[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)

Data: 2010-07-21 09:01:53
Autor: Mav2007
[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)
Chcialbym kupic rower. Rower na sluzyc do rekreacji - weekendowe przejazdzki (nie terenowe) oraz ew dojazd do pracy (ok 8km.). Jako ze wymagania niewielkie, to i ograniczenie cenowe bedzie odpowiednie - powiedzmy 1.5k pln max.

Co mozecie polecic w tej cenie? Rower raczej miejski, ew cross. Rama 20 - powinna byc odpowiednia. Rozwiazanie niby proste - przejsc sie po kilku sklepach - tylko czas (a raczej brak wolnego czasu) na to niezbyt pozwala. Amortyzacja - jesli juz to tylko przod i ew z blokada. Chcialbym cos innego niz marketowa jednorazowka. Raczej ma to byc rower na kilka lat spokojnego uzytkowania (i serwisowania). Dlatego mniej wazny jest osprzet, a wazniejsza rama. Jakies sensowne porady?

Data: 2010-07-21 11:34:48
Autor: AL
  Mav2007 pisze:
[...]

a co juz ogladales - w sensie stron producentow ?

ja ze swej strony moglbym polecic polska firme Kross - uzywam i nie narzekam (TransAlp powinien zmiescic sie w cenie) ewentualnie moze inny model z biegami w tylnej piascie (np nexus)

Sprawdz strony producentow - zawez grupe modeli, ktore ew. by podeszly Twoim gustom/wymaganiom.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-07-22 09:17:42
Autor: 666
[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)
Musisz najpierw sobie odpowiedzieć na pytanie, w jakiej pozycji chcesz jeździć na tym rowerze:
wyprostowanej, wygodnej do miasta w tym do miejskawych ciuchów, ale niedobrej pod wiatr na szosie,
czy
pozycji pochylonej jak żaba nad jeżem przed zrobieniem bęcka kaskiem z bramą czy śmieciarką.

Sprawdź przykładowo Giant Sedona lub Cypress (różnica m.in. w kołach), Trek Navigator.

-- -- -

Data: 2010-07-21 11:55:44
Autor: mt
  Mav2007 pisze:
[...]

Kross street scraper, w tej chwili do dostania za 1400 zł na allegro, w tej cenie i z tym osprzętem ciężko o coś lepszego do zastosowań, które wymieniłeś.

--
marcin

Data: 2010-07-21 10:13:19
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 11:55, mt <telep...@interia.pl> wrote:
  Mav2007 pisze:
> Kross street scraper, w tej chwili do dostania za 1400 zł na allegro, w
tej cenie i z tym osprzętem ciężko o coś lepszego do zastosowań, które
> [...]

na miasto nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie i bardziej
bezobsługowego
a amorek będzie wręcz zbyteczny, jeżdżę nim w lekkim terenie po lesie
i spokojnie daję radę
kwestia dobrania odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu :)
na konkurencję musiałbyś wydać 2 x więcej

Data: 2010-07-21 19:42:07
Autor: Piotr M
Rower do 1.5k (miejski?)

  Mav2007 pisze:
> [...]

i spokojnie daję radę
kwestia dobrania odpowiedniego ciśnienia w ogumieniu :)
na konkurencję musiałbyś wydać 2 x więcej

A mam pytanko, ten model w wersji z tylko przerzutkami tylnymi, po co jest  zastosowany pantograf?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-21 11:25:37
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 19:42, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Dnia 21-07-2010 o 19:13:19 Iras <ira...@gmail.com> napisał(a):
> na miasto nie znajdziesz nic lepszego w tej cenie i bardziej
A mam pytanko, ten model w wersji z tylko przerzutkami tylnymi, po co jest
> [...]

to jest napinacz po to żeby łańcuch nie spadł
a przerzutki on nie ma, zmiana przełożeń odbywa się w piaście

Data: 2010-07-21 20:46:33
Autor: Piotr M
Rower do 1.5k (miejski?)
Dnia 21-07-2010 o 20:25:37 Iras <iras76@gmail.com> napisał(a):

> [...]

    - Szukałem, ale nie znalazłem."

to jest napinacz po to żeby łańcuch nie spadł
a przerzutki on nie ma, zmiana przełożeń odbywa się w piaście

No tak ale po co ten napinacz? Z przodu przecież nie ma przerzutek.

