Data: 2012-07-02 13:42:49 | |
Autor: margol | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 2012-07-02 09:41, Paweł Ratajczak pisze:
Witajcie, większość rowerków powinna dać radę, radzę zwrócić tylko uwagę na tylną piastę, żeby była solidna, na łożyskach maszynowych i na kasetę. Mój szwagier (podobna waga 130-140kg) śmiga na trekingu za ok 800 pln, a mój brat (120-130 kg) na crossie kross-a za ok 1000 i to była w zasadzie jedyna część, która siadła dość szybko. Reszta osprzętu wpływa raczej na wygodę użytkowania i wagę roweru. Nawet tanie modele felg w tych rowerach dają radę i nie pamiętam żeby trzeba je było kiedyś centrować (dość wysokie stożki) Dobrze by było jakby suport też był na maszynach i na metalowych tulejach. mg |
|
Data: 2012-07-02 20:38:54 | |
Autor: ToMasz | |
Rower dla ciezkiego jezdzca | |
W dniu 02.07.2012 13:42, margol pisze:
Budżet na ten rower aktualnie możemy założyć 2500-3500zł. na tylną piastę, żeby była solidna, na łożyskach maszynowych i Cieszę się że kolega podziela moje zdanie, bo waga użytkownika wymaga "podrasowania" niektórych tylko podzespołów, a nie całego roweru. uwaga w kwestii napędu. "Lepsza" będzie 9 tka. ale trwalsza i tansza (potem w ekspolatacji) będzie 8semka. Podobnie z przerzutkami. droższe będą lżejsze, może nawet precyzyjniejsze ( tak powiedzą super znawcy rowerów) ale nie koniecznie trwalsze. Warto wspomnieć że zakres przełożeń nijak się ma do ilości biegów. Czyli poczynając od siódemki a kończąc na 10tce na dole możemy mieć 11zębów a na górze 34. Tu również droższe nie koniecznie oznacza trwalsze. Czy możecie wskazać ( sklep, aukcja) piastę na łożyskach _maszynowych_ ale taką w której można te łożyska można dokupić i wymienić samodzielnie? ToMasz |
|