Rower do 1500 zl

Data: 2012-04-13 22:49:58
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
Witam,

Jestem nowicjuszem, jesli chodzi o tematyke rowerowa.
Zaczalem od czytania literatury i cos tam - raczej niewiele-
'liznalem".
Dotychczas uzywalem 'zwyklych' rowerow, ktorymi pokonywalem w
przeszlosci powiedzmy znaczne kilometry.
Teraz chcialbym zakupic rower, nieco lepszy od kategorii 'zwykly'.
Postanowilem przeznaczyc na ten cel mniej wiecej 1500 zl.
Moja uwage przykuly w nastepujacej kolejnosci rowery:

1. Kellys Salamander 2009
2. Author Basic 2010
3. Unibike Evolution 2009

Pierwszy model juz chyba raczej niedostepny, aczkolwiek ma chyba
najciekawszy osprzet.

Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek.

Prosze o pomoc w doborze wlasciwego roweru.
Bede Wam zobowiazany.

Data: 2012-04-14 08:17:49
Autor: szymek
Rower do 1500 zl
Uzytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisal w wiadomosci news:b04ho7lfkr6jc6hl0g0hu8u443eajvhu994ax.com...

Pierwszy model juz chyba raczej niedostepny, aczkolwiek ma chyba
najciekawszy osprzet.

Ciezko ci bedzie dostac model sprzed 2 - 3 lat i dobrac do niego odpowiednia rame

Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek.

To czemu szukasz "górala"? Rozejrzyj sie za rowerem crossowym

Data: 2012-04-14 08:30:55
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek"
<testeruser@USUNamorki.pl> wrote:

Uzytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisal w wiadomosci news:b04ho7lfkr6jc6hl0g0hu8u443eajvhu994ax.com...

Ciezko ci bedzie dostac model sprzed 2 - 3 lat i dobrac do niego odpowiednia rame

Jan napisalem na poczatku, moja znajomosc jest niewielka, dlatego
chyba nie do konca rozumiem Twoja wypowiedz. Wydawalo mi sie, ze
rowery maja juz rame a Twoja wypowiedz swiadczy jedynie o sytuacji,
gdyby sie uszkodzila/zlamala. W kazdym razie ja tam to rozumiem.

Glowne trasy moich wycieczek to lesne z elementami szosowek.

To czemu szukasz "górala"? Rozejrzyj sie za rowerem crossowym

Tez sie nad tym zastanawialem, ale wiekszosc sprzedawanych rowerow to
raczej 'gorale' a po przeczytaniu jednej  wypowiedzi na pewnym forum,
zastanawialem sie, czy aby rower crossowy nie byl bardziej odpowiedni.
W kazdym razie, sam nie wiem, bo jak juz po raz ktorys podkreslilem,
moja zjaomosc jest znikoma.
Zaczalem dla mnie od rzeczy latwijszych, tj kupienia GPS'a
outdooroweg'o i zestawu mocujacego do kierownicy.

Wracajac jednak do trmatu zasadniczego, glownie chcialbym jezdzic 'po
szlakach'. Sa to jak wiadomo tereny czasami plaskie, czasami trzeba
przeniesc rower na plecach. Aby wjechac na szlak trzeba dojechac do
niego, a to juz teren raczej 'drogowy'. Tam samo zjazd ze szlaku.
Sadze, ze to jest pelny obraz tego, czego oczekuje.

Chcialbym Was prosic i dobranie czegos dla mnie odpowiedniego.

Z pozdrowieniami dla Ciebie i Wszystkich.

Data: 2012-04-14 09:16:41
Autor: ...::QRT::...
Rower do 1500 zl
Dnia Sat, 14 Apr 2012 08:30:55 +0200, Areczq napisał(a):

On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek"
<testeruser@USUNamorki.pl> wrote:

[Ukryto 4 cytowane linie]

[...]

chodziło pewnie o to ze w rowerach sprzed kilku sezonów bedzie Ci ciężko
dobrać odpowiedni dla ciebie rozmiar ramy. O ile w ogóle dostaniesz gdzie¶
takie rowery.
[...]

nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawę to tylko góral. Można
by co¶ ewentualnie kombinować z 29er ale zasadniczo nie masz na to budżetu. Do 1500 widze ze jest co¶ takiego jak unibike fusion i wyglada to na sprzet
o dobrym stosunku cena/jako¶ć.

Data: 2012-04-14 07:27:20
Autor: piecia aka dracorp
Rower do 1500 zl
Dnia Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawÄ™ to tylko gĂłral.

