Rower na zime

Data: 2011-10-24 20:44:19
Autor: Lukasz Czarnowski
Rower na zime
On Mon, 24 Oct 2011 15:55:12 +0200
"Zielony" <green@color.pl> wrote:

Jaki proponujecie rower na zimowe dojazdy do pracy? Najlepiej cos,
czego nie trzeba serwisowac, regulowac zbyt czesto?

Na codzienne dojazdy do pracy to z praktyki polec臋 u偶ywany rower
miejski o "wsp贸艂czesnej" konstrukcji (powiedzmy w granicach 600-800 PLN)
z piast膮 planetarn膮 (np. SRAM/Sachs S7) z torpedo, z dynamem w pia艣cie
lub 艣wiate艂kami na aku i peda艂ami dobrze trzymaj膮cymi stop臋 (nie z
plastiku). Koniecznie uzbrojony w pe艂ne b艂otniki i chlapacze. Do tego
opcjonalnie na zim臋 wspomniane przez Ciebie opony Marathon Winter (IMHO
warto) i 艣migasz ca艂y rok.
Utrzymanie sprowadza si臋 do okresowego smarowania 艂a艅cucha, zakroplenia
oliwy do pancerzy linek, zmiany ci艣nienia opon w zale偶no艣ci od warunk贸w
i usuni臋cia nadmiaru b艂ota ;o)

艁ukasz Czarnowski

Data: 2011-10-24 22:34:16
Autor: Marcin Hy艂a
Rower na zime
On 2011-10-24 20:44, Lukasz Czarnowski wrote:

Utrzymanie sprowadza si臋 do okresowego smarowania 艂a艅cucha, zakroplenia
oliwy do pancerzy linek, zmiany ci艣nienia opon w zale偶no艣ci od warunk贸w
i usuni臋cia nadmiaru b艂ota ;o)

Od czasu kiedy u偶ywam hebie chainglider nie smaruj臋 艂a艅cucha _w_og贸le_ (ponad rok, wrzuca艂em foto na precla z inspekcji pozimowej - by艂 srebrzystobielutki jak nowy), linek w og贸le nigdy nie smarowa艂em (je偶d偶臋 ju偶 ze 20 zim) a b艂ota w zimie si臋 nie usuwa, tylko kopie w rower przed wej艣ciem do pomieszczenia 偶eby to co ma spa艣膰 spad艂o samo - a nast臋pnie rower wstawia do pomieszczenia 偶eby _ociek艂_ .

Z tego ostatniego powodu wykluczone s膮 pod艂ogi drewniane, parkiety itp. a wskazana terakota lub inne 艂atwozmywalne.

:-)

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-10-25 10:32:28
Autor: stepow
Rower na zime

Od czasu kiedy u縴wam hebie chainglider nie smaruj 砤馽ucha _w_og髄e_ (ponad rok, wrzuca砮m foto na precla z inspekcji pozimowej - by srebrzystobielutki jak nowy), linek w og髄e nigdy nie smarowa砮m (je縟筷 ju ze 20 zim) a b硂ta w zimie si nie usuwa, tylko kopie w rower przed wej禼iem do pomieszczenia 縠by to co ma spa舵 spad硂 samo - a nast阷nie rower wstawia do pomieszczenia 縠by _ociek砡 .

Hej Marcinie,

Jak mocowana jest ta os硂na? Na zdjeciach widac jakby "wisiala" tylko na
samym lancuchu i nie byla mocowana do jakis uchwyt體. Musze wymienic
swoja w holendrze i zastanawiam sie czy poszukac cos takiego jak bylo
oryginalnie czy zinwestowac w ten wynalazek :-)

Pozdrawiam,
Marek, Wroclaw
codziennie rowerem do pracy :-) (ju 15 rok)

Data: 2011-10-25 09:01:33
Autor: Ryszard Mikke
Rower na zime
stepow <WYWAL_TO@.z.pl> napisa(a):

> [...]

swoja w holendrze i zastanawiam sie czy poszukac cos takiego jak bylo
oryginalnie czy zinwestowac w ten wynalazek :-)

Tak wlasnie jest - lezy sobie na lancuchu.

--
rmikke

Data: 2011-10-25 11:33:33
Autor: stepow
Rower na zime
Ryszard Mikke napisa:

> [...]
> oryginalnie czy zinwestowac w ten wynalazek :-)

Tak wlasnie jest - lezy sobie na lancuchu.

Znaczy sie 砤馽uch trze o os硂n, a nie ha砤suje to za bardzo w
praktyce?

Pozdrawiam,
Marek Wroc砤w codziennie rowerem do pracy :-)

Data: 2011-10-25 10:48:55
Autor: Ryszard Mikke
Rower na zime
stepow <WYWAL_TO@.z.pl> napisa(a):
Ryszard Mikke napisa:

> Znaczy sie 砤馽uch trze o os硂n, a nie ha砤suje to za bardzo w
praktyce?

Mi nie przeszkadza, w koncu to sliski plastik jest. I lekki.

A lancuch nasmarowalem na grubo, syfa nie zlapal, chodzil cala zime.

Ogolnie - rozwiazanie mi sie podoba. Z tym, ze ja nie mam holendra i po prostu
nie mialem mozliwosci zainstalowania innej pelnej oslony.

--
rmikke

Data: 2011-10-25 13:02:16
Autor: stepow
Rower na zime
Ryszard Mikke napisa:

> [...]

