Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Data: 2011-05-12 22:11:26
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
W sieci znalazłem tylko 2 modele Corrateca
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-one
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-two

Czy kto¶ jeszcze robi podobne wynalazki?

Dodam, że nie szukam crossa a tylko trekkinga z błotnikami, bagażnikiem, dynamem i podobnymi akcesoriami itp.

pozdrawiam

Biggie

Data: 2011-05-12 20:42:41
Autor: Jan Srzednicki
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
On 2011-05-12, Biggie wrote:
W sieci znalazłem tylko 2 modele Corrateca
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-one
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-two

Czy ktoĹ› jeszcze robi podobne wynalazki?

Dodam, że nie szukam crossa a tylko trekkinga z błotnikami, bagażnikiem, dynamem

http://salsacycles.com/bikes/fargo/

Oczywiście "wynalazki" musisz sobie dokupić i zamontować - ale ten rower
ma większość przydatnych cech roweru do sporego obładowania bagażem.

Data: 2011-05-12 22:24:22
Autor: Michał Pysz
W dniu 2011-05-12 22:11, Biggie pisze:
[...]

A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Data: 2011-05-12 20:39:14
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-12, Michał Pysz wrote:
[...]

Miejscem na szerokie opony.

Data: 2011-05-12 22:39:22
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
Użytkownik "Michał Pysz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqhe98$7gt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Ogólnie rzecz bior±c to koło 28" z szersz± obręcz± i opon± terenow± :-)
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=1641

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach s± za w±skie jak dla go¶cia mojej postury (150kg) i będę ci±gle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Data: 2011-05-12 07:32:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach s± za w±skie jak dla go¶cia mojej postury (150kg) i będę ci±gle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Trzeba było zmienić opony na nieodchudzone albo przej¶ć na system bezdętkowy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-13 06:45:02
Autor: Kacper Perschke
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
Dnia 12.05.2011 Biggie <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał/a:
[...]
bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach są za wąskie jak dla gościa
mojej postury (150kg) i będę ciągle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Skoro łapałeś w zwykłym MTB to dlaczego miałbyś nie łapać w 29"?

Porzycz od kogoĹ› 28", zaprowadĹş do kompresora/ompki z manometrem i napompuj
do maksymalnego ciśnienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest to
2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsiądź i zobacz co będzie. Ja jeżdżę standardowo na
4,5 do 6 bar.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2011-05-12 09:04:53
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisał w wiadomości news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

[...]

Mtb od 2.8 do 4.5 dla opony dętkowej.

Data: 2011-05-13 09:35:09
Autor: Ryszard Mikke
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

UĹĽytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

> Porzycz od kogoĹ&#65533; 28", zaprowadĹş do kompresora/ompki z manometrem i > napompuj
> do maksymalnego ciĹ&#65533;nienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest > to
> 2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsiÄ&#65533;dĹş i zobacz co bÄ&#65533;dzie. Ja jeĹĽdĹĽÄ&#65533; > standardowo na
> 4,5 do 6 bar.

Mtb od 2.8 do 4.5 dla opony dÄ&#65533;tkowej.

MTB od xxx do yyy, gdzie xxx i yyy zaleza od konkretnego modelu opony.
Np. u mnie od 3.5 do 5.0.

rmikke

Data: 2011-05-12 11:41:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Prawda :) To co podałem wcze¶niej jest dla takiej opony http://endurorider.pl/2008/05/cst-c1388-23/ akuratnie wczoraj ta warto¶ć mi wpadła w oko :D

Data: 2011-05-15 13:31:49
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisał w wiadomo¶ci news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

Skoro łapałe¶ w zwykłym MTB to dlaczego miałby¶ nie łapać w 29"?

Porzycz od kogo¶ 28", zaprowadĽ do kompresora/ompki z manometrem i napompuj
do maksymalnego ci¶nienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest to
2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsi±dĽ i zobacz co będzie. Ja jeżdżę standardowo na
4,5 do 6 bar.

Opony zawsze dmucham do 4 -4,5 bar, a założon± miałem jak±¶ standardow±, w±sk± obręcz Alexrims do opony 2,1 i w ci±gu miesi±ca złapałem 3 gumy (za każdym razem przecięta o o bręcz dętka).

O centrowaniu i pękaniu szprych już nie wspomnę. Z zaprzyjaĽnionym serwisanten ustaliłem, że przyczyn± - poza moj± otyło¶ci± ;) jest w±ska obręcz.
Założona została nowa szersza obrecz, z zaplecionymi mocniejszymi szprychami i problem się skończył.

Dlatego tak sobie pomy¶lałem, że pozostaje mi tylko 29er Corrateca.
Ale co¶ mi się widzi, że on w ogóle nie jest amortyzowany więc też odpada :-(

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)

pzdr

Biggie

Data: 2011-05-15 14:14:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggieWYTNIJTO@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)

Co dokładnie chcesz zrobić skoro problem ustał? :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-15 18:55:20
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqog25$5pj$1@inews.gazeta.pl...

