Data: 2009-06-09 09:41:08 | |
Autor: Wojtek | |
Rower na Beskid Slaski | |
Krzysztof Labocha pisze:
Witam, OPTYMALNIE: full 130-150mm skoku; ale to niestety tak za 6k pln DOBRZE: HT z dobrym amorkiem + tarcze (błoto) -- Pozdrawiam, Wojtek Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie |
|
Data: 2009-06-09 20:02:56 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Chce kupic rower gorski, ktory zgodnie ze swoja nazwa (co rzadkie w Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z przodu. zyga |
|
Data: 2009-06-09 20:08:42 | |
Autor: Wooyek | |
Rower na Beskid Slaski | |
> OPTYMALNIE: full 130-150mm skoku; ale to niestety tak za 6k pln A jaki to ma związek? Rowery DH nie są droższe od rowerów enduro (z tej samej półki jakościowe), jeśli do tego zmierzasz. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-09 20:22:03 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
> OPTYMALNIE: full 130-150mm skoku; ale to niestety tak za 6k pln Tak, szczególnie gdy sam amor kosztuje 3500zł a damper 1000-1500. zyga |
|
Data: 2009-06-09 20:34:53 | |
Autor: Wooyek | |
Rower na Beskid Slaski | |
> > Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z Domyślam się, że chodzi Ci o Boxxera Teama. Lyrik z podobnymi wnętrznościami kosztuje mniej więcej tyle samo. A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach DH i enduro montuje się praktycznie te same :P -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-09 20:51:57 | |
Autor: Solar | |
Rower na Beskid Slaski | |
Wooyek pisze:
A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach DH i enduro montuje się praktycznie te same :P Dokładnie. Foxy 36 - 3500-4000, Fox RP23, DHX5Air 1500-2000. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść. |
|
Data: 2009-06-09 21:00:04 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
> > Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z Praktycznie, czy teoretycznie? Enduro to nie FR! zyga |
|
Data: 2009-06-09 21:06:22 | |
Autor: Wooyek | |
Rower na Beskid Slaski | |
> Domyślam się, że chodzi Ci o Boxxera Teama. Lyrik z podobnymi Tak jak napisałem. Od teorii Ty tu jesteś ;) Enduro to nie FR! Lyrik to jest obecnie topowy model Rock Shoxa do enduro ("all mountain" według Srama). Nie wiem więc, o co Ci znowu chodzi. http://sram.com/en/rockshox/allmountain/index.php -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-09 20:46:34 | |
Autor: Kosu | |
Rower na Beskid Slaski | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z przodu. Nowiutki zajebisty amor niewiele Ci da, jak się stare mechanizmy pourywają, a spawana w piwnicy rama pęknie i zakręci Ci się w jelita :] A w swoich wyliczeniach zostawiłeś na resztę roweru 1500 zł :P Sensowny amor do AM / enduro to IMO jakieś 2000 zł (bez szaleństw) - po prostu zadowoliłbym się Revelation / Pike. Damper można i tani i jak w DH, ale ludzie na szlakach cenią sobie takie rzeczy jak propedal i cena bęc... pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-06-09 21:04:41 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z przodu. Lub 2000zł. Koła nowe! 600, hamulce 340 prawie nowe, rama uwaga! 400. http://zarzecki.com/rower/boxxer/boxxer10.jpg Sensowny amor do AM / enduro to IMO jakieś 2000 zł (bez szaleństw) - po prostu zadowoliłbym się Revelation / Pike. Damper można i tani i jak w DH, ale ludzie na szlakach cenią sobie takie rzeczy jak propedal i cena bęc... Tak jak Wooyek wspomniał, czasem zdarzy się zajebista okazja. zyga |
|
Data: 2009-06-09 21:37:21 | |
Autor: Kosu | |
Rower na Beskid Slaski | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Lub 2000zł. 600 zł za koła to standardowa cena (sam za tyle kupię, jak się wreszcie zbiorę). Wątki o tej ramie pamiętam, ale jakoś długo nie używałeś. Tak czy siak - nie jestem specem, więc wolę kupić ramę spełniającą jakieś normy i ewentualnie zwalić na producenta. Myślisz, że dostałbyś odszkodowanie, gdybyś się połamał na home-made rowerze? Z tego samego względu nie założyłbym własnej produkcji kasku :] Co do ramy to nie jestem wymagający, więc pewnie i tak zadowolę się Poisonem jakimś (450 euro z Manitou Radium). Może nie wypas, ale przynajmniej ładne są :] Tak jak Wooyek wspomniał, czasem zdarzy się zajebista okazja. Szczerze mówiąc ja się trochę boję używanych rzeczy. Na pewno nie kupiłbym używanego napędu, bo wiadomo kiedy się go sprzedaje. Z amortyzatorami nie wiem jak jest. Ramy - chyba da się wyczuć czy ktoś sprzedaje grata, bo kupił SantaCruz, czy sprzedaje SantaCruz, bo zaparkowała na niej półciężarówka :) pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-06-09 21:44:52 | |
Autor: MadMan | |
Rower na Beskid Slaski | |
Dnia Tue, 09 Jun 2009 21:37:21 +0200, Kosu napisał(a):
Na pewno nie kupiłbym używanego napędu, bo wiadomo kiedy się go sprzedaje No patrz pan, ja kupiłem i jestem zadowolony :) Co prawda to korba i z w miarę pewnego źródła, ale zawsze napęd! -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-06-09 21:49:41 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Lub 2000zł. Jakie odszkodowanie? Skąd? Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą wypłacić. Wiadomo, że nie będę skakał na głowę. BTW, ta rama nie jest mojej produkcji! To Sekim Cannibal! http://sekim.cz/sekim/pl/cannibal.htm Nie twierdzę, że to najlepsza rama na świecie, ma jednak kilka zajebistych zalet: - jednozawias (prostota serwisu i budowy) - stal (ew. naprawy tanie i możliwe) - możliwość zmiany charakterystyki http://zarzecki.com/rower/boxxer/przelozenie_ramy-tabelka.png http://zarzecki.com/rower/boxxer/przelozenie_ramy.png [A-D][A-D] - kolor czarny ;-) Jesteś do tyłu z informacjami. Tamta rama też dawała radę i będzie tam gdzie pierwotnie miała być, czyli w skibobie. Co do ramy to nie jestem wymagający, więc pewnie i tak zadowolę się Poisonem jakimś (450 euro z Manitou Radium). Może nie wypas, ale przynajmniej ładne są :] Dlatego kupiłem nowy amortyzator, niemal nowe hamulce, a napęd mam z swojego zapasu - pewny. zyga |
|
Data: 2009-06-09 13:37:36 | |
Autor: player | |
Rower na Beskid Slaski | |
On 9 Cze, 21:49, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą A kto cię tam wie ;)) -- pozdro jay |
|
Data: 2009-06-09 22:54:09 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą Dobra, ty będziesz filmował. zyga |
|
Data: 2009-06-09 22:19:26 | |
Autor: Wooyek | |
Rower na Beskid Slaski | |
To Sekim Cannibal! http://sekim.cz/sekim/pl/cannibal.htm Co ma zarazem wady - odczuwalne na każdej tarce (to o czym piszesz jest odczuwalne raz na dwa lata przy wymianie łożysk). - stal (ew. naprawy tanie i możliwe) Akurat łatwość napraw nie jest główną zaletą stali ;) - możliwość zmiany charakterystyki Przyznaj szczerze - jak często zmieniasz te charakterystyki i czy wiesz, która jest dla Ciebie najlepsza? Wszyscy producenci (najwidoczniejsze przykłady: Orange, Specialized) odchodzą od robienia kilku dziur na damper na rzecz jednego, ale idealnie dopracowanego ustawienia (ew. z wariantem zmiany geometrii lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę). Generalnie chodzi mi o to, że bardziej cenisz walory eksploatacyjne, niż użytkowe, tzn. właściwości jezdne, tzn. geometrię i rozłożenie masy. IMO nie tędy droga. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-09 22:37:30 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
To Sekim Cannibal! http://sekim.cz/sekim/pl/cannibal.htm Od terenu zależy, a sama zmiana zajmuje 5 minut. Pięć. Wszyscy producenci (najwidoczniejsze przykłady: Orange, Specialized) odchodzą od robienia kilku dziur na damper na rzecz jednego, ale idealnie dopracowanego ustawienia (ew. z wariantem zmiany geometrii lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę). Ostatnio testowałem zjazd po schodach, przy diametralnie różnych ustawieniach. Różnica wyczuwalna to za mało napisane. zyga |
|
Data: 2009-06-10 09:37:21 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower na Beskid Slaski | |
On 2009-06-09, Wooyek wrote:
Ale dla odmiany całkiem nowa, baaardzo chwalona rama Intense Tracer VP ma właśnie regulację skoku "oczkami". -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-10 13:04:03 | |
Autor: Wooyek | |
Rower na Beskid Slaski | |
(ew. z wariantem zmiany geometrii To też właśnie napisałem powyżej. Jest albo regulacja skoku (w rowerach "do wszystkiego", czyli enduro-FR), albo regulacja geometrii (to akurat bardziej w zjazdówkach). Ale pokaż mi nowy rower z regulacją charakterystyki zawieszenia. Przykłady: - Evil Revolt - jako główną zaletę nowego systemu zawieszenia podaje się *niezmienną charakterystykę* niezależnie od pozostałych ustawień (tzn. zmiany geometrii). - Specialized Big Hit - jeszcze 5 lat temu było 12 ustawień dampera ( http://ujeb.pl/bighit2004/ ), w nowym modelu jest jedno ( http://ujeb.pl/bighit2008/ ) - Orange 224 - jednym z założeń przy jego ulepszaniu (224 Evolution) było zmniejszenie liczby dostępnych opcji montażu dampera (których było zatrzęsienie), żeby nie wprawiać użytkownika w konsternację, a zamiast tego zaoferować mu tylko ustawienia idealnie dopracowane przez speców. Nowy model (na razie prototyp) będzie miał już tylko jedno ustawienie: http://ujeb.pl/orange225/ -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-11 00:42:32 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Wszyscy producenci (najwidoczniejsze przykłady: Orange, Specialized) odchodzą od robienia kilku dziur na damper na rzecz jednego, ale idealnie dopracowanego ustawienia (ew. z wariantem zmiany geometrii lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę). Odchodzą. BUAHAHAHA Jak się nie ma kasy na kupienie pomysłu Karpiela, to się robi na oczkach. zyga |
|
Data: 2009-06-11 13:03:17 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower na Beskid Slaski | |
On 2009-06-10, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Jakiego pomysłu? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-11 15:40:36 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Odchodzą.Wszyscy producenci (najwidoczniejsze przykłady: Orange, Specialized) odchodzą od robienia kilku dziur na damper na rzecz jednego, ale idealnie dopracowanego ustawienia (ew. z wariantem zmiany geometrii lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę).Ale dla odmiany całkiem nowa, baaardzo chwalona rama Intense Tracer VP http://img19.imageshack.us/img19/2792/karpieldiscovolante6duz.jpg zyga |
|
Data: 2009-06-11 19:57:26 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower na Beskid Slaski | |
On 2009-06-11, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
I co, taki wielgaśny mimośród ma być lepszy do mocno odchudzonej ramy enduro zamiast prostego dodatkowego oczka? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-12 00:09:29 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
http://img19.imageshack.us/img19/2792/karpieldiscovolante6duz.jpgJakiego pomysłu?Ale dla odmiany całkiem nowa, baaardzo chwalona rama Intense Tracer VPOdchodzą. Tak, bo tam jest przynajmniej 4 kombinacje, czyli odpowiednik 2 x 2 dziur. zyga |
|
Data: 2009-06-11 22:29:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower na Beskid Slaski | |
On 2009-06-11, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Tylko po co? No i, rusz dupę, zobacz, jak wygląda ta Tracer VP i pomyśl, gdzie tam niby jakieś mimośródy można by wepchnąć. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-12 00:40:12 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Rower na Beskid Slaski | |
Tak, bo tam jest przynajmniej 4 kombinacje, czyli odpowiednik 2 x 2 dziur.I co, taki wielgaśny mimośród ma być lepszy do mocno odchudzonej ramyhttp://img19.imageshack.us/img19/2792/karpieldiscovolante6duz.jpgJak się nie ma kasy na kupienie pomysłu Karpiela, to się robi na oczkach.Jakiego pomysłu? Nie chce mi się. zyga |
|