Rower elektryczny?

Data: 2017-03-30 16:48:52
Autor: Budzik
Rower elektryczny?
http://allegro.pl/rower-holenderski-batavus-z-silnikiem-elektrycznym-
i6768195884.html
http://allegro.pl/i6768195884.html

Czego można sie spodziewać po takim rowerze?
Rozumiem, ze on wspomaga pedałowanie? O ile moze wzrosnąc predkosc?

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2017-03-30 11:49:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower elektryczny?
Tu jest test
http://rowery.elektryczne.w.xn-- odzi-z1a.pl

Data: 2017-03-31 06:00:48
Autor: Budzik
Rower elektryczny?
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Tu jest test
http://rowery.elektryczne.w.xn-- odzi-z1a.pl

Dzięki. Dla kobiety po miescie super - 20km/h z niewielkim obciązeniem na pedałach to jest coś.
Na dłuższe trasy już trochę gorzej - tak jak pisali, brakuje przełożeń zeby pojechać troche szybciej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2017-03-31 09:22:42
Autor: Andrzej Ozieblo
Rower elektryczny?
W dniu 2017-03-31 o 08:00, Budzik pisze:
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Dzięki. Dla kobiety po miescie super - 20km/h z niewielkim obciązeniem na
pedałach to jest coś.

Długo nie jeździłem, ale próbowałem. Właśnie jakiegoś Batavusa. Wygodny, czuje sie wspomaganie, ale ma jedną istotna wadę. Duuużo waży. Podają 27 kg. Osobiście sporo w moich miejskich przemieszczaniach jest przenoszenia roweru. Choćby w kamienicy, w której mieszkam. I choćby z tego powodu nie kupię takiego roweru. Nie bardzo sobie wyobrażam przeciętnie silną kobietę targającą taki rower.

Data: 2017-03-31 06:51:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower elektryczny?
Jakieś pomysły dokąd taka kobieta miałaby targać ten rower ?

Data: 2017-03-31 16:41:07
Autor: Andrzej Ozieblo
Rower elektryczny?
W dniu 2017-03-31 o 15:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Jakieś pomysły dokąd taka kobieta miałaby targać ten rower ?

Jeśli mieszka w kamienicy tak jak ja, to ma co najmniej jedno półpiętro do przetargania. Kilka razy dziennie. A w mieście, przynajmniej w Krakowie, innych okazji do targania roweru znajdzie mnóstwo. Np. schody tu i tam. Dajmu na to na Konrada, bo tam akurat często z nich korzystam. Albo schody na wałach Wisły w kilku miejscach. Też często przenoszę tam rower. Nie mówiąc o jego transporcie. Swój (miejski składak i flagowy góral) często przewożę samochodem. Składak składam do bagażnika, górala przewożę na dachu. Niektórzy wożą rower pociągiem.

Można postawić pytanie, w jakich okolicznościach taki zagorzały rowerzysta jak ja i niechętny poruszaniu sie po mieście samochodem przewozi rower? Np. kiedy udaje się samochodem do mechanika... samochodowego. :) Zostawiam tam samochód, wsiadam na rower, itd.

Data: 2017-03-31 12:07:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Rower elektryczny?
Ale target tego batavusa mieszka  w domku ew. na parterze z dostępem do miejsca garażowego i używa elektryka na trasie do banku czy apteki ew. drobnych zakupów na pobliskim rynku i weekendowych wycieczek w promieniu 20 km ... Sporo starszych ludzi śmiga na takich rowerach i nie sądzę żeby ktoś miał chęć targać takiego klocka :-)

Data: 2017-03-31 08:00:24
Autor: Budzik
Rower elektryczny?
Użytkownik Andrzej Ozieblo ypoziebl@cyf-kr.edu.pl ...

[...]

