Rower elektryczny - kalkulacja

Data: 2012-04-02 14:46:45
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja

Użytkownik "Piotrek" <bikerka1988@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jl7q5m$k5u$1inews.gazeta.pl...
Koszt naładowania akumulatorów to około&#8230; 1 zł. Przejedziemy na tak naładowanym
akumulatorze około 50 km. Nie można jednak tak prosto przeliczać że koszt
przejechania 100 km takim pojazdem to jedynie 2 zł. Po przejechaniu 5000 km
musimy bowiem wymienić akumulator &#8211; jego koszt to około 500 zł więc na każde
100 km wychodzi dodatkowo&#8230; 10 zł. 12 zł za 100 km to wcale nie tak tanio.

Ľródło: http://motorowery.dodaj-gazu.pl/rowery-z-silnikiem/

nie zła lipa taki rower... ciekawe kto to kupuje.

Ja kupiłem :-)

a tekst poniżej pisał go¶ć co furmank± jeĽdzi ;-)
"Po przejechaniu 5000 km musimy bowiem wymienić akumulator - jego koszt to około 500 zł więc na każde 100 km wychodzi dodatkowo. 10 zł. 12 zł za 100 km to wcale nie tak tanio."

Moje LiFePo4 wytrzymaj± 2000 ładowań i będ± dalej żyły. (po 2000 ładowań będ± miały sprawno¶ć >80%) Na jednym ładowaniu robię 30 km (mogę przejechać 60, ale gdy bateria ma więcej volt to rower jedzie mi szybciej (40km/h ze zdjęt± blokad±).
Tak więc wg moich wyliczeń 2000 x 30 = 60 000 km - baterie dalej żyj±.
Koszt mojej baterii 1 000 zł
Czyli dochodzi dodatkowo 1.6 zł o ile wymienię te baterie po tym przebiegu.
Dalej koszt ładowania to wg moich wyliczeń:
Naładowanie baterii zajmuje mi 1 godzinę.
Ładowarka ci±gnie max 200 W, koszt pr±du to ok. 0,35 zł.
Aby przejechać 100 km rower ładuję 3 razy.
Czyli koszt 100 km to 1/5 x 0,35 x 3. Wg mojej kalkulacji wychodzi 0,21 zł
Ł±czny koszt razem z bateriami których nie wymienię po 60 000 km to poniżej 2 zł

Dzi¶ moje LiFePo4 kosztowały 1000 zł. Jak padn± takie LiFePo4 będ± kosztowały 1/3
Pozdrawiam

Data: 2012-04-02 16:53:54
Autor: emil
[...]

Podaj linka do tych baterii , bo w życiu jeszcze nie słyszałem że jaka¶ LiFePO3 wytrzymała więcej niż 500 cykli.

Data: 2012-04-02 16:21:36
Autor: m4rkiz
"emil" <emilpromil@gmail.com> wrote in message news:jlcei2$8jn$1opal.futuro.pl...
[...]

LiFePO4 batteries can exceed 2000 charge cycles before reaching 80% DOD.

http://lithiumstorage.com/index.php?id=3&main_page=page

Data: 2012-04-03 01:30:48
Autor: WS
On 2 Kwi, 17:21, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:

LiFePO4 batteries can exceed 2000 charge cycles before reaching 80% DOD.

http://lithiumstorage.com/index.php?id=3&main_page=page

jest tam tez "Life cycle (0.3C Charging-discharging)"

a autor napisal "Naładowanie baterii zajmuje mi 1 godzinę.", wiec nie
spelnia zalozen ;)
-musi wtedy ladowac ponad 1C, rozladowanie zapewne jeszcze wiekszym
pradem...

WS

Data: 2012-04-02 18:20:35
Autor: ToMasz
W dniu 02.04.2012 14:46, Semi pisze:

Na jednym ładowaniu robię 30 km (mogę
przejechać 60, ale gdy bateria ma więcej volt to rower jedzie mi
szybciej (40km/h ze zdjęt± blokad±).