Bo ja wiem. Sam cały czas używam górala(unibike flite) i ostatnio ciągle się zastanawiam nad crossem. Fakt że jakbym pojechał w górskie tereny to cross chyba nie byłby dobrym pomysłem.
Aczkolwiek można do górala dokupić 2 zestaw opon/kół. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-14 10:13:32
Autor: ...::QRT::...
Rower do 1500 zl
Dnia Sat, 14 Apr 2012 07:27:20 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

nie baw sie w zadne crossy. Jak tak stawiasz sprawę to tylko góral.

Bo ja wiem. Sam cały czas używam górala(unibike flite) i ostatnio ci±gle się zastanawiam nad crossem. Fakt że jakbym pojechał w górskie tereny to cross chyba nie byłby dobrym pomysłem.
Aczkolwiek można do górala dokupić 2 zestaw opon/kół.

IMO własnie głównie o opony chodzi - nie dokupisz do crossa żadnych
terenowych czy choćby szerokich opon. Te do 29er nie do¶ć ze drogie to i
tak najczę¶ciej nie wejd± w widełki crossa.

Podobnie zecz ma sie z amortyzatorem - do crossa nie wstawisz niczego
sensownego - choć to powiedzmy już bardziej odległa przyszło¶ć ale łatwo¶ć
upgradów też należy przy zakupie brać pod uwagę.  A je¶li człowiek pisze o szlakach turystycznych to własne sie nastawia na
teren i to często do¶ć wymagaj±cy więc szerokie opony to podstawa.

Oczywi¶cie w tym wypadku najepiej by było wzi±¶ć 29er :) Tyle że to już jednak sporo większy wydatek.

Data: 2012-04-14 10:54:30
Autor: piecia aka dracorp
Rower do 1500 zl
Dnia Sat, 14 Apr 2012 10:13:32 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

IMO własnie głównie o opony chodzi - nie dokupisz do crossa żadnych
terenowych czy choćby szerokich opon. Te do 29er nie dość ze drogie to i
tak najczęściej nie wejdą w widełki crossa.

Podobnie zecz ma sie z amortyzatorem - do crossa nie wstawisz niczego
sensownego - choć to powiedzmy już bardziej odległa przyszłość ale
łatwość upgradów też należy przy zakupie brać pod uwagę.

Od tej strony o problemach nigdy nie słyszałem. Dobrze wiedzieć.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-14 09:51:56
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Sat, 14 Apr 2012 09:16:41 +0200, "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla>
wrote:

chodziło pewnie o to ze w rowerach sprzed kilku sezonów bedzie Ci ciężko
dobrać odpowiedni dla ciebie rozmiar ramy. O ile w ogóle dostaniesz gdzie¶
takie rowery.

To teraz juz wszystko jasne, dziekuje.

[...]

Wydaje mi sie, ze wiekszoc rowerow, ktore spotykam - powiedzmy kolo
siebie - to sa rowery gorskie a jezdza po ulicach :)
Byc moze cross bylby dobrym wyborem, moze nawet bardzo dobrym 'tak na
papierze', ze wzgledu na specyfikacje terenu, po ktorym chcialbym
jezdzic.

Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc
nieco wiecej, powiedzmy maks. 2000 zl. To jest tak jak z lornetkami,
kiedys uslyszalem: " Za 200 zl chcesz Pan dobra lornetke kupic?"

Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i
najlepiej kupowac jakosciowo jak najlepsze, czyli kolejno Altus,
Alivio i najlepsze - Deore.
Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE
- ta firma dla mnie dotychczas byla zupelnie nieznana.
Z pogladu, ze GIANT'y i KROSS'y sa najlepsze, chyba sie juz
wyleczylem.

W sklepie sprzedawca zachwala rower AUTOR BASIC 2009. Czytalem
wypowiedzi osob go uzywajacego, zachwalaja. Dla mnie marka zupelnie
nieznana, aczkolwiek jak nadmienilem, jestem amatorem tych rowerow
topowych - ze tak sie wyraze, gdyz dotychczas sadzilem, ze 'tanczy'
oznacza lepszy. Jeszcze pol roku temu nie przyszlo by mi do glowy
kupno roweru za kwote 1000 zl :)

Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje
sie na 'pierwszy-lepszy', tylko, aby tez rower byl chociaz w miare
dobry. Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac.

Data: 2012-04-14 10:18:57
Autor: karbar
Rower do 1500 zl
On 14.04.2012 09:51, Areczq wrote:

Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i
najlepiej kupowac jakosciowo jak najlepsze, czyli kolejno Altus,
Alivio i najlepsze - Deore.

