Rower dla ciezkiego jezdzca

Data: 2012-07-02 04:19:15
Autor: rmikke
Rower dla ciezkiego jezdzca
On Monday, July 2, 2012 9:41:26 AM UTC+2, Paweł Ratajczak wrote:
Witajcie,

Mój najmłodszy brat zaczął ostatnio poszukiwania roweru. Problemem przy wyborze jest jego spora postura, mocna budowa ciała i nadwaga, co w sumie daje wagę w okolicach 140-150kg.

Aktualnie bardziej zaczynamy się rozglądać, które maszyny sprostają takiej wadze. Jeśli chodzi o preferencje brata to aktualnie skłania się bardziej do roweru na kołach 29" lub 28" w wersji trek/cross. Bardzo ważnym punktem w wyborze jest też możliwość zamocowania standardowego bagażnika i sakw, która totalnie nie wiem jak wygląda przy rowerach z kołami 29". Oczywiście nie mówimy nie góralom z kołami 26", ale to najniższy priorytet.

Jak zauważyliśmy, że pchanie się w wyższe klasy powoduje masowe występowanie wszelakiej maści cieniowania i odchudzania, co w przypadku mojego brata, szukającego raczej wytrzymałości, nie jest wskazane.

Każdy solidny góral z trochę niższej półki wytrzyma. 29" nie jest problemem w mocowaniu bagażnika samo w sobie, ale może być problem
ze znalezieniem górskiej ramy z kołami 29". Raczej bym celował w trekinga,
np. od Unibike. Albo w tańszego (1500-2000) górala, można wziąć Treka, w razie czego wymienią ramę.

Rower dla ciezkiego jezdzca