Rower przelajowy

Data: 2013-11-22 09:56:20
Autor: bkr
Rower przelajowy
On 22/11/13 07:26, Iguan_007 wrote:
Czy w tej (prawie) szosowej pozycji ciezko jest na zjazdach, powiedzmy 20%+?

Generalnie nie polecam na dluzsze wycieczki w terenie. Popatrz ile trwa
przecietnie cyclocrossowy wyscig (~1h). Wg mnie sprawdza sie jako
treking albo jako wycieczkowy rower w niezbyt trudnym terenie i po
szosie. zawsze mozesz wymienic opony na ciut wieksze (37x700) wymienic
mostek etc...
Teraz mozna kupic rozne cyclocrossy, sa i takie mniej agresywne ktore sa
wg mnie dosc uniwersalne.
Juz pisalem w jedym watku o swoim kolesiu ktory kupil rasowego cx od
Kinesis'a. Rower mial zajebista cene, (przeceniony o polowe bo sklep sie
likwidowal). Niestety okazalo sie ze to wlasnie jest "rasowa"
przelajowka, bez gwintow na blotniki, bagaznik czy nawet na koszyki do
butelek. Wiec trzeba uwazac i dokladnie looknac. I prosze jak sie
zdecydujesz to nie kupuj z canti. W piekle siedza ludzie i reguluja
chujowe hamulce canti przez wiecznosc ;-)
Jak kazdy rower trzeba wiedziec czego sie chce dokladnie. Masz moze od
kogos pozyczyc i sie przejechac?

--
bkr

Data: 2013-11-22 02:33:23
Autor: Iguan_007
Rower przelajowy
On Friday, November 22, 2013 7:56:20 PM UTC+10, bkr wrote:
> [...]

przecietnie cyclocrossowy wyscig (~1h). Wg mnie sprawdza sie jako

treking albo jako wycieczkowy rower w niezbyt trudnym terenie i po

Fakt,za malo napisalem o zastosowaniu. No wiec rower ma sluzyc do odmiany treningu. Tylko i wylacznie widze go jaki rower treningowy. Nie uprawiam turystyki rowerowej jako takiej.

zawsze mozesz wymienic opony na ciut wieksze (37x700) wymienic  mostek etc... Teraz mozna kupic rozne cyclocrossy, sa i takie mniej agresywne ktore sa  wg mnie dosc uniwersalne.

Nie jestem tutaj szczegolnie ograniczony uniwersalnoscia - mam kilka rowerow, min. "normalne" mtb i szose. Rower przelajowy ma mi sluzyc do odmniany treningow. Jako, ze od kilku lat jezdze przed praca i mam ograniczony czas do 2-3 godzin treningu, znam juz wiekszosc tras zarowno szosowych jak i mtb w mojej najblizszej okolicy. Rower przelajowy pozwolilby mi na jazde trasami ktore teraz sa dla mnie niedostepne w dzien pracujacy (ograniczenie czasowe) - bo na mtb mam za malo czasu zeby tam dojechac, na szosie tam nie wjade.
I prosze jak sie

zdecydujesz to nie kupuj z canti. W piekle siedza ludzie i reguluja

chujowe hamulce canti przez wiecznosc ;-)

Jak kazdy rower trzeba wiedziec czego sie chce dokladnie.

Wydaje mi sie, ze wiem. Myslalem o tarczowych hamulcach (bo cenie sobie ich dzialanie) i karbonowej ramie (bo w roznych recenzjach chwala lepsza amortyzacje w terenie). Wlasciwie wiem jaki rower juz chce - http://specialized.com/ca/en/bikes/archive/2013/crux/cruxexpertexpertcarbondisc

Masz moze od

kogos pozyczyc i sie przejechac?

Dobry pomysl, pogadam ze sklepem czy udostepnia na jazde testowa.

Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-11-22 11:35:48
Autor: bkr
Rower przelajowy
On 22/11/13 10:33, Iguan_007 wrote:
No wiec rower ma sluzyc do odmiany treningu. Tylko i wylacznie widze go jaki rower treningowy.
Nie uprawiam turystyki rowerowej jako takiej.

No to luz wogole. Jako rower treningowy jest naprawde spoko. Masz
geometrie podobna (do szosy) i nie musisz z killerami po drodze jechac.
Ten Specialized co go podeslales bardzo zacny. Pewnie nawet jakbys nie
byl fanem cx to by sie spodobal. Jeden szczegol Holendrzy powiedzieliby
"co wy tam wiecie o cx u kangurow?" ;-)
Zajebiste cale nagrane sa GP z tego roku na youtubowym kanale UCI jakbys
chcial smaka sobie narobic i prawdziwych badass'ow zobaczyc.

http://www.youtube.com/watch?v=IL3oXSTWQTY
http://www.youtube.com/user/ucichannel?feature=watch

ludzie jeczeli troche ze w usa nie dzialalo. ciekawe jak gdzies indziej.

keem'em rolling

--
bkr

Data: 2013-11-22 03:48:29
Autor: Iguan_007
Rower przelajowy
On Friday, November 22, 2013 9:35:48 PM UTC+10, bkr wrote:
byl fanem cx to by sie spodobal. Jeden szczegol Holendrzy powiedzieliby

"co wy tam wiecie o cx u kangurow?" ;-)

No i troche racji maja, CX dopiero sie tutaj pojawia :) Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2013-11-22 10:02:33
Autor: bkr
Rower przelajowy
On 22/11/13 09:56, bkr wrote:
ile trwa
przecietnie cyclocrossowy wyscig (~1h)

i mniej wiecej dlaczego zostal stworzony:

za wikipedia:

"There are many stories about the origins of cyclo-cross. One is that
European road racers in the early 1900s would race each other to the
next town over from them and that they were allowed to cut through
farmer's fields, over fences or take any other shortcuts in order to
make it to the next town first. This was sometimes called steeple chase
as the only visible landmark in the next town was often the steeple.
This was a way for them to stay in shape during the winter months and
put a twist on road racing. In addition, riding off road in more
difficult conditions than smooth pavement increased the intensity at
which the cyclists were riding and improved their on-the-road bike
handling abilities. Forced running sections, or portage, were
incorporated to help deliver warm blood to the feet and toes, as well as
exercise other groups of muscles."

--
bkr

Data: 2013-11-22 12:53:17
Autor: cytawa
Rower przelajowy
bkr pisze:

butelek. Wiec trzeba uwazac i dokladnie looknac. I prosze jak sie
zdecydujesz to nie kupuj z canti. W piekle siedza ludzie i reguluja
chujowe hamulce canti przez wiecznosc ;-)

Dokladnie co ci sie nie podoba. Hamulce przelajowe sa typu canti ale nie takie jak ostatnio sie robilo. Reguluje sie bajecznie prosto a sa skuteczniejsze od hamulcow szosowych. Widelce przelajowe mialy roztaw piwotow ponizej 7 cm (w odroznieniu od gorali i trekingow 8 cm) a to prawie zapewnialo rownolegla prace klockow.

Jan Cytawa

Data: 2013-11-22 12:55:24
Autor: bkr
Rower przelajowy
On 22/11/13 11:53, cytawa wrote:
Dokladnie co ci sie nie podoba. Hamulce przelajowe sa typu canti ale nie
takie jak ostatnio sie robilo.

Nie bede watku ciagnal o wyzszosci jednych hamulcow nad drugimi itp. Od
tego sa kaski, smary do lancuchow, od tego sa tytusy, wilki i inna
zwierzyna. EOT
Mozesz wyjasnic "nie takie jak ostatnio sie robilo"?

--
bkr

Data: 2013-11-25 09:02:40
Autor: cytawa
Rower przelajowy
  bkr pisze:

Mozesz wyjasnic "nie takie jak ostatnio sie robilo"?

Bez dodatkowego wieszaczka i trojkatnego ciegla.
np. takie:
http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/shimano-altus-canti-brakes/rp-prod38378

A takie sa hamulce w przelajowkach:

http://infobot.pl/r/2g6h