Data: 2012-04-13 22:49:58 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
Witam,
Jestem nowicjuszem, jesli chodzi o tematyke rowerowa. Zaczalem od czytania literatury i cos tam - raczej niewiele- 'liznalem". Dotychczas uzywalem 'zwyklych' rowerow, ktorymi pokonywalem w przeszlosci powiedzmy znaczne kilometry. Teraz chcialbym zakupic rower, nieco lepszy od kategorii 'zwykly'. Postanowilem przeznaczyc na ten cel mniej wiecej 1500 zl. Moja uwage przykuly w nastepujacej kolejnosci rowery: 1. Kellys Salamander 2009 2. Author Basic 2010 3. Unibike Evolution 2009 Pierwszy model juz chyba raczej niedostepny, aczkolwiek ma chyba najciekawszy osprzet. Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek. Prosze o pomoc w doborze wlasciwego roweru. Bede Wam zobowiazany. |
|
Data: 2012-04-14 08:17:49 | |
Autor: szymek | |
Rower do 1500 zl | |
Uzytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisal w wiadomosci news:b04ho7lfkr6jc6hl0g0hu8u443eajvhu994ax.com...
Pierwszy model juz chyba raczej niedostepny, aczkolwiek ma chyba Ciezko ci bedzie dostac model sprzed 2 - 3 lat i dobrac do niego odpowiednia rame Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek. To czemu szukasz "górala"? Rozejrzyj sie za rowerem crossowym |
|
Data: 2012-04-14 08:30:55 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek"
<testeruser@USUNamorki.pl> wrote: Uzytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisal w wiadomosci news:b04ho7lfkr6jc6hl0g0hu8u443eajvhu994ax.com... Ciezko ci bedzie dostac model sprzed 2 - 3 lat i dobrac do niego odpowiednia rame Jan napisalem na poczatku, moja znajomosc jest niewielka, dlatego chyba nie do konca rozumiem Twoja wypowiedz. Wydawalo mi sie, ze rowery maja juz rame a Twoja wypowiedz swiadczy jedynie o sytuacji, gdyby sie uszkodzila/zlamala. W kazdym razie ja tam to rozumiem. Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek. To czemu szukasz "górala"? Rozejrzyj sie za rowerem crossowym Tez sie nad tym zastanawialem, ale wiekszosc sprzedawanych rowerow to raczej 'gorale' a po przeczytaniu jednej wypowiedzi na pewnym forum, zastanawialem sie, czy aby rower crossowy nie byl bardziej odpowiedni. W kazdym razie, sam nie wiem, bo jak juz po raz ktorys podkreslilem, moja zjaomosc jest znikoma. Zaczalem dla mnie od rzeczy latwijszych, tj kupienia GPS'a outdooroweg'o i zestawu mocujacego do kierownicy. Wracajac jednak do trmatu zasadniczego, glownie chcialbym jezdzic 'po szlakach'. Sa to jak wiadomo tereny czasami plaskie, czasami trzeba przeniesc rower na plecach. Aby wjechac na szlak trzeba dojechac do niego, a to juz teren raczej 'drogowy'. Tam samo zjazd ze szlaku. Sadze, ze to jest pelny obraz tego, czego oczekuje. Chcialbym Was prosic i dobranie czegos dla mnie odpowiedniego. Z pozdrowieniami dla Ciebie i Wszystkich. |
|
Data: 2012-04-14 09:16:41 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 08:30:55 +0200, Areczq napisał(a):
On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek" chodziło pewnie o to ze w rowerach sprzed kilku sezonów bedzie Ci ciężko dobrać odpowiedni dla ciebie rozmiar ramy. O ile w ogóle dostaniesz gdzie¶ takie rowery. Wracajac jednak do trmatu zasadniczego, glownie chcialbym jezdzic 'po nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawę to tylko góral. Można by co¶ ewentualnie kombinować z 29er ale zasadniczo nie masz na to budżetu. Do 1500 widze ze jest co¶ takiego jak unibike fusion i wyglada to na sprzet o dobrym stosunku cena/jako¶ć. |
|
Data: 2012-04-14 07:27:20 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a):
nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawę to tylko góral. Bo ja wiem. Sam cały czas używam górala(unibike flite) i ostatnio ciągle się zastanawiam nad crossem. Fakt że jakbym pojechał w górskie tereny to cross chyba nie byłby dobrym pomysłem. Aczkolwiek można do górala dokupić 2 zestaw opon/kół. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-04-14 10:13:32 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 07:27:20 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):
Dnia Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a): IMO własnie głównie o opony chodzi - nie dokupisz do crossa żadnych terenowych czy choćby szerokich opon. Te do 29er nie do¶ć ze drogie to i tak najczę¶ciej nie wejd± w widełki crossa. Podobnie zecz ma sie z amortyzatorem - do crossa nie wstawisz niczego sensownego - choć to powiedzmy już bardziej odległa przyszło¶ć ale łatwo¶ć upgradów też należy przy zakupie brać pod uwagę. A je¶li człowiek pisze o szlakach turystycznych to własne sie nastawia na teren i to często do¶ć wymagaj±cy więc szerokie opony to podstawa. Oczywi¶cie w tym wypadku najepiej by było wzi±¶ć 29er :) Tyle że to już jednak sporo większy wydatek. |
|
Data: 2012-04-14 10:54:30 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 10:13:32 +0200, ...::QRT::... napisał(a):
IMO własnie głównie o opony chodzi - nie dokupisz do crossa żadnych Od tej strony o problemach nigdy nie słyszałem. Dobrze wiedzieć. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-04-14 09:51:56 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
On Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla>
wrote: chodziło pewnie o to ze w rowerach sprzed kilku sezonów bedzie Ci ciężko To teraz juz wszystko jasne, dziekuje. nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawę to tylko góral. Można Wydaje mi sie, ze wiekszoc rowerow, ktore spotykam - powiedzmy kolo siebie - to sa rowery gorskie a jezdza po ulicach :) Byc moze cross bylby dobrym wyborem, moze nawet bardzo dobrym 'tak na papierze', ze wzgledu na specyfikacje terenu, po ktorym chcialbym jezdzic. Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc nieco wiecej, powiedzmy maks. 2000 zl. To jest tak jak z lornetkami, kiedys uslyszalem: " Za 200 zl chcesz Pan dobra lornetke kupic?" Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i najlepiej kupowac jakosciowo jak najlepsze, czyli kolejno Altus, Alivio i najlepsze - Deore. Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE - ta firma dla mnie dotychczas byla zupelnie nieznana. Z pogladu, ze GIANT'y i KROSS'y sa najlepsze, chyba sie juz wyleczylem. W sklepie sprzedawca zachwala rower AUTOR BASIC 2009. Czytalem wypowiedzi osob go uzywajacego, zachwalaja. Dla mnie marka zupelnie nieznana, aczkolwiek jak nadmienilem, jestem amatorem tych rowerow topowych - ze tak sie wyraze, gdyz dotychczas sadzilem, ze 'tanczy' oznacza lepszy. Jeszcze pol roku temu nie przyszlo by mi do glowy kupno roweru za kwote 1000 zl :) Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje sie na 'pierwszy-lepszy', tylko, aby tez rower byl chociaz w miare dobry. Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac. |
|
Data: 2012-04-14 10:18:57 | |
Autor: karbar | |
Rower do 1500 zl | |
On 14.04.2012 09:51, Areczq wrote:
To co wyczytałe¶ jest prawd±. Problem polega na tym, że czę¶ć producentów wykorzystuje fakt, że model przerzutki jest bardzo łatwo sprawdzić. Do roweru dokładaj± przerzutkę klasę wyżej, niż pozostałe komponenty roweru. To przyci±ga klientów. Nie podam teraz przykładów, bo katalogów rowerowych od kilku lat nie przegl±dałem. Oprócz przerzutki warto jest sprawdzić oznaczenia na piastach (osiach kół), manetkach (cyngle to przeł±czania biegów), rodzaj amortyzatora etc. Jeżeli to ma być rower do jazdy w terenie, ważne, aby miał kasetę a nie wolnobieg! (chodzi o tylny tryb). W piastach pod wolnobieg jest łatwiej skrzywić o¶. Ale w kategorii 1500zł już wolnobiegów nie powinno być - uwaga w razie, gdyby¶ decydował się jednak na co¶ tańszego. Co do klas przerzutek - takie podstawowe to Altus, Acera, Alivio, Deore...a dalej sprawa się komplikuje, bo nie jestem na bież±co, chyba slx, xt i xtr. To jest wszystko marki Shimano. Drug± popularn± mark± jest Sram. Tam generalnie im wyższa cyferka tym lepszy osprzęt. Deore wcale nie jest "najlepsze" - jest bardzo dobrym wyborem dla osób, które się nie ¶cigaj± i nie robi± niesamowicie dużych przebiegów ;) Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE Unibike na pocz±tku XXI wieku ;) bardzo chciał się wbić na polski rynek, przez co rowery w latach 2004-2006 były skonfigurowane fenomenalnie. Cena/jako¶ć powalała. Teraz dalej s± nieĽli, ale kolosalnej różnicy między konkurencj± raczej nie ma. Z tego co wiem to jest polski składacz rowerów. Unibike, z tego co pamiętam sprzed kilku lat, składał rowery równo - tj. nie dorzucał na wabia drogiej i błyszcz±cej przerzutki. Mniej widoczne komponenty też były niezłej jako¶ci. Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje Jak będziesz rozważał kilka rowerów, podaj tutaj linka do ich specyfikacji - ale nie wystarczy, że to będzie link do tego samego modelu. Liczy się też rok, bo z sezonu na sezon w rowerach sporo się może zmienić. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2012-04-14 10:46:05 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 09:51:56 +0200, Areczq napisał(a):
On Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> Byc moze cross bylby dobrym wyborem, moze nawet bardzo dobrym 'tak na cross jest dobry na drogi utwardzone/szutrówki - jesli my¶lisz o szlakach czy le¶nych scieżkach to nie ma co sobie takim rowerem co głowy zwracać. Przy jezdzie w terenie opony to bardzo ważna rzecz a do crossa masz ich ograniczony wybór. Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc Widomo cudów nie ma co oczekiwać ale zasadniczo jest to już kwota wystarczaj±ca by nie kupić jakiego¶ guana. To jest tak jak z lornetkami, no tak za 200 to problem ale za 300-400 to już co¶ ludzkiego da sie znależć. Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i wiadomo - ale zasadniczo to nie jest tak iż przerzutka to jaki¶ kluczowy element. One jako¶ drastycznie nie różni± sie działaniem. W ogóle to jest tak iż wyższe grupy osprzętu s±: - lżejsze - trwalsze - lepiej wykonane Ale różnica w działaniu nie jest jaka¶ drastyczna - najważniejsze aby sprzęt był dobrze wyregulowany i zadbany. To sie najbardziej przekłada na kulturalne działanie. Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE one s± poprostu solidnie i sensownie poskładane tak iż za dobr± cenę otrzymujesz dobry sprzęt choć oczywi¶cie mark± nie zrobisz na nikim wrażenia :) Z pogladu, ze GIANT'y i KROSS'y sa najlepsze, chyba sie juz to tak naprawde nie ma dla ciebie wielkiego znaczenia. Marka rowerów zaczyna być ważna gdy mowa o jaki¶ autorskich patentach typu konstrukcja ramy, typ zawieszenia. Tyle ze to zupełnie inna półka cenowa. Przy rowerze za 2000 kieruj sie stosunkiem cena/jako¶ć oraz tym czy rower jest do ciebie dopasowany. Rozmiar ramy oraz pozycja jak± na rowerze przyjmujesz jest kluczowa w póżniejszym korzystaniu z roweru. Oczywi¶cie na pocz±tku nie jeste¶ w stanie dobrze ocenić własnych oczekiwań względem geometri roweru - to przyjdzie z czasem - poprostu staraj sie tutaj nie popełnić błedu kupuj±c rower ewidentnie za duży czy za mały. Sprzedawcy w sklepach potrafi± wciskać takie rowery mniej ¶wiadomym klientom. Zwróć też uwagę czy pozycja na rowerze nie jest za bardzo wyprostowana albo za bardzo pochylona. Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje Oczywi¶cie w tej cenie można kupić rowery z lepszym jak i gorszym osprzętem ale nie ma aż tak wielkiego znaczenia. W miare zużycia tudzież fanaberii i będziesz mógł go sobie powoli wymieniać. Ale przy wyborze roweru najważniejsze jest by¶ sie na nim dobrze czuł i aby ci sie twój rower podobał. |
|
Data: 2012-04-14 13:27:58 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Rower do 1500 zl | |
Areczq wrote:
Wydaje mi sie, ze wiekszoc rowerow, ktore spotykam - powiedzmy kolo To taka dziwna przypadłość naszego kraju. Ludzie kupują sobie MTB, bo - w porównaniu do reszty sprzętu dostępnego na naszym rynku - sprawia takowy wrażenie najbardziej wytrzymałego i atrakcyjnego wizualnie. Później, w przeciągu gdzieś tak dwóch lat (o ile go wcześniej nie ukradną; przypiętego linką oczywiście) rower staje się złomem, bo napęd jakoś szybko się zużył, przerzutki działają tak sobie, amortyzator działa głównie jako balast, hydrauliki się zapowietrzyły, tłoczki zasyfiły, klocki ocierają, z super wylajtowanych opon w kilku miejscach wyłazi oplot, agresywny bieżnik zniknął od jazdy - jak się okazało - głównie po asfalcie/betonie i na domiar złego za cholerę nie wiadomo skąd dochodzą te trzaski... Do tego jakoś mało fajnie się jeździ z mokrymi butami/portkami/piachem w zębach (od wody) i plecami (od potu), bo te błotniki jakieś takie mało skuteczne są, a torba na bagażniku jest przecież passé. A najgorsze jest to, że sakwiarze i inne typy na niby mało sportowych rowerach nie dość, że wyprzedzają cię regularnie to jeszcze spotykasz ich w miejscach, w których nie powinno ich być, bo przecież powszechnie wiadomo, że na rowerze innym niż MTB *niedasię*. I wtedy przychodzi olśnienie (lub nie) i kolejne płukanie portfela. Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc Za 1500 możesz kupić używany-prawie-nowy rower nie-MTB, który będzie _znacznie_ lepszy, uniwersalny i praktyczny od jakiegokolwiek MTB za taką kwotę. Ale to tylko moja opinia. Niestety jeśli jeszcze słabo się orientujesz i raczej nie planujesz rozwijać umiejętności technicznych w zakresie samodzielnego serwisu, nie jest to do końca bezpieczna opcja. Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i I tak będą złomem zanim się obejrzysz :) Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE Te wszystkie problemy powyżej wziąłem z obserwacji życia roweru Unibike Flite, ale to nie o to chodzi, że Unibike jest zły. Zdaniem wielu ma dobry stosunek jakości do ceny. Ale oni chyba muszą zarabiać więcej ode mnie... Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac. Coś takiego, żeby Ci jeszcze starczyło na u-locka. -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2012-04-14 15:07:59 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Sat, 14 Apr 2012 13:27:58 +0200, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):
