Data: 2012-07-02 00:41:26 | |
Autor: Paweł Ratajczak | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
Witajcie,
Mój najmłodszy brat zaczął ostatnio poszukiwania roweru. Problemem przy wyborze jest jego spora postura, mocna budowa ciała i nadwaga, co w sumie daje wagę w okolicach 140-150kg. Aktualnie bardziej zaczynamy się rozglądać, które maszyny sprostają takiej wadze. Jeśli chodzi o preferencje brata to aktualnie skłania się bardziej do roweru na kołach 29" lub 28" w wersji trek/cross. Bardzo ważnym punktem w wyborze jest też możliwość zamocowania standardowego bagażnika i sakw, która totalnie nie wiem jak wygląda przy rowerach z kołami 29". Oczywiście nie mówimy nie góralom z kołami 26", ale to najniższy priorytet. Jak zauważyliśmy, że pchanie się w wyższe klasy powoduje masowe występowanie wszelakiej maści cieniowania i odchudzania, co w przypadku mojego brata, szukającego raczej wytrzymałości, nie jest wskazane. Budżet na ten rower aktualnie możemy założyć 2500-3500zł. Z góry dziękuję w imieniu brata za wszelkie sugestie jak i cenne uwagi. Pozdrawiam serdecznie, Paweł |
|
Data: 2012-07-02 04:19:15 | |
Autor: rmikke | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
On Monday, July 2, 2012 9:41:26 AM UTC+2, Paweł Ratajczak wrote:
Witajcie, Każdy solidny góral z trochę niższej półki wytrzyma. 29" nie jest problemem w mocowaniu bagażnika samo w sobie, ale może być problem ze znalezieniem górskiej ramy z kołami 29". Raczej bym celował w trekinga, np. od Unibike. Albo w tańszego (1500-2000) górala, można wziąć Treka, w razie czego wymienią ramę. |
|
Data: 2012-07-02 13:27:38 | |
Autor: ToMasz | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 02.07.2012 09:41, Paweł Ratajczak pisze:
Mój najmłodszy brat zaczął ostatnio poszukiwania roweru. Problemem przy wyborze jest jego spora postura, mocna budowa ciała i nadwaga, co w sumie daje wagę w okolicach 140-150kg.(...) Budżet na ten rower aktualnie możemy założyć 2500-3500zł.Jak nie będzie wyżywał się na rowerze to każdy da radę jeśli przy zakupie dopłaci za: kasetę w tylnym kole (shimano) żeby się ośka nie krzywiła szprychy których się magnes nie chwyta żeby nie pękały Wkład suportu na łożyskach maszynowych ( ale to powoli standard) ster jakiś lepszy; wystarczy żeby ktoś się na nim podpisał. Moim zdaniem dodatki nie powinny podnieść ceny normalnego roweru bardziej niż o 300zł ToMasz PS oczywiście możesz kupić rower z katalogu za 3tyś, będzie on miał wiele zalet, ale nie koniecznie będzie wytrzymały. |
|
Data: 2012-07-02 04:54:38 | |
Autor: Paweł Ratajczak | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
Hej,
W dniu poniedziałek, 2 lipca 2012 13:27:38 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał: Jak nie będzie wyżywał się na rowerze to każdy da radę jeśli przy zakupie dopłaci za: Generalnie to myślałem o piaście na łożyskach maszynowych i do tego kaseta. Nawet wydaje mi się mocno, że z racji na cieńszy łańcuch i blaty/koronki lepiej nie przełazić na kasety 9-cio czy 10-cio rzędowe. szprychy których się magnes nie chwyta żeby nie pękały Czyli szprychy z jakiego materiału? Ja myślałem o jakichś hartowanych DT Swiss 2.0mm założonych przy piaście/obręczy na 36 szprych. Wkład suportu na łożyskach maszynowych ( ale to powoli standard) Tylko nie jestem pewien, czy sprzedający wliczą już istniejące komponenty do ceny nowych a dopłata będzie tylko różnicy.