Dawaj linka do roweru!!!! (proszę). Jak już pisałem, 250W to lekka kiszka je¶li chodzi o jazdę. Ale do wyliczeń przyjmijmy że silniczek ciagnie 200W. Potrafi przejechać 30km, załóżmy że jedzie 15km/h czyli potrzebuje przez 2 godziny pr±d o natężeniu (200W/12V) 16 amper. JE¶li ten akumulator ma 16 amerpgodzin (ma wiecej) przy 12 voltach, to jest to już kolcek o wielko¶ci połowy tego co jest w normalnych osobówkach. Chciałbym jeszcze zobaczyć jak to na prostej "daje" 40km/h.
Bo po samej reklamie któr± tu dałe¶ to szukam gdzie to sprzedaj± wysyłkowo!

ToMasz

Data: 2012-04-02 21:30:04
Autor: Marcin Hyła
On 2012-04-02 18:20, ToMasz wrote:

Dawaj linka do roweru!!!! (proszę). Jak już pisałem, 250W to lekka
kiszka je¶li chodzi o jazdę.

Otoż nie. Nie wiem, jak wygl±da sytuacja w przypadku napędu przedniego koła, ale miałem okazję dwa tygodnie temu we Francji jeĽdzić KTM Macina ze wspomaganiem (silnik zintegrowany w ramie z korb± - z różnych Ľródeł słyszę że to też czyni różnicę) i te 250W wystarczało aż nadto.

Co moze nie jest oczywiste przy _ruszaniu_, ale jak pod silny wiatr jechałem parę minut swobodnie 23-25 km/godz to zrozumiałem różnicę. Pod górkę wł±cza się "dopalanie" i wtedy słychać silnik (delikatne bzyczenie), za to ci±gnie że hej.

Tyle, że to istotnie najwyższa półka pedeleców:
http://ktm-bikes.at/e-bike/e-bike/macinahs.php?lang=PL - w PL - 10 tys złotych, owszem drogo.

Aha - po ok. 20 km w mie¶cie zużyłem jakie¶ 20% baterii wg wskaĽnika, oczywi¶cie to może być ¶ciema wy¶wietlacza - ale wła¶ciciel roweru (nówka sztuka) twierdził, że bateria na jednym ładowaniu starcza mu na 60-80 km mniej więcej (ewidentnie dużo lżejszy ode mnie).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-04-02 18:56:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rower elektryczny - kalkulacja
Semi, Mon, 2 Apr 2012 14:46:45 +0200, pl.rec.rowery:
Czyli koszt 100 km to 1/5 x 0,35 x 3. Wg mojej kalkulacji wychodzi 0,21 zł
Ł±czny koszt razem z bateriami których nie wymienię po 60 000 km to poniżej 2 zł

I rower lewituje? Fajne! Poka link do tego roweru!

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-04-03 11:42:21
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja
I rower lewituje? Fajne! Poka link do tego roweru!

Bardzo proszę:
Opis budowy mojego roweru
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=918

Zdjęcie roweru
http://www.ale.neostrada.pl/rower/r1.jpg

Bateria:
http://www.ale.neostrada.pl/rower/8.jpg

Forum pasjonatów EV
http://forum.arbiter.pl

Zlot pojazdów EV 28 kwiatnia 29 kwiatnia Żyrardów - zapraszamy

Dodam tylko że ta moja przeróbka to jedna ze słabszych
Koledzy z forum maj± dużo fajniejsze sprzęty, które jeżdz± >50 km/h
ale to moja pierwsza modyfikacja

Co do bateri to zastosowane ogniwa maj±:
Maximal Charge Current 60Amps

http://www.bmsbattery.com/lifepo4-cell/89-headway-38140s-lifepo4-battery-cell.html

38140S 12Ah 10C LiFePO4 Cylindrical Battery Cell with Screws Specificstion:
1. Normal Voltage:3.2Volts.
2. Dimension:Diameter(mm) X High(mm) = 38?1mm X 152?1mm
3. Capacity: 12Ah.
4. Maximal Charge Current: 5C(60Amps).
5. Maximal Continuous Discharge C-Rate: 10C(120Amps).
6. Maximal Discharge C-Rate: 15C(180Amps).
7. Overvoltage Protection: 3.65?0.05Volts.
8. Undervoltage Protection: 2.0Volts.
9. Lifecycle: 2000Cycles.
10. Weight: 400Grams.
11. Impedance: ?10m?.
12. Chemical: LiFePO4.

