Rower miejski a g贸rski

Data: 2014-04-25 19:19:21
Autor: Borneq
Rower miejski a g贸rski
Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy rowerem miejskim a g贸rskim?

Data: 2014-04-25 10:33:03
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 19:19:21 UTC+2 u縴tkownik Borneq napisa:
Jaka jest r罂nica mi阣zy rowerem miejskim a g髍skim?

Du縜.

Inna pozycja rowerzysty (w miejskim liczy si komfort, w g髍zkim - - panowanie nad rowerem). Reszta to drobiazgi, ale jest ich va砤 kupa :D

Data: 2014-04-25 20:22:47
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <e07c65c7-3974-42bb-8789-4333d905121f@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]

Inna pozycja rowerzysty (w miejskim liczy si komfort, w g髍zkim - - panowanie nad rowerem). Reszta to drobiazgi, ale jest ich va砤 kupa :D

No, chyba ze miasto jest polozone w gorach.

--
TA

Data: 2014-04-25 20:41:47
Autor: twistedme
Rower miejski a g髍ski

no wtedy to ju http://www.youtube.com/watch?v=McaV4Ua-QMA :))

Data: 2014-04-25 19:43:12
Autor: Piotr Kosewski
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-25 19:19, Borneq wrote:
Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy rowerem miejskim a g贸rskim?

A jaka jest r贸偶nica mi臋dzy miastem a g贸rami?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-25 19:49:41
Autor: Mike
Rower miejski a g贸rski
W dniu 2014-04-25 19:19, Borneq pisze:
Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy rowerem miejskim a g贸rskim?

Film w temacie si臋 dzi艣 pojawi艂 ;) Poro Ci wyt艂umaczy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=udij2s2msoM#t=38

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wroc艂aw]
[GG:1303401] mikemtb ma艂pa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-04-25 19:58:52
Autor: Borneq
Rower miejski a g贸rski
W dniu 2014-04-25 19:49, Mike pisze:
Film w temacie si臋 dzi艣 pojawi艂 ;) Poro Ci wyt艂umaczy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=udij2s2msoM#t=38

A od czego zale偶y cena roweru? Widz臋 偶e s膮 du偶e rozbie偶no艣ci, s膮 po 400 z艂, s膮 po 1000 czy 1400

Data: 2014-04-25 11:15:55
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 19:58:52 UTC+2 u縴tkownik Borneq napisa:
W dniu 2014-04-25 19:49, Mike pisze:

> Film w temacie si dzi pojawi ;) Poro Ci wyt硊maczy ;)
> https://www.youtube.com/watch?v=udij2s2msoM#t=38

A od czego zale縴 cena roweru? Widz 縠 s du縠 rozbie縩o禼i, s po 400 z, s po 1000 czy 1400

W tym zakresie cenowym - g丑wnie od proporcji czasu sp阣zonego
na rowerze do czasu sp阣zonego w serwisie.

Data: 2014-04-25 20:42:27
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <9b9033d5-fdca-494b-a397-37a7cabdcbfa@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

W tym zakresie cenowym - g丑wnie od proporcji czasu sp阣zonego
na rowerze do czasu sp阣zonego w serwisie.
Hm, znam kilka osob ktore uzywaja makrokeszy i jakos nie narzekaja.
Juz o tym pisalem.
Na pewno nie daliby za rower wiecej niz 400zl.
--
TA

Data: 2014-04-25 11:59:01
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 20:42:27 UTC+2 u縴tkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa:

Hm, znam kilka osob ktore uzywaja makrokeszy i jakos nie narzekaja.

Moja c髍ka swego czasu przejecha砤 kilometr bez powietrza w tylnym kole i te nie narzeka砤. Jak jej zwr骳i砮m uwag, to stwierdzi砤, 縠 rzeczywi禼ie
co ci昕ko si jecha硂...

Czyli kwestia, czego si spodziewasz po rowerze...

Data: 2014-04-25 21:18:57
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <9acd5655-6b9f-4cae-8bd7-14836b9bd6e4@googlegroups.com>,
> [...]

co ci昕ko si jecha硂...

Czyli kwestia, czego si spodziewasz po rowerze...

No wlasnie, to sa tego typu osoby.
Ale to sa wlasnie uzytkownicy makrokeszow.
Po prostu trzeba przyjac do wiadomosci ze i tacy istnieja.
--
TA

Data: 2014-04-25 12:35:16
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 21:18:57 UTC+2 u縴tkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa:
> [...]

No wlasnie, to sa tego typu osoby.
Ale to sa wlasnie uzytkownicy makrokeszow.
Po prostu trzeba przyjac do wiadomosci ze i tacy istnieja.

To przyjmuj. Co nie zmienia faktu, 縠 r罂nica mi阣zy rowerem
za PLN400, a rowerem za PLN1400 jest zasadniczo taka, jak
pisa砮m. Dodatkowo, rower za 1400 ma spor szans by wyra糿ie l縠jszy
i stawia znacznie mniejsze opory przy je糳zie.

Data: 2014-05-02 17:07:59
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <Titus_Atomicus-FAD2D3.21185725042014@node1.news.atman.pl>,

> [...]

No wlasnie, to sa tego typu osoby.
Ale to sa wlasnie uzytkownicy makrokeszow.
Po prostu trzeba przyjac do wiadomosci ze i tacy istnieja.

Przeprowadzilem wywiad z kolejnym znajomym, 'rekreacyjnym' wlascicielem roweru/
Od 10 lat posiada rower m-ki Arkus. Srebrny, z przerzutka Altus czy Acera z tylu. Wiecej nie bylem w stanie od niego wyciagnac.
Rower w zyciu nie widzial serwisu.
Jezdzony jest okolo 5-10km ROCZNIE.
Czy takim ludziom potrzebne jest cos lepszego?
--
TA

Data: 2014-05-09 14:24:02
Autor: JDX
Rower miejski a g髍ski
On 2014-05-02 17:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
[...]
Ale nie widzia (profesjonalnego) serwisu czy te zupe硁ie nie by serwisowany, w tym osobi禼ie przez w砤禼iciela? Bo je秎i to drugie, to IMO z takim cudem 體 kole kwalifikuje si do natychmiastowej beatyfikacji. :-D

Data: 2014-05-09 16:52:47
Autor: Alf/red/
Rower miejski a g髍ski
On 09/05/14 14:24, JDX wrote:
Od 10 lat posiada rower m-ki Arkus.
IMO z takim cudem 體 kole kwalifikuje si do natychmiastowej beatyfikacji

Ale on rower *posiada*, a nie *u縴wa*.

--
Alf/red/

Data: 2014-05-09 20:11:03
Autor: JDX
Rower miejski a g髍ski
On 2014-05-09 16:52, Alf/red/ wrote:
On 09/05/14 14:24, JDX wrote:
Od 10 lat posiada rower m-ki Arkus.
IMO z takim cudem 體 kole kwalifikuje si do natychmiastowej
beatyfikacji

Ale on rower *posiada*, a nie *u縴wa*.
A, faktycznie, cudu nie ma. Wzrok mi s砤bnie od tego komputera i przeczyta砮m 5-10 kkm a nie 5-10 km. :-D

Data: 2014-05-15 15:56:35
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <536d1a3c$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2014-05-09 16:52, Alf/red/ wrote:

> Ale on rower *posiada*, a nie *u縴wa*.
A, faktycznie, cudu nie ma. Wzrok mi s砤bnie od tego komputera i przeczyta砮m 5-10 kkm a nie 5-10 km. :-D

:-)
--
TA

Data: 2014-05-15 15:55:58
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <536cc8e4$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2014-05-02 17:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]
> [...]
Ale nie widzia (profesjonalnego) serwisu czy te zupe硁ie nie by serwisowany, w tym osobi禼ie przez w砤禼iciela? Bo je秎i to drugie, to IMO z takim cudem 體 kole kwalifikuje si do natychmiastowej beatyfikacji. :-D

Zupelnie nie byl serwisowany. Co wiecej, wydaje mi sie ze poza pl.rec.rowery nie wzbudziloby to zadnego zdziwienia.

--
TA

Data: 2014-04-25 14:55:59
Autor: Ignac
Rower miejski a g髍ski
> [...]

Juz o tym pisalem.

Na pewno nie daliby za rower wiecej niz 400zl.

No ale,to s profani bikerstwa,a tu liczy si misja:)
Fajnie ich opisywa砮.Niech zgin makrokesze,niech zgin!

Data: 2014-04-25 15:18:03
Autor: Ignac
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 23:55:59 UTC+2 u縴tkownik Ignac napisa:

Niech zgin makrokesze,niech zgin!

A jeszcze mi si co przypomnia硂,jecha砮m kiedy za gostkiem,kt髍y
mia korb mocowan na klin,pojawi mu si na korbie luz,wi阠 wzi背
i ta秏a klej眂 oblepi ca硂禼.Z twarzy intelektualista,wi阠 tymi
s硂wami m體i do niego-ale ta秏a nie s硊縴 do tego,a on do mnie-
te to zauwa縴砮m!
Jad kiedy za lask,a tylne 秝iat硂 jej mruga jak w bolidzie F1.
Mia砤 tak skrzywion obr阠z,縠 ta tym skrzywieniem uruchamia砤 na chwil
dynamo.Wi阠 m體i do niej-ma pani krzyw obr阠z,a ona-ale tylko
w jednym miejscu.Mo縩a przecie z optymizmem patrzy na 秝iat,
czy nie.

Data: 2014-04-25 20:00:36
Autor: Budzik
Rower miejski a g髍ski
U縴tkownik  Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world ...

Hm, znam kilka osob ktore uzywaja makrokeszy i jakos nie narzekaja.
Juz o tym pisalem.
Na pewno nie daliby za rower wiecej niz 400zl.

Ja jezdzi砮m kiedys makrokeszem za 700z (kupowany oko硂 96 roku, chyba wtedy jeszcze nie by硂 takich promocji po 400), teraz jezdze unibikiem everest za 1200 - jak ktos nie widzi r罂nicy to... c罂...

Dla mnie r髗nica by砤 kolosalna...
Tamten by ciezki, na stalowej ramie, plastikowe peda硑 etc.
Jezdzenie na obecnym to sama przyjemnosc.

Ale zeby nie by硂: w swoim jeszcze nigdy nie smarowa砮m piast a przejecha砮m na nim kilkanascie tysiecy km.
W najnizszym modelu meridy kulki w piastach by硑 do remontu po jakims 1000km a jezdzi砤 nim osoba o po硂we lzejsza ode mnie.

Data: 2014-04-26 13:15:41
Autor: Piotr Kosewski
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-25 22:00, Budzik wrote:
Dla mnie r贸znica by艂a kolosalna...
Tamten by艂 ciezki, na stalowej ramie, plastikowe peda艂y etc.
Jezdzenie na obecnym to sama przyjemnosc.

Pomijaj膮c kwestie masy i materia艂贸w, rowery NOWE jednak a偶 tak si臋 nie
r贸偶ni膮. Szczeg贸lnie dla typowego w艂a艣ciciela roweru za 400 z艂, kt贸ry
raczej nie zwr贸ci uwagi na p艂ynno艣膰 pracy przerzutek lub jako艣膰 bie偶nika
opony.

R贸偶nice pog艂臋biaj膮 si臋 w czasie i w艂a艣nie o tym pisa艂 rmikke. Rower
za 1400 z艂 b臋dzie po prostu dzia艂a艂. Rower za 400 z艂 b臋dzie dzia艂a艂
tylko przez kr贸tki czas po kolejnych naprawach :).

Ale zeby nie by艂o: w swoim jeszcze nigdy nie smarowa艂em piast a
przejecha艂em na nim kilkanascie tysiecy km.
W najnizszym modelu meridy kulki w piastach by艂y do remontu po jakims
1000km a jezdzi艂a nim osoba o po艂owe lzejsza ode mnie.

Troch臋 to s艂aby przyk艂ad. Mog艂a go sk艂ada膰 osoba o po艂ow臋 g艂upsza
od tej, kt贸ra sk艂ada艂a Tw贸j.

艁o偶yska kulkowe to prosty, tani i opanowany produkcyjne element.
Poprawnie z艂o偶ony i nasmarowany b臋dzie s艂u偶y艂. Z艂o偶ony niepoprawnie,
z niew艂a艣ciwym smarem i jeszcze najlepiej luzami w pia艣cie, zdechnie
bardzo szybko.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-26 17:00:33
Autor: Budzik
Rower miejski a g髍ski
U縴tkownik Piotr Kosewski piotr.kosewski@mail.nowhere ...

縴ska kulkowe to prosty, tani i opanowany produkcyjne element.
Poprawnie z硂縪ny i nasmarowany b阣zie s硊縴. Z硂縪ny niepoprawnie,
z niew砤禼iwym smarem i jeszcze najlepiej luzami w pia禼ie, zdechnie
bardzo szybko.

Masz racje 縠 to mo縠 by to.

Data: 2014-04-25 15:25:48
Autor: Ignac
Rower miejski a g髍ski
W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 19:58:52 UTC+2 u縴tkownik Borneq napisa:

A od czego zale縴 cena roweru? Widz 縠 s du縠 rozbie縩o禼i, s po 400 z, s po 1000 czy 1400

Jak b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂,to kupuj ten za 400,jak raz
na tydzie to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Data: 2014-04-25 15:48:32
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 00:25:48 UTC+2 u縴tkownik Ignac napisa:

I to je ale dobre :D

Data: 2014-04-26 02:40:32
Autor: Ignac
Rower miejski a g髍ski
> [...]

Jak b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂,to kupuj ten za 400,jak raz

na tydzie to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Mi硂 mi,縠 si dobrze bawicie.
Ale,po zastanowieniu si,uzupe硁i砨ym o co takiego,a ten za
3000 z,to jak b阣ziesz je糳zi codziennie,ale je秎i nie potrafisz
go serwisowa osobi禼ie,to je糳zij komunikacj miejsk,lub samochodem.

Data: 2014-04-26 17:37:43
Autor: rmikke
Rower miejski a g髍ski
W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 11:40:32 UTC+2 u縴tkownik Ignac napisa:
> [...]
> W dniu pi眛ek, 25 kwietnia 2014 19:58:52 UTC+2 u縴tkownik Borneq napisa:
> na tydzie to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Kiedy naprawd uwa縜my, 縠 to by硂 celnie uj阾e :D

Data: 2014-04-27 04:24:19
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski a g髍ski
In article <044971e5-5b8b-427e-8b8b-2a1d1b587b50@googlegroups.com>,
> [...]

> W dniu sobota, 26 kwietnia 2014 00:25:48 UTC+2 u縴tkownik Ignac napisa:

Kiedy naprawd uwa縜my, 縠 to by硂 celnie uj阾e :D

Mhm, ten pan ma racje...
--
TA

Data: 2014-04-27 10:30:33
Autor: Jacek Maciejewski
Rower miejski a g髍ski
Dnia Sun, 27 Apr 2014 04:24:19 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisa(a):

Mi硂 mi,縠 si dobrze bawicie.

Kiedy naprawd uwa縜my, 縠 to by硂 celnie uj阾e :D

Mhm, ten pan ma racje..

Dok砤dnie, zero ironii.
--
Jacek

Data: 2014-04-26 10:19:05
Autor: Jacek Maciejewski
Rower miejski a g髍ski
Dnia Fri, 25 Apr 2014 15:25:48 -0700 (PDT), Ignac napisa(a):

Jak b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂,to kupuj ten za 400,jak raz
na tydzie to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Yooo, jedna z celniejszych rad na p.r.r :)
--
Jacek

Data: 2014-04-26 10:45:16
Autor: twistedme
Rower miejski a g髍ski
W dniu 2014-04-26 00:25, Ignac pisze:
[...]

Genialne w swojej prostocie i jak縠 s硊szne. Ju wiem, co dopowiedzie jak b阣 mnie prosili o rad :)

Data: 2014-04-26 12:53:52
Autor: Jacek G.
Rower miejski a g髍ski
W dniu 2014-04-26 00:25, Ignac napisa(a)::
[...]

S te po 14000

Jak b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂,to kupuj ten za 400,jak raz na
tydzie to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400
Ale je秎i b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂 po g髍ach, to raczej ten za
1400 lub dro縮zy.
--
Jacek G.

Data: 2014-04-26 12:59:59
Autor: Piotr Kosewski
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-26 00:25, Ignac wrote:
Jak b臋dziesz je藕dzi艂 raz na miesi膮c,to kupuj ten za 400,jak raz
na tydzie艅 to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Odwrotnie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-27 19:26:54
Autor: borsuk
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-26 00:25, Ignac wrote:
Jak b臋dziesz je藕dzi艂 raz na miesi膮c,to kupuj ten za 400,jak raz
na tydzie艅 to ten za 1000,a jak dwa razy w tygodniu to ten za 1400

Odwrotnie.
  Zgadzam si臋. Ignac teoretycznie ma racj臋, a praktyka wygl膮da tak: m贸j s膮siad je藕dzi co dzie艅 do pracy "makrokeszem", ja swoim rowerem za 1400 (dok艂adnie) je偶d偶臋 艣rednio raz na tydzie艅 na wycieczk臋, a m贸j kumpel, kt贸ry ma rower za 7000 je藕dzi par臋 razy w roku.

Data: 2014-04-27 19:55:47
Autor: Piotr Kosewski
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-27 19:26, borsuk wrote:
[...]

Chodzi o to, 偶e "praktyka" jest bardzo silnie podparta argumentami.

Przede wszystkim: je艣li kto艣 lubi je藕dzi膰 na rowerze, ale okazj臋 ma
bardzo rzadko, to pewnie najcz臋艣ciej dlatego, 偶e du偶o pracuje.
Czyli pewnie nie藕le zarabia. Czyli mo偶e kupi膰 dro偶szy rower. Po prostu.

Ale s膮 te偶 argumenty nadaj膮ce temu sens.

Po pierwsze: je艣li kto艣 je藕dzi na rowerze raz w tygodniu, to pewnie
chcia艂by sp臋dzi膰 ten czas naprawd臋 mi艂o na fajnym sprz臋cie, a nie na
skrzypi膮cym i niewygodnym z艂omie.

Po drugie: je艣li kto艣 je藕dzi raz w tygodniu, to chcia艂by po prostu
wsi膮艣膰 i pojecha膰. Czyli powinno mu zale偶e膰 na rowerze bezawaryjnym.
Je艣li kto艣 je藕dzi codziennie, to awaria co jaki艣 czas go a偶 tak nie
zaboli. Oczywi艣cie ca艂y czas m贸wi臋 o osobach je偶d偶膮cych rekreacyjnie.

Og贸lnie jestem troch臋 zdziwiony tym, 偶e tak du偶o os贸b popar艂o zdanie
poprzednika.
Sytuacja by艂aby inna, gdyby to by艂o 1000, 3000 i 10000 z艂. Przecie偶
wszyscy wiemy, jak najcz臋艣ciej wygl膮da rower za 400 z艂...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-04-28 23:31:52
Autor: Krycha
Rower miejski a g贸rski
On 2014-04-26 00:25, Ignac wrote:
[...]

Co艣 jest w tym stwierdzeniu.
Moim najnowszym rowerem (~1600 z艂) je藕dzi艂am, w 2013 roku, kilkana艣cie razy, ale za to przejecha艂am cirka 1000 km. W dwa tygodnie 850 i pojedyncze wypady jednodniowe ok 45 km.
A rowerem 55 letnim - Romet, Nimfa - je偶d偶臋 na co dzie艅, za wyj膮tkiem okresu zimowego, ale my艣l臋, nie robi臋 wi臋cej jak jakie艣 700 km rocznie.
Pewnie nikt nie podejrzewa, 偶e tym starym rowerem je藕dzi mi si臋 bardzo wygodnie. Z tym, 偶e po "r贸wnym", bo nie ma do wyboru bieg贸w.

Pozdrawiam Krycha.

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-04-26 19:43:01
Autor: Wojciech
Rower miejski a g髍ski

Jak b阣ziesz je糳zi raz na miesi眂,to kupuj ten za 400,

Genialne w swej prostocie;)

Trzymam rower w w髗karni i cz阺te wizyty w tym miejscu sk硂ni硑 mnie do podobnych wniosk體. Na zdrowy rozs眃ek w砤禼iciel rekreacyjnego roweru je糳zi w okresie maj - wrzesie (max 5 miesi阠y), w sobot/niedziel pod warunkiem 縠 nie pada i ma na to ochot. Mamy circa 20 weekend體 z czego 10 mo縠 "nadawa si do jaz<dy", w co drugi znajdzie si ochota na jazd. Mamy wi阠 5 wycieczek rocznie, brak kondycji ogranicza jeden wypad do 20km -> 100km rocznie.
Nie wspominam ju o tym 縠 wycieczka mo縠 nie doj舵 do skutku bo rower jest niesprawny np. powietrze zesz硂 ze sparcia砮j d阾ki.

Do takiej jazdy rower za 400PLN b阣zie idealny.

Data: 2014-05-03 01:34:37
Autor: Marek
Rower miejski a g髍ski
Borneq napisa:

Jaka jest r罂nica mi阣zy rowerem miejskim a g髍skim?

W眛ek zaczyna si od tego pytania, ale ju nie jest o tym, cho jasna odpowied nie pad砤. Bo przecie nie cena o tym decyduje.

Piotr kosewski napisa:

A jaka jest r罂nica mi阣zy miastem a g髍ami?

Wychodzi na to, 縠 decyduje 秗odowisko :). MTB u縴tkowany w mie禼ie to rower miejski, a "City Bike" na g髍skim szlaku to rower g髍ski. I chyba tak to dzia砤 w praktyce.
W s硂neczne weekendy na miejskich 禼ie縦ach rowerowych spotyka si peletony grubask體 w kolorowych lajkrach, kaskach i goglach, pomykaj眂ych na wypasionych g髍alach, kt髍e wci笨 l秐i jak n體ki. MTB u縴wany w g髍ach szybko traci ten po硑sk. Chyba, 縠 jest "oczkiem w g硂wie tatusia".
Za to w g髍ach spotyka si ludzi na przer罂nym sprz阠ie. Andrzej Doktor, je縟勘cy dzi w barwach Rometa, w szkolnych czasach wycina po g髍ach na popularnym kiedy Over the Top (zlepek osprz阾u TY przy kilku pospawanych do kupy rurach wodoci眊owych, z monstrualnie grub rur sko秐) i nie糽e sobie radzi.
Ale z konstrukcyjnego punktu widzenia s rowery g髍skie, czyli maszyny przystosowane do jazdy w terenie i "g髍ale" za grosze, kt髍e tylko je imituj. Jazda tymi drugimi w g髍ach jest nie tylko ma硂 komfortowa, ale rownie niebezpieczna, a sprz阾 ci眊le nawala. W czasie gdy my po wycieczce zajmowali秏y si innymi rzeczami, Andrzej d硊ba przy swoim rz阠hu, by m骳 jecha na nim nast阷nego dnia. Pod koniec jednego z oboz體 wci笨 urywan przy d紈igni link hamulcow trzeba by硂 przed硊縴 szprych, bo ju nie da硂 si bardziej skr骳i pancerza. Czasem i to nie wystarczy硂. Na przyk砤d na szczyt ie縩ika wni髎 rower, bo w trakcie podjazdu ukr阠i wspornik kierownicy.
Rower miejski to maszyna przeznaczona do ruchu drogowego, a wi阠 wyposa縪na zgodnie w wymogami PoRD (秝iat砤, dzwonek) i komfortu jazdy (inna geometria ramy, siod硂, wspornik kierownicy, opony, zakres prze硂縠), do tego pe硁e b硂tniki, baga縩ik i stopka. Oczywi禼ie rozumienie poj赕 "rower g髍ski" i "rower miejski" nie jest kanoniczne i mo縩a je sobie r罂nie t硊maczy. W mie禼ie wytrzyma硂舵 i niezawodno舵 konstrukcji ma mniejsze znaczenie, wi阠 jest tu miejsce dla imitacji MTB.

--
Marek

Data: 2014-05-03 10:53:11
Autor: Piotr Kosewski
Rower miejski a g贸rski
On 2014-05-03 10:34, Marek wrote:
Piotr kosewski napisa艂:

A jaka jest r贸偶nica mi臋dzy miastem a g贸rami?

Wychodzi na to, 偶e decyduje 艣rodowisko :). MTB u偶ytkowany w mie艣cie to rower miejski, a "City Bike" na g贸rskim szlaku to rower g贸rski.

Nie. Decyduje przeznaczenie sprz臋tu, a nie spos贸b wykorzystania.

Zapomniany rower w piwnicy jest nadal rowerem, a nie wieszakiem.

Poza tym b艂agam: nie r贸b takich cytowa艅. Usenet ma struktur臋 drzewa,
a nie liniow膮 (nawet je艣li Ty u偶ywasz go w ten drugi spos贸b). Zupe艂ny
przypadek sprawi艂, 偶e zobaczy艂em t臋 odpowied藕...

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Rower miejski a g贸rski