Co dokładnie chcesz zrobić skoro problem ustał? :)

Kupić rower 28-29" w specyfikacji trekkingowej z zacięciem terenowym ;-)

Data: 2011-05-15 18:57:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqp0hp$9eb$1inews.gazeta.pl...
[...]

rowery.era.pl :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-17 21:04:25
Autor: Fabian
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)
solidny stacjonarny? ;) poza tym dieta Dunkana :) ja zjechałem z wagi 30 kg :) serio !

Data: 2011-05-13 11:09:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
On Thu, 12 May 2011 22:39:22 +0200
"Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> wrote:

UĹĽytkownik "MichaĹ‚ Pysz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iqhe98$7gt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

>A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Ogólnie rzecz biorąc to koło 28" z szerszą obręczą i oponą terenową :-)
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=1641

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach są za wąskie jak dla gościa mojej postury (150kg) i będę ciągle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

A te podlinkowane Corrateki na pewno mają szersze obręcze? Praktycznie
wszystko, co gugiel zwraca przy szukaniu "zzyzx STDisc", to te rowery,
a przy nich szerokość nie jest podana (zaś same rowery są brzydkie jak
niewiemco, tak na marginesie). Wprawdzie oba są raczej drogie, więc
możliwe, że producent faktycznie się postarał i wsadził porządnie
szerokie obręcze, ale widząc tę noname'owatą nazwę – jestem pełen
wątpliwości.

No i licz się z tym, że obręcz żyje nieporównanie krócej niż rama, więc
za jakiś czas przyjdzie Ci kupić obręcz nową. I szeroką. A wtedy
zobaczysz, jaka to przednia zabawa. Ceny wybijają sufit, dostępność
jest marna – nie miała baba kłopotu, kupiła sobie 29era.

Z tym, że jeśli Twoja waga nie wynika z tego, że jak Shrek – lubisz
podjeść ;) i wzrost masz mniej-więcej proporcjonalny do wagi, to
faktycznie los nie pozostawił Ci wyboru. Każdy rowerek na kółeczkach 26"
będzie pod Tobą wyglądał jak zabawka i 29er to jedyna droga. Chyba,
że jesteś _naprawdę_ szczupły i wysoki, to są jeszcze rowery na kołach
36" ;).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-12 23:17:09
Autor: tadek
On 12 Maj, 22:11, "Biggie" <biggiebig...@gazeta.pl> wrote:
[...]

mam takiego trekinga /crossa/ z obręczami 29' i oponami 28/1.6. /
szersze też wejd±. Amor Marcok z możliwo¶ci± założenia dynama .
Błotniki i bagażnik założone.  Waże 95 kg a było i 108. Żadnych
problemów z kołami i rowerem

Data: 2011-05-13 14:32:51
Autor: artek
tadek wrote:
mam takiego trekinga /crossa/ z obręczami 29' i oponami 28/1.6. /
szersze też wejd±.

nie ma obręczy 29", s± tylko 28". to tylko opony o rozmiarze >=2.0 nazywa 29-calowymi.

--
artek

Data: 2011-05-13 06:12:10
Autor: tadek
On 13 Maj, 14:32, "artek" <bezspamu.pkkom...@klub.chip.pl> wrote:
tadek wrote:
> [...]
> szersze też wejd±.

nie ma obręczy 29", s± tylko 28". to tylko opony o rozmiarze >=2.0 nazywa

oczywi¶cie ale na obręczy jest napisane 29".

Data: 2011-05-16 21:30:14
Autor: artek
W dniu 2011-05-13 15:12, tadek pisze:
mam takiego trekinga /crossa/ z obręczami 29' i oponami 28/1.6. /
szersze teĹĽ wejdÄ….

nie ma obręczy 29", są tylko 28". to tylko opony o rozmiarze>=2.0 nazywa
29-calowymi.

oczywiście ale na obręczy jest napisane 29".

co nie zmienia faktu, że rozmiar obręczy jest dokładnie taki sam jak z w tych napisem 28". co najwyżej są szersze, ale to zupełnie inna sprawa, niemniej jednak można na nią założyć każdą, również 28" oponę.
sam od kilku lat używam A719, obecnie już wyłącznie ze slickami 1", zakładałem również inne krossowe 28x1,5 czy 28x1,9 ale i micheliny 29x2.0. a było to w czasach, kiedy w polsce jeszcze nie były dostępne porządne 29" obręcze - szczególnie w wersji pod tarcze.
dwudziestodziewięciocalowość to tylko marketingowa ściema.

--
artek

Data: 2011-05-13 11:07:53
Autor: Yogi\(n\)
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
Użytkownik "Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqhet9$dp5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie kombinuj i kup axis kellysa. Z przodu - w zalezno¶ci od widelca, ale w oryginalnym wlezie 1,5 (ja mam węższ±), za to z tyłu bez problemu zapodałem 2,5" oponę i jeżdżę tak już drugi sezon. Rower wytrzymały, ja: 120+córka (dwadzie¶cia pare) + bagaż - bo ja wiem - kilka kilo - bez żadnych problemów, koła nawet ¶ladów scentrowania. Oczywi¶cie w takiej konfiguracji na dalsze trasy nie jeżdżę (młoda ma własny rowerek), ale rower wytrzyma. Wytrzymuje od czterech sezonów moje 120. Polecam. Dodam, że mam model z 2007, być może do tej pory geometria się zmieniła.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?