 Więc pr±d ładowania 5A im nie szkodzi

Na stronie:
http://www.bmsbattery.com/
wiele gratów do przeróbki

Data: 2012-04-04 09:02:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rower elektryczny - kalkulacja
Semi, Tue, 3 Apr 2012 11:42:21 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nie
zużywa? --

Data: 2012-04-04 09:30:13
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja
Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nie
zużywa?

Latać nie lata, opony się zużywaj±, napęd niewiele (silnik bezszczotkowy), ale nie stoi się w korkach, po 15km nie cieknie pot po plecach, skraca mi podróż do pracy o połowę w porównaniu z samochodem i obniża znacz±co koszty. Można pojechać po chodniku, trawniku, przez park i las i nikt na to nie zwróci uwagi. W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze jest zapas.
Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ?

Data: 2012-04-04 09:48:57
Autor: Fabian
On 04.04.2012 09:30, Semi wrote:
[...]

Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu?

> Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ?

A co ma cena paliwa do jeżdżenia rowerem? :)

Fabian.

Data: 2012-04-04 10:09:13
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja
Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu?

To normalna firma więc nikt do tego nic nie ma.
Ciesz± się zreszt± bo nie wydaj± na utrzymanie samochodu ;-)

Data: 2012-04-04 10:13:11
Autor: Fabian
On 04.04.2012 10:09, Semi wrote:
Firma w której pracujesz, nie ma nic przeciwko tankowaniu?

To normalna firma więc nikt do tego nic nie ma.
Ciesz± się zreszt± bo nie wydaj± na utrzymanie samochodu ;-)

Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy?

Fabian.

Data: 2012-04-04 01:24:28
Autor: Lisciasty
On 4 Kwi, 10:13, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy?

Firma ma jeden samochód mniej na swoim parkingu za który płaci, ma
człowieka który się nie spóĽnia przez korki, mniej choruje i działa
pozytywnie na współpracowników. Za to ten człowiek wyssie rocznie te
200-300 zł z gniazdka. Opłaci im się z nawi±zk± :>

L.

Data: 2012-04-04 10:23:04
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja
Bo do tej pory płacili za Twoje dojazdy do pracy?

Bo nie pracuje w firmie dla której liczy się tylko wyzysk pracownika.
Paliwo dalej lej±, a jak pracownik na nim zaoszczędzi to jedzie na tym paliwie na wakacje.

Data: 2012-04-04 10:26:43
Autor: Fabian
On 04.04.2012 10:23, Semi wrote:
[...]

W budżetówce pracujesz? :)

Fabian.

Data: 2012-04-04 10:36:05
Autor: Semi
Rower elektryczny - kalkulacja
W budżetówce pracujesz? :)

W prywatnej małej firmie, ale to nie na temat więc już skończmy.

Data: 2012-04-04 09:58:24
Autor: Alfer_z_pracy
Semi napisał:
W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze jest zapas.

WOW, podasz adres? Będę podjeżdżał podładować swoje aku (no wiesz, komórka, lampka, GPS...), w skali rocznej to całkiem spore oszczędno¶ci ;)

Pzdr
A.

Data: 2012-04-04 08:37:07
Autor: Olgierd
On Wed, 04 Apr 2012 09:58:24 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

W pracy ładowanie za free wystarcza na podróż w dwie strony i jeszcze
jest zapas.

WOW, podasz adres? Będę podjeżdżał podładować swoje aku (no wiesz,
komórka, lampka, GPS...), w skali rocznej to całkiem spore oszczędnośc

Musiałbyś najsamprzód złożyć podanie :) Nie słyszałem chyba o przypadku, żeby chlebodawca miał coś przeciwko wpiętej ładowarce od komórki itp. urządzeń. A jak rower stoi gdzieś z boku, to i jego pewnie da się podpiąć.