Data: 2010-07-21 11:57:14
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 20:46, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Dnia 21-07-2010 o 20:25:37 Iras <ira...@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> a przerzutki on nie ma, zmiana przełożeń odbywa się w piaście

No tak ale po co ten napinacz? Z przodu przecież nie ma przerzutek.

ponieważ gdyż :) rama nie posiada poziomych haków i nie można
odpowiednio mocno bez napinacza naciągnąć łańcucha

Data: 2010-07-21 21:12:06
Autor: Piotr M
Rower do 1.5k (miejski?)
Dnia 21-07-2010 o 20:57:14 Iras <iras76@gmail.com> napisał(a):

> [...]

ponieważ gdyż :) rama nie posiada poziomych haków i nie można
odpowiednio mocno bez napinacza naciągnąć łańcucha

Ahaa. To tylko z tego powodu? A to nie lepiej z hakami, normalnie?  Dlaczego nie zastosowali powszechnego rozwiązania? Tak się dopytuje bo  ciekawy jestem bo nie widziałem jeszcze takiego czegoś.

Data: 2010-07-21 12:55:33
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 21:12, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Dnia 21-07-2010 o 20:57:14 Iras <ira...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Dlaczego nie zastosowali powszechnego rozwiązania? Tak się dopytuje bo
ciekawy jestem bo nie widziałem jeszcze takiego czegoś.

to jest właśnie standardowe rozwiązanie

Data: 2010-07-21 22:07:39
Autor: Piotr M
Rower do 1.5k (miejski?)
Dnia 21-07-2010 o 21:55:33 Iras <iras76@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Ahaa. To tylko z tego powodu? A to nie lepiej z hakami, normalnie?  Dlaczego nie zastosowali powszechnego rozwiązania? Tak się dopytuje bo  ciekawy jestem bo nie widziałem jeszcze takiego czegoś.

Oj chyba nie. Nie ma drugiego takiego wśród wszystkich modeli Krossa z  przerzutkami w piaście. Jest tylko ten jeden rower z tym napinaczem.
http://www.kross.pl/pol/products/index
Ten model Street Scraper występuje w dwóch wersjach, z przerzutką przednią  i bez. Może to dlatego. Ale to by wynikało że to, hmm, musieli bo nie  mieli wyjścia.

Data: 2010-07-21 23:20:09
Autor: mt
Rower do 1.5k (miejski?)
Iras pisze:
ponieważ gdyż :) rama nie posiada poziomych haków i nie można
odpowiednio mocno bez napinacza naciągnąć łańcucha

Zdaje się, że można, tak jest chociażby w Felt X-CITY
http://www.feltbicycles.com/Resources/ProductPhotos/Bikes/10_FELT_X-CITY%202_M(3).jpg
Jak już jesteśmy przy Krossie, a sam jestem zainteresowany tym modelem, to dobrze widzę, że nie bardzo jak jest tam zamontować bagażnik i pełne błotniki?

--
marcin

Data: 2010-07-21 21:14:17
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 23:20, mt <telep...@interia.pl> wrote:
Iras pisze:

> [...]

Jak już jesteśmy przy Krossie, a sam jestem zainteresowany tym modelem,
to dobrze widzę, że nie bardzo jak jest tam zamontować bagażnik i pełne

nie można, felt ma inną mufę suportu na której naciąga się łańcuch

Data: 2010-07-22 18:48:03
Autor: ToMasz
Rower do 1.5k (miejski?)
mt pisze:
Iras pisze:
[...]

w nawiązaniu do roweru na zdjęciu. do wątkotwórcy:  ustaw sobie w tym
(takim rowerze) siodło na żądaną wyskokość i usiądź na niego. jak w owym
sklepie nie pozwalają sie przejechać - siedź 5 minut. jak Ci nic nie
scierpnie, to kupuj. Założyłbym sie, ze jeśli zaczynasz jeździć na
rowerze, to pozycja z dłońmi poniżej siodła będzie niewygodna la pleców
i rąk. To zdanie niestety na tej grupie zostanie zignorowane lub
storpedowane, bo przecież jazda na rowerze musi być dynamiczna i
absorbować wszystkie mięśnie.

W takich rowerach nie da sie znacząco podnieść kierownicy.

Data: 2010-07-23 10:13:39
Autor: Fabian
Rower do 1.5k (miejski?)
W dniu 22.07.2010 18:48, ToMasz pisze:
[...]

Bezedury gadasz. Moja dziewczyna jeździła parę lat - niedużo - na
rowerze górskim z Twoimi ulubionymi sterami klasycznymi ustawionymi tak,
że mogła zająć wygodną wyprostowaną pozycję. I do póki jeździła 100 czy
200 km rocznie to było ok ;) W momencie gdy zaczęliśmy jeździć trochę
więcej razem zaczęła narzekać na niewygodę. Okazało się, że ta "wygodna"
pozycja powodowało pionową sylwetkę i garbienie się, ręce były ugięte
mocno więc kierownica nie była za niska. Z zupełnie innego powodu
przesiadła się na mojego górala (waga roweru). Zrobiłem co mogłem w tym
momencie aby pozycja była "wygodna" ale i tak pozycja była prawie
sportowa i mocno wyciągnięta. I to był strzał w 10! Teraz nie jest
problemem jeździć 2-3h tylko z krótkimi przerwami na posilenie o czym
wcześniej nie było mowy. Co więcej łatwiej jest jeździć dynamicznie co
daje jej więcej radości, a nam okazji do wspólnej jazdy. Pomyśl o tym.

