Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety

Data: 2014-05-24 23:31:40
Autor: DeK
Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety
Zastanawiam się wraz z bratem czy nie byłoby głupim pomysłem fundnąć
matuli jakiegoś elektrycznego rowerka.
Często pokonuje ona dystans 2x5-6km na działkę i takie rozwiązanie o ile
byłoby dobre miałoby sens.
Nie wiem jak to jest z tymi rowerami, jak to działa, jak to się sprawuje.
Czy przypadkiem w sytuacji gdy elektryka nie działa to da się tym
sensownie jechać bez zbędnych oporów itd.

Ktoś ma w tej kwestii jakieś doświadczenie?

No i ile kosztuje taki rowerek, damka, który byłby sensownym zakupem ale
nie był zabójczy dla finansów?

Data: 2014-05-25 00:13:47
Autor: Lisciasty
W dniu sobota, 24 maja 2014 23:31:40 UTC+2 użytkownik DeK napisał:

No i ile kosztuje taki rowerek, damka,
który byłby sensownym zakupem ale nie był zabójczy dla finansów?

Rower niezabójczy finansowo będzie cholernie ciężki,
bo im tańsze akumulatory tym cięższe, uogólniając
mocno ;) Zależy jaki macie budżet.

L.

Data: 2014-05-25 12:00:25
Autor: DeK
Lisciasty pisze:
[...]

Zakładaliśmy budżet do około 2000zł, nie wiem czy na coś przyzwoitego to
nie za mało?

Data: 2014-05-25 14:33:38
Autor: micopl
W dniu 2014-05-25 12:00, DeK pisze:> Lisciasty pisze:

> Zakładaliśmy budżet do około 2000zł, nie wiem czy na coś przyzwoitego to
> nie za mało?

Mysle ze rozsadne minimum to 2500zl.
Sam silnik elektryczny z osprzetem i bateria 8Ah Litowa to minimum 1500zl.

Data: 2014-05-25 18:10:30
Autor: borsuk
W dniu 2014-05-25 14:33, micopl pisze:

Mysle ze rozsadne minimum to 2500zl.
Sam silnik elektryczny z osprzetem i bateria 8Ah Litowa to minimum 1500zl.

Używkę można kupić znacznie taniej, oczywiście jest to pewnego rodzaju loteria.
Tu przykład : http://allegro.pl/cross-e-city-8600-i4260156356.html
Opis dość zabawny, sprzedaje ktoś, kto nie ma pojęcia o rowerach i korzystał zapewne z  automatycznego tłumacza. Zwraca uwagę typowa bateria.
A tu nówka: http://allegro.pl/nowy-lekki-rower-elektryczny-fischer-10ah-36v100km-i4251243356.html
To są rowery ze wspomaganiem, trzeba pedałować i silnik włącza się automatycznie, myślę, że dla kobiety to dobre rozwiązanie.
Na co trzeba zwrócić uwagę - rama powinna być aluminiowa, a bateria litowo-jonowa (8-10Ah), co zapewni niską wagę.
Ten rowerek mi się podoba, ale rama raczej męska : http://allegro.pl/rower-elektryczny-36v-250w-10ah-26-krakow-i4255815755.html
Posiada silnik Bafang (dobra jakość) i typową baterię.

Data: 2014-05-26 03:59:27
Autor: rmikke
Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety
W dniu sobota, 24 maja 2014 23:31:40 UTC+2 użytkownik DeK napisał:
Zastanawiam si� wraz z bratem czy nie by�oby g�upim pomys�em fundn��

matuli jakiegoďż˝ elektrycznego rowerka.
Cz�sto pokonuje ona dystans 2x5-6km na dzia�k� i takie rozwi�zanie o ile

by�oby dobre mia�oby sens.
Nie wiem jak to jest z tymi rowerami, jak to dzia�a, jak to si� sprawuje.
Czy przypadkiem w sytuacji gdy elektryka nie dzia�a to da si� tym
sensownie jecha� bez zb�dnych opor�w itd.

Kto� ma w tej kwestii jakie� do�wiadczenie?

No i ile kosztuje taki rowerek, damka, kt�ry by�by sensownym zakupem ale
nie by� zab�jczy dla finans�w?

Jak teren w miarę płaski, to może jednak lepiej w miarę lekki
zwykły rower?

Data: 2014-05-27 01:43:45
Autor: DeK
rmikke pisze:

Jak teren w miarę płaski, to może jednak lepiej w miarę lekki
zwykły rower?

W sumie może i racja.
A co z fajnych lekkich rowerków można takiej osobie kupić?
Swego czasu przeglądałem rowery tego typu, co by to można było na nie
zamontować ze dwa koszyki i każdy z nich był ciężką stertą żelastwa.

Problem jest tez taki, że matula ma problem, a przynajmniej wydaje się
jej, że ma, z hamulcami ręcznymi. Więc wolnobieg odpada.

Data: 2014-05-26 07:51:33
Autor: bans
W dniu 2014-05-24 23:31, DeK pisze:

Często pokonuje ona dystans 2x5-6km na działkę i takie rozwiązanie o ile
byłoby dobre miałoby sens.

Trochę na marginesie - moja 86-letnia ciotka większe dystanse robi codziennie jeżdżąc na zakupy na składaku Wigry (zdaje się, że od lat 80-tych ciągle tym samym).

Nie deprecjonuję osiągnięć twojej mamy, po prostu moja ciotka łoi zakupy na rowerze od kilkudziesięciu lat :)

--
bans

Data: 2014-05-26 10:44:36
Autor: coaster
W dniu 2014-05-26 07:51, bans pisze:
[...]

Bo prawda jest taka, ze im wiecej czlowiek rusza sie/jezdzi "wczesniej" tym latwiej/wiecej bedzie sie ruszal "pozniej"... :-)

Tak wiec prezent majacy "ulzyc w wysilku" moze miec negatywnie wplynac na kondycje...

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-05-26 14:09:17
Autor: Titus Atomicus
Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety

Tez tak mi sie wydaje.
--
TA

Data: 2014-05-26 12:42:53
Autor: DeK
bans pisze:
[...]

Tak ale moja mama przez cały dzień biega na działce, która jest oddalona
o te 6 km, z motyką, widłami, grabiami, siekierą, łopatą, konewkami na 9
arowej działce :) Do tego uprawia tunel. Tutaj chodzi raczej o pewnego
rodzaju odciążenie i pomysł z rowerkiem elektrycznym jest taki trochę na
zasadzie, a może by coś ułatwić. Choć i tak ostatnio zawożę ją samochodem :P

Data: 2014-05-26 13:07:51
Autor: bans
Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety
W dniu 2014-05-26 12:42, DeK pisze:

Do tego uprawia tunel.

Przez sekundę zastanawiałem się cóż to za nowy sport ;)

--
bans

Rower elektryczny dla 65 letniej kobiety