BTW ciekawe jak to byłoby gdyby ktoś dojeżdżał do pracy jakąś Teslą.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-04 11:09:57
Autor: Alfer_z_pracy
Olgierd napisał:
Nie słyszałem chyba o przypadku, żeby chlebodawca miał coś przeciwko wpiętej ładowarce od komórki itp. urządzeń. A jak rower stoi gdzieś z boku, to i jego pewnie da się podpiąć.

Jasne, kwestia ustaleń z pracodawcą. Ale za "chwilę" rynek aut napędzanych prundem się powiększy i codzienne podpinanie samochodu w pracy może być już dyskusyjne :) A ogniwem pośrednim między ładowarką a samochodem może być rower elektryczny bo zakładam, że pod względem prądożerności rower znajduje się właśnie pomiędzy tymi dwoma urządzeniami.

A.

Data: 2012-04-04 09:53:00
Autor: Olgierd
On Wed, 04 Apr 2012 11:09:57 +0200, Alfer_z_pracy wrote:

[...]

pracy moĹĽe być juĹĽ dyskusyjne  A ogniwem poĹ›rednim miÄ™dzy Ĺ‚adowarkÄ… a
samochodem może być rower elektryczny bo zakładam, że pod względem
prądożerności rower znajduje się właśnie pomiędzy tymi dwoma
urzÄ…dzeniami.

Zatem czeka nas -- wraz z rozwojem elektrotechniki podróżniczej -- dużo ciekawych sytuacji, co mnie (także w kontekście relacji pracodawca-
pracownik) bardzo cieszy :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-05 15:58:31
Autor: smiechu
W dniu 2012-04-04 11:53, Olgierd pisze:
[...]

Problem jest już dawno rozwiązany: nazywa się podlicznk. Dla mniej ufających: licznik przedpłatowy.
Juz sobie wyobrażam na parkingach rząd gniazdek z licznikami i założonymi kłódkami ;-)
Nie wiem tylko jakie papiery trzeba mieć, żeby odsprzedawać EE - ktoś mi kiedyś chciał wmówić, że potrzebna koncesja. Ale jeśli sprzedawać będzie po kosztach - to można potraktować jako refakturę, choć z drugiej strony refaktura tylko przy usługach a tu jak w pysk - dostawa ;-(

pozdr
smiechu

Data: 2012-04-06 09:02:10
Autor: Fabian
On 05.04.2012 15:58, smiechu wrote:
po kosztach - to można potraktować jako refakturę, choć z drugiej strony
refaktura tylko przy usługach a tu jak w pysk - dostawa ;-(

Przecież dostawa to usługa.

Fabian.

Data: 2012-04-06 17:17:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Rower elektryczny - kalkulacja
Semi, Wed, 4 Apr 2012 09:30:13 +0200, pl.rec.rowery:
Ale poważnie: lata (co by się opony nie zużywały) i napęd się w ogóle nie
zużywa?

Latać nie lata, opony się zużywaj±,

Co podnosi koszty eksploatacji.

napęd niewiele (silnik bezszczotkowy),

Nie mówiłem o tym napędzie.

ale nie stoi się w korkach,

Tak jak zwykłym rowerem.

po 15km nie cieknie pot po plecach, skraca mi podróż do pracy o połowę w porównaniu z samochodem i obniża znacz±co koszty. Można pojechać po chodniku, trawniku, przez park i las i nikt na to nie zwróci uwagi.

Ale Ty mnie do roweru w codziennym użyciu przekonywać nie musisz. Ja po
prostu poddaję w w±tpliwo¶ć sensowno¶ć użytkowania roweru z pomoc±
elektryczn±, szczególnie w ¶wietle jego masy. To trochę jak z przejałówkami
- niby można, tak jak niby można ruchać 12-latki...

W pracy ładowanie za free

Mhm. Póki się szef nie dowie. :-)

Ciekawe czy będziesz się ¶miał jak paliwo będzie po 12 zł ?

Jak na razie paliwo jest po 6 zł i nadal jest to za mało, bo nie można
samochodem komfortowo (bez korków) przejechać przez miasto. Ale to
offtopic.