[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic

Data: 2009-05-06 19:01:57
Autor: MaxMIx
[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic
Witam.

Przywiozlem sobie z Danii rower szosowy DEDACIAL na stalowej ramie i kompletnym ( procz pedal ) 9 biegowym osprzecie Shimano ultegra.
Zauwazyle - co mnie bardzo zreszta ucieszylo - ze rower ten posiada oczka do montazu bagaznika.
Mam teraz pytanie:

Jesli zamontuje bagaznik i zakupie sakwy takie jednoczesciowe najtansze bo podroznik ze mnie zaden  tylko weekendowy szwendacz czy nic sie rowerowi nie stanie?
Czy kola nie pekna, piasty sie nie uszkodza. Mam zamiar zabrac pare ciuchow namiot spiwor buty moze materac bo lubie pod namiotem wygode.
Ile to moze wazyc?

Co do opon to planuje wymienic je na ciut szersze tylko nie wiem czy mi przez szczeki hamulcowe przejda.
Obecnie uzywam Continental ultrasport 1000 622-23 i z tego co zauwazylem na pewno sie zmieszcza 622-25 a nawet chyba 28.

Schwalbe wypuscilo serie marathon o tych wlasnie szerokosciach i mam nadzieje ze sprostaja takim obciazenia.
Rower bede uzywal tylko na szosie spokojna dlugodystansowa jazda 3-7 dni pod rzad.

Czy cos takiego ma sens? Zaznaczam ze nie chce sie absolutnie pakowac w drugi typowo trekingowo wyprawowy rower gdyz tak jak powiedzialem podroznik ze mnie niedzielny i cale moje podrozowanie traktuje LAJTOWO nawet licze sie ze spaniem na kwaterach.
Po prostu zaciekawilo mnie zwiedzanie roznych miejsc w polsce rowerem i parodniowe wloczenie sie po nich jak dojade pociagiem.

Pozdrawiam

Max Mix

Data: 2009-05-06 20:23:05
Autor: Roberto
[...]

Czy cos takiego ma sens?

Ma sens gdyz rower nie jest ograniczony do wagi osoby na niej jadacej tylko do
wzrostu. Tak wiec na rowerze moze jezdzic zarowno osoba o wadze 50 kg jak i 120
kg a takze osoba o wadze 50 kg z bagazem o wadze 30 kg. Jesli bedziesz planowac na rowerze zwiedzac drogi szutrowe to wowczas zmien
oponki na szersze, to co miałes w planie.

Data: 2009-05-06 21:16:35
Autor: MaxMIx
[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic

Jesli bedziesz planowac na rowerze zwiedzac drogi szutrowe to wowczas zmien
oponki na szersze, to co miałes w planie.

Nie planuje szutrow. Najszersze oponki to 622-28 tak mi sie wydaje ale napewno 622-25 wchodza.
Boje sie tylko czy jak go objucze to czy cos sie moze stac piatsa , obrecza?

Tak jak powiedzialem jest to rower szosowy - z mozliwoscia uprawiania turystyki rekreacyjnej a nie zadne tam zaawansowane wyprawy o jakich tutaj czytalem.

Glownie chodzi o to czy rower da rade.

Data: 2009-05-06 13:07:49
Autor: tadeklodz
On 6 Maj, 21:16, "MaxMIx" <Maxmix1...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Tak jak powiedzialem jest to rower szosowy - z mozliwoscia uprawiania
turystyki rekreacyjnej a nie zadne tam zaawansowane wyprawy o jakich tutaj

ile ważysz? Ja w młodości wypuszczałem się na 2 tygodniowe raidy
Huraganem na szytkach ALE wtedy ważyłem ok 70 kg i spanie było w
stodołach itp. Bagaż ważył ok 15kg

Data: 2009-05-07 05:52:02
Autor: MaxMIx
Rower trekingowy - czy moge tak zrobic

ile ważysz? Ja w młodości wypuszczałem się na 2 tygodniowe raidy
Huraganem na szytkach ALE wtedy ważyłem ok 70 kg i spanie było w
stodołach itp. Bagaż ważył ok 15kg

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

79 kg teraz zazwyczaj 75 kg.
Bagaz nie wiem ile moze wazyc? Namiot 1 osobowy 2-3kg sakwy +wor transportowy 3kg, spiwor 1kg.
Nie planuje brac ze soba jakichs kuchenek gazowych itp.Spanie na kempingach i drogi tylko asfaltowe.

Schwalbe wypuscilo serie marathon i marathon plus w rozmiarach 622-25 i 622-28 wiec mysle ze te opony zniosa takie obciazenia.
Codzi mi jeszcze o tylna piaste typowo szosowa czy zniesie takie cos ale widzac kolarzy jak jezdza na Paris - Rubaix jestem optymista ze taka konfiguracja do lekkiej turystyki sprawdzi sie.
A wlasnie przeciez w latach 70/80 ludzie podrozowali na Rometach, Orkanach itp. Jaka szerokosc te oponki mialy?

Data: 2009-05-07 07:17:32
Autor: PeJot
MaxMIx pisze:

A wlasnie przeciez w latach 70/80 ludzie podrozowali na Rometach, Orkanach itp. Jaka szerokosc te oponki mialy?