To rzeczywiście spory minus. Dzięki za podpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2017-03-31 15:46:28
Autor: ToMasz
Rower elektryczny?
W dniu 31.03.2017 o 10:00, Budzik pisze:
[...]

w takich rowerach są akumulatory jak w komórkach. dwa lata i znacze pogorszenie, 5 lat - kiszka. gdzie i za ile kupisz nowy?

ToMasz

Data: 2017-03-31 15:57:11
Autor: PeJot
Rower elektryczny?
W dniu 2017-03-31 o 15:46, ToMasz pisze:

w takich rowerach są akumulatory jak w komórkach. dwa lata i znacze
pogorszenie, 5 lat - kiszka.

Ekolodzy o tym wiedzą ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2017-04-01 14:12:50
Autor: ToMasz
Rower elektryczny?
W dniu 31.03.2017 o 15:57, PeJot pisze:
W dniu 2017-03-31 o 15:46, ToMasz pisze:

w takich rowerach są akumulatory jak w komórkach. dwa lata i znacze
pogorszenie, 5 lat - kiszka.

Ekolodzy o tym wiedzą ?

chyba nie, bo proceder  w telefonach kwitnie. chyba też nie wiedzą że auta na akumulator nie mają ogrzewania
ToMasz

Data: 2017-03-31 12:46:13
Autor: tadeklodz
Rower elektryczny?
W dniu czwartek, 30 marca 2017 18:48:53 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
[...]

rok temu kupiłem sobie "elektryka" znacznie lepszego od tego Batavusa po przejechaniu 1000 km mam następujące obserwacje:
1/ średnia prędkość przy wypadach do miasta wzrosła mi o 5 km
2/oczywiście jeździ się znacznie lżej/ ja korzystam głównie z trybu eco/
3/ nigdy nie zostawiam roweru nie zablokowanego bez widoku na niego / dotyczy to każdego mojego roweru/ W związku z tym tam gdzie nie mogę wejść z rowerem lub mieć go na oku nie jadę rowerem ale to rzadko się zdarza.
4/ Nie muszę nigdzie go wnosić , gdyby tak nie był nie kupiłbym /
Akumulator wg producenta Bosch wystarcza na 500 ładowań / w trybie eco wystarcza na ok 90 km/ ważę stówę Generalnie wykorzystuję go na dłuższe wycieczki za miasto 50-60 km bo zwykłym rowerem mi się już nie zawsze chce. Mam 70 lat i to pewnie jest powód

Data: 2017-04-01 03:00:36
Autor: Budzik
Rower elektryczny?
Użytkownik Wojciech_B wojciech.karol@gmail.com ...

Waga roweru bierze się z wagi silnika (od 3 do 5 kg) i wagi
akumulatora (Litowo Jonowa bateria to waga ok.4-5kg i jest wyciągana,
o akumulatorach żelowych nie wspomnę bo to jest "nieporozumienie
elektryczne").Mam więcej lat niż przedmówca i dwa rowery (składaki
elektryczne) a mieszkam w terenie gdzie jest parę wzniesień których
bez tego "elektryka" nawet mając 30-40 lat pokonać bym nie potrafił,z
"elektrykiem" radzę sobie doskonale.Uważam, że to jest generalnie
przyszłość bo aby móc tak mówić trzeba samemu się przekonać i
przejechać.Mieszkam w bloku z windą i ani przez moment roweru nie
wnoszę pomimo kilku schodów na podest parteru ale jest tam podjazd dla
wózków dziecięcych z którego korzystam prowadząc rower używając
silnika tak, że rower sam wjeżdża prowadzony.Szybkość jaką osiągam to
ok 30 km/godz a licznik zarejestrował mi nawet 49.9 jako maksymalną,to
chyba wystarczy.

Wojktu, Tadku - jakimi rowerami jezdzicie?
O tym batavusie pisza w tescie ze ze względu na przełożenia raczej trudno jechac wiecej niz 25km/h.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2017-04-01 02:29:30
Autor: tadeklodz
Rower elektryczny?
W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 05:00:38 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Kreidler vitality select silnik waży 3kg a bateria Litjon  11.6 ah 2,5 kg. Rower ok 25 kg

Data: 2017-04-01 11:48:01
Autor: Budzik
Rower elektryczny?
Użytkownik  tadeklodz@poczta.onet.pl ...

Kreidler vitality select silnik waży 3kg a bateria Litjon  11.6 ah 2,5
kg. Rower ok 25 kg

Dzięki.
To w sumie całkiem sporo, skoro elementry elektryczne zmiesciły sie w 6kg. Sam rower 19. Duzo i w sumie niewielka róznica w stosunku do wczesniej omawianego batavusa ktory ma 27kg

Ale widze ze to juz inna polka, równiez cenowa :)))))
No i rzeczywiście równiez inne przełożenia i inne predkosci.
Fajne ale w cenie samochodu :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2017-04-01 14:27:56
Autor: ToMasz
Rower elektryczny?
W dniu 01.04.2017 o 13:48, Budzik pisze:
[...]

nie mam roweru elektrycznego. sam kiedyś taki zrobiłem - kiszka kompletna, wolałem jeździć na rowerze z silnikiem wspomagającym spalinowym. jeździłem na torach testowych na bardzo wielu rowerach elektrycznych. mam następujące przemyślenia, które kompletnie nie pasują do przedmówców. jeśli jedziemy na rowerze, pod górkę, jesteśmy zmęczeni, to nawet najlżejsze popchnięcie w plecy dłonią, w celu ułatwienia jazdy, odczuwamy jako dużą ulgę dla nóg. Więc jakakolwiek pomoc silnika jest bardzo mile widziana, ale działa bardziej jak doping, a nie relana pomoc.Ile tej mocy "daje" silnik? Nie chce mi sie robić obliczeń matemetyczno - elektrycznych, ale uwierzcie mi że albo bardzo bardzo niewiele na 90km, albo trochę na 10km.

ToMasz

Data: 2017-04-03 17:02:35
Autor: Wojciech_B
Rower elektryczny?
Mój rower(składak) to taki chińsko-niemiecki Lifetec MD13926-silnik 250W/25V którego przewoltowałem zmieniając baterię na 36V.To przewoltowanie i dodatkowo założyłem manetkę kciukową, spowodowało że ze "ślimaka-25km/godz" stał się przyzwoitym środkiem lokomocji a silnik ma teraz w "szczycie" moc ok.600-700W. Jeżdżę tak od 2 lat i nic złego elektronice się nie stało.Manetka w moim przypadku to prawie konieczność która pozwala mi ruszyć z miejsca nawet na sporym wzniesieniu gdy samymi pedałami nie dało rady. Drugi rower,też składak to Intebike-BORA z silnikiem 250W/36V i na dodatek silnik jest bezprzekładniowy i bezczujnikowy dlatego mało nim jeżdżę gdyż mam zamiar wymienić silnik na czujnikowy choć też bezprzekładniowy ale o większym momencie obrotowym (typu BIONX) gdyż już mam go przygotowane silnik,zaplecionego w kółko 20' i tylko wymienić ale tu też mam zamiar dać mu napięcie 48V aby go nieco przyspieszyć i wzmocnić.

Data: 2017-04-03 23:57:26
Autor: WS
Rower elektryczny?
On Monday, April 3, 2017 at 5:02:48 PM UTC+2, Wojciech_B wrote:
Mój rower(składak) to ...  "ślimaka-25km/godz" stał się przyzwoitym środkiem lokomocji a silnik ma teraz w "szczycie" moc ok.600-700W.

Tylko to juz nie rower, a motorower. Zapewne niezarejestrowany, bez przegladu, OC ...  w razie powaznego(!) wypadku wyladuje u rzeczoznawcy i jesli sie wyda, to masz przechlapane, jesli bedziesz sprawca to skrajnie zaplata za powazne szkody i dozywotnie renty ofiarom wypadku...

WS

Data: 2017-04-01 14:36:04
Autor: Titus Atomicus
Rower elektryczny?
In article <ee46c0d2-b0a9-4fa4-99fd-88eecd8a4056@googlegroups.com>,
 tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

> [...]
Akumulator wg producenta Bosch wystarcza na 500 ładowań / w trybie eco wystarcza na ok 90 km/ ważę stówę Generalnie wykorzystuję go na dłuższe wycieczki za miasto 50-60 km bo zwykłym rowerem mi się już nie zawsze chce.

No, dobra, ale nie nazywajcie tego rowerem. Roznica jest taka (ze uzyje tego wyswiechtanego porownania) jak miedzy krzeslem a krzeslem elektrycznym.

Mam 70 lat i to pewnie jest powód

Wiek nie ma nic do rzeczy. No dobra, ja rozumiem, ze ktos jest obiektywnie niepelnosprawny, po zawale, czy jakos tak.
Mam kolege. W domu stoja rowery. Nawet nie marketowe, tylko jakas niska srednia polka (przynajmniej osprzet). Kolega nie uznaje nic ponizej Deore. Tylko ze jezdza na tych rowerach raz w roku, na wakacjach. Znaczy biora te rowery na wakacje (znaczy na samochod) i tam jezdza wokol miejsca w ktorym mieszkaja. Daje to jakies 30-50km... rocznie. Tu dygresja... o takich przypadkach nalezy pamietac, kiedy mowi sie o niezwyklej popularnosci rowerow w Polsce.
Kolega stwierdzil, ze jednak te 30-50 km rocznie trudno mu przychodzi wiec zamiast jezdzic nieco wiecej, wpadl na pomysl (kolega zdrowy, ale mimo 40 lat ma spora nadwage) przerobienia roweru na elektryczny (cala zime przy tym dlubal, ponadto wlozyl w to kilka tysiecy zl i wiele kilogramow). Jak go pytalem, dlaczego w takim razie nie kupic sobie skutera, to mi odpowiedzial, ze nie moglby nim zap...dalac po sciezkach rowerowych (mieszka w centrum W-wy).
I ze ja go nie rozumiem, bo jestem starej daty, a przeciez teraz coraz wiecej ludzi kupuje elektryki...
--
TA

Data: 2017-04-01 06:24:11
Autor: tadeklodz
Rower elektryczny?
W . Jak go pytalem, dlaczego w takim razie nie kupic sobie
skutera, to mi odpowiedzial, ze nie moglby nim zap...dalac po sciezkach rowerowych (mieszka w centrum W-wy).
 Zgadzam się z Twoim kolegą. Też chciałem sobie kupić skuter ale:
- pochodniku jak jest korek na jezdni nim nie pojadę bo ludzie nie tolerują
- w deszczu nie pojadę bez ewidentnej konieczności skuterem i rowerem
- po głównej ulicy Łodzi skuterem nie pojadę bo nie wolno
- nie znalazłem powodów dla których miałbym jeździć skuterem w promieniu do ok 100 km od domu /wybiorę auto/
i dlatego kupiłem rower elektryczny

Data: 2017-04-02 09:28:33
Autor: ąćęłńóśźż
Rower elektryczny?
Parkowanie (W-wa).

-- -- -
- nie znalazłem powodów dla których miałbym jeździć skuterem w promieniu do ok 100 km od domu /wybiorę auto/

Data: 2017-04-01 18:20:35
Autor: z
Rower elektryczny?
W dniu 2017-04-01 o 14:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Jak go pytalem, dlaczego w takim razie nie kupic sobie
skutera, to mi odpowiedzial, ze nie moglby nim zap...dalac po sciezkach
rowerowych (mieszka w centrum W-wy).

