Data: 2009-12-22 17:06:42 | |
Autor: AA | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Witam!
Na wielu grupach nie jest w dobrym tonie pytanie "co kupic". Jezeli tutaj rowniez, to prosze o zignorowanie emaila, moge go scancelowac. Ale moze ktos sie zlituje. Gubie sie w tym calym osprzecie. Podejrzewam, ze jakis czas po kupnie rowera przyjdzie przebudzenie :) Potrzebuje kupic sobie rower. 182cm wzrostu, 100kg zywej wagi. Jazda miejska, drogi gruntowe i bite. Czasem lekki teren, ale bez pedzenia, raczej spokojne przedarcie sie na skroty. Co byscie kupili ? Cena do 1500pln. Gotowy (jaka marka, model) czy zlecic poskladanie ? Jaki rozmiar ramy, kol ? Dawno, dawno temu jezdzilem na "goralu", ale mialem klopoty ze zdrowiem (kolana) i trzeba bylo zrezygnowac. Dokuczal mi wtedy brak blotnikow (brudzilem sie), bagaznika (sakwy), ale to nie o taki osprzet mi chodzi :) AA |
|
Data: 2009-12-22 17:55:55 | |
Autor: szaman | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
AA wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Potrzebuje kupic sobie rower. 182cm wzrostu, 100kg zywej wagi. Myślę, że dobry byłby jakiś rower crossowy. Tj. koła 28 cali, ale dużo bardziej toporny od szosówki, z prostą kierownicą, geometrią z grubsza podobną do 'górala'. Co byscie kupili ? Cena do 1500pln. Gotowy (jaka marka, model) czy zlecic poskladanie ? Jaki rozmiar ramy, kol ? W tej cenie tylko i wyłącznie gotowy. Składać opłaci się IMHO tylko powyżej kilku tysięcy PLN. Rozmiar - musisz przymierzyć - to podstawa. Ja mam też 1.82 m, ale ważę nieco powyżej 60kg:) - w krossówce mam ramę 21 cali. Inna sprawa, że mam wyjątkowo długie nogi. Musisz przymierzyć. A jeśli chodzi o modele: polecam do zastanowienia się: - kross raven meadow jeśli jeszcze dostaniesz gdzieś, albo raven fitness. (zamiast raven może też crow - modele bodajże 2009). - z nowszych krossów, niestety ciut drożej, może np. http://www.kross.pl/591-g619-k3159-crow_preria.html Jest też evado 1.2 http://www.kross.pl/591-g619-k3315-evado_1.2.html droższy, na gorszym osprzęcie, ale 2 kilo lżejszy. - spójrz też na ofertę unibike'a, np. model viper: http://www.unibike.pl/vipergts.html jeśli mieszkasz niedaleko dystrybutora niemieckich bullsów - polecam też tą markę. Od niespełna roku mam ichniejszą szosę, jestem zachwycony. np. http://www.bulls.de/modelle/cross/cross-bike-1.html albo: http://www.bulls.de/modelle/cross/cross-bike-2.html pozdrawiam, szaman |
|
Data: 2009-12-22 18:53:43 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Dnia 22.12.2009 17:55 użytkownik szaman napisał :
W tej cenie tylko i wyłącznie gotowy. Składać opłaci się IMHO tylko powyżej kilku tysięcy PLN. MSZ składanie nigdy nie wyjdzie taniej od kupienia gotowego roweru. Natomiast składanie przy naprawdę dużej kwocie ma sens dlatego, że możemy sobie wybrać to co naprawdę chcemy, a nie to co daje producent. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-12-22 23:28:00 | |
Autor: szaman | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Mikołaj "Miki" Menke wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
