Rower na Beskid Slaski

Data: 2009-06-09 09:41:08
Autor: Wojtek
Rower na Beskid Slaski
Krzysztof Labocha pisze:
Witam,

Chce kupic rower gorski, ktory zgodnie ze swoja nazwa (co rzadkie w
naszych czasach) bedzie przeznaczony wylacznie do jazdy po gorach.
Konkretnie po wspomnianym w temacie Beskidzie Slaskim, a jeszcze bardziej
konkretnie po szlakach/drogach lesnych. Zadnego downhillu i innych
podobnych ekstremow.

Pytanie brzmi: czy do takich celow wystarczy hardtail na V-kach, czy
moze lepiej full i to z tarczowkami? Kwota jaka mam do wydania to ok 2000 zl.

OPTYMALNIE: full 130-150mm skoku; ale to niestety tak za 6k pln

DOBRZE: HT z dobrym amorkiem + tarcze (błoto)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-06-09 20:02:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z przodu.

zyga

Data: 2009-06-09 20:08:42
Autor: Wooyek
Rower na Beskid Slaski
> OPTYMALNIE: full 130-150mm skoku; ale to niestety tak za 6k pln

Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z
przodu.

A jaki to ma związek?

Rowery DH nie są droższe od rowerów enduro (z tej samej półki jakościowe), jeśli do tego zmierzasz.

Data: 2009-06-09 20:22:03
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

> [...]

A jaki to ma związek?

Rowery DH nie są droższe od rowerów enduro (z tej samej półki jakościowe), jeśli do tego zmierzasz.

Tak, szczególnie gdy sam amor kosztuje 3500zł a damper 1000-1500.

zyga

Data: 2009-06-09 20:34:53
Autor: Wooyek
Rower na Beskid Slaski

> A jaki to ma związek?
>
> Rowery DH nie są droższe od rowerów enduro (z tej samej półki
> jakościowe), jeśli do tego zmierzasz.

Tak, szczególnie gdy sam amor kosztuje 3500zł a damper 1000-1500.

Domyślam się, że chodzi Ci o Boxxera Teama. Lyrik z podobnymi wnętrznościami kosztuje mniej więcej tyle samo.

A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach DH i enduro montuje się praktycznie te same :P

Data: 2009-06-09 20:51:57
Autor: Solar
Rower na Beskid Slaski
Wooyek pisze:

A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach DH i enduro montuje się praktycznie te same :P

Dokładnie. Foxy 36 - 3500-4000, Fox RP23, DHX5Air 1500-2000.

Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2009-06-09 21:00:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

> [...]

A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach DH i enduro montuje się praktycznie te same :P

Praktycznie, czy teoretycznie?
Enduro to nie FR!

zyga

Data: 2009-06-09 21:06:22
Autor: Wooyek
Rower na Beskid Slaski
> [...]
>
> A z tymi damperami to już w ogóle babola strzeliłeś, bo w rowerach
> DH i enduro montuje się praktycznie te same :P

Tak jak napisałem. Od teorii Ty tu jesteś ;)

Enduro to nie FR!

Lyrik to jest obecnie topowy model Rock Shoxa do enduro ("all mountain" według Srama). Nie wiem więc, o co Ci znowu chodzi.
http://sram.com/en/rockshox/allmountain/index.php

Data: 2009-06-09 20:46:34
Autor: Kosu
Rower na Beskid Slaski
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Za 6000 można mieć fulla do deha z nowiutkim zajebistym amorem z przodu.

Nowiutki zajebisty amor niewiele Ci da, jak się stare mechanizmy pourywają, a spawana w piwnicy rama pęknie i zakręci Ci się w jelita :] A w swoich wyliczeniach zostawiłeś na resztę roweru 1500 zł :P

Sensowny amor do AM / enduro to IMO jakieś 2000 zł (bez szaleństw) - po prostu zadowoliłbym się Revelation / Pike. Damper można i tani i jak w DH, ale ludzie na szlakach cenią sobie takie rzeczy jak propedal i cena bęc...

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-06-09 21:04:41
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Lub 2000zł.
Koła nowe! 600, hamulce 340 prawie nowe, rama uwaga! 400.
http://zarzecki.com/rower/boxxer/boxxer10.jpg

[...]

Tak jak Wooyek wspomniał, czasem zdarzy się zajebista okazja.

zyga

Data: 2009-06-09 21:37:21
Autor: Kosu
Rower na Beskid Slaski
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
Lub 2000zł.
Koła nowe! 600, hamulce 340 prawie nowe, rama uwaga! 400.
http://zarzecki.com/rower/boxxer/boxxer10.jpg

600 zł za koła to standardowa cena (sam za tyle kupię, jak się wreszcie zbiorę). Wątki o tej ramie pamiętam, ale jakoś długo nie używałeś. Tak czy siak - nie jestem specem, więc wolę kupić ramę spełniającą jakieś normy i ewentualnie zwalić na producenta. Myślisz, że dostałbyś odszkodowanie, gdybyś się połamał na home-made rowerze? Z tego samego względu nie założyłbym własnej produkcji kasku :]

Co do ramy to nie jestem wymagający, więc pewnie i tak zadowolę się Poisonem jakimś (450 euro z Manitou Radium). Może nie wypas, ale przynajmniej ładne są :]

Tak jak Wooyek wspomniał, czasem zdarzy się zajebista okazja.

Szczerze mówiąc ja się trochę boję używanych rzeczy. Na pewno nie kupiłbym używanego napędu, bo wiadomo kiedy się go sprzedaje. Z amortyzatorami nie wiem jak jest. Ramy - chyba da się wyczuć czy ktoś sprzedaje grata, bo kupił SantaCruz, czy sprzedaje SantaCruz, bo zaparkowała na niej półciężarówka :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-06-09 21:44:52
Autor: MadMan
Rower na Beskid Slaski
Dnia Tue, 09 Jun 2009 21:37:21 +0200, Kosu napisał(a):

Na pewno nie kupiłbym używanego napędu, bo wiadomo kiedy się go sprzedaje

No patrz pan, ja kupiłem i jestem zadowolony :) Co prawda to korba i z w
miarę pewnego źródła, ale zawsze napęd!

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-06-09 21:49:41
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Jakie odszkodowanie? Skąd?
Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą wypłacić. Wiadomo, że nie będę skakał na głowę.

BTW, ta rama nie jest mojej produkcji!
To Sekim Cannibal! http://sekim.cz/sekim/pl/cannibal.htm
Nie twierdzę, że to najlepsza rama na świecie, ma jednak kilka zajebistych zalet:
- jednozawias (prostota serwisu i budowy)
- stal (ew. naprawy tanie i możliwe)
- możliwość zmiany charakterystyki http://zarzecki.com/rower/boxxer/przelozenie_ramy-tabelka.png
http://zarzecki.com/rower/boxxer/przelozenie_ramy.png
[A-D][A-D]
- kolor czarny
;-)

Jesteś do tyłu z informacjami.
Tamta rama też dawała radę i będzie tam gdzie pierwotnie miała być, czyli w skibobie.

[...]

Dlatego kupiłem nowy amortyzator, niemal nowe hamulce, a napęd mam z swojego zapasu - pewny.

zyga

Data: 2009-06-09 13:37:36
Autor: player
Rower na Beskid Slaski
On 9 Cze, 21:49, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą
wypłacić. Wiadomo, że nie będę skakał na głowę.

A kto cię tam wie ;))

--
pozdro
jay

Data: 2009-06-09 22:54:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

Jeśli mam ubezpieczenie NNW to mogę skakać na głowę, a oni muszą
wypłacić. Wiadomo, że nie będę skakał na głowę.

A kto cię tam wie ;))

Dobra, ty będziesz filmował.

zyga

Data: 2009-06-09 22:19:26
Autor: Wooyek
Rower na Beskid Slaski
To Sekim Cannibal! http://sekim.cz/sekim/pl/cannibal.htm
Nie twierdzę, że to najlepsza rama na świecie, ma jednak kilka
zajebistych zalet:
- jednozawias (prostota serwisu i budowy)

Co ma zarazem wady - odczuwalne na każdej tarce (to o czym piszesz jest odczuwalne raz na dwa lata przy wymianie łożysk).

- stal (ew. naprawy tanie i możliwe)

Akurat łatwość napraw nie jest główną zaletą stali ;)

- możliwość zmiany charakterystyki

Przyznaj szczerze - jak często zmieniasz te charakterystyki i czy wiesz, która jest dla Ciebie najlepsza?

Wszyscy producenci (najwidoczniejsze przykłady: Orange, Specialized) odchodzą od robienia kilku dziur na damper na rzecz jednego, ale idealnie dopracowanego ustawienia (ew. z wariantem zmiany geometrii lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę).

Generalnie chodzi mi o to, że bardziej cenisz walory eksploatacyjne, niż użytkowe, tzn. właściwości jezdne, tzn. geometrię i rozłożenie masy. IMO nie tędy droga.

Data: 2009-06-09 22:37:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Od terenu zależy, a sama zmiana zajmuje 5 minut. Pięć.

[...]

Ostatnio testowałem zjazd po schodach, przy diametralnie różnych ustawieniach.
Różnica wyczuwalna to za mało napisane.

zyga

Data: 2009-06-10 09:37:21
Autor: Jan Srzednicki
Rower na Beskid Slaski
On 2009-06-09, Wooyek wrote:

[...]

Ale dla odmiany całkiem nowa, baaardzo chwalona rama Intense Tracer VP
ma właśnie regulację skoku "oczkami".

Data: 2009-06-10 13:04:03
Autor: Wooyek
Rower na Beskid Slaski
(ew. z wariantem zmiany geometrii
> lub skoku, ale bez wpływu na charakterystykę).

Ale dla odmiany całkiem nowa, baaardzo chwalona rama Intense Tracer VP
ma właśnie regulację skoku "oczkami".

To też właśnie napisałem powyżej. Jest albo regulacja skoku (w rowerach "do wszystkiego", czyli enduro-FR), albo regulacja geometrii (to akurat bardziej w zjazdówkach). Ale pokaż mi nowy rower z regulacją charakterystyki zawieszenia.

Przykłady:
- Evil Revolt - jako główną zaletę nowego systemu zawieszenia podaje się *niezmienną charakterystykę* niezależnie od pozostałych ustawień (tzn. zmiany geometrii).
- Specialized Big Hit - jeszcze 5 lat temu było 12 ustawień dampera ( http://ujeb.pl/bighit2004/ ), w nowym modelu jest jedno ( http://ujeb.pl/bighit2008/ )
- Orange 224 - jednym z założeń przy jego ulepszaniu (224 Evolution) było zmniejszenie liczby dostępnych opcji montażu dampera (których było zatrzęsienie), żeby nie wprawiać użytkownika w konsternację, a zamiast tego zaoferować mu tylko ustawienia idealnie dopracowane przez speców. Nowy model (na razie prototyp) będzie miał już tylko jedno ustawienie: http://ujeb.pl/orange225/

Data: 2009-06-11 00:42:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Odchodzą.
BUAHAHAHA

Jak się nie ma kasy na kupienie pomysłu Karpiela, to się robi na oczkach.

zyga

Data: 2009-06-11 15:40:36
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

http://img19.imageshack.us/img19/2792/karpieldiscovolante6duz.jpg

zyga

Data: 2009-06-11 19:57:26
Autor: Jan Srzednicki
Rower na Beskid Slaski
On 2009-06-11, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

I co, taki wielgaśny mimośród ma być lepszy do mocno odchudzonej ramy
enduro zamiast prostego dodatkowego oczka?

Data: 2009-06-12 00:09:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Tak, bo tam jest przynajmniej 4 kombinacje, czyli odpowiednik 2 x 2 dziur.

zyga

Data: 2009-06-11 22:29:38
Autor: Jan Srzednicki
Rower na Beskid Slaski
On 2009-06-11, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

[...]

Tylko po co?

No i, rusz dupę, zobacz, jak wygląda ta Tracer VP i pomyśl, gdzie tam
niby jakieś mimośródy można by wepchnąć. :P

Data: 2009-06-12 00:40:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Rower na Beskid Slaski

[...]

Nie chce mi się.