Fabian.

Data: 2010-07-23 12:51:15
Autor: MichałG
Rower do 1.5k (miejski?)
Fabian pisze:
[...]

napisałeś co było do przewidzenia.... ;) ;) ;)
Są jednak dziewuchy, które nie lubią pozycji zgarbionego kocura, nawet na gorskim rowerze.. ;).
Bez skojarzen.. ;)
Jazda 2 -3 godziny to jakby nieco dłuższa rozgrzewka..... ;)

Michał

Data: 2010-07-21 21:08:07
Autor: ToMasz
 Mav2007 pisze:
[...]

tak. idź do sklepu, siadź na paru rowerach na kołach 28 cali. wybierz
sobie taki który nie ma amora, ale ma ramę z aluminium, najlepiej z
przerzutkami w piaście (nexus)

powinieneś sie zmieścić w kwocie 700-1000zł Za resztę kasy poproś zeby
zamontowali suport, oś w przednim kole na łożyskach maszynowych,
zintegrowany ster. Całość powinna być lżejsza niż 15 kg

Taki rower będzie wymagał minimum obslugi technicznej, odwwdzięczy sie
bezawaryjnością, i jak dasz złodziejowi wybór, to napewno takiego roweru
nie bedzie chciał ukraść.

Jak musisz mieć fajne nalepki, to słuchaj proad typu :author, kros,
merida itd. poczytaj wątek "Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy
samochodem ?" To jedyna dyskusja, w której na jaw wychodzi koszt tzw
"hobby"rowerowego.

ToMasz

Data: 2010-07-21 12:40:33
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 21:08, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
 Mav2007 pisze:> Chcialbym kupic rower. Rower na sluzyc do rekreacji - weekendowe przejazdzki
> [...]

merida itd. poczytaj wątek "Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy
samochodem ?" To jedyna dyskusja, w której na jaw wychodzi koszt tzw

ja bym nie wyważał otwartych drzwi
chyba nie wiesz o czym co piszesz...
rower 700-1000 zł a później zmienił co suport oś w przednim kole ?
myślisz że złodziej nie ma pojęcia co kradnie, po Twoim poście
twierdzę że ma większe rozeznanie od Ciebie a udzielasz rad odnośnie
zakupu
fajne nalepki merida kros :D MEGA !
a skoro zainteresował Cię wątek dlaczego jazda rowerem jest droższa od
jazdy samochodem to chyba pomyliłeś grupy ;)

Data: 2010-07-22 19:02:19
Autor: ToMasz
Rower do 1.5k (miejski?)
Iras pisze:
(...)
ToMasz

ja bym nie wyważał otwartych drzwi
chyba nie wiesz o czym co piszesz...
bo?
rower 700-1000 zł a później zmienił co suport oś w przednim kole ?
tak. inaczej mówiąc, warto kupić tańszy rower, i "dołożyć" w niepsujące
sie komponenty, niż droższy rower i po paru latach szukać konusów do
LXsa albo innych wynalazków z górnej półki
myślisz że złodziej nie ma pojęcia co kradnie,
nie precyzyjnie. złodziej wie że kradnie rower. wie ze jak "buchnie"
najtańszego authora to go sprzeda szybciej, niż no name, ale 4xłożyska
maszynowe i zaledwie 7 biegów (albo 21, ale zato 11-32zęby na kasecie)
masz inne zdanie? podziel sie z nami!

po Twoim poście
twierdzę że ma większe rozeznanie od Ciebie a udzielasz rad odnośnie
zakupu
to mało popularne rady. Wskaż jednakowoż ich wady. Np. w czym Ahed w
którym nieda sie dzwignąć kierownicy bedzie lepszy od zwykłego widelca,
dla człowieka który zaczyna regularnie jeździć na rowerze pare km
dziennie? jeździ raczej po scieżkach / drodze, nie rozpiera go energia,
nie zrywa łańcucha

fajne nalepki merida kros :D MEGA !
a skoro zainteresował Cię wątek dlaczego jazda rowerem jest droższa od
jazdy samochodem to chyba pomyliłeś grupy ;)
dlaczego? Innym kolegom którzy go czytali też to zarzucisz?