MSZ składanie nigdy nie wyjdzie taniej od kupienia gotowego roweru. Natomiast składanie przy naprawdę dużej kwocie ma sens dlatego, że możemy sobie wybrać to co naprawdę chcemy, a nie to co daje producent. Tzn. zależy... Czasem gdy coś co potrzebujemy kosztuje np. 5kPlNów, a składak wyjdzie 4kPLNy - wtedy oszczędzamy tysiąc złotych. Nie znaczy to, że sprzęt fabrycznie będzie w porównywalnej cenie. Może gdyby go rozebrać będzie tańszy, bedzie miał gorsze komponenty. Ale będzie faktycznie bliżej naszych oczekiwać... My wtedy oszczędzimy i o to chodzi:) sz |
|
Data: 2009-12-22 21:00:25 | |
Autor: ToMasz | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
szaman pisze:
Potrzebuje kupic sobie rower. 182cm wzrostu, 100kg zywej wagi.Myślę, że dobry byłby jakiś rower crossowy. polecam do zastanowienia się:tylko ze ja widze jeden problem którego nie dostrzega wiekszość grupy. JAk spojżysz na górala, z daleka, właściwie na sam zarys, cień, a następnie bez odwzorowania skali na trekinga to jaka powinna być zasadnicza różnica ( poza grubościa opon)? Mnie sie wydaje ze w trekingu kierownica powinna być wyraźnie wyżej niż siodło, a w polecanych rowerach z ahedem tak niejest. Dlaczego tak sądze? Bo to właśnie górale obniżyły kierownice w rowerach ( kolarki nie biorą udziału w porównaniu). Poto aby masę rozłożyć w 3 punktach. Oczywiście od tego bolą ręce, więc mamy amorki, które ważą tyle co pół roweru.. JA bym koledze polecił najlepszy rower jaki dostanie w pobliskim sklepie rowerowym na 28 bez amora i bez aheda. jeśli taki rower "nie spasi" to spokojnie mozna sie kierować propozycjami mojego przedpiścy. ToMasz (PS author compact(28cali), z 30cm wspornikiem kierownicy) |
|
Data: 2009-12-22 20:22:39 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
On 2009-12-22, ToMasz wrote:
szaman pisze: SÄ gĂłrale i gĂłrale. GĂłrale typowo Ĺciganckie, do XC, bÄdÄ mieÄ faktycznie kierownicÄ niĹźej. Inne gĂłrale majÄ inaczej. :P Mnie sie wydaje ze w trekingu kierownica powinna byÄ wyraĹşnie wyĹźej niĹź Czemu niby "bez aheda"? To niby brakuje wysokich mostkĂłw do a-head? Nie da siÄ dĹuĹźszej sterĂłwki zostawiÄ? /me zirytowany luzami na klasyku, z ktĂłrymi z braku kluczy musi jechaÄ do serwisu -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-22 22:15:36 | |
Autor: ToMasz | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Czemu niby "bez aheda"? To niby brakuje wysokich mostkĂłw do a-head? Niena 22.2 wsporniki kierownicy dostaniesz jakie zamarzysz, ja mam wĹaĹnie taki 35cm, i siedze na dupie, rÄkami kieruje. koszt operacji 25zĹ. To samo w ahedzie bÄdzie duĹźo droĹźsze juĹź za sam widelec, plus mostek, ktĂłry z natury jest poziomy, ale jak sugerujesz mozna kupiÄ regulowany. tyle ze za..... 5zĹ za kaĹźdy cm? z ograniczeniem do 15cm? To ja podziÄkowaĹem, zostaĹem ze zwykĹym widelcem. PS 13 kg roweru 28 BEZ amora mozna osiÄ gnÄ Ä duĹźo poniĹźej 1000zĹ /me zirytowany luzami na klasyku, z ktĂłrymi z braku kluczy musi jechaÄtzn ster? taki za 5zĹ za komplet? to sie zgadza, ale to (pomimo ze powszednie zjawisko) Ĺatwe do wyeliminowania. |
|
Data: 2009-12-22 21:38:28 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
On 2009-12-22, ToMasz wrote:
Nie regulowany, ale skoĹny. Z A-headem rĂłwnieĹź moĹźna sporo kombinowaÄ, to prawda, Ĺźe droĹźej, ale nie demonizuj. NaprawdÄ masz mostek o wysokoĹci 35cm?! Trzymasz kierownicÄ na poziomie klatki piersiowej?! To ja podziÄkowaĹem, zostaĹem ze zwykĹym widelcem. Link. /me zirytowany luzami na klasyku, z ktĂłrymi z braku kluczy musi jechaÄtzn ster? taki za 5zĹ za komplet? to sie zgadza, ale to (pomimo ze WĹaĹnie w tym rzecz, Ĺźe powszechne. W A-headach dziwnym trafem zupeĹnie niepowszechne, a jak wystÄ pi, to wystarczy imbus 4 lub 5mm, czyli byle scyzoryk. A nie wielgachne klucze, ktĂłre do niczego innego nie sÄ potrzebne. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-23 15:15:24 | |
Autor: Adampio | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Jan Srzednicki pisze:
Nie regulowany, ale skoĹny. Z A-headem rĂłwnieĹź moĹźna sporo kombinowaÄ, Ja juz paru osobom zakladalem wysoki klasyczny wspornik na 22.2 (przez tuleje redukcyjna) i mam ich dozgona wdziecznoĹÄ ;-) Oczywiscie najpierw regulowalismy skoĹne ustawiajc je prawie pionowo i a i tak bylo za nisko |
|
Data: 2009-12-23 19:38:04 | |
Autor: krzyśko | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Dnia Wed, 23 Dec 2009 15:15:24 +0100, Adampio napisał(a):
Ja juz paru osobom zakladalem wysoki klasyczny wspornik na 22.2 (przez A mógłbys pokazac jakieś zdjecie takiej konstrukcji? Albo napisac skąd wziąc taką redukcje i jak to zmontowac? Bo zaczynam powoli dojrzewac do takiej przeróbki :) -- Krzysiek |
|
Data: 2009-12-23 18:41:10 | |
Autor: ToMasz | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
NaprawdÄ masz mostek o wysokoĹci 35cm?! Trzymasz kierownicÄ na poziomienie! siodĹo teĹź mam wysuniete. tak wiec mam jakieĹ 15cm kierownice wyĹźej niĹź siodĹo. mam 180cm wzrostu i pedaĹuje palcami... wiec raczej nie odbiegam od normy :) ToMasz |
|
Data: 2009-12-23 21:27:38 | |
Autor: jacek duma | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
ToMasz pisze:
/me zirytowany luzami na klasyku, z ktĂłrymi z braku kluczy musi jechaÄ?tzn ster? taki za 5zĹ? za komplet? to sie zgadza, ale to (pomimo ze Janek, za krótkie imbusy masz ? jd |
|
Data: 2009-12-23 21:13:31 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
On 2009-12-23, jacek duma wrote:
ToMasz pisze: A co mi po imbusach przy luzach na sterach klasycznyc? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-23 23:26:11 | |
Autor: jacek duma | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-12-23, jacek duma wrote:Zadałem pytanie, wywnioskowałem z wcześniejszych wypowiedzi że masz problem z narzędziami :) jd >>>> /me zirytowany luzami na klasyku, z ktÄ?Ĺ?rymi z braku kluczy musi jechaĂ?? >>>> do serwisu |
|
Data: 2009-12-23 22:43:59 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
On 2009-12-23, jacek duma wrote:
Jan Srzednicki pisze: Mam, ale nie z imbusami. Do sterĂłw klasycznych trza mieÄ dwa duĹźe klucze pĹaskie. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-22 23:32:28 | |
Autor: szaman | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
ToMasz wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
tylko ze ja widze jeden problem którego nie dostrzega wiekszość grupy. IMHO nie można tak porównywać. Człowiek nie ma np. 23ocm... Żeby stosować Twoją analogię, człowiek musiałby rosnąć z rowerem, tj. rama trekingowa nie pasowałaby dla osoby ujeżdżającej MTBa 19 calowego np... Mnie sie wydaje ze w trekingu kierownica powinna być wyraźnie wyżej niż Są krossy bez amorka, trekingi tak samo... JA bym koledze polecił najlepszy rower jaki dostanie w pobliskim sklepie Wiesz, rower bez aheada ma wiele minusów. Np. brak komponentów. Spróbuj coś teraz sensownego do sterów klasycznych kupić. Naprawdę ciężko.... pozdrawaim, szaman |
|
Data: 2009-12-23 01:20:46 | |
Autor: Krzysztof | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Jeżeli zdecydujesz się na rower na 28" kołach mam dla ciebie chyba
idealne rozwiązanie. Rowerek do cyclocrossu - widelec karbon (przełajówka) z drugą kierownicą. Właśnie coś takiego mam do sprzedania. Przełajówka w komplecie z drugą prostą kierownicą razem z kompletem dopasowanych pancerzy i linek, Przekładasz kierownicę "baranka" na prosty kierownik (dla niewprawnego max 1 godzina roboty) i masz super wypasionego trekkinga na wszycieczki. Dodam, że mam podobną posturę do twojej. Zapraszam - zdjęcia i pozostałe informacje: grotof@wp.pl |
|
Data: 2009-12-23 12:53:44 | |
Autor: szaman | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Krzysztof wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Jeżeli zdecydujesz się na rower na 28" kołach mam dla ciebie chyba Odpowiedź nie do mnie być powinna co prawda... Ale, jak możesz prześlij fotki mi na meila. No i podaj cenę:) szaman |
|
Data: 2009-12-23 04:51:59 | |
Autor: Krzysztof | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Ale, jak możesz prześlij fotki mi na meila. OK za kilka chwil wysyłam. pozdrawiam |
|
Data: 2009-12-23 16:22:42 | |
Autor: mmateusz | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
tylko ze ja widze jeden problem którego nie dostrzega wiekszość grupy.[...] Mnie sie wydaje ze w trekingu kierownica powinna być wyraźnie wyżej niż we wszystkich podanych rowerach kierownica jest wyżej niż siodełko, a pierwszy to ma nawet strasznie rekreacyjna geometrię i kierownicę jakieś ~7-10cm wyżej. ja akurat uważam kierownicę wyżej niż siodełko jako wadę. Dlaczego tak sądze? Bo to właśnie górale obniżyły kierownice w rowerach MZ to nie tak. kierownica niżej w uproszczeniu oznacza - mniejsze opory powietrza, szybszą, bardziej ekonomiczną jazdę, bardziej precyzyjne sterowanie. owszem mogą od tego boleć ręce i kark i mięsnie pleców - to kwestia 2tyg. przyzwyczajenia. kierownica wyżej to przede wszystkim wygoda, wolniejsza jazda, + mułowate sterowanie, także coś za coś. (oczywiście uprościłem, ale można uznać, że jak rower ma wysoko kierownicę, to ma też rekreacyjną geometrię) JA bym koledze polecił najlepszy rower jaki dostanie w pobliskim sklepieja bym jednak przy ahedzie obstawiał - trudno teraz znaleźć dobre stery tradycyjne - w zasadzie już tylko low-end produkują. (PS author compact(28cali), z 30cm wspornikiem kierownicy)kolega napisał, że waży ~100kg, nie wiem, czy pomysł z 30cm wspornikiem jest dobry biorąc pod uwagę, że stery klasyczne sztywnością nie grzeszą. -- mk -- |
|
Data: 2009-12-22 22:05:11 | |