Areczq wrote:to ja ci opisze troche inn± historię. Zaczeło sie całkiem już sporo lat temu jak postanowiłem po kilku latach przerwy wrócić do jeżdżenia rowerem. Jako iż nie bardzo wiedziałem jak teraz będę użytkować rower postanowiłem dokonać jak najbardziej uniwersalnego wyboru i zakupiłem crossa. Tak zeby sie nadał i na miasto i na teren i żeby bagażnik dalo sie przytwierdzić. Jako iż wczesniej sporo na rowerze jeĽdziłem byłem już co nieco ¶wiadomy wiec i na uloka miałem fundusze a rower wyposażyłem w eleganckie pełne błotniki. Na pocz±tku było git. Jeżdziłem do pracy i na wycieczki. I własnie na tych wycieczkach sie zaczeło. Pierwsze poległy eleganckie czarne błotniki. ZTCP nazywały sie Sks bluemels. Kij wkręcony w szprychy i wracałem do domu z częsci± błotnika w plecaku. Pokleiłem połatałem ale oczywi¶cie sytuacja sie powtarzyła. Nie raz. Ostateczny ich kres nast±pił gdy połamał sie błotnik przedni blokuj±c jednocze¶nie koło i powoduj±c efektowe OTB. Wówczas to stwierdziłem ze błotniki jak najbaredziej sie przydaj± jednak kiedy nie s± potrzebne to w zasadzie można je zdejmować. Od tego czasu używam takich "mało skutecznych" błotników jak ze¶ to okreslił. Opony. Wycieczki w terenie spowodowały iż zaczełem sie rozgl±dać za czym¶ co by sie lepiej w terenie spisywało. Jako iż był to rower typu cross na kołach 28 wybór opon nieco bardziej terenowych był ograniczony w zasadzie do 1 modelu opon o grubo¶ci 1,9 cala. Zwały sie schwalbe black jack. Nie były złe ale z czasem i przestały wystarczać. 29er był wówczas w zasadzie tylko ciekawostk± o której sie czsami mówiło ale mało kto takiego cudaka na oczy widział. Opon w Polsce praktycznie nie było ale dla chc±cego nic trudnego. Jednak wszelkie o nich marzenia uci±ł pomiar szeroko¶ci tylnych widełek. Nic ponad te niedoszacowane 1.9 sie tam nie zmie¶ci. Koła. W miedzyczasie zdarzyła sie zima i okazało sie ze hamulce typu V oraz lód na obręczach mog± powodować do¶ć irytuj±c± sytuację gdy nie bardzo wiadomo jak zatrzymać rozpędzony rower. Po zimie przyszła wiosna a jazda w terenie oraz dojazdy do pracy spowodowały przetarcie scianek bocznych obręczy już nieco ponad rok po zakpie roweru. Wymiana na nowe koła już disc-ready. Tarcze hydrauliczne jakie¶ poł roku póĽniej. Amortyzator. Ten co był w crossie zamontowany dostał sporych luzów po miesi±cu. Ogólnie lipa na maksa. Trzeba był sie rozejrzeć za czym¶ nowym ale sie okazało iż wyboru poza podejrzanie tanimi produktami firm Suntor i RST zasadniczo nie było. Ale udało sie kupić z drugiej ręki manitou south super. Pomimo nazwy taki super to on jednak nie był bo zasadniczo nie bardzo chciał pracować. Kupe czasu spędziłem na smarowaniu, wymianie sprężyn i elastomerów, cudowaniu oraz tuningu wszelakim aby spowodować nieco choćby troche bardziej ochocz± jego pracę - ale niestety sie nie udało. Ale przynajmniej nie złapał luzów i od czasu do czasu sie jednak ugi±ł. Po jakim¶ czasie na horyzoncie pojawiła się Reba 29. Droga ale można jeszcze przeżyć. Problem był jednak innej natury - wieksza wysoko¶ć widelca niekorzystnie by sie odbiła na geometrii roweru który i tak niezbyt chętnie skręcał. W końcu był to sprzęt uniwersalny. Rama No i dobrneli¶my do końca historii. Uniwersalny rower doszedł do kresu swoich możliwo¶ci. Okazało sie iż pomimo swojej wszechstronno¶ci nie nadawał sie do niczego. Na miasto był za ładny i za drogi. Strach mi go było zostawiać na mie¶cie bez opieki. Nawet przypiętego ulockiem. Na wycieczki w terenie też wolałbym co innego. Z lepszym widelcem, szerszymi oponami i bardzij żwaw± geometri± bo pokonywanie ciasnych zakrętów w lesie ewidentnie mi sie w tym rowerze nie podobało. Nie ma rozwiżań uniwersalnych. Na miasto kupiłem za 300 zł używan± damkę z błotnikami, lampkami, bagażnikiem na sakwę. A na wycieczki zamówiłem now± ramę o odpowiedniej geometrii i możliwo¶ciach. |
|
Data: 2012-04-14 09:37:15 | |
Autor: szymek | |
Rower do 1500 zl | |
Użytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisał w wiadomo¶ci news:b16io7d4es98b6cn2gthjeekgk8et2d6oq4ax.com...
