[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)

Data: 2010-07-21 21:08:07
Autor: ToMasz
[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)
 Mav2007 pisze:
Chcialbym kupic rower. Rower na sluzyc do rekreacji - weekendowe przejazdzki (nie terenowe) oraz ew dojazd do pracy (ok 8km.). Jako ze wymagania niewielkie, to i ograniczenie cenowe bedzie odpowiednie - powiedzmy 1.5k pln max.

Co mozecie polecic w tej cenie? Rower raczej miejski, ew cross. Rama 20 - powinna byc odpowiednia. Rozwiazanie niby proste - przejsc sie po kilku sklepach - tylko czas (a raczej brak wolnego czasu) na to niezbyt pozwala. Amortyzacja - jesli juz to tylko przod i ew z blokada. Chcialbym cos innego niz marketowa jednorazowka. Raczej ma to byc rower na kilka lat spokojnego uzytkowania (i serwisowania). Dlatego mniej wazny jest osprzet, a wazniejsza rama. Jakies sensowne porady?

tak. idź do sklepu, siadź na paru rowerach na kołach 28 cali. wybierz
sobie taki który nie ma amora, ale ma ramę z aluminium, najlepiej z
przerzutkami w piaście (nexus)

powinieneś sie zmieścić w kwocie 700-1000zł Za resztę kasy poproś zeby
zamontowali suport, oś w przednim kole na łożyskach maszynowych,
zintegrowany ster. Całość powinna być lżejsza niż 15 kg

Taki rower będzie wymagał minimum obslugi technicznej, odwwdzięczy sie
bezawaryjnością, i jak dasz złodziejowi wybór, to napewno takiego roweru
nie bedzie chciał ukraść.

Jak musisz mieć fajne nalepki, to słuchaj proad typu :author, kros,
merida itd. poczytaj wątek "Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy
samochodem ?" To jedyna dyskusja, w której na jaw wychodzi koszt tzw
"hobby"rowerowego.

ToMasz

Data: 2010-07-21 12:40:33
Autor: Iras
Rower do 1.5k (miejski?)
On 21 Lip, 21:08, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]

merida itd. poczytaj wątek "Dlaczego jazda rowerem jest drozsza od jazdy
samochodem ?" To jedyna dyskusja, w której na jaw wychodzi koszt tzw

ja bym nie wyważał otwartych drzwi
chyba nie wiesz o czym co piszesz...
rower 700-1000 zł a później zmienił co suport oś w przednim kole ?
myślisz że złodziej nie ma pojęcia co kradnie, po Twoim poście
twierdzę że ma większe rozeznanie od Ciebie a udzielasz rad odnośnie
zakupu
fajne nalepki merida kros :D MEGA !
a skoro zainteresował Cię wątek dlaczego jazda rowerem jest droższa od
jazdy samochodem to chyba pomyliłeś grupy ;)

Data: 2010-07-22 19:02:19
Autor: ToMasz
Rower do 1.5k (miejski?)
Iras pisze:
(...)
ToMasz

ja bym nie wyważał otwartych drzwi
chyba nie wiesz o czym co piszesz...
bo?
rower 700-1000 zł a później zmienił co suport oś w przednim kole ?
tak. inaczej mówiąc, warto kupić tańszy rower, i "dołożyć" w niepsujące
sie komponenty, niż droższy rower i po paru latach szukać konusów do
LXsa albo innych wynalazków z górnej półki
myślisz że złodziej nie ma pojęcia co kradnie,
nie precyzyjnie. złodziej wie że kradnie rower. wie ze jak "buchnie"
najtańszego authora to go sprzeda szybciej, niż no name, ale 4xłożyska
maszynowe i zaledwie 7 biegów (albo 21, ale zato 11-32zęby na kasecie)
masz inne zdanie? podziel sie z nami!

po Twoim poście
twierdzę że ma większe rozeznanie od Ciebie a udzielasz rad odnośnie
zakupu
to mało popularne rady. Wskaż jednakowoż ich wady. Np. w czym Ahed w
którym nieda sie dzwignąć kierownicy bedzie lepszy od zwykłego widelca,
dla człowieka który zaczyna regularnie jeździć na rowerze pare km
dziennie? jeździ raczej po scieżkach / drodze, nie rozpiera go energia,
nie zrywa łańcucha

fajne nalepki merida kros :D MEGA !
a skoro zainteresował Cię wątek dlaczego jazda rowerem jest droższa od
jazdy samochodem to chyba pomyliłeś grupy ;)
dlaczego? Innym kolegom którzy go czytali też to zarzucisz?

ToMasz

PS

Tak mi sie wydaje, ze niektórzy na tej grupie nie rozumieją ze Wigry to
też rower. Nie każdy musi mieć deora, opony z podaną wagą i tarcze
+hydraulika. Z drugiej strony wielu ludzi "przejechało" sie na
gównianych sprzętach z marketu. Ja siebie zaliczam do zwolenników
rowerów lepszych niż marketowe, ale nie takich, w których ceny nie można
uzasadnić inaczej niż "wyższą" grupą shimano. Bardzo źle? Nie ma tu
dlamnie miejsca? A dla tysiecy ludzi którzy chcą tylko jeździć (i "wisi
" im czy mają deory czy nie) na 2 kółkach, nie odwiedzając serwisu
częściej niż raz w roku?

Data: 2010-07-23 09:08:19
Autor: Jan Srzednicki
Rower do 1.5k (miejski?)
On 2010-07-22, ToMasz wrote:

po Twoim poście
[...]
dziennie? jeĹşdzi raczej po scieĹźkach / drodze, nie rozpiera go energia,
nie zrywa łańcucha

Akurat A-head ma w takim zastosowaniu sporą przewagę - nie doprowadzi do
szybkiej degradacji łożysk, bo nie ma w zwyczaju tak szybko i często
łapać luzów.

Data: 2010-07-21 22:07:38
Autor: arturbac
W dniu 2010-07-21 21:08, ToMasz pisze:
Za resztę kasy poproś zeby
zamontowali suport, oś w przednim kole na łożyskach maszynowych,
zintegrowany ster. Całość powinna być lżejsza niż 15 kg

i wstaw opony schwalbe big apple do jazdy miejskiej to najskuteczniejsze
rozwiazanie wybierania nierownosci.

[Pytanie Laika] Rower do 1.5k (miejski?)