Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku

Data: 2010-03-20 18:44:15
Autor: wekojt
Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku
Witam,

mam problem jak w temacie. Rower KELLYS MADMAN ma chyba 3 lata. kupi³em u¿ywany

Przy ka¿dym naci¶niêciu peda³ów s³ychaæ ciche stukania, strzykniêcia. jakby co¶
pêka³o.

My¶la³em ¿e to suport - wymieni³em. korbê i peda³y te¿.

Brak mi pomys³ów. Czy mo¿e to byæ ³añcuch, ale strza³y dochodz± jakby z ramy.

Czy mo¿e to byæ pêkniêcie ramy :(

Proszê o podpowiedzi

Dziêki i pozdrawiam

Data: 2010-03-20 19:49:47
Autor: solar
wekojt pisze:

Brak mi pomys³ów. Czy mo¿e to byæ ³añcuch, ale strza³y dochodz± jakby z ramy.

Wyczy¶æ sztycê, wnêtrze rury ramy, odkrêæ siode³ko, wyczy¶æ jarzmo i skrêæ porz±dnie.

"Je¶li kobieta zmêczy siê, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umieraæ przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2010-03-22 19:57:14
Autor: Frankie
W dniu 10-03-20 19:49, solar pisze:

Wyczy¶æ sztycê, wnêtrze rury ramy, odkrêæ siode³ko, wyczy¶æ jarzmo i
skrêæ porz±dnie.

Tak jak pisze Solar to najbardziej prawdopodobna przyczyna. Jezeli to nic nie da, sprawdz wszelkie elementy, ktore na sztywno moga przenosic wibracje na rame. Przede wszytkim piasty. Jezeli wymieniles wklad suportu to raczej juz nie wchodzi w gre. Mi kiedys rower "jeczal" i po serii prob i bledow okazalo sie, ze to z winy niedokreconego pedala. Wyjmij tez, wyczysc i nasmaruj lekko gniazda lozysk w sterach.

Jeszcze pytanie, czy to "strzykanie" wystepuje w rytm pedalowania?
Jezeli tak to faktycznie moze byc peknieta rama. Umyj suport, cala rure podsiodlowa i obejrzyj dokladnie spawy dolnych i gornych widelek oraz spawy suportu.

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-03-20 20:00:00
Autor: Wojtas
W dniu 2010-03-20 18:44, wekojt pisze:

My¶la³em ¿e to suport - wymieni³em. korbê i peda³y te¿.

Brak mi pomys³ów. Czy mo¿e to byæ ³añcuch, ale strza³y dochodz± jakby z ramy.

Czy mo¿e to byæ pêkniêcie ramy :(

Proszê o podpowiedzi

Sprawd¼ czy kaseta jest dobrze dokrêcona.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

I dlatego tak bardzo podziwiam w niewie¶cie mêsk± przedsiêbiorczo¶æ,
jak i u mê¿ów sta³o¶æ wypróbowanej wierno¶ci.

Data: 2010-03-20 22:41:58
Autor: piecia aka dracorp
Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku
Dnia Sat, 20 Mar 2010 18:44:15 +0100, wekojt napisał(a):

Myślałem że to suport - wymieniłem. korbę i pedały też.
Gdybyś nie napisał że wymieniłeś suport to bym na niego wskazał. Może na początku warto wszystkie łożyska sprawdzić czy jest jeszcze smar a nie ma rdzy. Ja niestety to doświadczyłem.

Tak jak inni radzą, sprawdź, dokręć i przesmaruj.

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-03-21 13:00:30
Autor: Andrzej Bedliñski
Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku
wekojt <wgolonka1@op.pl> napisa³(a):
[...]

Nikt nie wymieni³ mo¿liwo¶ci pochodzenia trzasków z okolic stery - kierownica
- widelec.
Podczas jazdy trzeszczaki pochodz±ce z "kiery" mog± siê generowaæ tak jakby
"od peda³owania".
Wszyscy odpowiadaj±c na Twoje zapytanie mog± mieæ racjê...
Sam musisz powoli eliminowaæ ewentualne ¼ród³a.
Je¶li sprawa jest w "siodle -sztycy- zacisku- zabrudzonej ramie" trzeba siê
unie¶æ z siod³a i napieraj±c na peda³y objawy powinny  ust±piæ.
Tak samo od kierownicy - nale¿y "zamarkowaæ" rzycanie rowerem jak przy
przy¶pieszaniu ...
I tak po kolei.
Wersja z dokrêceniem osi suportowej jest procentowo wysoko prawdopodobna.

Data: 2010-03-22 18:00:36
Autor: piecia aka dracorp
Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku
Czyli najogólniej mówiąc wszystko może trzeszczeć.
Najlepiej nagrać trzaski i dać na precla ;)

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-03-21 13:42:10
Autor: RP
Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku
Je¿eli nie pomo¿e to co proponuja koledzy powy¿ej, warto sprawdziæ ³o¿yska na tylnym kole. U mnie takie skrzeki - strzyki i skrzypienia okaza³y siê wrobionymi miskami pod ³o¿yskami tak¿e do wymany posz³o ca³e ko³o.

U¿ytkownik "wekojt" <wgolonka1@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3461.00000b89.4ba5096fnewsgate.onet.pl...

Data: 2010-03-23 04:50:53
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Mar 20, 5:44 pm, "wekojt" <wgolon...@op.pl> wrote:
[...]

Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

A potem napisz co bylo przyczyna - dla potomnych.

Rower strzyka przy peda³owaniu - ratunku