To co wyczytałe¶ jest prawd±. Problem polega na tym, że czę¶ć producentów wykorzystuje fakt, że model przerzutki jest bardzo łatwo sprawdzić. Do roweru dokładaj± przerzutkę klasę wyżej, niż pozostałe komponenty roweru. To przyci±ga klientów. Nie podam teraz przykładów, bo katalogów rowerowych od kilku lat nie przegl±dałem. Oprócz przerzutki warto jest sprawdzić oznaczenia na piastach (osiach kół), manetkach (cyngle to przeł±czania biegów), rodzaj amortyzatora etc.

Jeżeli to ma być rower do jazdy w terenie, ważne, aby miał kasetę a nie wolnobieg! (chodzi o tylny tryb). W piastach pod wolnobieg jest łatwiej skrzywić o¶. Ale w kategorii 1500zł już wolnobiegów nie powinno być - uwaga w razie, gdyby¶ decydował się jednak na co¶ tańszego.

Co do klas przerzutek - takie podstawowe to Altus, Acera, Alivio, Deore...a dalej sprawa się komplikuje, bo nie jestem na bież±co, chyba slx, xt i xtr. To jest wszystko marki Shimano. Drug± popularn± mark± jest Sram. Tam generalnie im wyższa cyferka tym lepszy osprzęt. Deore wcale nie jest "najlepsze" - jest bardzo dobrym wyborem dla osób, które się nie ¶cigaj± i nie robi± niesamowicie dużych przebiegów ;)

Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE
- ta firma dla mnie dotychczas byla zupelnie nieznana.

Unibike na pocz±tku XXI wieku ;) bardzo chciał się wbić na polski rynek, przez co rowery w latach 2004-2006 były skonfigurowane fenomenalnie. Cena/jako¶ć powalała. Teraz dalej s± nieĽli, ale kolosalnej różnicy między konkurencj± raczej nie ma. Z tego co wiem to jest polski składacz rowerów.
Unibike, z tego co pamiętam sprzed kilku lat, składał rowery równo - tj. nie dorzucał na wabia drogiej i błyszcz±cej przerzutki. Mniej widoczne komponenty też były niezłej jako¶ci.

Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje
sie na 'pierwszy-lepszy', tylko, aby tez rower byl chociaz w miare
dobry. Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac.

Jak będziesz rozważał kilka rowerów, podaj tutaj linka do ich specyfikacji - ale nie wystarczy, że to będzie link do tego samego modelu. Liczy się też rok, bo z sezonu na sezon w rowerach sporo się może zmienić.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2012-04-14 10:46:05
Autor: ...::QRT::...
Rower do 1500 zl

wrote:

[...]

cross jest dobry na drogi utwardzone/szutrówki - jesli my¶lisz o szlakach
czy le¶nych scieżkach to nie ma co sobie takim rowerem co głowy zwracać.
Przy jezdzie w terenie opony to bardzo ważna rzecz a do crossa masz ich
ograniczony wybór.
Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc
nieco wiecej, powiedzmy maks. 2000 zl.

Widomo cudów nie ma co oczekiwać ale zasadniczo jest to już kwota
wystarczaj±ca by nie kupić jakiego¶ guana.
To jest tak jak z lornetkami,
kiedys uslyszalem: " Za 200 zl chcesz Pan dobra lornetke kupic?"

no tak za 200 to problem ale za 300-400 to już co¶ ludzkiego da sie
znależć.
Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i
najlepiej kupowac jakosciowo jak najlepsze, czyli kolejno Altus,
Alivio i najlepsze - Deore.

wiadomo - ale zasadniczo to nie jest tak iż przerzutka to jaki¶ kluczowy
element. One jako¶ drastycznie nie różni± sie działaniem. W ogóle to jest tak iż wyższe grupy osprzętu s±:
 - lżejsze
 - trwalsze
 - lepiej wykonane
Ale różnica w działaniu nie jest jaka¶ drastyczna - najważniejsze aby
sprzęt był dobrze wyregulowany i zadbany. To sie najbardziej przekłada na
kulturalne działanie.

Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE
- ta firma dla mnie dotychczas byla zupelnie nieznana.

one s± poprostu solidnie i sensownie poskładane tak iż za dobr± cenę
otrzymujesz dobry sprzęt choć oczywi¶cie mark± nie zrobisz na nikim
wrażenia :)
Z pogladu, ze GIANT'y i KROSS'y sa najlepsze, chyba sie juz
wyleczylem.
W sklepie sprzedawca zachwala rower AUTOR BASIC 2009. Czytalem
wypowiedzi osob go uzywajacego, zachwalaja.

to tak naprawde nie ma dla ciebie wielkiego znaczenia. Marka rowerów
zaczyna być ważna gdy mowa o jaki¶ autorskich patentach typu konstrukcja
ramy, typ zawieszenia. Tyle ze to zupełnie inna półka cenowa. Przy rowerze
za 2000 kieruj sie stosunkiem cena/jako¶ć oraz tym czy rower jest do ciebie
dopasowany.