On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek" W kazdym razie ja tam to rozumiem. Chodziło mi oczywi¶cie o rozmiar ramy. Taki skrót my¶lowy :-) Wracajac jednak do trmatu zasadniczego, glownie chcialbym jezdzic 'po Jeżeli ubite ¶cieżki le¶ne to ja bym brał crossa, jeżeli piach, błoto itp to górala |
|
Data: 2012-04-14 16:31:45 | |
Autor: ToMasz | |
Rower do 1500 zl | |
W dniu 13.04.2012 22:49, Areczq pisze:
Postanowilem przeznaczyc na ten cel mniej wiecej 1500 zl.(...) Pierwsze, usiądź na jakikolwiek rower, ustaw sobie wygodnie kierownice, siodło i zastanów się czy jest Ci wygodnie. Będziesz się ten sprzęt dotykał 3 punkatach: kierownica siodło i pedały. jak ktoś Ci napisze że MUSISZ mieć ramę 19 cali to CIEBIE będą potem ręce/plecy bolały. SAM musisz stwierdzić czy chcesz górala czy crossa. Czy chcesz rower dla listonosza w którym kierownica jest wyżej niż siodło - co przekłada się na wygodę dla spacerowicza, czy też kierownica ma być niżej, co lepiej rozkłada ciężar na koła, daje lepszą kontrole, ale może spowodować ból rąk zamiast nóg. Po pierwsze wycieczka do LOKALNEGO sklepu rowerowego na przymiarkę w praktyce. koniecznie. Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg. Z pośród tych co zostaną wybierz najlżejszy. koniec. Jakieś przerzutki, oponki, hamulce - zakładając że nie padniesz ofiarą oszustwa z allegro - nieistotne. JAk nie jesteś hardkorem - nie odczujesz różnicy. ToMasz |
|
Data: 2012-04-20 11:45:56 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
On Sat, 14 Apr 2012 16:31:45 +0200, ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl>
wrote: Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg. Nie mam zaupelnie pojecia, czy sie rozni to, co napisalem powyzej :) :( Przeczytalem Panstwa uwagi dosc dokladnie i wnioskuje subiektywnie, ze rowery w tej nizszej polce cenowej (powiedzmy mniej wiecej 2000+) nie roznia sie za wiele, a mozna w nich zmieniac zasadniczo wszystko. Ja rower zamierzam uzytkowac kilka razy w roku na dalszych wycieczkach raczej w terenie szlakowym, w tygodniu jesli mi sie uda 2 razy gdzies blizej po zupelnie terenie plaskim sie wybrac - to szczyt mojego wolnego czasu. Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010 http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg Sadzicie, ze bedzie ok? |
|
Data: 2012-04-20 03:06:29 | |
Autor: rmikke | |
Rower do 1500 zl | |
On Friday, April 20, 2012 11:45:56 AM UTC+2, Areczq wrote:
On Sat, 14 Apr 2012 16:31:45 +0200, ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> Będzie OK. Co się ewentualnie popsuje - wymienisz na lepsze. A tak w kwestii wolnego czasu - nie my¶lałe¶, żeby dojeżdżać rowerem do pracy, czy tam szkoły? Nie wiem, jak u Ciebie, ale koło mnie szybciej, niż rower, to nic nie jedzie. W ten sposób jeżdżę codziennie i nie zużywam na to cennego wolnego czasu (a nawet trochę zyskuję) ;) |
|
Data: 2012-04-20 21:24:46 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
On Fri, 20 Apr 2012 03:06:29 -0700 (PDT), rmikke