Ogolnie - rozwiazanie mi sie podoba. Z tym, ze ja nie mam holendra i po prostu
nie mialem mozliwosci zainstalowania innej pelnej oslony.

Dzieki za informacje :-)

Data: 2011-10-27 15:07:27
Autor: M-kwadrat
Rower na zime
W dniu 2011-10-25 11:01, Ryszard Mikke pisze:
Od czasu kiedy u縴wam hebie chainglider nie smaruj 砤馽ucha _w_og髄e_

Tak wlasnie jest - lezy sobie na lancuchu.

A jak wygl眃a kwestia zu縴cia/zniszczenia samej os硂ny przez 砤馽uch po tym czasie/kilometra縰?
W moim mieszczuchu co w serwisie marudzili na nietypowo舵 mocowania os硂ny i si zastanawiam czy nie zainwestowa w omawiany tu wynalazek jako remedium na niekontrolowane obcierania i ha砤sowania.

--
pzdr, Maciej
"Nie mo縩a ca砮 縴cie by niewolnikiem silnej woli"

Data: 2011-10-28 07:44:11
Autor: Ryszard Mikke
Rower na zime
M-kwadrat <m.kwadrat@nospamwp.pl> napisa(a):

> [...]

W moim mieszczuchu co w serwisie marudzili na nietypowo舵 mocowania os硂ny i si zastanawiam czy nie zainwestowa w omawiany tu wynalazek jako remedium na niekontrolowane obcierania i ha砤sowania.

Po jednej zimie nie widze zadnych sladow zuzycia oslony.

--
rmikke

Data: 2011-10-25 18:01:07
Autor: Marcin Hy砤
Rower na zime
On 2011-10-25 10:32, stepow wrote:

[...]

Masz we Wroc砤wiu na Komuny Paryskiej sklep z tymi diwajsami (rowerystylowe.pl) , mo縠sz sobie zerkn辨 na miejscu (zazdrosz zreszt), osobno kupuje si prz骴 i osobno ty (trzeba policzy zompki w korbie i z阞atce z ty硊 i kupi odpowiednio), jest zrobione z do舵 mi阫kiego plastiku i w sumie cztery cze禼i sk砤da si bez narz阣zi na wcisk. Wisi na 砤馽uchu, troch s硑cha szuranie ale bez problemu, opory praktycznie niewyczuwalne, raz mnie tylko wkurzy硂 jak 砤馽uch zwisn背 bo za s砤bo dokr阠i砮m ko硂.

Po ca砮j ubieg硂rocznej zimie (rower trzymany ca硑mi dniami na zewn眛rz, je縟縪ny nonstop) zajrza砮m do 秗odka i zobaczy砮m 秝iat硂舵:

http://www.rowery.org.pl/hebie_pozimie01.jpg

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-10-25 19:18:38
Autor: Piotr P.
Rower na zime
W dniu 2011-10-25 18:01, Marcin Hy砤 pisze:
 trzeba policzy zompki

痚 co trzeba zrobi? :)

Data: 2011-10-25 19:30:52
Autor: Marcin Hy砤
Rower na zime
On 2011-10-25 19:18, Piotr P. wrote:
W dniu 2011-10-25 18:01, Marcin Hy砤 pisze:
trzeba policzy zompki

痚 co trzeba zrobi? :)

zompki policzy. jeden, dwa, trzy, mn髎two ;-)

Na tarczy przedniej i na z阞atce tylnej :-)

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-10-25 21:38:22
Autor: Lukasz Czarnowski
Rower na zime
On Mon, 24 Oct 2011 22:34:16 +0200
Marcin Hy艂a <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> wrote:

[...]

A wiesz, zdarzy艂o mi si臋 kilka razy, 偶e w pancerzu zebra艂a si臋 wilgo膰 i
linka od piasty "przy艂apa艂a" przy -15, stad j/w :o)

tylko kopie w rower przed wej艣ciem do pomieszczenia 偶eby to co ma
spa艣膰 spad艂o samo - a nast臋pnie rower wstawia do pomieszczenia 偶eby
_ociek艂_ .

.... i to rozumiemy przez "usuwanie" hehe ;o)

Pozdrawiam!
--
艁ukasz Czarnowski

Data: 2011-10-25 06:46:45
Autor: Ryszard Mikke
Rower na zime
Lukasz Czarnowski <relaks@CIACHo2.pl> napisa(a):
> [...]

miejski o "wsp贸艂czesnej" konstrukcji (powiedzmy w granicach 600-800 PLN)
z piast膮 planetarn膮 (np. SRAM/Sachs S7) z torpedo, z dynamem w pia艣cie

Ja bym jednak namawial na torpedo w piascie. W okolicach -5st.C wszystkie
akumulatorki bardzo szybko wymarzaja. Udalo mi sie na 80km wykonczyc dwa
komplety i jeszcze musialem bateryjki na stacji benzynowej dokupic.

--
rmikke

Data: 2011-10-25 21:53:24
Autor: Lukasz Czarnowski
Rower na zime
On Tue, 25 Oct 2011 06:46:45 +0000 (UTC)
"Ryszard Mikke" <rmikke.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

Tu masz naturalnie racj臋, cho膰 na kr贸tsze dystanse (<2h) aku 18650 (w
bocialarce 2, 40%) "daje rad臋" i przy ni偶szych temperaturach.

Pozdrawiam!
--
艁ukasz Czarnowski

Rower na zime