Rozmiar ramy oraz pozycja jak± na rowerze przyjmujesz jest kluczowa w
póżniejszym korzystaniu z roweru. Oczywi¶cie na pocz±tku nie jeste¶ w stanie dobrze ocenić własnych oczekiwań
względem geometri roweru - to przyjdzie z czasem - poprostu staraj sie
tutaj nie popełnić błedu kupuj±c rower ewidentnie za duży czy za mały.
Sprzedawcy w sklepach potrafi± wciskać takie rowery mniej ¶wiadomym
klientom. Zwróć też uwagę czy pozycja na rowerze nie jest za bardzo wyprostowana albo
za bardzo pochylona.
Czym wiecej czytamn, tym mniej wiem. Pewnie bedzie tak, ze zdecyduje
sie na 'pierwszy-lepszy', tylko, aby tez rower byl chociaz w miare
dobry. Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac.

Oczywi¶cie w tej cenie można kupić rowery z lepszym jak i gorszym osprzętem
ale nie ma aż tak wielkiego znaczenia. W miare zużycia tudzież fanaberii i
będziesz mógł go sobie powoli wymieniać. Ale przy wyborze roweru najważniejsze jest by¶ sie na nim dobrze czuł i aby
ci sie twój rower podobał.

Data: 2012-04-14 13:27:58
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Rower do 1500 zl
Areczq wrote:

Wydaje mi sie, ze wiekszoc rowerow, ktore spotykam - powiedzmy kolo
siebie - to sa rowery gorskie a jezdza po ulicach :)

To taka dziwna przypadłość naszego kraju. Ludzie kupują sobie MTB, bo -
w porównaniu do reszty sprzętu dostępnego na naszym rynku - sprawia
takowy wrażenie najbardziej wytrzymałego i atrakcyjnego wizualnie.

Później, w przeciągu gdzieś tak dwóch lat (o ile go wcześniej nie
ukradną; przypiętego linką oczywiście) rower staje się złomem, bo napęd
jakoś szybko się zużył, przerzutki działają tak sobie, amortyzator
działa głównie jako balast, hydrauliki się zapowietrzyły, tłoczki
zasyfiły, klocki ocierają, z super wylajtowanych opon w kilku miejscach
wyłazi oplot, agresywny bieżnik zniknął od jazdy - jak się okazało -
głównie po asfalcie/betonie i na domiar złego za cholerę nie wiadomo
skąd dochodzą te trzaski... Do tego jakoś mało fajnie się jeździ z
mokrymi butami/portkami/piachem w zębach (od wody) i plecami (od potu),
bo te błotniki jakieś takie mało skuteczne są, a torba na bagażniku jest
przecież passé. A najgorsze jest to, że sakwiarze i inne typy na niby
mało sportowych rowerach nie dość, że wyprzedzają cię regularnie to
jeszcze spotykasz ich w miejscach, w których nie powinno ich być, bo
przecieĹĽ powszechnie wiadomo, ĹĽe na rowerze innym niĹĽ MTB *niedasiÄ™*.

I wtedy przychodzi olśnienie (lub nie) i kolejne płukanie portfela.

Kwota jaka chcialbym przeznaczyc to mniej wiecej 1500 zl, moze byc
nieco wiecej, powiedzmy maks. 2000 zl. To jest tak jak z lornetkami,
kiedys uslyszalem: " Za 200 zl chcesz Pan dobra lornetke kupic?"

Za 1500 możesz kupić używany-prawie-nowy rower nie-MTB, który będzie
_znacznie_ lepszy, uniwersalny i praktyczny od jakiegokolwiek MTB za
taką kwotę. Ale to tylko moja opinia. Niestety jeśli jeszcze słabo się
orientujesz i raczej nie planujesz rozwijać umiejętności technicznych w
zakresie samodzielnego serwisu, nie jest to do końca bezpieczna opcja.

Dotychczas doczytalem, ze przezutki sa wazna czescia roweru i
najlepiej kupowac jakosciowo jak najlepsze, czyli kolejno Altus,
Alivio i najlepsze - Deore.

I tak będą złomem zanim się obejrzysz :)

Mowiono rowniez, ze na Panstwa grupie zachwalacie rowery firmy UNIBIKE
- ta firma dla mnie dotychczas byla zupelnie nieznana.