Autor: Dżejm | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Na wielu grupach nie jest w dobrym tonie pytanie "co kupic". Jezeli tutaj rowniez, to prosze o zignorowanie emaila, moge go scancelowac. Nie kup roweru w hipermarkecie. Nie kup roweru z wolnobiegiem nakręcanym tylko z kasetą. Przy nakręcanych łatwiej się gną ośki. Ja (mając 90kg) ciągle miałem z tym problemy. Reszta dowolnie ;). pozdro Dż |
|
Data: 2009-12-22 23:25:23 | |
Autor: szaman | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Dżejm wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Nie kup roweru w hipermarkecie. za 1,5kPLNa raczej wolnobiegu nie kupi:) sz |
|
Data: 2009-12-23 15:19:13 | |
Autor: Adampio | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
Dżejm pisze:
Nie kup roweru z wolnobiegiem nakręcanym tylko z kasetą. Przy nakręcanych łatwiej się gną ośki. Ja (mając 90kg) ciągle miałem z tym problemy. Warto by jednak wziac także pod uwage felgi, chyba ze teraz juz wszystskie sa komorowe. 100 kg kierownika + bagaz potrafi mocno dac w kosc tylnej obreczy. |
|
Data: 2009-12-23 05:21:34 | |
Autor: Marek | |
Rower potrzebuje - kto poradzi ? | |
AA napisał:
...Co byscie kupili ? Cena do 1500pln. Gotowy (jaka marka, model) czy Jeśli sam nie grzebiesz przy rowerze i nie planujesz wyjść w przyszłości poza zastosowania o jakich wspomniałeś, mogę polecić Ci Konę Smoke. To prosta konstrukcja uznanego producenta, na solidnej ramie Cro-Mo i kołach 28''. Jej niepozorny wygląd i pozorna "krowiastość" może się wydać wadą. Moja przyjaciółka śmieje się, że jeżdżę po mieście na Ukrainie (taki pancerny, sprowadzany z ZSRR rower użytkowy można było kiedyś dostać w sklepach GS). Ale w mieście niepozorny wygląd to jednak zaleta. Smoke nie ma bagażnika, ale posiada w ramie otwory montażowe. Prosty widelec (osadzony w systemie A-head) można w przyszłości wymienić na amortyzowany, choć i sztywny w łatwym terenie dobrze sobie radzi. A na szosie radzi sobie lepiej :). Rama i widelec nie są przystosowane do montażu hamulców tarczowych. Lecz to w turystyce i ruchu miejskim zbędny bajer, choć V-b mogłyby być tu nieco solidniejsze. Najsłabszym punktem konstrukcji jest suport. Nie ma tam monobloku, tylko stary patent z przeciwnakrętką. Ale i to, jeśli dobrze poskręcane, luzuje się tylko w specyficznych warunkach eksploatacji. Wprawdzie cena tego modelu przekracza nieznacznie Twój limit, ale myślę, że teraz można go dostać taniej. Swój kupowałem jesienią w sklepie internetowym http://mybike.pl/rower-kona-smoke-deluxe-162008-p-857.html Cena wydała mi się bardzo atrakcyjna. Lecz sprzedawca ją i tak przebił, proponując 999,00 zł, włącznie z kosztem przesyłki. Na dodatek okazało się po rozpakowaniu, że z tyłu jest przerzutka Deore zamiast deklarowanego na stronie Altusa. Mam 186 cm wzrostu i ważę 86 kg (choć waga jest tu bez znaczenia). Po doświadczeniach z MTB zdecydowałem się na ramę w rozmiarze 20''. I był to - jak sądzę - dobry wybór, mimo krótkich nóg. Ty mógłbyś pomyśleć także o 18''. Przy zakupie w sieci to trochę ryzykowne brać rower bez przymiarki. Ale moim zdaniem przy niewymagającej jeździe i przy niewielkim błędzie wyboru rozmiaru ramy można go potem poprawić regulacją ustawienia siodełka, sztycy i kierownicy. Spore możliwości tkwią również w sile przyzwyczajenia. Mój pierwszy MTB miał ramę 17'' i dopóki nie przesiadłem się na 19'' nie wiedziałem że jest za mały :). -- Marek |