Data: 2013-11-22 09:56:20 | |
Autor: bkr | |
Rower przelajowy | |
On 22/11/13 07:26, Iguan_007 wrote:
Czy w tej (prawie) szosowej pozycji ciezko jest na zjazdach, powiedzmy 20%+? Generalnie nie polecam na dluzsze wycieczki w terenie. Popatrz ile trwa przecietnie cyclocrossowy wyscig (~1h). Wg mnie sprawdza sie jako treking albo jako wycieczkowy rower w niezbyt trudnym terenie i po szosie. zawsze mozesz wymienic opony na ciut wieksze (37x700) wymienic mostek etc... Teraz mozna kupic rozne cyclocrossy, sa i takie mniej agresywne ktore sa wg mnie dosc uniwersalne. Juz pisalem w jedym watku o swoim kolesiu ktory kupil rasowego cx od Kinesis'a. Rower mial zajebista cene, (przeceniony o polowe bo sklep sie likwidowal). Niestety okazalo sie ze to wlasnie jest "rasowa" przelajowka, bez gwintow na blotniki, bagaznik czy nawet na koszyki do butelek. Wiec trzeba uwazac i dokladnie looknac. I prosze jak sie zdecydujesz to nie kupuj z canti. W piekle siedza ludzie i reguluja chujowe hamulce canti przez wiecznosc ;-) Jak kazdy rower trzeba wiedziec czego sie chce dokladnie. Masz moze od kogos pozyczyc i sie przejechac? -- bkr |
|
Data: 2013-11-22 02:33:23 | |
Autor: Iguan_007 | |
Rower przelajowy | |
On Friday, November 22, 2013 7:56:20 PM UTC+10, bkr wrote:
On 22/11/13 07:26, Iguan_007 wrote: Fakt,za malo napisalem o zastosowaniu. No wiec rower ma sluzyc do odmiany treningu. Tylko i wylacznie widze go jaki rower treningowy. Nie uprawiam turystyki rowerowej jako takiej. zawsze mozesz wymienic opony na ciut wieksze (37x700) wymienic mostek etc... Teraz mozna kupic rozne cyclocrossy, sa i takie mniej agresywne ktore sa wg mnie dosc uniwersalne. Nie jestem tutaj szczegolnie ograniczony uniwersalnoscia - mam kilka rowerow, min. "normalne" mtb i szose. Rower przelajowy ma mi sluzyc do odmniany treningow. Jako, ze od kilku lat jezdze przed praca i mam ograniczony czas do 2-3 godzin treningu, znam juz wiekszosc tras zarowno szosowych jak i mtb w mojej najblizszej okolicy. Rower przelajowy pozwolilby mi na jazde trasami ktore teraz sa dla mnie niedostepne w dzien pracujacy (ograniczenie czasowe) - bo na mtb mam za malo czasu zeby tam dojechac, na szosie tam nie wjade. I prosze jak sie Wydaje mi sie, ze wiem. Myslalem o tarczowych hamulcach (bo cenie sobie ich dzialanie) i karbonowej ramie (bo w roznych recenzjach chwala lepsza amortyzacje w terenie). Wlasciwie wiem jaki rower juz chce - http://specialized.com/ca/en/bikes/archive/2013/crux/cruxexpertexpertcarbondisc Masz moze od Dobry pomysl, pogadam ze sklepem czy udostepnia na jazde testowa. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-11-22 11:35:48 | |
Autor: bkr | |
Rower przelajowy | |
On 22/11/13 10:33, Iguan_007 wrote:
No wiec rower ma sluzyc do odmiany treningu. Tylko i wylacznie widze go jaki rower treningowy.Nie uprawiam turystyki rowerowej jako takiej. No to luz wogole. Jako rower treningowy jest naprawde spoko. Masz geometrie podobna (do szosy) i nie musisz z killerami po drodze jechac. Ten Specialized co go podeslales bardzo zacny. Pewnie nawet jakbys nie byl fanem cx to by sie spodobal. Jeden szczegol Holendrzy powiedzieliby "co wy tam wiecie o cx u kangurow?" ;-) Zajebiste cale nagrane sa GP z tego roku na youtubowym kanale UCI jakbys chcial smaka sobie narobic i prawdziwych badass'ow zobaczyc. http://www.youtube.com/watch?v=IL3oXSTWQTY http://www.youtube.com/user/ucichannel?feature=watch ludzie jeczeli troche ze w usa nie dzialalo. ciekawe jak gdzies indziej. keem'em rolling -- bkr |
|
Data: 2013-11-22 03:48:29 | |
Autor: Iguan_007 | |
Rower przelajowy | |
On Friday, November 22, 2013 9:35:48 PM UTC+10, bkr wrote:
byl fanem cx to by sie spodobal. Jeden szczegol Holendrzy powiedzieliby No i troche racji maja, CX dopiero sie tutaj pojawia :) Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2013-11-22 10:02:33 | |
Autor: bkr | |
Rower przelajowy | |
On 22/11/13 09:56, bkr wrote:
ile trwa i mniej wiecej dlaczego zostal stworzony: za wikipedia: "There are many stories about the origins of cyclo-cross. One is that European road racers in the early 1900s would race each other to the next town over from them and that they were allowed to cut through farmer's fields, over fences or take any other shortcuts in order to make it to the next town first. This was sometimes called steeple chase as the only visible landmark in the next town was often the steeple. This was a way for them to stay in shape during the winter months and put a twist on road racing. In addition, riding off road in more difficult conditions than smooth pavement increased the intensity at which the cyclists were riding and improved their on-the-road bike handling abilities. Forced running sections, or portage, were incorporated to help deliver warm blood to the feet and toes, as well as exercise other groups of muscles." -- bkr |
|
Data: 2013-11-22 12:53:17 | |
Autor: cytawa | |
Rower przelajowy | |
bkr pisze:
butelek. Wiec trzeba uwazac i dokladnie looknac. I prosze jak sie Dokladnie co ci sie nie podoba. Hamulce przelajowe sa typu canti ale nie takie jak ostatnio sie robilo. Reguluje sie bajecznie prosto a sa skuteczniejsze od hamulcow szosowych. Widelce przelajowe mialy roztaw piwotow ponizej 7 cm (w odroznieniu od gorali i trekingow 8 cm) a to prawie zapewnialo rownolegla prace klockow. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-11-22 12:55:24 | |
Autor: bkr | |
Rower przelajowy | |
On 22/11/13 11:53, cytawa wrote:
Dokladnie co ci sie nie podoba. Hamulce przelajowe sa typu canti ale nie Nie bede watku ciagnal o wyzszosci jednych hamulcow nad drugimi itp. Od tego sa kaski, smary do lancuchow, od tego sa tytusy, wilki i inna zwierzyna. EOT Mozesz wyjasnic "nie takie jak ostatnio sie robilo"? -- bkr |
|
Data: 2013-11-25 09:02:40 | |
Autor: cytawa | |
Rower przelajowy | |
bkr pisze:
Mozesz wyjasnic "nie takie jak ostatnio sie robilo"? Bez dodatkowego wieszaczka i trojkatnego ciegla. np. takie: http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/shimano-altus-canti-brakes/rp-prod38378 A takie sa hamulce w przelajowkach: http://infobot.pl/r/2g6h i je sie latwo reguluje. Jan Cytawa |
|