Te wszystkie problemy powyĹĽej wziÄ…Ĺ‚em z obserwacji ĹĽycia roweru Unibike
Flite, ale to nie o to chodzi, że Unibike jest zły. Zdaniem wielu ma
dobry stosunek jakości do ceny. Ale oni chyba muszą zarabiać więcej ode
mnie...

Dlatego nie wiem, co ostatecznie wybrac.

Coś takiego, żeby Ci jeszcze starczyło na u-locka.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-04-14 15:07:59
Autor: ...::QRT::...
Rower do 1500 zl
Dnia Sat, 14 Apr 2012 13:27:58 +0200, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):

Areczq wrote:

Wydaje mi sie, ze wiekszoc rowerow, ktore spotykam - powiedzmy kolo
siebie - to sa rowery gorskie a jezdza po ulicach :)

to ja ci opisze troche inn± historię. Zaczeło sie całkiem już sporo lat
temu jak postanowiłem po kilku latach przerwy wrócić do jeżdżenia rowerem. Jako iż nie bardzo wiedziałem jak teraz będę użytkować rower postanowiłem
dokonać jak najbardziej uniwersalnego wyboru i zakupiłem crossa. Tak zeby
sie nadał i na miasto i na teren i żeby bagażnik dalo sie przytwierdzić.
Jako iż wczesniej sporo na rowerze jeĽdziłem byłem już co nieco ¶wiadomy
wiec i na uloka miałem fundusze a rower wyposażyłem w eleganckie  pełne
błotniki. Na pocz±tku było git. Jeżdziłem do pracy i na wycieczki. I własnie na tych
wycieczkach sie zaczeło. Pierwsze poległy eleganckie czarne błotniki. ZTCP
nazywały sie Sks bluemels. Kij wkręcony w szprychy i wracałem do domu z
częsci± błotnika w plecaku. Pokleiłem połatałem ale oczywi¶cie sytuacja sie
powtarzyła. Nie raz. Ostateczny ich kres nast±pił gdy połamał sie błotnik
przedni blokuj±c jednocze¶nie koło i powoduj±c efektowe OTB. Wówczas to
stwierdziłem ze błotniki jak najbaredziej sie przydaj± jednak kiedy nie s±
potrzebne to w zasadzie można je zdejmować. Od tego czasu używam takich
"mało skutecznych" błotników  jak ze¶ to okreslił. Opony. Wycieczki w terenie spowodowały iż zaczełem sie rozgl±dać za czym¶ co by
sie lepiej w terenie spisywało. Jako iż był to rower typu cross na kołach
28 wybór opon nieco bardziej terenowych był ograniczony w zasadzie do 1
modelu opon o grubo¶ci 1,9 cala. Zwały sie schwalbe black jack. Nie były
złe ale z czasem i przestały wystarczać. 29er był wówczas w zasadzie tylko ciekawostk± o której sie czsami mówiło
ale mało kto takiego cudaka na oczy widział. Opon w Polsce praktycznie nie
było ale dla chc±cego nic trudnego. Jednak wszelkie o nich marzenia uci±ł
pomiar szeroko¶ci tylnych widełek. Nic ponad te niedoszacowane 1.9 sie tam
nie zmie¶ci. Koła. W miedzyczasie zdarzyła sie zima i okazało sie ze hamulce typu V oraz lód
na obręczach mog± powodować do¶ć irytuj±c± sytuację gdy nie bardzo wiadomo
jak zatrzymać rozpędzony rower.  Po zimie przyszła wiosna a jazda w terenie
oraz dojazdy do pracy spowodowały przetarcie scianek bocznych obręczy już
nieco ponad rok po zakpie roweru. Wymiana na nowe koła już disc-ready.
Tarcze hydrauliczne jakie¶ poł roku póĽniej. Amortyzator. Ten co był w crossie zamontowany dostał sporych luzów po miesi±cu. Ogólnie
lipa na maksa. Trzeba był sie rozejrzeć za czym¶ nowym ale sie okazało iż
wyboru poza podejrzanie tanimi produktami firm Suntor i RST zasadniczo nie
było. Ale udało sie kupić z drugiej ręki manitou south super. Pomimo nazwy
taki super to on jednak nie był bo zasadniczo nie bardzo chciał pracować.
Kupe czasu spędziłem na smarowaniu, wymianie sprężyn i elastomerów,
cudowaniu oraz tuningu wszelakim aby spowodować nieco choćby troche
bardziej ochocz± jego pracę - ale niestety sie nie udało. Ale przynajmniej
nie złapał luzów i od czasu do czasu sie jednak ugi±ł. Po jakim¶ czasie na
horyzoncie pojawiła się Reba 29. Droga ale można jeszcze przeżyć. Problem
był jednak innej natury - wieksza wysoko¶ć widelca niekorzystnie by sie
odbiła na geometrii roweru który i tak niezbyt chętnie skręcał. W końcu był
to sprzęt uniwersalny.  Rama
No i dobrneli¶my do końca historii. Uniwersalny rower doszedł do kresu
swoich możliwo¶ci. Okazało sie iż pomimo swojej wszechstronno¶ci nie
nadawał sie do niczego. Na miasto był za ładny i za drogi. Strach mi go
było zostawiać na mie¶cie bez opieki. Nawet przypiętego ulockiem. Na wycieczki w terenie też wolałbym co innego. Z lepszym widelcem,
szerszymi oponami i bardzij żwaw± geometri± bo pokonywanie ciasnych
zakrętów w lesie ewidentnie mi sie w tym rowerze nie podobało. Nie ma rozwiżań uniwersalnych. Na miasto kupiłem za 300 zł używan± damkę z
błotnikami, lampkami, bagażnikiem na sakwę. A na wycieczki zamówiłem now± ramę o odpowiedniej geometrii i
możliwo¶ciach.