<ryszard.mikke@gmail.com> wrote: A tak w kwestii wolnego czasu - nie my¶lałe¶, żeby dojeżdżać rowerem do pracy, czy tam szkoły? Nie wiem, jak u Ciebie, ale koło mnie szybciej, niż rower, to nic nie jedzie. W ten sposób jeżdżę codziennie i nie zużywam na to cennego wolnego czasu (a nawet trochę zyskuję) ;) Wiesz, kiedys o tym myslalem, ale nie wiem jak sobie z tym poradzic od strony - ze tak sie wyraze - logistycznej. Od miejsca zamieszkania do pracy mam 10 km. Powiedzmy, ze nie stanowi to problemu. Raczej musze miec teczke ze soba i raczej musze byc jakos 'reprezentatywny' :) Tak mowiac juz powaznie - nie probowalem jeszcze oczywiscie tego - ale po 10 km uwazam, ze przydaloby sie jakies odswiezenie ciala, a nie mam niestety tej mozliwosci. Dlatego sadze, moze zludnie, ze byloby to ciezkie do zrealizowania. PRAGNE TEZ WAM WSZYSTKIM serdecznie podziekowac za pomoc w wyborze rowerka. Spotkalem tutaj naprawde fachowcow z duza wiedza, ktorzy w zyczliwy sposob wyjasnili laikowi pare bardzo waznych dla mnie spraw. DZIEKUJE WAM. |
|
Data: 2012-04-20 14:29:23 | |
Autor: rmikke | |
Rower do 1500 zl | |
On Friday, April 20, 2012 9:24:46 PM UTC+2, Areczq wrote:
On Fri, 20 Apr 2012 03:06:29 -0700 (PDT), rmikke Da się da, tylko nie takim rowerem. I wolniej. Ale tamtym z kolei nie poszalejesz, więc rozumiem ;) |
|
Data: 2012-04-20 14:25:57 | |
Autor: karbar | |
Rower do 1500 zl | |
On 20.04.2012 11:45, Areczq wrote:
Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010 No i pięknie :) Niekończ±cego się łańcucha... :) pozdrawiam karbar ps. Co do kasety i wolnobiegu: chodzi o konstrukcje tylnego trybu. Przy wolnobiegu, piasta ma na zewnętrznej czę¶ci gwint, na który nakręca się zębatki wraz z mechanizmem, który pozwala kręcić pedałami do tyłu (możemy podczas jazdy przestać pedałować). Kaseta to jest sam zestaw zębatek. Układ pozwalaj±cy przestać pedałować jest schowany w cylindrze, na którego powierzchni s± specjalne rowki. Jest to tzw bębenek i w zasadzie jest integraln± czę¶ci± piasty. Czemu to ma takie znaczenie? Przy konstrukcji piasty pod wolnobieg, bieżnie łożysk s± mniej od siebie oddalone - tworzy się większa dĽwignia między łożyskami, a hakiem w ramie. Przez to łatwiej jest wygi±ć tak± o¶. W pia¶cie pod kasetę, bieżnie mog± być umiejscowione szerzej, przestrzeń między punktem podporu osi przy łożyskach i punktem podporu przy hakach koła w ramie jest mniejsza, tworzy to mniejsz± dĽwignię i trudniej jest wygi±ć o¶. |
|
Data: 2012-04-20 19:16:42 | |
Autor: Ignac | |
Rower do 1500 zl | |
Areczq <arek@softzone.pl> napisał(a):
Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010 Nie wiem czy Cię zadowoli taka opinia,ale na takim ino classic-u wydeptałem 26 kkm napęd tylko zmieniałem,suport,stery amor,piasty V-b bez zarzutu od nowo¶ci.I podoba mi się że z napędem nie idziesz za tryndem i wziołe¶ sobie 8x i dodam że ja jestem asfalciarzem. Jeżeli bedziesz jeĽdził tak jak piszesz to może Ci wystarczyć do końca życia. Ignac -- |
|
Data: 2012-04-20 16:14:50 | |
Autor: mihau | |
Rower do 1500 zl | |
On Apr 13, 10:49 pm, Areczq <a...@softzone.pl> wrote:
3. Unibike Evolution 2009 WyjeĽdziłem na nim dwa lata (jeden rok niewiele, drugi rok codziennych dojazdów do pracy i kilka wycieczek). Teraz czeka na mnie daleko, w piwnicy w domu. Fajny rower, solidny, lekki i na przyzwoitym osprzęcie jak za t± cenę.. Jedyna czę¶ć, która mnie denerwowała, to amortyzator. Po tygodniu w górach (w tym 3 dni deszczu) przestał działać. W domu rozkręciłem i wylałem chyba litr błota. Ja wiem, że czasem trzeba rower serwisować, ale nie wyobrażam sobie rozbierania amora co tydzień. Co¶ jest z nim nie tak. Uznałem, że albo się przyzwyczai do mojego reżimu remontowego albo zajeżdżę drania. Po zimie spędzonej na dojazdach do pracy amor znów zastrajkował. Rozkręciłem, wywaliłem błoto, znalazłem piękne wżery od soli na goleniach. Napchałem wazeliny i dalej działa ;) Po zimie wymieniłem łańcuch. Kaseta i ¶redni blat wygl±daj± na zużyte, ale dalej działaj±i nic nie przeskakuje. Dobry wynik jak na t± klasę. Koła mocne, zaliczyły kilka kamienistych zjazdów z sakwami i bez lito¶ci. Miałem z nim opony Racing Ralph. Od razu je zdejmij, je¶li jeĽdzisz głównie po asfalcie, bo zetrzesz. Przydadz± się w zimie, na ¶nieg.. Rower najlepiej poskładać samemu, ale jak się nie chcesz w to bawić, to ten model mogę polecić. -- mihau |
|
Data: 2012-04-21 07:16:01 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Rower do 1500 zl | |
Dnia Fri, 20 Apr 2012 16:14:50 -0700, mihau napisał(a):
On Apr 13, 10:49 pm, Areczq <a...@softzone.pl> wrote: Ja akurat kupiłem Flite i amorem(raczej chyba elastometr) miałem tak samo. Ostatecznie wymieniłem na Rebę SL. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-04-21 12:02:34 | |
Autor: INEAD | |
Rower do 1500 zl | |
Rower najdrożej jest poskładać samemu. Zwłaszcza w wymienionym budżecie. Bierz tego Authora choć ja w tej cenie kupiłbym Treka, którego rama mogłaby być dobr± baz± do ew. modyfikacji. |
|
Data: 2012-04-22 22:58:41 | |
Autor: Areczq | |
Rower do 1500 zl | |
On Sat, 21 Apr 2012 12:02:34 +0200, INEAD <a.frost@gazeta.pl> wrote:
Rower najdrożej jest poskładać samemu. Zwłaszcza w wymienionym budżecie. Bierz tego Authora choć ja w tej cenie kupiłbym Treka, którego rama mogłaby być dobr± baz± do ew. modyfikacji. No i stala sie 'tragedia' :( Jak zaczynalem chlonac wiedze o tematyce rowerowej, czytac fora, pisac, zamierzalem zakupic wlasnie Author'a BASIC 2010. Bylem w piatek w sklepie z zamiarem zakupu, niestety, jedyby egzemplarz, ktory testowalem, sprzedal sie i nie mozna juz tego modelu sprowadzic :( Po rozmowie ze sprzedawca zdecydowalem sie na Kross 2011 Level A6 V-brake http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a6-vbrake-p-1395.html Powiedzialem tylko, ze zapytam i poprosze Was o rade ( czy warto go zakupic). Model ten jest dostepny i jesli sie sprzeda egzemplarz ze sklepu, beda mogli sprowaddzic kolejny. |
|
Data: 2012-04-22 22:57:24 | |
Autor: rmikke | |
Rower do 1500 zl | |
On Sunday, April 22, 2012 10:58:41 PM UTC+2, Areczq wrote:
On Sat, 21 Apr 2012 12:02:34 +0200, INEAD <a.frost@gazeta.pl> wrote: Bierz, nie czekaj. |
|
Data: 2012-04-23 10:53:00 | |
Autor: karbar | |
Rower do 1500 zl | |
On 22.04.2012 22:58, Areczq wrote:
Po rozmowie ze sprzedawca zdecydowalem sie na Kross 2011 Level A6 Będzie Pan zadowolony :) pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |