Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???

Data: 2009-12-09 10:51:23
Autor: PCH
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
Chcę kupić Matce (wzrost 150cm) wygodny rower miejski pod choinke.

Czy rower na kołach 28" nie będzie za duży??

moje typy:
http://www.allegro.pl/item844666708_kross_hyde_park_prezent_mobi.html
http://www.allegro.pl/item834607914_fuji_class_super_rower_w_bardzo_dobrej_cenie.html

Data: 2009-12-09 04:07:26
Autor: tadek
On 9 Gru, 10:51, "PCH" <chmielcioWYTNN...@interia.pl> wrote:
[...]

koła 28 są lepsze niż 26 .Zwróć uwagę na rozmiar ramy aby nie była
zbyt duża, to b. ważne

Data: 2009-12-09 13:24:19
Autor: Sebastian
tadek pisze:
[...]

koła 28 są lepsze niż 26.

W czym?

MSPANC

Sebasteusz

Data: 2009-12-09 04:49:49
Autor: tadek
On 9 Gru, 13:24, Sebastian <sebastianwroblew...@poczta.onet.pl> wrote:
tadek pisze:

> koła 28 są lepsze niż 26.

W czym?

MSPANC

Sebasteusz

łatwiej się jedzie. Właśnie to przerabiam na sobie. Jeździłem
"góralem" na kołach 26 a teraz się przesiadłem na trekinga koła 28. I
na tej samej trasie /asfalt, szuter bez trudnego terenu/ jadę szybciej
o około 2-3 km/godz i znacznie mniej się męczę- o ile o zmęczeniu na
odcinku 21 km można mówić.

Data: 2009-12-09 13:49:09
Autor: Mariusz Kruk
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian"
[...]

nojakto przecierz majom wiekszy moment bezwladnosci od grawitacji

MSPANC

Ja też.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-12-09 18:54:55
Autor: Titus Atomicus
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrost u - koła 28" czy 26" ???
In article <hfnqfb$3vv$1@news.interia.pl>,
 "PCH" <chmielcioWYTNNNIJ@interia.pl> wrote:

Chcę kupić Matce (wzrost 150cm) wygodny rower miejski pod choinke.

Proponuje jednak skladak.

TA

Data: 2009-12-11 19:19:20
Autor: szaman
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Chcę kupić Matce (wzrost 150cm) wygodny rower miejski pod choinke.

Proponuje jednak skladak.

Wydaje mi się, że czasy składaków odeszły bezpowrotnie. Owszem co jakiś czas są wypuszczane jakieś dziwadła. Ale:
- ani toto lekkie,
- ani tanie,
- ani w żaden sposób lepsze od typowego mieszczucha.

Czy mama wątkodawcy wykorzystywałaby możliwość złożenia roweru na pół?
Śmiem wątpić.

szaman

Data: 2009-12-11 22:14:06
Autor: jacek duma
szaman pisze:
[...]

holendra nie złożysz do samochodu i nie wypakujesz w minutę. Pomijam reklamy typu 15 sek. Mam Yeah-a i wiem o czym mówię.
jd

Data: 2009-12-12 19:37:46
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
szaman wrote:

[...]

udalo mi sie zakupic na prawde malego skladaczka , podobny do czegos takiego :

http://cgi.ebay.de/Faltrad-Klapp-Arbeit-Urlaub-Camping-SILBER-16-
Zoll-06_W0QQitemZ360215489131QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrräder?hash=item53de842a6b#ht_3361wt_1167

podst. wada - brak przerzutek (przydalby sie jakis nexus w tylnej piascie). poza tym - totalny odjazd. sklada sie szybko i wiekszosc czesci ma oslonietych (ciezko sie wybrudzic). za ~1000 pln mozna kupic o wiele lepszy model, z gumowym paskiem zamiast lancucha, lzejszy itd. praktycznosc? parkujesz w miescie poza drogimi strefami parkowania, z bagaznika (zmiescil sie nawet do hondy civic. kierownice tez sie da wyjac, jest na takim smiesznym przegubie wiec nie 'odlatuje', tylko sie sklada) wyciagasz rowerek , pach pach skladasz... jedziesz! da sie wniesc do wiekszosci sklepow bez dziwnych min sprzedawcow, jesli jedziesz np. do urzedu da sie poskladac i schowac np. pod kontuarem u ochroniarzy w budynku. 0 problemu, chyba ze na prawde mocno pada to wtedy trzeba przetrzec oponki jakas szmata. jesli bardzo pada mozna zlozone wziac ze soba do autobusu czy tramwaju - jesli ktos by sie czepial mozna owinac w wieksza reklamowke (i tak sie nikt nie czepia bo rower zlozony to nie rower tylko bagaz - w pociagach pkp pospiesznych moze to oznaczac 9pln w kieszeni, co zwlaszcza 'czuc' gdy trzeba przejechac tylko 1-2 przystanki) imho skladaczek to b. praktyczna rzecz i przydal sie mi nie raz. jedno tylko co jest problemem to zlodzieje - ze wzgledu na rozmiar i 'atrakcyjnosc' - chociaz moj byl wzglednie tani (~200pln) to jednak przyciaga o wiele wiecej spojrzen niz 'klasyczny' skladak, i szczerze mowiac nie zostawilbym go pod sklepem bez kogos do pilnowania ('rometa' zostawialem nie raz i nikt sie nawet nie zainteresowal... wokol tego 'cuda' zwykle zbiera sie conajmniej kilku malolatow-gapiow)

Data: 2009-12-09 20:39:56
Autor: jacek duma
PCH pisze:
[...]

Moim nieobiektywnym zdaniem bierz Fuji. Jest bez amora i ma dynamo w piaście. Idealnie wyposażony rower na miasto.

26 czy 28 to ina para kaloszy. Jeżdżę tylko na 28 bo mam gdzie trzymać większy rower. Gdybym miał problemy z miejscem, szukał bym 26. I tylko w tych kategoriach rozpatrywał bym rozmiar koła. Nie takich znam wycinaków co na 26 calach po asfalcie wracając z lasku Wolskiego wyprzedzają lansujące się szosowe lajkry zostawiając je w tyle :-)

jd

Data: 2009-12-09 20:45:46
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja takich lanserów wyprzedzam czasem moim czołgiem.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-09 12:40:40
Autor: tadek
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
On 9 Gru, 20:45, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
> [...]
> lansujące się szosowe lajkry zostawiając je w tyle :-)

Ja takich lanserów wyprzedzam czasem moim czołgiem.

tematem wątku jest rower dla kobitki około 40-tki a nie jak kto
wyprzedza "lanserów" itp.

Data: 2009-12-09 21:49:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Zazwyczaj kobitki około 40 się lansują.
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2009-12-09 22:14:48
Autor: jacek duma
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Wiec im będzie tym bardziej wsio rawno czy 28 <-- > 26 cala. Będzie im się tak samo lansowało.
Nawet jak kupowalem swojego trekkinga pierwszy raz, to 28 które wtedy było mocno passe uważałem za mocny argument anty-złodziejowy. :-) Treaz _chyba_ jest odwrotnie. Kradną pewnie najwięcej holendrów :-)

jd

Data: 2009-12-09 22:12:44
Autor: jacek duma
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

Dokładnie, owszem minimalnie pomagają pewne rzeczy jak oponki, rozmiar kół, waga. Ale tylko minimalnie. Ważniejsze są inne aspekty jak choćby wygoda czy właśnie kwestia przechowywania bicykla.
jd

Data: 2009-12-09 20:44:59
Autor: jacek duma
PCH pisze:
[...]

Zerknij sobie jeszcze na to.
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=16482&order=p&string=merdina

jd

Data: 2009-12-09 22:23:33
Autor: jacek duma
PCH pisze:
[...]

A dodatkowe pytanie, jakie są kryteria zakupu ? Postarasz się ułożyć od najważniejszego do najmniej ważnego ?

- pełen lans, nie ważne ile kosztuje, ważne jak jest modny i wygląda
- cena, ma być najmniejsza/ cena nie rga roli, przy wiekszej wygodzie jakości wykonania
- wygoda w mieście, dynamo w piaście, koszyk z przodu, stopka, jak w motocyklu, trzy biegi w piaście etc.
- wielkość rowera bardzo istotna/mało istotna
- waga rowera mało istotna/bardzo istotna [niektórzy wnoszą rowery po piętrach
- rower ma być anty kradzieżowy, nie przykuwający wzroku

Wzrost rzeczywiście pasował by do 26 calowej damki ... popatrz

http://www.allegro.pl/item845045743_damka_mbike_village_26_nexus_wyprzedaz_hit.html

jd

Data: 2009-12-09 22:52:12
Autor: PCH
Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
A dodatkowe pytanie, jakie są kryteria zakupu ? Postarasz się ułożyć od najważniejszego do najmniej ważnego ?

Kryteria zakupu to:
- cena do 1000zł
- odpowiednie dopasowanie roweru do wzrostu (wygoda podczas jazdy)
- bezobsługowość (biegi w piaście- najlepiej nexus 7, bez amora, bez sztycy amortyzowanej, wygodne siodełko, bez piasty z prądnicą)

ten wygląda pieknie
http://www.allegro.pl/item842000218_dunski_von_backhaus_oryginalny_rower_w_promocji.html
tylko czy rozmiar bedzie odpowiedni

lub ten
http://www.allegro.pl/item834607365_holenderska_merdina_tylko_teraz_taka_cena_okazja.html

Data: 2009-12-09 23:03:39
Autor: jacek duma
PCH pisze:
[...]

Ale to wlasnie należy do wygody. Chyba że podróże po zmroku to będzie wyjątek.Wystarczą pozycyjne LEDy.

ten wygląda pieknie
http://www.allegro.pl/item842000218_dunski_von_backhaus_oryginalny_rower_w_promocji.html
tylko czy rozmiar bedzie odpowiedni

Ten duńczyk wygląda na mniejszy ! Popatrz jak wysoko jest zamontowany bagaznik.:-)
Cudny kolor, miejskie gadżety - mnie się osobiście bardzo podoba. I jeszcze ma zamknięcie na kluczyk typu "na chwilę do sklepu". Pytaj o rozmiar ramy.

lub ten
http://www.allegro.pl/item834607365_holenderska_merdina_tylko_teraz_taka_cena_okazja.html
O ten pytalem, dostalem odpowiedź:

Witam
producent nie podaje wagi rowerka sadze ze jakieś 15-16kg, gwarancji udzielamy na 2 lata, dostepny rozmiar ramy 20 calowy.
Pozdarwiam.

Dnia 17-06-2009 o godz. 23:46 dumaj@pro.onet.pl napisał(a):

IHMO za duży.
jd

Data: 2009-12-10 20:21:01
Autor: Piotr \"Curious\" Slawinski
PCH wrote:

[...]

trzeba przymierzyc, osobiscie mam doswiadczenie z dobieraniem roweru dla osoby o podobnym wzroscie i mysle ze 28 to jednak bedzie za duzo na miasto, zwlaszcza ze w miescie trzeba sie czesto zatrzymywac. ten pierwszy wyglada troche obiecujaco bo ma siodelko nizej niz kolo, ale osobiscie nie kupowalbym czegos takiego 'w ciemno' - dla osob o takim wzroscie waga roweru i jego ogolny rozmiar i 'porecznosc' nie sa bez znaczenia, nawet preferencja nexus/zwykle przerzutki to bardzo osobista sprawa, imho pomysl bardzo ryzykowny...

Data: 2009-12-14 12:24:01
Autor: PCH
Rower miejski dla Mamuski 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???
Ostatecznie wybralem
Mbike Village Nexus 26" 17"
http://www.artex-rowery.pl/mbike-village-nexus-p-30.html

maja mi wymienic amortyzator zooma na sztywniaka i cena wyniesie 1000zl z transportem

Ostatecznie wahalem sie miedzy tym Mbikiem a Krossem Stanley Park
http://www.allegro.pl/item844460675_kross_stanley_park_17_wysylka_kosz_gratis.html

Kross jest napewno lepiej wyposazony ale po co Mamusce takie bajery jak amortyzowana sztyca podsiodlowa (która zaraz zlapie luzy), amortyzator przedni (który po roku przestanie dzialac), pradnica w piascie (swoje wazy, dodatkowe opory toczenia i pewnie kable od lampek bylyby zaraz pozrywane)

Mbike w konfiguracji ze sztywnym widelcem napewno bedzie lzejszy od Krossa, bardziej niezawodny, bezobslugowy i DUZO ladniejszy ...i w rezultacie pewnie wygodniejszy mimo braku "amortyzacji"

Dzieki wszystkim za pomoc w wyborze!

Data: 2009-12-14 18:07:55
Autor: jacek duma
PCH pisze:
Ostatecznie wybralem
Mbike Village Nexus 26" 17"
http://www.artex-rowery.pl/mbike-village-nexus-p-30.html

Daj znać czy obdarowanemu się będzie podobał :-)
jd

Data: 2009-12-16 01:30:41
Autor: Tomasz Kordat
PCH pisze:
[...]

Mbike?
Tylko się nie żal tutaj.

TK

Rower miejski dla Mamuśki 150cm wzrostu - koła 28" czy 26" ???