Data: 2012-04-14 09:37:15
Autor: szymek
Rower do 1500 zl
Użytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisał w wiadomo¶ci news:b16io7d4es98b6cn2gthjeekgk8et2d6oq4ax.com...
On Sat, 14 Apr 2012 08:17:49 +0200, "szymek"
<testeruser@USUNamorki.pl> wrote:

Uzytkownik "Areczq" <arek@softzone.pl> napisal w wiadomosci

W kazdym razie ja tam to rozumiem.

Chodziło mi oczywi¶cie o rozmiar ramy. Taki skrót my¶lowy :-)

[...]

Jeżeli ubite ¶cieżki le¶ne to ja bym brał crossa, jeżeli piach, błoto itp to górala

Data: 2012-04-14 16:31:45
Autor: ToMasz
Rower do 1500 zl
W dniu 13.04.2012 22:49, Areczq pisze:

Postanowilem przeznaczyc na ten cel mniej wiecej 1500 zl.
(...)
Pierwsze, usiądź na jakikolwiek rower, ustaw sobie wygodnie kierownice, siodło i zastanów się czy jest Ci wygodnie. Będziesz się ten sprzęt dotykał 3 punkatach: kierownica siodło i pedały. jak ktoś Ci napisze że MUSISZ mieć ramę 19 cali to CIEBIE będą potem ręce/plecy bolały. SAM musisz stwierdzić czy chcesz górala czy crossa. Czy chcesz rower dla listonosza w którym kierownica jest wyżej niż siodło - co przekłada się na wygodę dla spacerowicza, czy też kierownica ma być niżej, co lepiej rozkłada ciężar na koła, daje lepszą kontrole, ale może spowodować ból rąk zamiast nóg.
Po pierwsze wycieczka do LOKALNEGO sklepu rowerowego na przymiarkÄ™ w praktyce. koniecznie.
Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg. Z pośród tych co zostaną wybierz najlżejszy. koniec. Jakieś przerzutki, oponki, hamulce - zakładając że nie padniesz ofiarą oszustwa z allegro - nieistotne. JAk nie jesteś hardkorem - nie odczujesz różnicy.

ToMasz

Data: 2012-04-20 11:45:56
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Sat, 14 Apr 2012 16:31:45 +0200, ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl>
wrote:

Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg.

Nie mam zaupelnie pojecia, czy sie rozni to, co napisalem powyzej :)
:(

Przeczytalem Panstwa uwagi dosc dokladnie i wnioskuje subiektywnie, ze
rowery w tej nizszej polce cenowej (powiedzmy mniej wiecej 2000+) nie
roznia sie za wiele, a  mozna w nich zmieniac zasadniczo wszystko.

Ja rower zamierzam uzytkowac kilka razy w roku na dalszych wycieczkach
raczej w terenie szlakowym, w tygodniu jesli mi sie uda 2 razy gdzies
blizej  po zupelnie terenie plaskim sie wybrac - to szczyt mojego
wolnego czasu.

Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok?

Data: 2012-04-20 03:06:29
Autor: rmikke
Rower do 1500 zl
wrote:

>Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg. Nie mam zaupelnie pojecia, czy sie rozni to, co napisalem powyzej :)
:(

[...]

Będzie OK. Co się ewentualnie popsuje - wymienisz na lepsze.

