodzę i pytam, nie znam się na tym. Różni fachowcy w różnych
sklepach wygadują sprzeczne rzeczy na te same sprawy. Jedni mówią że
Giant jest be, drudzy że Kross jest be..etc...Wheeller, Kellys,
Merida ... szkoda gadać. Czy Kross z osprzetem Shimano Alivio jest
lepszy od Wheller Altus ? ... pytania głupie ale jak człowiek sie
natym nie zna to kogo się pytać? W salonach sprzedaży opowiadają
różne bajki ... Zamierzenie jest takie żeby kupić rower na dłuższy
okres użytkowania,
który mu wystarczy na długi czas. Podpowiedzcie jakieś konkretne
modele.

Ostatnio stałem przed podobnym wyborem dla syna(podobne parametry ;)
i zdecydowałem się na Krossa Hexagona 4, rama 15".
Taki:

http://www.allegro.pl/item718840282_super_okazja_kross_hexagon_v4_15_licznik_kellys.html

Syn sobie bardzo chwali. Kolegom tez siÄ™ podoba ;)
IMO nie ma dużego sensu kupowania droższego roweru na lepszym
osprzęcie bo dzieciak prędzej uszkodzi np przerzutkę niż ją zuzyje.
Poza tym droższy rower to bardziej łakomy kąsek dla złodzieja.

 >Rower kupiony. ChÅ‚opak siÄ™ przejechaÅ‚ na kilku i przypasowaÅ‚ mu
Wheller Pro 600 ... rama 17.5 ale jest tylko ciuteńkę za wysoki do
niego; jak stoi - siedząc na siodełku - to musi stawać na palcach. Ale
jak sam stwierdził, że jest ok to kupiłem. I już na nim śmiga. Ale co
najważniejsze .. takiej radości w oczach i niekontrolowanej radości -
po to się właśnie żyje :) Pozdro.
Rich >

Tak pisałem całkiem niedawno ... To teraz dodam jeszcze: zobaczyć ból
oczach dziecka i zawód że jego ukochanego roweru nie ma  ... bo jakiÅ›
DEBIL go ukradł !!! - to naprawdę przykra sprawa. Piszę o tym w
osobnym wątku "Ukradli mi rower". Złodzieja znajdę jeśli by to miało
trwać nawet 20 lat, póki będę miał siłę uciąć mu ręce, nawet gdybym w
tym chorym kraju miał za to iść siedzieć.

Sam jesteś chory i powinieneś się leczyć.
Dziecka szkoda.

--
nb

Rower dla ch³opaka 9 lat uniwersalny.