Rower dla ciezkiego jezdzca

Data: 2012-07-02 13:42:49
Autor: margol
Rower dla ciezkiego jezdzca
W dniu 2012-07-02 09:41, Paweł Ratajczak pisze:
Witajcie,

Mój najmłodszy brat zaczął ostatnio poszukiwania roweru. Problemem przy wyborze jest jego spora postura, mocna budowa ciała i nadwaga, co w sumie daje wagę w okolicach 140-150kg.

Aktualnie bardziej zaczynamy się rozglądać, które maszyny sprostają takiej wadze. Jeśli chodzi o preferencje brata to aktualnie skłania się bardziej do roweru na kołach 29" lub 28" w wersji trek/cross. Bardzo ważnym punktem w wyborze jest też możliwość zamocowania standardowego bagażnika i sakw, która totalnie nie wiem jak wygląda przy rowerach z kołami 29". Oczywiście nie mówimy nie góralom z kołami 26", ale to najniższy priorytet.

Jak zauważyliśmy, że pchanie się w wyższe klasy powoduje masowe występowanie wszelakiej maści cieniowania i odchudzania, co w przypadku mojego brata, szukającego raczej wytrzymałości, nie jest wskazane.

Budżet na ten rower aktualnie możemy założyć 2500-3500zł.

Z góry dziękuję w imieniu brata za wszelkie sugestie jak i cenne uwagi.

większość rowerków powinna dać radę, radzę zwrócić tylko uwagę
na tylną piastę, żeby była solidna,  na łożyskach maszynowych i
na kasetę. Mój szwagier (podobna waga 130-140kg) śmiga na trekingu
za ok 800 pln, a mój brat (120-130 kg) na crossie kross-a za ok 1000
i to była w zasadzie jedyna część, która siadła dość szybko. Reszta
osprzętu wpływa raczej na wygodę użytkowania i wagę roweru.
Nawet tanie modele felg w tych rowerach dają radę i nie  pamiętam
żeby trzeba je było kiedyś centrować (dość wysokie stożki)
Dobrze by było jakby suport też był na maszynach i na metalowych
tulejach.

mg

Data: 2012-07-02 20:38:54
Autor: ToMasz
W dniu 02.07.2012 13:42, margol pisze:

[...]

Cieszę się że kolega podziela moje zdanie, bo waga użytkownika wymaga "podrasowania" niektórych tylko podzespołów, a nie całego roweru. uwaga w kwestii napędu. "Lepsza" będzie 9 tka. ale trwalsza i tansza (potem w ekspolatacji) będzie 8semka. Podobnie z przerzutkami. droższe będą lżejsze, może nawet precyzyjniejsze ( tak powiedzą super znawcy rowerów) ale nie koniecznie trwalsze. Warto wspomnieć że zakres przełożeń nijak się ma do ilości biegów. Czyli poczynając od siódemki a kończąc na 10tce na dole możemy mieć 11zębów a na górze 34. Tu również droższe nie koniecznie oznacza trwalsze.
Czy możecie wskazać ( sklep, aukcja) piastę na łożyskach _maszynowych_ ale taką w której można te łożyska można dokupić i wymienić samodzielnie?

ToMasz

Rower dla ciezkiego jezdzca