A tak w kwestii wolnego czasu - nie my¶lałe¶, żeby dojeżdżać rowerem do pracy, czy tam szkoły? Nie wiem, jak u Ciebie, ale koło mnie szybciej, niż rower, to nic nie jedzie. W ten sposób jeżdżę codziennie i nie zużywam na to cennego wolnego czasu (a nawet trochę zyskuję) ;)

Data: 2012-04-20 21:24:46
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Fri, 20 Apr 2012 03:06:29 -0700 (PDT), rmikke
<ryszard.mikke@gmail.com> wrote:

[...]

Wiesz, kiedys o tym myslalem, ale nie wiem jak sobie z tym poradzic od
strony - ze tak sie wyraze - logistycznej.
Od miejsca zamieszkania do pracy mam 10 km. Powiedzmy, ze nie stanowi
to problemu.
Raczej musze miec teczke ze soba i raczej musze byc jakos
'reprezentatywny' :)
Tak mowiac juz powaznie - nie probowalem jeszcze oczywiscie tego - ale
po 10 km uwazam, ze przydaloby sie jakies odswiezenie ciala, a nie mam
niestety tej mozliwosci.
Dlatego sadze, moze zludnie, ze byloby to ciezkie do zrealizowania.

PRAGNE TEZ WAM WSZYSTKIM serdecznie podziekowac za pomoc w wyborze
rowerka.
Spotkalem tutaj naprawde fachowcow z duza wiedza, ktorzy w zyczliwy
sposob wyjasnili laikowi pare bardzo waznych dla mnie spraw.

DZIEKUJE WAM.

Data: 2012-04-20 14:29:23
Autor: rmikke
Rower do 1500 zl
On Friday, April 20, 2012 9:24:46 PM UTC+2, Areczq wrote:
> [...]

niestety tej mozliwosci.
Dlatego sadze, moze zludnie, ze byloby to ciezkie do zrealizowania.

Da się da, tylko nie takim rowerem. I wolniej. Ale tamtym z kolei nie poszalejesz, więc rozumiem ;)

Data: 2012-04-20 14:25:57
Autor: karbar
Rower do 1500 zl
On 20.04.2012 11:45, Areczq wrote:

Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok?

No i pięknie :) Niekończ±cego się łańcucha... :)

pozdrawiam
karbar
ps. Co do kasety i wolnobiegu: chodzi o konstrukcje tylnego trybu. Przy wolnobiegu, piasta ma na zewnętrznej czę¶ci gwint, na który nakręca się zębatki wraz z mechanizmem, który pozwala kręcić pedałami do tyłu (możemy podczas jazdy przestać pedałować). Kaseta to jest sam zestaw zębatek. Układ pozwalaj±cy przestać pedałować jest schowany w cylindrze, na którego powierzchni s± specjalne rowki. Jest to tzw bębenek i w zasadzie jest integraln± czę¶ci± piasty.

Czemu to ma takie znaczenie? Przy konstrukcji piasty pod wolnobieg, bieżnie łożysk s± mniej od siebie oddalone - tworzy się większa dĽwignia między łożyskami, a hakiem w ramie. Przez to łatwiej jest wygi±ć tak± o¶. W pia¶cie pod kasetę, bieżnie mog± być umiejscowione szerzej, przestrzeń między punktem podporu osi przy łożyskach i punktem podporu przy hakach koła w ramie jest mniejsza, tworzy to mniejsz± dĽwignię i trudniej jest wygi±ć o¶.

Data: 2012-04-20 19:16:42
Autor: Ignac
Rower do 1500 zl
Areczq <arek@softzone.pl> napisał(a):
Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok.

Nie wiem czy Cię zadowoli taka opinia,ale na takim ino classic-u
wydeptałem 26 kkm napęd tylko zmieniałem,suport,stery amor,piasty
V-b bez zarzutu od nowo¶ci.I podoba mi się że z napędem nie idziesz
za tryndem i wziołe¶ sobie 8x i dodam że ja jestem asfalciarzem. Jeżeli bedziesz jeĽdził tak jak piszesz to może Ci wystarczyć do
końca życia.
  Ignac

Data: 2012-04-20 16:14:50
Autor: mihau
Rower do 1500 zl
On Apr 13, 10:49 pm, Areczq <a...@softzone.pl> wrote:

3. Unibike Evolution 2009

WyjeĽdziłem na nim dwa lata (jeden rok niewiele, drugi rok codziennych
dojazdów do pracy i kilka wycieczek). Teraz czeka na mnie daleko, w
piwnicy w domu.

