Rower przelajowy

Data: 2013-11-22 12:16:05
Autor: Micha艂 Pysz
Rower przelajowy
Generalnie taki rower jest bardzo uniwersalny ale du偶o zale偶y od tego co si臋 kupi.
Je艣li dobierze si臋 wszystko z g艂ow膮 to mo偶na robi膰 praktycznie to samo co na trekingu. Wiadomo, 偶e czasem b臋dzie to jakie艣 wyzwanie ale spokojnie si臋 da.

To by艂 w艂a艣nie pow贸d, dla kt贸rego pozby艂em si臋 szos贸wki i kupi艂em prze艂aj贸wk臋. Dzi臋ki niej mia艂em zasi臋g szos贸wki bez utraty mo偶liwo艣ci wjazdu w teren (nawet trudny).

Kluczowe elementy wed艂ug mnie to:
- rama i widelec na tyle szeroka by wesz艂y opony rz臋du 35-38mm
- otwory monta偶owe baga偶nika
- tr贸jtarcz z odpowiednio mi臋kkimi prze艂o偶eniami
- hamulce tarczowe
- podw贸jne klamki hamulcowe
- regulowany mostek

Poni偶ej przyk艂ad, niestety ju偶 by艂y bo go ukradli.
http://ciekawe.tematy.net/2011/polonina/1/slides/IMG_0345.JPG
http://m.pysz.org/rowery/img/schwinn6.jpg

Zdarza艂o mi si臋 nim je藕dzi膰 po g贸rach z obci膮偶eniem i by艂o OK.
Wiadomo, 偶e na fullu by艂oby wygodniej ale nie o to w Twoim pytaniu chodzi.

mp.

Czy ktos z Was jezdzi na rowerze przelajowym i moze sie podzielic swoimi doswiadczeniami? Z tego co czytam to

taki rower jest niezly do jazdy po miescie, po  blotnistych drogach i  sciezkach. Ale mnie interesuje jak to sie sprawdza na
suchych szutrowych i kamienistych drogach/szlakach. Bardzo trzesie? Czy w tej (prawie) szosowej pozycji ciezko jest na zjazdach, powiedzmy 20%+? Oczywiscie nie uzywalbym takiego roweru w ciezszym terenie ale w okolicy mam sporo stromych drog szutrowych. I tam rower gorski jest za wolny i za ciezki a rower szosowy za 鈥渢wardy鈥 i nerwowy (chocby przez nieodpowiednie ogumienie).

Rower przelajowy