Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pi onowo?

Data: 2015-03-08 16:15:44
Autor: Jacek
Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pi onowo?
Mam nadzieję, że ktoś z Was mi poradzi w sprawie stacjonarnego roweru treningowego. Ze względów zdrowotnych muszę zrzucić parę kg, ale stan stawów nie pozwala mi np. na bieganie.
Wyszło na to, że optymalny byłby rower stacjonarny. Podoba mi się rower spiningowy (ciężkie koło zamachowe, solidna konstrukcja) ale wolałbym pedałować w pozycji bardziej pionowej, niż taki rowerek przewiduje.
Czy jest możliwość regulacji "kierownicy" aby siedzieć pionowo?
Przymierzam siÄ™ do zakupu rowerka Body Sculpture BC 4611
Jacek

Data: 2015-03-08 09:03:37
Autor: Ignac
Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pionowo?
W dniu niedziela, 8 marca 2015 16:15:47 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

Mam nadzieję,

że to się nie uda, bo kluczem jest dostarczanie tylu kalorii do
organizmu, aby ten był w stanie owe kalorie spożytkować.
Jest duża szansa, że dodatkowy wysiłek temu pomoże, ale generalnie
trzeba je¶ć mniej, najlepiej połowę: czyli pół chleba, pół kilo kiełbasy i
do tego ewentualnie pół litra, nie więcej. U mnie działa.

Data: 2015-03-08 17:19:04
Autor: Jacek
W dniu 2015-03-08 o 17:03, Ignac pisze:
że to się nie uda, bo kluczem jest dostarczanie tylu kalorii do
organizmu, aby ten był w stanie owe kalorie spożytkować.
Ja tak mam, że jak miałem dużo ruchu, to mogłem je¶ć ile wlazło, a waga była w miarę przyzwoita. Potem przyszła praca, brak ruchu i co rok kilo do góry.
A co do rowerka, to będzie się dało w pionie? Chętnie bym sobie jaki¶ film obejrzał przy pedałowaniu, żeby się nie zanudzić.
Jacek

Data: 2015-03-08 13:34:26
Autor: Ignac
Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pionowo?
W dniu niedziela, 8 marca 2015 17:19:06 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

A co do rowerka(Body Sculpture BC 4611 ), to będzie się dało w pionie?

Obejrzałem go :
https://www.youtube.com/watch?v=ntAZhEYxCco
i ma tam jaki¶ wspornik kierownicy z czterema ¶rubami, więc s±dzę, że się da. Dla pewno¶ci zapytaj sprzedaj±cego czy można t± kierę
obrócić do góry w tym wsporniku, aby¶ mógł siedzieć bardziej pionowo.

Data: 2015-03-09 00:27:29
Autor: Piotr Kosewski
On 2015-03-08 21:34, Ignac wrote:
Obejrzałem go :
https://www.youtube.com/watch?v=ntAZhEYxCco
i ma tam jakiś wspornik kierownicy z czterema śrubami, więc sądzę,
że się da. Dla pewności zapytaj sprzedającego czy można tą kierę
obrócić do góry w tym wsporniku, abyś mógł siedzieć bardziej pionowo.

No ja mogę od razu uprzedzić, że w typowym rowerze spinningowym
kierownicy obrócić się nie da, a zakres regulacji nie pozwala na
pozycję, którą możnaby nazwać pionową.

Z drugiej strony: te rowery to bardzo proste konstrukcje. Metalowe
rury, rygle itp. Można wyjąć tę fabryczną kierownicę i zrobić
sobie własną: wysoką, z normalnym wspornikiem i tradycyjną kierą
- wedle potrzeb.

Pytanie: czy warto?
Dobry, cichy trenażer będzie tańszy i łatwiejszy do upchnięcia
w mieszkaniu.
Oczywiście rower spinningowy tak nie hałasuje, ale bezgłośny
teĹĽ nie jest. Jest za to *ogromny*.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-03-08 18:57:02
Autor: z
Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pionowo?
W dniu 2015-03-08 o 16:15, Jacek pisze:
Mam nadzieję, że kto¶ z Was mi poradzi w sprawie stacjonarnego roweru
[...]
Czy jest możliwo¶ć regulacji "kierownicy" aby siedzieć pionowo?
Przymierzam się do zakupu rowerka Body Sculpture BC 4611
Jacek

Ja z braku miejsca w mieszkaniu kupiłem jednak trenażer. Używany tacx z tych najtańszych magnetycznych. 200zł
Rower trzymam i tak na balkonie.
Jak robię jakie¶ 10-15 km dziennie to po prostu chudnę pomimo normalnego obżarstwa i dużo lepiej się czuję. Też nie biegam bo kolana się buntuj± przy 100kg wagi.

PS. Nie mogłem się zmusić do innych aktywno¶ci chociaż w tenisa stołowego bym pograł ;-) Jedynie rower ale trzeba zadbać o dobr± pozycję. Nie jak±¶ ksi±żkow± tylko dobr± dla Ciebie. U mnie kluczem okazało się położenie siodełka względem pedałów i oczywi¶cie równomierne obci±żenie tyłka i r±k. Za bardzo pionowo też nie dobrze ;-)

Rower spiningowy treningowy. Da się siedzieć pi onowo?