Fajny rower, solidny, lekki i na przyzwoitym osprzęcie jak za t± cenę..
Jedyna czę¶ć, która mnie denerwowała, to amortyzator. Po tygodniu w
górach (w tym 3 dni deszczu) przestał działać. W domu rozkręciłem i
wylałem chyba litr błota. Ja wiem, że czasem trzeba rower serwisować,
ale nie wyobrażam sobie rozbierania amora co tydzień. Co¶ jest z nim
nie tak. Uznałem, że albo się przyzwyczai do mojego reżimu remontowego
albo zajeżdżę drania. Po zimie spędzonej na dojazdach do pracy amor
znów zastrajkował. Rozkręciłem, wywaliłem błoto, znalazłem piękne
wżery od soli na goleniach. Napchałem wazeliny i dalej działa ;)

Po zimie wymieniłem łańcuch. Kaseta i ¶redni blat wygl±daj± na zużyte,
ale dalej działaj±i nic nie przeskakuje. Dobry wynik jak na t± klasę.

Koła mocne, zaliczyły kilka kamienistych zjazdów z sakwami i bez
lito¶ci.

Miałem z nim opony Racing Ralph. Od razu je zdejmij, je¶li jeĽdzisz
głównie po asfalcie, bo zetrzesz. Przydadz± się w zimie, na ¶nieg..

Rower najlepiej poskładać samemu, ale jak się nie chcesz w to bawić,
to ten model mogę polecić.

--
mihau

Data: 2012-04-21 07:16:01
Autor: piecia aka dracorp
Rower do 1500 zl
Dnia Fri, 20 Apr 2012 16:14:50 -0700, mihau napisał(a):

On Apr 13, 10:49 pm, Areczq <a...@softzone.pl> wrote:

3. Unibike Evolution 2009

Wyjeździłem na nim dwa lata (jeden rok niewiele, drugi rok codziennych
dojazdĂłw do pracy i kilka wycieczek). Teraz czeka na mnie daleko, w
piwnicy w domu.

Fajny rower, solidny, lekki i na przyzwoitym osprzęcie jak za tą cenę.
Jedyna część, która mnie denerwowała, to amortyzator. Po tygodniu w
górach (w tym 3 dni deszczu) przestał działać. W domu rozkręciłem i
wylałem chyba litr błota. Ja wiem, że czasem trzeba rower serwisować,
ale nie wyobrażam sobie rozbierania amora co tydzień. Coś jest z nim nie
[...]

Ja akurat kupiłem Flite i amorem(raczej chyba elastometr) miałem tak samo. Ostatecznie wymieniłem na Rebę SL.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-21 12:02:34
Autor: INEAD
Rower do 1500 zl

Rower najlepiej poskładać samemu, ale jak się nie chcesz w to bawić,

Rower najdrożej jest poskładać samemu. Zwłaszcza w wymienionym budżecie. Bierz tego Authora choć ja w tej cenie kupiłbym Treka, którego rama mogłaby być dobr± baz± do ew. modyfikacji.

Data: 2012-04-22 22:58:41
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Sat, 21 Apr 2012 12:02:34 +0200, INEAD <a.frost@gazeta.pl> wrote:

Rower najdrożej jest poskładać samemu. Zwłaszcza w wymienionym budżecie. Bierz tego Authora choć ja w tej cenie kupiłbym Treka, którego rama mogłaby być dobr± baz± do ew. modyfikacji.

No i stala sie 'tragedia' :(
Jak zaczynalem chlonac wiedze o tematyce rowerowej, czytac fora,
pisac, zamierzalem zakupic wlasnie Author'a BASIC 2010. Bylem w piatek w sklepie z zamiarem zakupu, niestety, jedyby
egzemplarz, ktory testowalem, sprzedal sie i nie mozna juz tego modelu
sprowadzic :(

Po rozmowie ze sprzedawca zdecydowalem sie na Kross 2011 Level A6
V-brake
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a6-vbrake-p-1395.html

Powiedzialem tylko, ze zapytam i poprosze Was o rade ( czy warto go
zakupic).
Model ten jest dostepny i jesli sie sprzeda egzemplarz ze sklepu, beda
mogli sprowaddzic kolejny.

Data: 2012-04-22 22:57:24
Autor: rmikke
Rower do 1500 zl
On Sunday, April 22, 2012 10:58:41 PM UTC+2, Areczq wrote:
> [...]

zakupic).
Model ten jest dostepny i jesli sie sprzeda egzemplarz ze sklepu, beda

Bierz, nie czekaj.

Data: 2012-04-23 10:53:00
Autor: karbar
Rower do 1500 zl
On 22.04.2012 22:58, Areczq wrote:

Po rozmowie ze sprzedawca zdecydowalem sie na Kross 2011 Level A6
V-brake
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a6-vbrake-p-1395.html

Będzie Pan zadowolony :)

pozdrawiam