Rower do 1500 zl

Data: 2012-04-14 16:31:45
Autor: ToMasz
Rower do 1500 zl
W dniu 13.04.2012 22:49, Areczq pisze:

Postanowilem przeznaczyc na ten cel mniej wiecej 1500 zl.
(...)
Pierwsze, usiądź na jakikolwiek rower, ustaw sobie wygodnie kierownice, siodło i zastanów się czy jest Ci wygodnie. Będziesz się ten sprzęt dotykał 3 punkatach: kierownica siodło i pedały. jak ktoś Ci napisze że MUSISZ mieć ramę 19 cali to CIEBIE będą potem ręce/plecy bolały. SAM musisz stwierdzić czy chcesz górala czy crossa. Czy chcesz rower dla listonosza w którym kierownica jest wyżej niż siodło - co przekłada się na wygodę dla spacerowicza, czy też kierownica ma być niżej, co lepiej rozkłada ciężar na koła, daje lepszą kontrole, ale może spowodować ból rąk zamiast nóg.
Po pierwsze wycieczka do LOKALNEGO sklepu rowerowego na przymiarkÄ™ w praktyce. koniecznie.
Teraz o technice. za 1500zł rower ma mieć z tyłu kasetę a nie wolnobieg. Z pośród tych co zostaną wybierz najlżejszy. koniec. Jakieś przerzutki, oponki, hamulce - zakładając że nie padniesz ofiarą oszustwa z allegro - nieistotne. JAk nie jesteś hardkorem - nie odczujesz różnicy.

ToMasz

Data: 2012-04-20 11:45:56
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Sat, 14 Apr 2012 16:31:45 +0200, ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl>
wrote:

Teraz o technice. za 1500z³ rower ma mieæ z ty³u kasetê a nie wolnobieg.

Nie mam zaupelnie pojecia, czy sie rozni to, co napisalem powyzej :)
:(

Przeczytalem Panstwa uwagi dosc dokladnie i wnioskuje subiektywnie, ze
rowery w tej nizszej polce cenowej (powiedzmy mniej wiecej 2000+) nie
roznia sie za wiele, a  mozna w nich zmieniac zasadniczo wszystko.

Ja rower zamierzam uzytkowac kilka razy w roku na dalszych wycieczkach
raczej w terenie szlakowym, w tygodniu jesli mi sie uda 2 razy gdzies
blizej  po zupelnie terenie plaskim sie wybrac - to szczyt mojego
wolnego czasu.

Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok?

Data: 2012-04-20 03:06:29
Autor: rmikke
Rower do 1500 zl
wrote:

> [...]

wolnego czasu.

Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010

Bêdzie OK. Co siê ewentualnie popsuje - wymienisz na lepsze.

A tak w kwestii wolnego czasu - nie my¶la³e¶, ¿eby doje¿d¿aæ rowerem do pracy, czy tam szko³y? Nie wiem, jak u Ciebie, ale ko³o mnie szybciej, ni¿ rower, to nic nie jedzie. W ten sposób je¿d¿ê codziennie i nie zu¿ywam na to cennego wolnego czasu (a nawet trochê zyskujê) ;)

Data: 2012-04-20 21:24:46
Autor: Areczq
Rower do 1500 zl
On Fri, 20 Apr 2012 03:06:29 -0700 (PDT), rmikke
<ryszard.mikke@gmail.com> wrote:

[...]

Wiesz, kiedys o tym myslalem, ale nie wiem jak sobie z tym poradzic od
strony - ze tak sie wyraze - logistycznej.
Od miejsca zamieszkania do pracy mam 10 km. Powiedzmy, ze nie stanowi
to problemu.
Raczej musze miec teczke ze soba i raczej musze byc jakos
'reprezentatywny' :)
Tak mowiac juz powaznie - nie probowalem jeszcze oczywiscie tego - ale
po 10 km uwazam, ze przydaloby sie jakies odswiezenie ciala, a nie mam
niestety tej mozliwosci.
Dlatego sadze, moze zludnie, ze byloby to ciezkie do zrealizowania.

PRAGNE TEZ WAM WSZYSTKIM serdecznie podziekowac za pomoc w wyborze
rowerka.
Spotkalem tutaj naprawde fachowcow z duza wiedza, ktorzy w zyczliwy
sposob wyjasnili laikowi pare bardzo waznych dla mnie spraw.

DZIEKUJE WAM.

Data: 2012-04-20 14:29:23
Autor: rmikke
Rower do 1500 zl
On Friday, April 20, 2012 9:24:46 PM UTC+2, Areczq wrote:
> [...]

niestety tej mozliwosci.
Dlatego sadze, moze zludnie, ze byloby to ciezkie do zrealizowania.

Da siê da, tylko nie takim rowerem. I wolniej. Ale tamtym z kolei nie poszalejesz, wiêc rozumiem ;)

Data: 2012-04-20 14:25:57
Autor: karbar
Rower do 1500 zl
On 20.04.2012 11:45, Areczq wrote:

Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok?

No i piêknie :) Niekoñcz±cego siê ³añcucha... :)

pozdrawiam
karbar
ps. Co do kasety i wolnobiegu: chodzi o konstrukcje tylnego trybu. Przy wolnobiegu, piasta ma na zewnêtrznej czê¶ci gwint, na który nakrêca siê zêbatki wraz z mechanizmem, który pozwala krêciæ peda³ami do ty³u (mo¿emy podczas jazdy przestaæ peda³owaæ). Kaseta to jest sam zestaw zêbatek. Uk³ad pozwalaj±cy przestaæ peda³owaæ jest schowany w cylindrze, na którego powierzchni s± specjalne rowki. Jest to tzw bêbenek i w zasadzie jest integraln± czê¶ci± piasty.

Czemu to ma takie znaczenie? Przy konstrukcji piasty pod wolnobieg, bie¿nie ³o¿ysk s± mniej od siebie oddalone - tworzy siê wiêksza d¼wignia miêdzy ³o¿yskami, a hakiem w ramie. Przez to ³atwiej jest wygi±æ tak± o¶. W pia¶cie pod kasetê, bie¿nie mog± byæ umiejscowione szerzej, przestrzeñ miêdzy punktem podporu osi przy ³o¿yskach i punktem podporu przy hakach ko³a w ramie jest mniejsza, tworzy to mniejsz± d¼wigniê i trudniej jest wygi±æ o¶.

Data: 2012-04-20 19:16:42
Autor: Ignac
Rower do 1500 zl
Areczq <arek@softzone.pl> napisa³(a):
Zdecydowalem sie na na zakup rowera AUTHOR BASIC 2010
http://www.sport-core.pl/images_zbozi/741_1.jpg

Sadzicie, ze bedzie ok.

Nie wiem czy Ciê zadowoli taka opinia,ale na takim ino classic-u
wydepta³em 26 kkm napêd tylko zmienia³em,suport,stery amor,piasty
V-b bez zarzutu od nowo¶ci.I podoba mi siê ¿e z napêdem nie idziesz
za tryndem i wzio³e¶ sobie 8x i dodam ¿e ja jestem asfalciarzem. Je¿eli bedziesz je¼dzi³ tak jak piszesz to mo¿e Ci wystarczyæ do
koñca ¿ycia.
  Ignac

--

Rower do 1500 zl