Do tego też już doszliśmy, że rowery tzw. wyższej klasy (czyli też znacznie droższe) są niestety też znacznie mnie wytrzymałe na przeciążenia. |
|
Data: 2012-07-02 18:25:43 | |
Autor: PK | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
On 2012-07-02, PaweĹ Ratajczak <pawel.ratajczak25@gmail.com> wrote:
Generalnie to myĹlaĹem o piaĹcie na ĹoĹźyskach maszynowych i do tego Przyzwyczajenie. Za kilka lat 10 bÄdzie standardem i wszyscy bÄdÄ mĂłwili "dla ciÄĹźkiego tylko 9" :). Po prostu zadbaj o koĹa i ramÄ - nie kupuj wycieniowanych rowerkĂłw udajÄ cych zawodnicze. Wiele obrÄczy, amortyzatorĂłw i opon producenci przeznaczajÄ dla uĹźytkownikĂłw do 70-75 kg (informacje sÄ w katalogach). Taki element siÄ pod TobÄ raczej nie poĹamie (nie od razu), ale koĹa bÄdziesz czÄsto centrowaĹ, opony siÄ szybko zetrÄ , a ze skoku amortyzatora zostanie Ci poĹowa. Wiem co mĂłwiÄ :). Tylko nie jestem pewien, czy sprzedajÄ cy wliczÄ juĹź istniejÄ ce Kwestia sklepu, ale przecieĹź wolno Ci siÄ targowaÄ (Ĺadnie mĂłwiÄ c: negocjowaÄ transakcjÄ :)). WiÄkszoĹÄ sprzedawcĂłw nie robi problemu. ZresztÄ generalnie zawsze warto spytaÄ. MoĹźe na skĹadzie leĹźy duĹźo lepsza korba z zadrapanym lakierem? MoĹźe duĹźo lepszy amortyzator w niemodnym kolorze? Sprzedawca chÄtnie zamontuje je zamiast seryjnych: Ĺadnych i lekkich :). Do tego teĹź juĹź doszliĹmy, Ĺźe rowery tzw. wyĹźszej klasy (czyli teĹź ZaleĹźy na jakÄ "wyĹźszÄ klasÄ" siÄ patrzy. W firmach majÄ cych team'y, nawiÄ zujÄ cych w marketingu do sukcesĂłw sportowych rzeczywiĹcie tak jest ("Ty teĹź moĹźesz mieÄ rower jak WĹoszczowska!" i tak dalej), ale sÄ teĹź producenci tacy jak Surly :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-02 13:42:49 | |
Autor: margol | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 2012-07-02 09:41, Paweł Ratajczak pisze:
Witajcie, większość rowerków powinna dać radę, radzę zwrócić tylko uwagę na tylną piastę, żeby była solidna, na łożyskach maszynowych i na kasetę. Mój szwagier (podobna waga 130-140kg) śmiga na trekingu za ok 800 pln, a mój brat (120-130 kg) na crossie kross-a za ok 1000 i to była w zasadzie jedyna część, która siadła dość szybko. Reszta osprzętu wpływa raczej na wygodę użytkowania i wagę roweru. Nawet tanie modele felg w tych rowerach dają radę i nie pamiętam żeby trzeba je było kiedyś centrować (dość wysokie stożki) Dobrze by było jakby suport też był na maszynach i na metalowych tulejach. mg |
|
Data: 2012-07-02 20:38:54 | |
Autor: ToMasz | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 02.07.2012 13:42, margol pisze:
Budżet na ten rower aktualnie możemy założyć 2500-3500zł. na tylną piastę, żeby była solidna, na łożyskach maszynowych i Cieszę się że kolega podziela moje zdanie, bo waga użytkownika wymaga "podrasowania" niektórych tylko podzespołów, a nie całego roweru. uwaga w kwestii napędu. "Lepsza" będzie 9 tka. ale trwalsza i tansza (potem w ekspolatacji) będzie 8semka. Podobnie z przerzutkami. droższe będą lżejsze, może nawet precyzyjniejsze ( tak powiedzą super znawcy rowerów) ale nie koniecznie trwalsze. Warto wspomnieć że zakres przełożeń nijak się ma do ilości biegów. Czyli poczynając od siódemki a kończąc na 10tce na dole możemy mieć 11zębów a na górze 34. Tu również droższe nie koniecznie oznacza trwalsze. Czy możecie wskazać ( sklep, aukcja) piastę na łożyskach _maszynowych_ ale taką w której można te łożyska można dokupić i wymienić samodzielnie? ToMasz |
|
Data: 2012-07-02 19:09:46 | |
Autor: KiloSierra | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 12/07/02 09:41, PaweĹ Ratajczak pisze:
Witajcie, To mniej wiecej tyle co ja Od 4 lat smigam krossem Level8 i nie zaobserwowaĹem jakichĹ niepokojÄ cych objawĂłw poza - jak mniemam - zwiÄkszonym zuĹźyciem opon. Rama z tych "pocienianych". Kola pompuje na jakies 6 atm. wiecej o 2 niz przewiduÄ moje Racing Ralphy ale inaczej bym jezdzil na "flaku" i przeciÄ Ĺ bok opony na byle krawezniku czy korzeniu no i raczej nie wskakuje na krawezniki ;> |
|
Data: 2012-07-02 22:11:29 | |
Autor: Akarm | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
Użytkownik "Paweł Ratajczak" napisał:
Mój najmłodszy brat zaczął ostatnio poszukiwania roweru. Problemem przy wyborze jest jego spora postura, mocna budowa ciała i nadwaga, co w sumie daje wagę w okolicach 140-150kg. Moja waga oscyluje około 115 kg, czyli trochę mniej. Około 30 tysięcy km przejechałem na oczkowanych obręczach Alexrim DH22 i piastach Shimano XT połączonych przeze mnie szprychami Champion. Mimo zastrzeżeń Marcelego z Grochowskiej, który nie dawał kołom więcej niż 1 rok, ani razu nie musiałem się do kół dotykać, nadal nie wykazują żadnego(!) rozcentrowania. -- Akarm http://www.bykom-stop.avx.pl |
|
Data: 2012-07-03 12:05:43 | |
Autor: JDX | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
Ważę 135kg i zrobiłem 4kkm na Unibike Expedition GTS
(http://goo.gl/TqMEY). Generalnie jestem zadowolony ze sprzętu chociaż ostatnio zaczął mi się sypać lewy pedał i odkryłem, że (świadomie lub nie) wstawiono tam gorsze pedały niż być powinny. Wg. "specyfikacji" powinny być zamontowane "VP / ALUMINIUM / POWIERZCHNIA ANTYPOŚLIZGOWA / OŚ CNC / ŁOŻYSKA LSL" co przekładając na oznaczenie producenta daje najprawdopodobniej VP-191 (średnia półka). Tymczasem zamontowane są VP-611 (dolna półka). VP-191 mają łożyska LSL (cokolwiek miałoby to znaczyć; być może jest to marketingowy bełkot na temat łożysk walcowych/igiełkowych) natomiast VP-611 mają łożyska kulkowe. Oba modele z wyglądu są bardzo podobne dlatego być może VP-611 założono przez pomyłkę a nie świadomie. Aha, no i w kwietniu klocki z tyłu wymieniłem. :-) |