ToMasz

PS

Tak mi sie wydaje, ze niektórzy na tej grupie nie rozumieją ze Wigry to
też rower. Nie każdy musi mieć deora, opony z podaną wagą i tarcze
+hydraulika. Z drugiej strony wielu ludzi "przejechało" sie na
gównianych sprzętach z marketu. Ja siebie zaliczam do zwolenników
rowerów lepszych niż marketowe, ale nie takich, w których ceny nie można
uzasadnić inaczej niż "wyższą" grupą shimano. Bardzo źle? Nie ma tu
dlamnie miejsca? A dla tysiecy ludzi którzy chcą tylko jeździć (i "wisi
" im czy mają deory czy nie) na 2 kółkach, nie odwiedzając serwisu
częściej niż raz w roku?

Data: 2010-07-23 09:08:19
Autor: Jan Srzednicki
Rower do 1.5k (miejski?)
On 2010-07-22, ToMasz wrote:

po Twoim poście
[...]
dziennie? jeĹşdzi raczej po scieĹźkach / drodze, nie rozpiera go energia,
nie zrywa łańcucha

Akurat A-head ma w takim zastosowaniu sporą przewagę - nie doprowadzi do
szybkiej degradacji łożysk, bo nie ma w zwyczaju tak szybko i często
łapać luzów.

Data: 2010-07-21 22:07:38
Autor: arturbac
W dniu 2010-07-21 21:08, ToMasz pisze:
Za resztę kasy poproś zeby
zamontowali suport, oś w przednim kole na łożyskach maszynowych,
zintegrowany ster. Całość powinna być lżejsza niż 15 kg

i wstaw opony schwalbe big apple do jazdy miejskiej to najskuteczniejsze
rozwiazanie wybierania nierownosci.

Data: 2010-07-22 03:28:38
Autor: AlbertStonoga
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 11:01, " Mav2007" <krzysztofbo...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Niedawno kupiłem Checker Pig Zero One
W tym sklepie:
http://tinyurl.com/26abtdb

Rower w założeniach miał być "uniwersalny", czasem do parku, czasem z
sakwami na wycieczki krajoznawcze, czasem do pracy.

Albert Stonoga

Data: 2010-07-22 16:31:49
Autor: 666
Rower do 1.5k (miejski?)
Strasznie dużo musisz wydawać na SPD-y...
;-)

-- -- -

Stonoga

Data: 2010-07-22 08:56:33
Autor: Dyzio
Rower do 1.5k (miejski?)
[...]

A może dahon eco. W cenie się mieści, polski dystrybutor, gwarancja no
i się składa:) Osobiście używałem Vitessy podobna geometria tylko
lepszy osprzęt. W mieście czy podczas krótki wycieczek radził sobie
fantastycznie.

Data: 2010-07-22 22:51:18
Autor: jacek duma
[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)
  Mav2007 pisze:

Jakies sensowne porady?

Ja pójdę pod prąd grupie i tej dyskusji.
Proponuję do dojazdów do pracy i przejażdżek. Nie podałeś jakie masz ukształtowanie terenu w miejscu w którym mieszkasz więc też strzelam :-)

Jeśli nie masz zacięcia sportowego - to to
http://www.kross.pl/rower/69-Deco.html
+ planetarna
+ dynamo w piaście z zamontowanym oświetleniem
+ błotniki, osłona łańcucha, bagażnik i inne miejskie gadżety

Jeśli masz zacięcie sportowe to:
http://www.kross.pl/rower/81-Evado_1.1.html
+ bardziej sportowa sylwetka niż na mieszczuchu jak powyżej
- brak miejskich akcesoriów.

jd

Data: 2010-07-23 14:55:37
Autor: mt
jacek duma pisze:

[...]

Zgadza się, aczkolwiek z torpedo, nie każdy to lubi.

+ dynamo w piaście z zamontowanym oświetleniem
+ błotniki, osłona łańcucha, bagażnik i inne miejskie gadżety

Tylko ten bagażnik to jest jakiś żart, sporej części sakw na niego nie założysz, więc tutaj trzeba się liczyć raczej z wymianą na jakiś sensowny.
Co do reszty jak najbardziej się zgadzam.

--
marcin

Data: 2010-07-23 21:22:45
Autor: jacek duma
mt pisze:
jacek duma pisze:

[...]

przyznam się że nie przyglądałem się pod tym względem. Rzeczywiście niektórym może się to kompletnie nie podobać.

[...]

Czemu ? Jeśli to będą sakwy miejskie typowo holenderskie to założy. Jak to będzie Crosso (turystyczne) to nie wiem (dolny hak). Znaczy tam by się dało ten hak dokręcić, ten sprzedawany przez Crosso.

jd

[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)