Dokładnie.
Do poprzedniej pracy miałem ponad 10 km. Zwykłym dla mnie trochę za daleko. Nie zawsze mi się chciało :)
Ścieżka rowerowa prawie pod sam nos.

To jest zwykła kalkulacja biznesowa.

Skuter i samochód przegrywają sromotnie :-)

Data: 2017-04-04 09:57:55
Autor: borsuk
Rower elektryczny?
W dniu 2017-04-01 o 14:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
I ze ja go nie rozumiem, bo jestem starej daty, a przeciez teraz coraz
wiecej ludzi kupuje elektryki...

Powody są różne, dla jednych to moda, dla innych lenistwo, ja przeniosłem się z mazowieckich nizin w góry i dla mnie to była konieczność. Wspomaganie albo rezygnacja z roweru.
Tu opis mojego obecnego roweru ze wspomaganiem:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=83552#83552

Data: 2017-04-07 12:37:42
Autor: Andrzej Ozieblo
Rower elektryczny?
W dniu 2017-04-04 o 09:57, borsuk pisze:

[...]

A oto powód jaki podał znajomy... narciarz z forum narciarskiego:

Uzywam dwoch rowerow: w pelni zawieszonego MTB oraz wlasnie 750 W elektryka (27,5, 2,1 w wydaniu przypominającym rower XC). W Luksemburgu nie ma gór, sa za to doliny :-) Po drodze do pracy mam do pokonania trzy takie dolinki - jedna dosc stroma. W dniach, gdy nie chce sie zmeczyc a zalezy mi na czasie, biore elektryka - jazda jest bardzo przyjemna. Elektryk nie ma zwinności i dzielności tego drugiego (waży ponad 24 kg, czyli polowe więcej niż góral) ale na dziurawe asfalty, pola, leśne drogi nadaje się świetnie. Na baterii przejeżdżam bez problemu 80 km (wspomaganie 2/6 - czyli wystarcza do 25 km/h, co powyzej, to juz czysto nogami). Jadąc na max - w zasadzie nie trzeba pedalowac (predkość około 50 km/h), jest tam nawet manetka "gazu", której nie używam - bateria w tym trybie znika po jakichs 30 km - moze i mniej (ale tak nie jeżdżę). 750W, kontroler 30 A, 48V, bateria 13 Ah. Fajna zabawka.

Data: 2017-04-02 09:25:51
Autor: ąćęłńóśźż
Rower elektryczny?
Czyli z ilu do ilu?
Ja np. jeżdżę głównie chodnikami i wzrost prędkości ponad obecne 17-22 km/h niebezpieczny by mi się wydawał.
Aczkolwiek na dojeżdżanie np. paręnaście kilometrów do pracy niespoconym to faktycznie inwestycja mogłaby być wartościowa.
Przy wzroście predkości można też przenieść się na ulice.

-- -- -
1/ średnia prędkość przy wypadach do miasta wzrosła mi o 5 km

Data: 2017-04-02 00:34:37
Autor: tadeklodz
Rower elektryczny?
W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 09:25:46 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]

-- -- -
> 1/ średnia prędkość przy wypadach do miasta wzrosła mi o 5 km

z 13 do 18km/godz

Data: 2017-04-02 09:39:52
Autor: ąćęłńóśźż
Rower elektryczny?
Jasne.
Zapewne dość pionowa pozycja na rowerze i związany z nia duży opór powietrza.
Aż nie mogę uwierzyć, że na dwóch bardzo podobnych rowerach, ale o nieco (tylko nieco!) innej pozycji wynikającej z różnicy w geometriach, mam różnicę prędkości jak napisałem 17 km/h (na pierwszym) i 22 km/h (na drugim).
Ale to może być przypadek jednostkowy, bo zawsze jak jadę - czy tam czy z powrotem - to mi w pycho wieje ;-))

-- -- -
z 13 do 18km/godz

Rower elektryczny?