Data: 2010-03-02 16:55:45 | |
Autor: arturbac | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
W dniu 2010-03-02 14:34, Michal pisze:
Hej, zabieram się do kupna roweru miejskiego, holendra, kozy czy jak inaczej to Podwójnie wzmacniane felgi do jazdy terenowej dobrze się sprawdzają w jeździe miejskiej w PL gdzie jest w pip krawężników i dziur w jezdniach, tyle że to raczej dodatkowo będziesz musiał dokupić, koszt 2 kół to ~ 200zł |
|
Data: 2010-03-02 17:31:59 | |
Autor: Saurus | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
W dniu 2010-03-02 16:55, arturbac pisze:
Podwójnie wzmacniane felgi do jazdy terenowej dobrze się sprawdzają w Na krawężniki właśnie są lepsze szerokie obręcze typowe dla starych "mieszczuchów", mają taki profil że można jeździć na komfortowym ciśnieniu ale nie łapać snejków na krawężnikach. A że większość dobrych holendrów ma hamulce w piastach (torpedo czy bębnowe) to można nawet nie zauważyć że obręcz jest trochę skrzywiona. |
|
Data: 2010-03-02 17:11:28 | |
Autor: Michał | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
Dziękuję wszystkim za cenne rady. Kołami aż tak bardzo sie nie przejmuję, jeśli zaczną się problemy to zamówię w serwisie nowe na porządnej obręczy i z mocnymi szprychami. Bardziej mnie zastanawia kwestia ramy. Domyslam się, że damka nie wchodzi w rachubę? Czy w takich klasycznych holendrach stalowe ramy są wystarczająco mocne, żeby wytrzymać jeżdźca o wadze około 105kg (+ciuchy i niewielki bagaż
to będzie pod 110kg)? m. -- |
|
Data: 2010-03-02 18:32:37 | |
Autor: Saurus | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
W dniu 2010-03-02 18:11, Michał pisze:
Bardziej mnie zastanawia kwestia ramy. Domyslam się, że damka nie wchodzi w Są mocne. Zrobione z dużą nadwyżką materiału ;) Z tego co wiem np. w Holandii na porządku dziennym jest jazda z pasażerem ;) Znam kogoś o podobnej masie kto ujeżdża "damkę" codziennie. Nie martwiłbym się tym. Skąd jesteś? |
|
Data: 2010-03-02 18:23:04 | |
Autor: | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
Saurus <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał(a):
Dzięki, w takim razie wezmę również pod uwagę damki. Faktycznie tak na pierwszy rzut oka ramy wyglądają solidnie, ale w praktyce nie miałem okazji się jeszcze przekonać ;) Skąd jesteś? Z Warszawy. m. -- |
|
Data: 2010-03-02 18:23:13 | |
Autor: Michał | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
Saurus <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał(a):
Dzięki, w takim razie wezmę również pod uwagę damki. Faktycznie tak na pierwszy rzut oka ramy wyglądają solidnie, ale w praktyce nie miałem okazji się jeszcze przekonać ;) Skąd jesteś? Z Warszawy. m. -- |
|
Data: 2010-03-04 12:02:52 | |
Autor: stepow | |
Rower miejski dla ciężkiego rowerzysty? | |
Michał napisał:
Holendry mocne są, oś przednia i tylna zwykle grubsze niz standardowe, szprych też grubsze, rama i bagażnik solidny. Jesli kupisz rower używany, moga zacząć pękać szprychy zwłaszcza z tyłu (lata eksploatacji swoje robia), trzeba wtedy wymienić wszystkie na nowe i bedzie spokój (przerabiane na dwóch rowerach). Pozdrawiam, Marek, Wroclaw |
|