Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Data: 2011-05-12 22:24:22
Autor: Michał Pysz
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
W dniu 2011-05-12 22:11, Biggie pisze:
W sieci znalazłem tylko 2 modele Corrateca
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-one
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-two

Czy kto¶ jeszcze robi podobne wynalazki?

Dodam, że nie szukam crossa a tylko trekkinga z błotnikami, bagażnikiem,
dynamem i podobnymi akcesoriami itp.

A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Data: 2011-05-12 20:39:14
Autor: Jan Srzednicki
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
On 2011-05-12, Michał Pysz wrote:
W dniu 2011-05-12 22:11, Biggie pisze:
W sieci znalazłem tylko 2 modele Corrateca
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-one
http://www.corratec.com.pl/c-29/c29-two

Czy ktoĹ› jeszcze robi podobne wynalazki?

Dodam, że nie szukam crossa a tylko trekkinga z błotnikami, bagażnikiem,
dynamem i podobnymi akcesoriami itp.

A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Miejscem na szerokie opony.

Data: 2011-05-12 22:39:22
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
Użytkownik "Michał Pysz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqhe98$7gt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Ogólnie rzecz bior±c to koło 28" z szersz± obręcz± i opon± terenow± :-)
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=1641

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach s± za w±skie jak dla go¶cia mojej postury (150kg) i będę ci±gle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Data: 2011-05-12 07:32:53
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach s± za w±skie jak dla go¶cia mojej postury (150kg) i będę ci±gle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Trzeba było zmienić opony na nieodchudzone albo przej¶ć na system bezdętkowy.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-13 06:45:02
Autor: Kacper Perschke
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
Dnia 12.05.2011 Biggie <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał/a:
[...]
bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach są za wąskie jak dla gościa
mojej postury (150kg) i będę ciągle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

Skoro łapałeś w zwykłym MTB to dlaczego miałbyś nie łapać w 29"?

Porzycz od kogoĹ› 28", zaprowadĹş do kompresora/ompki z manometrem i napompuj
do maksymalnego ciśnienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest to
2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsiądź i zobacz co będzie. Ja jeżdżę standardowo na
4,5 do 6 bar.

KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Data: 2011-05-12 09:04:53
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisał w wiadomości news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

[...]

Mtb od 2.8 do 4.5 dla opony dętkowej.

Data: 2011-05-13 09:35:09
Autor: Ryszard Mikke
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

UĹĽytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

> Porzycz od kogoĹ&#65533; 28", zaprowadĹş do kompresora/ompki z manometrem i > napompuj
> do maksymalnego ciĹ&#65533;nienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest > to
> 2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsiÄ&#65533;dĹş i zobacz co bÄ&#65533;dzie. Ja jeĹĽdĹĽÄ&#65533; > standardowo na
> 4,5 do 6 bar.

Mtb od 2.8 do 4.5 dla opony dÄ&#65533;tkowej.

MTB od xxx do yyy, gdzie xxx i yyy zaleza od konkretnego modelu opony.
Np. u mnie od 3.5 do 5.0.

rmikke

Data: 2011-05-12 11:41:48
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Prawda :) To co podałem wcze¶niej jest dla takiej opony http://endurorider.pl/2008/05/cst-c1388-23/ akuratnie wczoraj ta warto¶ć mi wpadła w oko :D

Data: 2011-05-15 13:31:49
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Kacper Perschke" <zbp.yvnzt@rxupferc.ercpnx> napisał w wiadomo¶ci news:slrnispkrd.981.zbp.yvnztsztywniak.nawsiegda...

Skoro łapałe¶ w zwykłym MTB to dlaczego miałby¶ nie łapać w 29"?

Porzycz od kogo¶ 28", zaprowadĽ do kompresora/ompki z manometrem i napompuj
do maksymalnego ci¶nienia podanego przez producenta. Zazwyczaj w MTB jest to
2,5bar, a w 28" 4bar. Wtedy wsi±dĽ i zobacz co będzie. Ja jeżdżę standardowo na
4,5 do 6 bar.

Opony zawsze dmucham do 4 -4,5 bar, a założon± miałem jak±¶ standardow±, w±sk± obręcz Alexrims do opony 2,1 i w ci±gu miesi±ca złapałem 3 gumy (za każdym razem przecięta o o bręcz dętka).

O centrowaniu i pękaniu szprych już nie wspomnę. Z zaprzyjaĽnionym serwisanten ustaliłem, że przyczyn± - poza moj± otyło¶ci± ;) jest w±ska obręcz.
Założona została nowa szersza obrecz, z zaplecionymi mocniejszymi szprychami i problem się skończył.

Dlatego tak sobie pomy¶lałem, że pozostaje mi tylko 29er Corrateca.
Ale co¶ mi się widzi, że on w ogóle nie jest amortyzowany więc też odpada :-(

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)

pzdr

Biggie

Data: 2011-05-15 14:14:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggieWYTNIJTO@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)

Co dokładnie chcesz zrobić skoro problem ustał? :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-15 18:55:20
Autor: Biggie
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqog25$5pj$1@inews.gazeta.pl...

Co dokładnie chcesz zrobić skoro problem ustał? :)

Kupić rower 28-29" w specyfikacji trekkingowej z zacięciem terenowym ;-)

Data: 2011-05-15 18:57:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Użytkownik "Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iqp0hp$9eb$1inews.gazeta.pl...
[...]

rowery.era.pl :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-17 21:04:25
Autor: Fabian
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?

Co robić? Poza schudnieciem oczywi¶cie ;-)
solidny stacjonarny? ;) poza tym dieta Dunkana :) ja zjechałem z wagi 30 kg :) serio !

Data: 2011-05-13 11:09:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial ktoś takie cudo?
On Thu, 12 May 2011 22:39:22 +0200
"Biggie" <biggiebiggie@gazeta.pl> wrote:

UĹĽytkownik "MichaĹ‚ Pysz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iqhe98$7gt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

>A czym się różni rower trekingowy na kołach 29 od takiego zwykłego na 28 ??

Ogólnie rzecz biorąc to koło 28" z szerszą obręczą i oponą terenową :-)
http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?t=1641

Przypadkiem wpadłem na pomysł kupna takiego wynalazku, bo boję się że standardowe obręcze w trekkingach są za wąskie jak dla gościa mojej postury (150kg) i będę ciągle łapał snejki co przerobiłem w zwykłym MTB

A te podlinkowane Corrateki na pewno mają szersze obręcze? Praktycznie
wszystko, co gugiel zwraca przy szukaniu "zzyzx STDisc", to te rowery,
a przy nich szerokość nie jest podana (zaś same rowery są brzydkie jak
niewiemco, tak na marginesie). Wprawdzie oba są raczej drogie, więc
możliwe, że producent faktycznie się postarał i wsadził porządnie
szerokie obręcze, ale widząc tę noname'owatą nazwę – jestem pełen
wątpliwości.

No i licz się z tym, że obręcz żyje nieporównanie krócej niż rama, więc
za jakiś czas przyjdzie Ci kupić obręcz nową. I szeroką. A wtedy
zobaczysz, jaka to przednia zabawa. Ceny wybijają sufit, dostępność
jest marna – nie miała baba kłopotu, kupiła sobie 29era.

Z tym, że jeśli Twoja waga nie wynika z tego, że jak Shrek – lubisz
podjeść ;) i wzrost masz mniej-więcej proporcjonalny do wagi, to
faktycznie los nie pozostawił Ci wyboru. Każdy rowerek na kółeczkach 26"
będzie pod Tobą wyglądał jak zabawka i 29er to jedyna droga. Chyba,
że jesteś _naprawdę_ szczupły i wysoki, to są jeszcze rowery na kołach
36" ;).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Rower trekkingowy na kołach 29" - widzial kto¶ takie cudo?