Data: 2012-04-02 14:46:45 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Użytkownik "Piotrek" <bikerka1988@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jl7q5m$k5u$1inews.gazeta.pl... Koszt naładowania akumulatorów to około… 1 zł. Przejedziemy na tak naładowanym Ja kupiłem :-) a tekst poniżej pisał go¶ć co furmank± jeĽdzi ;-) "Po przejechaniu 5000 km musimy bowiem wymienić akumulator - jego koszt to około 500 zł więc na każde 100 km wychodzi dodatkowo. 10 zł. 12 zł za 100 km to wcale nie tak tanio." Moje LiFePo4 wytrzymaj± 2000 ładowań i będ± dalej żyły. (po 2000 ładowań będ± miały sprawno¶ć >80%) Na jednym ładowaniu robię 30 km (mogę przejechać 60, ale gdy bateria ma więcej volt to rower jedzie mi szybciej (40km/h ze zdjęt± blokad±). Tak więc wg moich wyliczeń 2000 x 30 = 60 000 km - baterie dalej żyj±. Koszt mojej baterii 1 000 zł Czyli dochodzi dodatkowo 1.6 zł o ile wymienię te baterie po tym przebiegu. Dalej koszt ładowania to wg moich wyliczeń: Naładowanie baterii zajmuje mi 1 godzinę. Ładowarka ci±gnie max 200 W, koszt pr±du to ok. 0,35 zł. Aby przejechać 100 km rower ładuję 3 razy. Czyli koszt 100 km to 1/5 x 0,35 x 3. Wg mojej kalkulacji wychodzi 0,21 zł Ł±czny koszt razem z bateriami których nie wymienię po 60 000 km to poniżej 2 zł Dzi¶ moje LiFePo4 kosztowały 1000 zł. Jak padn± takie LiFePo4 będ± kosztowały 1/3 Pozdrawiam |
|
Data: 2012-04-02 16:53:54 | |
Autor: emil | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Podaj linka do tych baterii , bo w życiu jeszcze nie słyszałem że jaka¶ LiFePO3 wytrzymała więcej niż 500 cykli. |
|
Data: 2012-04-02 16:21:36 | |
Autor: m4rkiz | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
"emil" <emilpromil@gmail.com> wrote in message news:jlcei2$8jn$1opal.futuro.pl...
Moje LiFePo4 wytrzymaj± 2000 ładowań i będ± dalej żyły. (po 2000 ładowańPodaj linka do tych baterii , bo w życiu jeszcze nie słyszałem że jaka¶ LiFePO3 wytrzymała więcej niż 500 cykli. LiFePO4 batteries can exceed 2000 charge cycles before reaching 80% DOD. http://lithiumstorage.com/index.php?id=3&main_page=page |
|
Data: 2012-04-03 01:30:48 | |
Autor: WS | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 2 Kwi, 17:21, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
LiFePO4 batteries can exceed 2000 charge cycles before reaching 80% DOD. jest tam tez "Life cycle (0.3C Charging-discharging)" a autor napisal "Naładowanie baterii zajmuje mi 1 godzinę.", wiec nie spelnia zalozen ;) -musi wtedy ladowac ponad 1C, rozladowanie zapewne jeszcze wiekszym pradem... WS |
|
Data: 2012-04-02 18:20:35 | |
Autor: ToMasz | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
W dniu 02.04.2012 14:46, Semi pisze:
Dawaj linka do roweru!!!! (proszę). Jak już pisałem, 250W to lekka kiszka je¶li chodzi o jazdę. Ale do wyliczeń przyjmijmy że silniczek ciagnie 200W. Potrafi przejechać 30km, załóżmy że jedzie 15km/h czyli potrzebuje przez 2 godziny pr±d o natężeniu (200W/12V) 16 amper. JE¶li ten akumulator ma 16 amerpgodzin (ma wiecej) przy 12 voltach, to jest to już kolcek o wielko¶ci połowy tego co jest w normalnych osobówkach. Chciałbym jeszcze zobaczyć jak to na prostej "daje" 40km/h. Bo po samej reklamie któr± tu dałe¶ to szukam gdzie to sprzedaj± wysyłkowo! ToMasz |
|
Data: 2012-04-02 21:30:04 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 2012-04-02 18:20, ToMasz wrote:
Dawaj linka do roweru!!!! (proszę). Jak już pisałem, 250W to lekka Otoż nie. Nie wiem, jak wygl±da sytuacja w przypadku napędu przedniego koła, ale miałem okazję dwa tygodnie temu we Francji jeĽdzić KTM Macina ze wspomaganiem (silnik zintegrowany w ramie z korb± - z różnych Ľródeł słyszę że to też czyni różnicę) i te 250W wystarczało aż nadto. Co moze nie jest oczywiste przy _ruszaniu_, ale jak pod silny wiatr jechałem parę minut swobodnie 23-25 km/godz to zrozumiałem różnicę. Pod górkę wł±cza się "dopalanie" i wtedy słychać silnik (delikatne bzyczenie), za to ci±gnie że hej. Tyle, że to istotnie najwyższa półka pedeleców: http://ktm-bikes.at/e-bike/e-bike/macinahs.php?lang=PL - w PL - 10 tys złotych, owszem drogo. Aha - po ok. 20 km w mie¶cie zużyłem jakie¶ 20% baterii wg wskaĽnika, oczywi¶cie to może być ¶ciema wy¶wietlacza - ale wła¶ciciel roweru (nówka sztuka) twierdził, że bateria na jednym ładowaniu starcza mu na 60-80 km mniej więcej (ewidentnie dużo lżejszy ode mnie). marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl |
|
Data: 2012-04-02 18:56:00 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Semi, Mon, 2 Apr 2012 14:46:45 +0200, pl.rec.rowery:
Czyli koszt 100 km to 1/5 x 0,35 x 3. Wg mojej kalkulacji wychodzi 0,21 zł I rower lewituje? Fajne! Poka link do tego roweru! -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-04-03 11:42:21 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
I rower lewituje? Fajne! Poka link do tego roweru! Bardzo proszę: Opis budowy mojego roweru http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=918 Zdjęcie roweru http://www.ale.neostrada.pl/rower/r1.jpg Bateria: http://www.ale.neostrada.pl/rower/8.jpg Forum pasjonatów EV http://forum.arbiter.pl Zlot pojazdów EV 28 kwiatnia 29 kwiatnia Żyrardów - zapraszamy Dodam tylko że ta moja przeróbka to jedna ze słabszych Koledzy z forum maj± dużo fajniejsze sprzęty, które jeżdz± >50 km/h ale to moja pierwsza modyfikacja Co do bateri to zastosowane ogniwa maj±: Maximal Charge Current 60Amps http://www.bmsbattery.com/lifepo4-cell/89-headway-38140s-lifepo4-battery-cell.html 38140S 12Ah 10C LiFePO4 Cylindrical Battery Cell with Screws Specificstion: 1. Normal Voltage:3.2Volts. 2. Dimension:Diameter(mm) X High(mm) = 38?1mm X 152?1mm 3. Capacity: 12Ah. 4. Maximal Charge Current: 5C(60Amps). 5. Maximal Continuous Discharge C-Rate: 10C(120Amps). 6. Maximal Discharge C-Rate: 15C(180Amps). 7. Overvoltage Protection: 3.65?0.05Volts. 8. Undervoltage Protection: 2.0Volts. 9. Lifecycle: 2000Cycles. 10. Weight: 400Grams. 11. Impedance: ?10m?. 12. Chemical: LiFePO4. Więc pr±d ładowania 5A im nie szkodzi Na stronie: http://www.bmsbattery.com/ wiele gratów do przeróbki |
|
Data: 2012-04-04 09:02:53 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Semi, Tue, 3 Apr 2012 11:42:21 +0200, pl.rec.rowery:
I rower lewituje? Fajne! Poka link do tego roweru! Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nie zużywa? -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-04-04 09:30:13 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nieLatać nie lata, opony się zużywaj±, napęd niewiele (silnik bezszczotkowy), ale nie stoi się w korkach, po 15km nie cieknie pot po plecach, skraca mi podróż do pracy o połowę w porównaniu z samochodem i obniża znacz±co koszty. Można pojechać po chodniku, trawniku, przez park i las i nikt na to nie zwróci uwagi. W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze jest zapas. Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ? |
|
Data: 2012-04-04 09:48:57 | |
Autor: Fabian | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 04.04.2012 09:30, Semi wrote:
Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nieLatać nie lata, opony się zużywaj±, napęd niewiele (silnik Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu? > Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ? A co ma cena paliwa do jeżdżenia rowerem? :) Fabian. |
|
Data: 2012-04-04 10:09:13 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu?To normalna firma więc nikt do tego nic nie ma. Ciesz± się zreszt± bo nie wydaj± na utrzymanie samochodu ;-) |
|
Data: 2012-04-04 10:13:11 | |
Autor: Fabian | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 04.04.2012 10:09, Semi wrote:
Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu?To normalna firma więc nikt do tego nic nie ma. Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy? Fabian. |
|
Data: 2012-04-04 01:24:28 | |
Autor: Lisciasty | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 4 Kwi, 10:13, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy? Firma ma jeden samochód mniej na swoim parkingu za który płaci, ma człowieka który się nie spóĽnia przez korki, mniej choruje i działa pozytywnie na współpracowników. Za to ten człowiek wyssie rocznie te 200-300 zł z gniazdka. Opłaci im się z nawi±zk± :> L. |
|
Data: 2012-04-04 10:23:04 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy?Bo nie pracuje w firmie dla której liczy się tylko wyzysk pracownika. Paliwo dalej lej±, a jak pracownik na nim zaoszczędzi to jedzie na tym paliwie na wakacje. |
|
Data: 2012-04-04 10:26:43 | |
Autor: Fabian | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 04.04.2012 10:23, Semi wrote:
Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy?Bo nie pracuje w firmie dla której liczy się tylko wyzysk pracownika. W budżetówce pracujesz? :) Fabian. |
|
Data: 2012-04-04 10:36:05 | |
Autor: Semi | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
W budżetówce pracujesz? :)W prywatnej małej firmie, ale to nie na temat więc już skończmy. |
|
Data: 2012-04-04 09:58:24 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Semi napisał:
W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze jest zapas. WOW, podasz adres? Będę podjeżdżał podładować swoje aku (no wiesz, komórka, lampka, GPS...), w skali rocznej to całkiem spore oszczędno¶ci ;) Pzdr A. |
|
Data: 2012-04-04 08:37:07 | |
Autor: Olgierd | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On Wed, 04 Apr 2012 09:58:24 +0200, Alfer_z_pracy wrote:
W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze Musiałbyś najsamprzód złożyć podanie :) Nie słyszałem chyba o przypadku, żeby chlebodawca miał coś przeciwko wpiętej ładowarce od komórki itp. urządzeń. A jak rower stoi gdzieś z boku, to i jego pewnie da się podpiąć. BTW ciekawe jak to byłoby gdyby ktoś dojeżdżał do pracy jakąś Teslą. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-04-04 11:09:57 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Olgierd napisał:
Nie słyszałem chyba o przypadku, żeby chlebodawca miał coś przeciwko wpiętej ładowarce od komórki itp. urządzeń. A jak rower stoi gdzieś z boku, to i jego pewnie da się podpiąć. Jasne, kwestia ustaleń z pracodawcą. Ale za "chwilę" rynek aut napędzanych prundem się powiększy i codzienne podpinanie samochodu w pracy może być już dyskusyjne :) A ogniwem pośrednim między ładowarką a samochodem może być rower elektryczny bo zakładam, że pod względem prądożerności rower znajduje się właśnie pomiędzy tymi dwoma urządzeniami. A. |
|
Data: 2012-04-04 09:53:00 | |
Autor: Olgierd | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On Wed, 04 Apr 2012 11:09:57 +0200, Alfer_z_pracy wrote:
Nie słyszałem chyba o przypadku, żeby chlebodawca miał coś przeciwko Zatem czeka nas -- wraz z rozwojem elektrotechniki podróżniczej -- dużo ciekawych sytuacji, co mnie (także w kontekście relacji pracodawca- pracownik) bardzo cieszy :) -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-04-05 15:58:31 | |
Autor: smiechu | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
W dniu 2012-04-04 11:53, Olgierd pisze:
On Wed, 04 Apr 2012 11:09:57 +0200, Alfer_z_pracy wrote:
Problem jest już dawno rozwiązany: nazywa się podlicznk. Dla mniej ufających: licznik przedpłatowy. Juz sobie wyobrażam na parkingach rząd gniazdek z licznikami i założonymi kłódkami ;-) Nie wiem tylko jakie papiery trzeba mieć, żeby odsprzedawać EE - ktoś mi kiedyś chciał wmówić, że potrzebna koncesja. Ale jeśli sprzedawać będzie po kosztach - to można potraktować jako refakturę, choć z drugiej strony refaktura tylko przy usługach a tu jak w pysk - dostawa ;-( pozdr smiechu |
|
Data: 2012-04-06 09:02:10 | |
Autor: Fabian | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
On 05.04.2012 15:58, smiechu wrote:
po kosztach - to można potraktować jako refakturę, choć z drugiej strony Przecież dostawa to usługa. Fabian. |
|
Data: 2012-04-06 17:17:17 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Rower elektryczny - kalkulacja | |
Semi, Wed, 4 Apr 2012 09:30:13 +0200, pl.rec.rowery:
Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nieLatać nie lata, opony się zużywaj±, Co podnosi koszty eksploatacji. napęd niewiele (silnik bezszczotkowy), Nie mówiłem o tym napędzie. ale nie stoi się w korkach, Tak jak zwykłym rowerem. po 15km nie cieknie pot po plecach, skraca mi podróż do pracy o połowę w porównaniu z samochodem i obniża znacz±co koszty. Można pojechać po chodniku, trawniku, przez park i las i nikt na to nie zwróci uwagi. Ale Ty mnie do roweru w codziennym użyciu przekonywać nie musisz. Ja po prostu poddaję w w±tpliwo¶ć sensowno¶ć użytkowania roweru z pomoc± elektryczn±, szczególnie w ¶wietle jego masy. To trochę jak z przejałówkami - niby można, tak jak niby można ruchać 12-latki... W pracy ładowanie za free Mhm. Póki się szef nie dowie. :-) Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ? Jak na razie paliwo jest po 6 zł i nadal jest to za mało, bo nie można samochodem komfortowo (bez korków) przejechać przez miasto. Ale to offtopic. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |