Rower <> Garaż <> Samochód

Data: 2016-05-06 11:48:14
Autor: Bolko
Rower <> Garaż <> Samochód
W wątku o fejsbuku przekonałem się że jest tu duzo osób które powinny być ludźmi w słusznym wieku :)

Mój starszy syn zaczął jeżdzić na rowerze na kołach 20".
Wiec jest okazja żebym i ja sobie to urządzenie kupił.
Mam tylko kilka pytań :

1) Transport rowerów pewnie dwóch (synów) a może czterech (rodzice)
pytanie jak?
W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

2) Przechowywanie Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
Ale z czterema może być problem.
No i co z zimą.
Macie to jakoś rozwiązane?

3) Rower dla kierowcy samochodu :)
Nie chce marketowego bo jak siostra kiedyś na 18 kupowała rower
to pierwsze co to dętki trzeba było zmienić bo schodziło powietrze.
A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.
Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

Data: 2016-05-06 12:46:54
Autor: Akarm
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu piątek, 6 maja 2016 20:48:17 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

Wiec jest okazja żebym i ja sobie to urządzenie kupił.
Mam tylko kilka pytań :
 Gdybym ja chciał się dowiedzieć czegoś o rowerach, to pytałbym na grupie poświęconej rowerom. Gdybym pytał o telefony, to tylko na grupie od telefonów, itd.

2) Przechowywanie Macie to jakoś rozwiązane?

Uważaj, teraz cię zaskoczę: ja rowery trzymam tam, gdzie jest odpowiednia ilość miejsca. Tam, gdzie się zmieszczą. Bo jeśli chciałbym je trzymać tam, gdzie nie ma odpowiednio dużo przestrzeni, to by na pewno nie udało się ich zmieścić. Spróbuj zapytać dzieci, być może nie odziedziczyły intelektu po ojcu. ;)

3) Rower dla kierowcy samochodu :)

I wszystko jasne!

Nie chce marketowego bo jak siostra kiedyś na 18 kupowała rower
to pierwsze co to dętki trzeba było zmienić bo schodziło powietrze.

No, faktycznie argument...

A jak byłem w specjalistycznym sklepie to moje auto jest mniej warte.

Na tej grupie nie zaszpanujesz posiadaniem samochodu wartego mniej niż 1000zł. ;)

Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

Popatrz na moje pierwsze zdanie.
--
       Akarm

Data: 2016-05-10 17:59:45
Autor: Zdzisław Dyrman
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-06 o 21:46, Akarm pisze:
[...]

I tu mamy przykład typowo polskiego bezinteresownego ...
Żeby tylko wyśmiać, wyżyć się (może jakieś kompleksy?), poniżyć.
Pomóc, podpowiedzieć, ewentualnie w cywilizowany sposób wyprowadzić z błędu to nie to, nie tutaj.
Zresztą ja też musiałem ponarzekać, typowy syn polskiej ziemi :)

Data: 2016-05-10 11:57:55
Autor: Bolko
Rower <> Garaż <> Samochód
I tu mamy przykład typowo polskiego bezinteresownego ...
Facet generalnie ma rację i chwała że mu się chciało
tyle pisać. Bo mi by się tak nie chciało :)

Data: 2016-05-11 01:18:12
Autor: Akarm
Rower <> GaraĹź <> SamochĂłd
W dniu wtorek, 10 maja 2016 17:59:47 UTC+2 użytkownik Zdzisław Dyrman napisał:

> Gdybym ja chciał się dowiedzieć czegoś o rowerach, to pytałbym na grupie poświęconej rowerom.

Pomóc, podpowiedzieć, ewentualnie w cywilizowany sposób wyprowadzić z błędu to nie to, nie tutaj.

A teraz przeczytaj jeszcze raz (tylko tym razem ze zrozumieniem)
moje pierwsze zdanie.
Dla ułatwienia zostawiłem je tu na samej górze.
--
      Akarm

Data: 2016-05-11 18:55:40
Autor: Zdzisław Dyrman
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-11 o 10:18, Akarm pisze:
[...]

A faktycznie, przepraszam, w pierwszym zdaniu doradziłeś
Czyli cała reszta w której zjechałeś gościa była niepotrzebna, prawda?
Ale nie ma to jak pokazać swoją "wyższość". Ego rośnie, co? :)

Data: 2016-05-07 07:38:17
Autor: ddddddddd
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 06.05.2016 o 20:48, Bolko pisze:
[...]

ja kupiłem coś takiego
http://www.bagazniki-wroclaw.pl/oferta/uchwyty-rowerowe/amos/platforma-na-hak-amos.html
na 4 rowery cena ok. 800zł, tylko raz z tym wyjechałem na kilka dni, ale byłem zadowolony. Wiozłem 3 rowery, zrobiłem może ze 2-3 tys. km

2) Przechowywanie
Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
Ale z czterema może być problem.
No i co z zimą.
Macie to jakoś rozwiązane?

ja tam problemu nie mam, ale może jakiś uchwyt sufitowy połączony z wyciągarką :)

jak las i błotko to tylko taki rower:
http://tnij.org/fwwsgjf

Łukasz

Data: 2016-05-07 14:23:49
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]

Tylko na haku.
Weź raz dla próby włóż kilka rowerów na bagażnik dachowy, a potem sobie wyobraź że robisz to kilka razy dziennie.....
O innych minusach już przez grzeczność nie wspomnę, ten wystarcza.

2) Przechowywanie
Mam garaż w bloku ale jak auto wejdzie to dwa małe rowery wejdą.
Ale z czterema może być problem.
No i co z zimą.
Macie to jakoś rozwiązane?

Można pod sufit powiesić.

[...]

Używanego holendra, albo coś niemieckiego.
Nie giełdach w rodzaju flohmarkt, za sprzęt w dobrym stanie - jakieś 800 zł.

Data: 2016-05-10 14:00:05
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

Używanego holendra, albo coś niemieckiego.
Nie giełdach w rodzaju flohmarkt, za sprzęt w dobrym stanie - jakieś 800

a ja odradzę. żona nabyła mi takiego holendra i mój konkretnie miał takie minusy:
hamulce bębnowe zintegrowane w piascie, przekładnia zintegrowana w piaście, dynama zintegrowane w piastach:))

nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś zapóźniony jestem). Jeździć się da. Generalnie fajne patenty jeśli rower jest nowy, ale jak trzeba będzie poprawiać czy naprawiać coś to obawiam się problemów.

sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem na tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)

Data: 2016-05-10 19:02:30
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 10.05.2016 o 14:00, sirapacz pisze:

[...]

Patrz - u mnie brak takowych skłądowych to minus....

Data: 2016-05-10 19:42:17
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

[...]

bo te minusy są plusami jak masz nóffkę sztukę, co innego jak bierzesz używkę za kilkaset pln

Data: 2016-05-10 23:35:16
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 10.05.2016 o 19:42, sirapacz pisze:

[...]

Bez przesady, nikt zabytku nie każe kupować.
A jakby co, to wymieniasz w tym samym miejscu daną część za góra 100 zł i po sprawie.

Data: 2016-05-10 22:27:44
Autor: Przyjazny
Rower <> Garaż <> Samochód
On 2016-05-10 12:00, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

[...]

Do przekładni dostać się, co najmniej niektórych, da bez problemu, są
instrukcje etc. chociaż jest pełno drobnej mechaniki i złożyć jest
ciężej niż zwykłą mechanikę. Hamulce są rozbieralne bo trzeba je
smarować. Dynama są rozbieralne, chociaż raczej nie ma pola do dużych
napraw. Instrukcje w dłoń i walcz!

Data: 2016-05-11 13:54:13
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

[...]

weź teraz znajdz instrukcje do holendra gdzie znasz markę a model mozesz strzelać.

wole rozbierać samochody niż duperelki w rowerach :) jakoś furę mnie łatwiej psuć:)

Data: 2016-05-11 13:30:14
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "sirapacz" <newsy@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:ngsig6$npu$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.

[...]

Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić i skręcić.
Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem na tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)

Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była dopasowana do Twojego wzrostu?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-11 13:52:27
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na
tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.

jak dla mnie dynama mogłoby w ogóle nie być - w epoce ledów i akumulatorków nie ma to sensu

[...]

tak ale torpedo dziala inaczej niż bębnowe(?) w rowerze. Przejeździłem bardzo dużo na takich rowerach za małolata i nigdy nie miałem problemu z hamulcami torpedo.

sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem
na tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)

Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
dopasowana do Twojego wzrostu?

też możliwe ale po 15 latach bez roweru i tak nie potrafiłbym dobrać. skończyłem z jakimś tanim chinolem cobym go zarżnął aż nauczę się jeździć:) kondycja nie ta:)

Data: 2016-05-11 14:43:12
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "sirapacz" <newsy@sircomp.pl> napisał w wiadomości news:ngv6ds$voq$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.

[...]

Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam hamulec bębnowy?
Pokaż fotkę.

[...]

Na marketowym rowerze to się tylko zmęczysz. Ja mam rower z Selgrosa. Wybierałem ten najmniej krzywy z kilku dostępnych sztuk, a i tak czuć, że ma zwaloną geometrię. :)
Porównując opory jazdy z najtańszym markowym rowerem, to widać jaka jest przepaść w jakości wykonania i osprzętu. Teraz bym kupił używany markowy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-11 05:59:31
Autor: WS
Rower <> GaraĹź <> SamochĂłd
On Wednesday, May 11, 2016 at 2:42:53 PM UTC+2, yabba wrote:

Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.

ja awaryjnie woze mala sigme micro na 2 baterie CR2032, jako pozycyjne swiatlo jest OK

Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam hamulec bębnowy?

moze byc rolkowy np.
http://ctbike.pl/shimano-sg-8r36-nexus-inter-8-wielobiegowa-piasta-tylna.html

albo torpedo,
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/z-biegami-wewnatrz/p,piasta-tylna-nexus-3-sg-3c41-36h-manetka-komplet-shimano,191452.html

Data: 2016-05-11 15:10:19
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:2c301203-3218-43b3-ad9f-c3b88cfc08a4googlegroups.com...
[...]

8 biegów w piaście! Myślałem, że maksymalnie da się 4 tam wcisnąć.

albo torpedo,
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerowe/z-biegami-wewnatrz/p,piasta-tylna-nexus-3-sg-3c41-36h-manetka-komplet-shimano,191452.html

Takie przekładnie były już w latach 80-tych w najbardziej wypasionych wersjach Wigry 3.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-11 06:42:48
Autor: WS
Rower <> GaraĹź <> SamochĂłd
On Wednesday, May 11, 2016 at 3:10:02 PM UTC+2, yabba wrote:
8 biegów w piaście! Myślałem, że maksymalnie da się 4 tam wcisnąć.

moze byc i 12 https://en.wikipedia.org/wiki/Sachs_Elan

Takie przekładnie były już w latach 80-tych w najbardziej wypasionych wersjach Wigry 3.

sasiad taki mial ;)

Data: 2016-05-11 18:03:59
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 11.05.2016 o 14:43, yabba pisze:

Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam
hamulec bębnowy?
Pokaż fotkę.

Nie dalej jak tydzień temu opchnąłem taki rower - Sparta Stilo.

Data: 2016-05-11 20:02:18
Autor: Pszemol
Rower <> Garaż <> Samochód
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:573328ca$0$684$65785112news.neostrada.pl...
Na marketowym rowerze to się tylko zmęczysz. Ja mam rower z Selgrosa. Wybierałem ten najmniej krzywy z kilku dostępnych sztuk, a i tak czuć,
że ma zwaloną geometrię. :)

Trzeba było iść do innego marketu, gdzie rowerami nie rzucają po magazynie.

Porównując opory jazdy z najtańszym markowym rowerem, to widać jaka jest przepaść w jakości wykonania i osprzętu. Teraz bym kupił używany markowy.

Histeryzujesz. Co to są dla Ciebie "najtańsze markowe" rowery?

Data: 2016-05-12 09:55:01
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:nh0kk4$riq$1dont-email.me...
[...]

Byłem w dwóch Selgrosach.

Porównując opory jazdy z najtańszym markowym rowerem, to widać jaka jest przepaść w jakości wykonania i osprzętu. Teraz bym kupił używany markowy.

Histeryzujesz. Co to są dla Ciebie "najtańsze markowe" rowery?

Np. Romet.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-12 18:26:03
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 12.05.2016 o 09:55, yabba pisze:
[...]

LOL !!!!
Chyba taki sprzed 30 lat.

Data: 2016-05-12 19:48:32
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

Np. Romet.

LOL !!!!
Chyba taki sprzed 30 lat.

wiem, że to chińczyk (teraz) ale chyba jakiś tam poziom muszą trzymać skoro jeszcze nie zdechło i dalej je importują

Data: 2016-05-12 22:50:37
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 12.05.2016 o 19:48, sirapacz pisze:

[...]

Nie widzę związku...

Data: 2016-05-12 23:14:49
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód

wiem, że to chińczyk (teraz) ale chyba jakiś tam poziom muszą trzymać
skoro jeszcze nie zdechło i dalej je importują

Nie widzę związku...
zwiazek jest taki ze chinczyk zrobi dobry towar pod warunkiem ze zamawiajacy nie bedzie sobie lecial w ch... mowiac "najtaniej jak sie da"

Zrobią tak, jak zamówisz. każesz zrobić nakrętki z kwasówki to zrobią. Jak każesz zrobić najtańsze to też zrobią - tylko przykręcać trzeba będzie palcami by gwintu nie zerwać:)

Data: 2016-05-13 20:35:47
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 12.05.2016 o 23:14, sirapacz pisze:

[...]

Oczywiście.
Co nijak nie znaczy, że chińczyk który kupił nazwę "romet" tak właśnie robi.
Albo że Polak nie będzie kupował szmelcu za grosze....

Data: 2016-05-12 20:31:04
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:nh2aqi$ad9$5node1.news.atman.pl...
[...]

Marka nadal istnieje, została komuś sprzedana. Chyba nawet ze dwa razy. Motorowery Romet przypływały z Chin. Z tego co usłyszałem, to część modeli rowerów jest robiona/składana w Polsce.
W porównaniu z rowerami z supermarketów wyróżniają się na plus.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-12 22:53:36
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 12.05.2016 o 20:31, yabba pisze:

Marka nadal istnieje, została komuś sprzedana. Chyba nawet ze dwa razy.

Co nie znaczy, że toto co sprzedaje jest markowym rowerem.
Podobnie to co markuje Manta, też nie jest markowym sprzętem.
Sposób działania identyczny, jakość pewnie też.

Motorowery Romet przypływały z Chin. Z tego co usłyszałem, to część
modeli rowerów jest robiona/składana w Polsce.
W porównaniu z rowerami z supermarketów wyróżniają się na plus.

Wątpię.
Chyba że masz na myśli takie, które dodają do kopy jajek za 1 zł.
Swego czasu do Decathlona rowery robił Kross, chinole ze znaczkiem Romet nie mają startu nawet.
Teraz pewnie wiele gorzej nie jest.

Data: 2016-05-13 00:06:44
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]

Przecież cały czas rozmawiamy o porównaniu do rowerów z supermarketów. Gdzie mozna również kupić jajka, nabiał i pieczywo. :)

Swego czasu do Decathlona rowery robił Kross, chinole ze znaczkiem Romet
nie mają startu nawet.
Teraz pewnie wiele gorzej nie jest.

Kross to już wyższa półka od Rometa, więc oczywistym jest, że różnice będą widoczne.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-13 20:37:25
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 13.05.2016 o 00:06, yabba pisze:
[...]

Nie zrozumiałeś.
Kiedyś na Wielkanoc kupiłem 3 zgrzewki jajek za 150 zł.
Do tego rower dostałem za 1 zł.
Autentyk - tak było na paragonie. ;-)

[...]

Ano właśnie.
A nadal to w Decathlonie ciężko nazwać rowerami markowymi.

Data: 2016-05-14 18:34:48
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:nh56ss$bhd$7node1.news.atman.pl...
[...]

I jak ten rower się prezentował? Był zły czy dobry?

[...]

To może zacznijmy od zdefiniowania co to jest rower "marketowy" i rower "markowy", bo chyba rozmawiamy o różnych rzeczach.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-15 11:16:03
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 14.05.2016 o 18:34, yabba pisze:

[...]

Ale zrozumiałeś przekaz?
Raczej nie, bo nie zadawałbyś takiego pytania.
Cofnij się parę linijek wyżej i zobacz na co to był przykład.

A nadal to w Decathlonie ciężko nazwać rowerami markowymi.

To może zacznijmy od zdefiniowania co to jest rower "marketowy" i rower
"markowy", bo chyba rozmawiamy o różnych rzeczach.

Rower marketowy to taki który można kupić w markecie.
Dowolnym, od Biedronki do Decathlona.

A markowy to sprzęt DOBREJ marki, tak się przyjęło w społeczeństwie.

W końcu przy samochodach Lada czy Tata tez produkuje jakiś tam sprzęt pod swoją marką, ale to nie oznacza, że wyczerpuje to kategorie sprzętu markowego.

Rometowi bliżej do sprzętu marketowego niż markowego.

Data: 2016-05-16 10:07:50
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:nh9eoa$hf6$3node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli to był przykład na najtańszy rower słabej jakości - czyli rower marketowy.

[...]

Zauważ, że jest znaczna różnica w jakości pomiędzy rowerem z Selgrosa (coś zespawane z rurek wodociągowych) a z Decathlona (nazwijmy to słabszymi wersjami Krossa). Nie można mówić, że są to tak samo słabe rowery.

A markowy to sprzęt DOBREJ marki, tak się przyjęło w społeczeństwie.

Obecnie sprzęt dobrej marki nie oznacza automatycznie sprzętu dobrej jakości. A dla mnie rowery z Decathlona to już można uznawać za markowe.

W końcu przy samochodach Lada czy Tata tez produkuje jakiś tam sprzęt pod swoją marką, ale to nie oznacza, że wyczerpuje to kategorie sprzętu markowego.

Rometowi bliżej do sprzętu marketowego niż markowego.

Widziałeś rower Rometa? Może nie jest najwyższych lotów, ale (powtórzę to jeszcze raz) jest o klasę lepszy niż rowery jaki można kupić w Selgrocie, Auchan czy Tesco.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-16 20:32:54
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 16.05.2016 o 10:07, yabba pisze:
[...]

Dokładnie.
A są różne, dlatego napisałem, że Romet jest na pewno lepszy od właśnie takich jak te najtańsze.

[...]

No i kto tak mówi?
Bo przecież nie ja, twierdziłem coś dokładnie odwrotnego.

A markowy to sprzęt DOBREJ marki, tak się przyjęło w społeczeństwie.

Obecnie sprzęt dobrej marki nie oznacza automatycznie sprzętu dobrej
jakości. A dla mnie rowery z Decathlona to już można uznawać za markowe.

A jakiej marki wiesz chociaż?
Rower markowy MUSI posiadać markę i to dobrą, inaczej markowym nijak nie jest...

[...]

Widziałeś rower Rometa?

Oczywiście.
I wolę dowolnego przechodzonego holendra czy coś niemieckiego z flohmarktu.
Tyle że u mnie klasyczna przerzutka=dyskwalifikacja.....

Może nie jest najwyższych lotów, ale (powtórzę
to jeszcze raz) jest o klasę lepszy niż rowery jaki można kupić w
Selgrocie, Auchan czy Tesco.

Dam głowę, że w każdym z tych sklepów znajdziesz rower,równie dobry, niż najtańszy Romet.

Data: 2016-05-25 18:09:01
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]

To o tym samym mówimy, że Romety są lepsze od rowerów z supermarketów.

[...]

W takim razie napisałeś to tak zawile, że zrozumiałem, iz stawiasz znak
równości pomiędzy wszystkimi rowerami innymi niż rowery uznanych marek.

[...]

Padła tu informacja, że Kross robiła dla nich rowery.

Rower markowy MUSI posiadać markę i to dobrą, inaczej markowym nijak nie
jest...

Mam nadzieję, że w przypadku rowerów marka nadal oznacza dobra jakość, a nie tylko piękne tradycje

[...]

Z ciekawości zapytam, dlaczego?

[...]

W zeszłym roku zwiedziłem Selgrosa i Auchan i Tesco w poszukiwaniu górala dla
dziecka i niestety nie udało się znaleźć roweru, który byłby lepszy od MTB Rometa. Jakość zespawania ramy, zastosowane części, spasowanie całości, opory mechanizmów - wszystko to pozostawiało wiele do życzenia.
Może w tym roku supermarkety zaopatrują się w lepsze rowery i uratujesz swoją głowę. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-05-25 23:19:14
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 25.05.2016 o 18:09, yabba pisze:

A są różne, dlatego napisałem, że Romet jest na pewno lepszy od właśnie
takich jak te najtańsze.

To o tym samym mówimy, że Romety są lepsze od rowerów z supermarketów.

Nie - ja mówię że są lepsze od TANICH rowerów z supermarketów.
Od tych które kosztują tyle co Romety - już niekoniecznie.

W takim razie napisałeś to tak zawile, że zrozumiałem, iz stawiasz znak
równości pomiędzy wszystkimi rowerami innymi niż rowery uznanych marek.

Raczej pomiędzy markami no name, do których Romet też się zalicza.
Pomiędzy rowerami to raczej ciężko, bo modele są różne.

[...]

Kiedyś.
Ale już nie robi.
Tak czy tak - rower z Decathlona, lepszy lub gorszy nadal nie jest rowerem markowym, tylko supermarketowym.

Rower markowy MUSI posiadać markę i to dobrą, inaczej markowym nijak nie
jest...

Mam nadzieję, że w przypadku rowerów marka nadal oznacza dobra jakość, a
nie tylko piękne tradycje

No, tez bym tego wymagał.
I Rometa bym tu nie zaliczał.

I wolę dowolnego przechodzonego holendra czy coś niemieckiego z
flohmarktu.
Tyle że u mnie klasyczna przerzutka=dyskwalifikacja.....

Z ciekawości zapytam, dlaczego?

Święty spokój.

[...]

W sensie, że w najtańszym Romecie to wszystko jest na wysokim poziomie?

Data: 2016-06-09 02:58:49
Autor: yabba
Rower <> Garaż <> Samochód
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:ni54sg$lhp$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dobrze, moge przystać na takie pozycjonowanie Rometów wśród rowerów marketowych.

[...]

Dla mnie Decathon już swoja markę ma i z przypadkowych obserwacji jego rowerów widzę, że stara się nie spaść z jakością.

[...]

To jest na tyle proste w regulacji, że ja nie widzę problemu w użytkowaniu albo przy wymianie opony. Ale muszę Ci przyznać rację, że zielsko bardzo lubi wkręcać się w te wszystkie koła zębate przy przerzutce.

[...]

W sensie, że najdroższy rower z supermarketu spożywczego jest gorszy od najtańszego MTB Rometa.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2016-06-09 08:06:54
Autor: Cavallino
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 09.06.2016 o 02:58, yabba pisze:

[...]

Jeśli ten ze spożywczaka kosztuje mniej - zapewne.
Jeśli więcej - niekoniecznie.
Nie wiem po ile chodzą najtańsze rowery Rometu, więc co się do nich da przyrównać.

Data: 2016-05-14 20:54:09
Autor: twistedme
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-12 o 22:53, Cavallino pisze:
[...]

Chętnie bym przyjął taki szmelc:

http://www.romet.pl/Rower,TOOL_2,10,690,691,14383,2016.html

albo może być nawet taki:

http://www.romet.pl/Rower,BOREAS,10,696,697,14439,2016.html

Data: 2016-06-13 04:25:12
Autor: lublex
Rower <> GaraĹź <> SamochĂłd
W dniu środa, 11 maja 2016 13:29:51 UTC+2 użytkownik yabba napisał:

Ciach...

Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
Nie ma takiej potrzeby
Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
Prawda
Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
Hmm... Mam Nexusa 8 biegów (z hamulcem) i powiem że nie jest istotna ilość biegów ale "rozpiętość przekładni". 250% zupełnie wystarczy. Jeżeli ktoś ma na blacie trzy zębatki a w kasecie 9, to wcale nie ma 27 biegów. Część się i tak powtarza w zależności od ustawienia przód/tył, a krzyżowanie łańcucha ogranicza skutecznie wspomnianą rozpiętość.

> [...]

Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

Raczej takiej przekładni planetarnej już lepiej się nie czepiać. Praktycznie niezawodna (mam przejechane jakieś 20 tys. i jest jak nowa, a mówią że do 50 tys. ma być bez dotykania).. Dla mnie najistotniejsza jest właśnie bezobsługowość na lata. Długowieczność łańcucha też ma znaczenia. Marzę z kolei o automacie, ale jak dotąd to są tylko max. trzybiegowe z niewielką rozpiętością.   Jest serwis Shimano i przeglądy oraz naprawy realizują wysyłkowo za grosze.

pozdr
lublex

Data: 2016-05-07 14:45:19
Autor: z
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-06 o 20:48, Bolko pisze:
3) Rower dla kierowcy samochodu :)

No to tylko składak :-)
Za 500 zł można kupić odpowiednik Wigry7
Zmieści się on w bagażniku YarisaI z maksymalnie zmniejszonym bagażnikiem. Dojeżdżam nim do pracy a parkuję właśnie w bagażniku auta.
Mina kierowców bezcenna jak rozkładami śmigam szybciej niż stojący w korku :-)

Data: 2016-05-07 18:43:13
Autor: Pszemol
Rower <> Garaż <> Samochód
"Bolko" <suryga@gmail.com> wrote in message news:e6e54303-604a-42e4-94d2-055e11df67begooglegroups.com...
[...]

Z daleka od kolarzówek i z daleka od typowych górali.
Potrzebujesz rowera hybrydowego. To taka grubsza
kolarzówka z normalną kierownicą od górala ale na dużych
kołach 700cc i z przełożeniami łańcucha na miasto i górki.

Data: 2016-05-09 22:45:28
Autor: Michał Baszyński
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-06 o 20:48, Bolko pisze:

1) Transport rowerów pewnie dwóch (synów) a może czterech (rodzice)
pytanie jak?
W środku/na dachu/z tyłu na haku? Co wybrać?

IMHO tylko platforma na hak, najlepiej dająca się odchylać, żeby był dostęp do bagażnika samochodu bez zdejmowania rowerów.
Z tańszych to np. Thule 9502/9503 lub Amos pokazany wcześniej

3) Rower dla kierowcy samochodu :)
Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi

tak jak napisał już Pszemol - IMHO najlepiej jakaś hybryda, w stylu np. Specialized Crosstrail/Giant Roam (ale tu płacisz za nazwę..), koła 700x40C..45C

--
Pozdr.
Michał

Data: 2016-05-10 14:02:20
Autor: sirapacz
Rower <> Garaż <> Samochód
poszukaj tu na grupie Bartka Sucheckiego (seco). To zamiłowany pedalarz (nie mylić z pedałem:) nie jest:)) i jeśli chcesz coś wiedzieć o rowerach to myślę, że od niego dowiesz się najwięcej

Data: 2016-05-10 08:54:18
Autor: Bolko
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu wtorek, 10 maja 2016 14:02:21 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
poszukaj tu na grupie Bartka Sucheckiego (seco). To zamiłowany pedalarz (nie mylić z pedałem:) nie jest:)) i jeśli chcesz coś wiedzieć o rowerach to myślę, że od niego dowiesz się najwięcej

dzieki

Data: 2016-05-10 21:08:03
Autor: Shrek
Rower <> Garaż <> Samochód
On 10.05.2016 17:54, Bolko wrote:
[...]

No i zapytaj na pl.rec.rowery.

Wbrew mitom większość rowerantów używa samochodów, więc powinni być kompetentni;)

Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.

Co do parkowania w garażu to się zapytaj we wspólnocie/spółdzielni czy możesz jakiś uchwyt na ścianie powiesić (albo lepiej nie pytaj, bo jak zapytasz to zaczną się zastanawiać;) Po prostu niektórzy to prawdziwi polacy(TM) i jak mogą komuś pod górkę bezinteresownie zrobić to się wykażą i trzeba być gotowym:(

Co do roweru, to poleciłbym jakiegoś crossa (ew turystyka) z kołami 28'' i hamulcami szczękowymi, jeśli jeszcze robią;) (a w żadnym wypadku tarczowymi na linki a nie hydraulicznego) - ale na rowerach ci napewno doradzą;)

Shrek.

Data: 2016-05-11 06:35:01
Autor: twistedme
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
[...]

Jedna z niewielu żyjących grup. Właśnie na świeżo się toczy dyskusja na temat kupna roweru.

Na zachętę zobacz, co można mieć za 1500 (jak mówi ToMasz)

http://iv.pl/images/13339064222724558909.jpg

Data: 2016-05-11 09:47:41
Autor: Chris
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.

Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi) bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.

[...]

Jak się spyta to dostanie kategoryczne nie bo niby stracą gwarancję na budynek i osłabi to ściany grożąc zawaleniem budynku :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-11 10:32:16
Autor: twistedme
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-11 o 09:47, Chris pisze:
[...]

Miałem kiedyś takie coś (jeżeli dobrze rozumiem, o czym piszesz), kupiłem na allegro.
Montowało się to taśmami na klapę. Zamontowałem do Cytryny Xsara Picasso. Mimo zabezpieczeń porysowało mi lakier i szybę. Ogólnie jakoś tak miałem wrażenie, że mi rower w każdej chwili odpadnie. Być może dlatego, że jechałem pierwszy raz... Aczkolwiek widziałem w zeszłe wakacje jak facetowi odpiął się rower z czegoś takiego na autostradzie. Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.

Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.

Data: 2016-05-11 10:49:00
Autor: Chris
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-11 o 10:32, twistedme pisze:
[...]

THX.

Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to
też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.

Nie mam haka i nie zamierzam mieć więc zostaje tylko dachowy, relingi mam więc sprawa ułatwiona.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-11 10:51:36
Autor: twistedme
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-11 o 10:49, Chris pisze:
[...]

Zapomniałem dopisać, że być może teraz technika poszła do przodu i są jakieś lepsze rozwiązania tych bagażników - ja mam doświadczenia sprzed 5 lat. Wtedy to była raczej nowość na rynku.

Data: 2016-05-11 14:16:03
Autor: Shrek
Rower <> Garaż <> Samochód
On 11.05.2016 09:47, Chris wrote:

Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.

Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ?

Ja nie mam i dlatego rowerów nie wożę:(

[...]

Nawet nie dlatego. W sumie racja - chyba lepiej nie pytać:(

Shre.

Data: 2016-05-11 08:42:16
Autor: Maciek
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]
A ten garaż to masz indywidualny, porządnie zamykany? Ogólnie występuje
problem z kradzieżami rowerów, obecnie chyba częściej niż samochodów.
Jest wiele systemów wieszania rowerów na ścianach/sufitach - nie znam
wymiarów garażu/samochodu, więc ciężko coś doradzić.
No i jeśli kupisz bagażnik dachowy, to pamiętaj o rowerach wjeżdżając do
garażu :-)

[...]
Ja całe wieki temu kupiłem w sklepie specjalistycznym markowy rower za
cenę na pewno ponad marketową (choć też nie jakiś super wypas).
Postanowiłem wrócić do domu na rowerze. Po drodze poszła dętka -
wracałem więc komunikacją miejską razem z rowerem. Okazało się, że dętki
to sito (chińska guma dokumentnie sparciała). Miesiąc później rozleciał
się gwint w korbie (prawdopodobnie w sklepie przy wkręcaniu pedałów
ukręcili gwint i wkręcili tak, żeby się jakoś trzymało). Oczywiście
wszystko zostało rozwiązane w ramach reklamacji, ale trochę się trzeba
było nachodzić.
Wniosek: kupuj przeze wszystkim tam, gdzie bez problemu zrealizują
gwarancję i pod tym względem markety wcale nie są złe.

Maciek

Data: 2016-05-11 12:31:45
Autor: Bolko
Rower <> GaraĹź <> SamochĂłd
W dniu środa, 11 maja 2016 08:42:44 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
Jest wiele systemów wieszania rowerów na ścianach/sufitach - nie znam
wymiarów garażu/samochodu, więc ciężko coś doradzić.
Tak to jest garaż a nie miejsce parkingowe.
Wysokość 2,6
Z przodu/tyłu około 1 metr.
Po bokach mniej niż szerokość drzwi bo się cały czas obijają.

> [...]
Wniosek: kupuj przeze wszystkim tam, gdzie bez problemu zrealizują
gwarancję i pod tym względem markety wcale nie są złe..
To samo mi kolega powiedział żeby kupić Decathloenie.

Data: 2016-05-13 09:44:39
Autor: Maciek
Rower <> Garaż <> Samochód
W dniu 2016-05-11 o 21:31, Bolko pisze:
Tak to jest garaż a nie miejsce parkingowe.
Wysokość 2,6
Z przodu/tyłu około 1 metr.
Po bokach mniej niż szerokość drzwi bo się cały czas obijają.
To zrobiłbym jakieś solidne wieszaki pod sufitem na końcu garażu. Będą
Ci wisiały nad maską samochodu, więc zrób solidnie, żebyś nie znalazł
kiedyś rowerów na masce ;-)

Wniosek: kupuj przeze wszystkim tam, gdzie bez problemu zrealizują
gwarancję i pod tym względem markety wcale nie są złe.
To samo mi kolega powiedział żeby kupić Decathloenie.
Nie no, trochę się zagalopowaliście :-) Decathlon miewa rowery nieco
wyższej jakości niż zwykły hipermarket, za to w cenie zbliżonej często
do markowych, więc nie wiem, czy to optymalny wybór.

Maciek

Data: 2016-05-12 10:38:30
Autor: T.
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]

Obejrzyj na sagner.pl - bagażnik dachowy z podnosnikiem. Wydaje się sensowne i wygodne. Ale tylko na 2 rowery.
T.

Data: 2016-05-12 12:23:47
Autor: T.
Rower <> Garaż <> Samochód
[...]

Bardzo mi się podoba rozwiązanie Skody - ale nie wejdzie do każdego auta. Trzeba miec kombi i to nieco wyższe (tak jak ma Skoda Fabia). W środku rama w kształcie litery ? ("Pi") na podłodze bagażnika. Zdejmujesz przednie koło i widelec mocujesz na bece podłużnej (może być kilka przewierconych otworów do różnej długości ramy). Motylkiem idzie to w kilka sekund. Rowery jadą na sztywno pionowo. Bagaż - po bokach.
Oryginalny taki uchwyt kosztuje sporo (ponad 1300 zł), ale można sobie to samemu zespawać za grosze. Pomysł jest świetny.
Oryginał: http://www.sklep.skoda.pl/upload/products/gallery/951/7252-wewnetrzny-uchwyt-na-2-rowery.jpg, http://www.sklep.skoda.pl/upload/products/gallery/576/6861-wewnetrzny-uchwyt-na-2-rowery-fabia.jpg.
Ja mam spore auto (Ford Mondeo), ale niestety koła 28" są da duże do tego auta (za wysokie) i nie wchodzi nawet przy zdjętym siodełku. Do Fabii wchodzi :-) (auto jest wyższe).
T.

Rower <> Garaż <> Samochód