Ja śmigałem na Jaguarach, opony szerokie 25 mm. Osprzęt nie wytrzymywał długo, ale czego oczekiwać po piastach z wolnobiegiem i nieuszczelnionych łożyskach. Hamulce były stanowczo za słabe do turystyki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-06 22:32:08
Autor: tadeklodz
On 7 Maj, 07:17, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
MaxMIx pisze:

> [...]

długo, ale czego oczekiwać po piastach z wolnobiegiem i
nieuszczelnionych łożyskach. Hamulce były stanowczo za słabe do turystyki.

O rowerach:http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
tylu idiotów" Stanisław Lem

trzeba było założyć piasty Campagnolo i hamulce Mafag ale były drogi i
do kupienia tylko od kolarzy. Do dzisiaj mam komplet kół na "wysokich"
piastach" Campagnolo ale niestety nie wspłpracują z współczesnymi
napędami. Ah to były czasy. Człowiek był młody i mało obowiązków/
tylko szkoła/

Data: 2009-05-07 12:49:50
Autor: Coaster
Rower trekingowy - czy moge tak zrobic
PeJot wrote:
[...]
Ja śmigałem na Jaguarach, opony szerokie 25 mm. Osprzęt nie wytrzymywał długo, ale czego oczekiwać po piastach z wolnobiegiem i nieuszczelnionych łożyskach.

A co ty z nimi wyprawiales? Chyba, ze piszesz o piastach pakowanych do aganta czy Pasata.

Hamulce były stanowczo za słabe do turystyki.

Dobra polska kopia Mafac Racer (center pull) byla dla ciebie za slaba? Ilez Ty wazyles? :-o

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-05-07 06:39:25
Autor: Tomasz Konik
MaxMIx <Maxmix1971@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Rama stalowa jest do turystyki jak najbardziej ok. Jeśli ucha wyglądają na
solidnie przyspawane, to powinny lekki bagażnik wytrzymać. Najważniejsze są
koła. Jeśli to klasyczne kółka plecione na 3x min. 32 szprychy, to również nie
powinno być problemu. Tylko bardzo wylajtowane koła szosowe mają limit masy.
Tradycyjne piasty i obręcze szosowe zniosą tyle samo co trekingowe. Opony 25
mm musza wejść w widelce, 28 - mogą, ale do nowych ram nie muszą (sprawdzić
trzeba); zależy jeszcze jakie 28 - Schwalbe, Conti czy Panaracer - zawyżają
rozmiary, inni (np. Kenda) - nie. Na oponie 28 mm da się już i po ścieżkach
poruszać - jest wielka różnica w porównaniu z 23 mm. Generalnie dobrze
kombinujesz;-)
Pzdr
Konik

Data: 2009-05-07 06:42:59
Autor: Tomasz Konik
[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic
...i jeszcze mnie do głowy przyszło: jeśli to klasyczna rama szosowa, to ma
krótką bazę kół. Z paru niedogodności z tego wynikających w turystyce, poważna
IMO wydaje się możliwość kolizji sakw z piętami podczas pedałowania.
Pzdr
Konik

Data: 2009-05-07 16:17:06
Autor: MaxMIx
[...]

To raczej nie jest klasyczna rama szosowa. Zauwazylem dopiero teraz bo rower mam od dlugiego wykendu ze mozna zamontowac podnozek oraz ze mozna zamontowac przedni bagaznik chyba bo sa tam otwory i na blotniki oczka.

Tak ze nie powinno byc problemu.
Martwie sie tylko tak jak pisalem o piasty i o opony ale piasty zawsze moge wymienic np na Deore LX .
Grunt zeby 28 weszly w hamulec

Data: 2009-05-07 16:13:45
Autor: MaxMIx
[...]

To kola na piastach shimano ultegra 36 otw i obreczach mavic ale nie chce mowic numeru bo nie pamietam

[...]

Zamowilem juz na probe schwalbe 25 na 100% wchodza.

Data: 2009-05-07 10:39:42
Autor: fabian
MaxMIx wrote:
[...]

Hej!

Niedawno kupiłem sobie używaną przłajówkę z podobnym do Ciebie zamiarem. Planuje wymienić w niej całe koła, aby jeździć z bagażem, bo w tej chwili mam WH-R500, przód 20 szprych, tył 24 i tak jest nieźle, że wytrzymują moją wagę brutto 95 kg (ja + plecak + laptop + inne śmieci), a przejechałem do tej pory 1200km i 1/2 w mieście, a 1/2 na dziurawych asfaltach. Opony mam założone o szerokości 23C. Sądzę, że jak nie będziesz przesadzał z bagażem, aby łącznie nie przekroczyć tych 90 paru kg to nic złego nie powinno się dziać.

Fabian.

Data: 2009-05-07 18:30:11
Autor: MaxMIx
[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic
A czy obrecze Mavic CXP 22 to dobre obrecze? na 36 szprych.

Data: 2009-05-07 16:46:12
Autor: Tomasz Konik
[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic
MaxMIx <Maxmix1971@poczta.onet.pl> napisał(a):
A czy obrecze Mavic CXP 22 to dobre obrecze? na 36 szprych.

Średnia półka Mavika, czyli b. dobre;-) Z 36 szprychami i Ultegrą "będzie Pan
zadowolony...";-))) Nie ma obaw (o ile całość w dobrym stanie)
Pzdr;-)
Konik

--

[ TECH ]Rower trekingowy - czy moge tak zrobic