Rower trekkingowy z przerzutką w piaście

Data: 2011-06-08 16:43:15
Autor: Slawek
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Witamz

Data: 2011-06-08 19:44:55
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Witam,

chcę kupić rower trekkingowy z przerzutką w piaście na kołach 28 ''. CZy
ktoĹ› posiada takowy i moĹĽe doradzic?

Od tego sezonu mam takowy, kupiłem używany na Allegro z piastą Rohloff.

Co do piast z przekładniami planetarnymi - niedawno był o tym spory i ciekawy wątek. W skrócie - nie wszystkie są dobre do intensywnego używania. Za wyjątkiem Rohloffa, ale to spory wydatek - nawet używana. Nie napisałeś jednak, jakie trasy masz zamiar pokonywać.

Moje wnioski - nie żałuję, ale pogadamy za parę tysięcy km. W porównaniu do typowej przerzutki jest wiele zalet, ale są też i wady.

Niestety nowy taki rower, to spory wydatek. I wydaje mi się, że poniżej 400% między najniższym i najwyższym przełożeniem nie ma sensu, chyba że ktoś unika stromych podjazdów. Ja już wszystkie 14 biegów i te 500% wykorzystałem. Ale 1-kę tylko raz, natomiast 3-kę wiele razy.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 19:49:11
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Zobacz 3 lutego 2010 :  piasta z biegami - pytanie

25.11.2010 Przerzutka w piaście - jak się sprawuje

i najważniejszy 04.05.2011 : Czy warto kupić rower z przerzutką w piaście?

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 20:02:34
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:isoceo$2om$1news.onet.pl...

[...]

Jak dla mnie to wniosek był taki, że dobrze by było aby kupujący miał świadomość wszystkich plusów i minusów takiego rozwiązania oraz zdawał sobie sprawę z tego, że piasty planetarne też się serwisuje ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 20:15:20
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Hello kamil/Endurorider.pl !:

Co do piast z przekładniami planetarnymi - niedawno był o tym spory i
ciekawy wÄ…tek. W skrĂłcie - nie wszystkie sÄ… dobre do intensywnego
uĹĽywania. Za wyjÄ…tkiem Rohloffa, ale to spory wydatek - nawet uĹĽywana.
Nie napisałeś jednak, jakie trasy masz zamiar pokonywać.

Jak dla mnie to wniosek był taki, że dobrze by było aby kupujący miał
świadomość wszystkich plusów i minusów takiego rozwiązania oraz zdawał
sobie sprawÄ™ z tego, ĹĽe piasty planetarne teĹĽ siÄ™ serwisuje ;)

Zdecydowanie tak, jak napisałeś. Wymiana oleju raz na rok lub 5000 km, koszt kilkanaście Euro, w PL +50%. Poza tym + 1 kg wagi roweru, ale ... zależy do czego ten rower ma być. Ja na razie przejechałem jakieś 700 km, tylko :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 20:18:52
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@tuniemamaila.pl> napisał w wiadomości news:isoe7p$9oc$1news.onet.pl...

[...]

Boli ten ekstra 1kg, ale ja i tak będę coś takiego miał :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 20:40:38
Autor: ToMasz
kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

minus- kaseta zębatek, przerzutka tylna, przerzutka przenia, dwie
zębatki z przodu, hamulec vbrake, manetka przerzutki przedniej,klamka.

ToMasz

PS
Dla wÄ…tkotwĂłrcy: na miasto wystarczy 3, 7 - nie zauwaĹĽysz niektĂłrych
biegów. na górki - zawsze będzie mało.

Data: 2011-06-09 07:38:04
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
Hello ToMasz !:

[...]

Jak na razie - polecam ;-) !

minus- kaseta zębatek, przerzutka tylna, przerzutka przenia, dwie
zębatki z przodu, hamulec vbrake, manetka przerzutki przedniej,klamka.

No niezupełnie :

piasta waży 1,7 kg. Odejmij standardową piastę z wielotrybem, 2 zębatki z przodu, 2 konwencjonalne przerzutki ... i masz ten kilogram.

A Rohloff NIE na hamulca, jak mają Nexusy. Ale dzięki temu ma lepszą trwałość - nie am pozostałości po tarciu hamulca.

PS
Dla wÄ…tkotwĂłrcy: na miasto wystarczy 3, 7 - nie zauwaĹĽysz niektĂłrych
biegów. na górki - zawsze będzie mało.

Nie zgodzę się - córce włożyłem Nexusa 7 - i przydają się wszystkie biegi. Jedynie na płaskie trasy jak w Holandii - może 3 wystarczą. A 14 wystarcza jak dla mnie na wszystkie warunki - ale liczy się stosunek max do min - i te 526% jest idealne. Ale na łatwe trasy jak pisałem 300% też nie jest złe.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-08 21:03:13
Autor: Titus Atomicus
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶ci e
In article <isoceo$2om$1@news.onet.pl>,
 Grzegorz <bzdura@tuniemamaila.pl> wrote:

Witam,

> chcę kupić rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie na kołach 28 ''. CZy
> kto¶ posiada takowy i może doradzic?

Od tego sezonu mam takowy, kupiłem używany na Allegro z piast± Rohloff.

A ile za to dales?
I pokaz fotke.
Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

TA

Data: 2011-06-08 21:04:36
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-

A ile za to dales?
I pokaz fotke.
Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

W lato tyle kosztuj±, w zimę znacznie mniej :D

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-08 21:08:25
Autor: Titus Atomicus
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶ci e

Znczy, ile?

TA

Data: 2011-06-08 22:08:45
Autor: kamil/Endurorider.pl
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-

W lato tyle kosztuj±, w zimę znacznie mniej :D

Znczy, ile?

SprawdĽ w archiwum, Grzegorz podał nazwy w±tków w których pisał również i o tym.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-06-09 07:47:04
Autor: Grzegorz
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie
Hello Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world !:

Od tego sezonu mam takowy, kupiłem używany na Allegro z piast± Rohloff.

A ile za to dales?

1900 + własny transport 200 km przy okazji innego wyjazdu.

I pokaz fotke.

Te z Allegro już w archiwum. Rower to Velo de Ville, 28" i duża rama, XL. Na mnie trochę za duża, choć jedzie się wygodnie, za wyj±tkiem trudniejszego terenu. Do tego Magura HS11 ....

Bo na allegro same kola z piasta Rohloffa kosztuja 2500zl.

Ja kupiłem na pocz±tku grudnia - na Allegro NIE poszło za te 1900 !!! Sam mało z krzesła nie spadłem ...

Z minusów : jak zawsze używane znaczy kot w worku. Łańcuch wymieniony (czyli wiadomo około że parę tys km ma, Rohloff z końca 2003), ale mała zębatka już nie. Zużycie było widoczne, ja j± wymieniłem. Poza tym za krótki łańcuch na 16-tkę, ale na 15-tce już OK. No i piasta prawie bez oleju, chyba kto¶ przez tych parę lat nie wymieniał. Felgi alu 3-komorowe (marki nie pamiętam), niezbyt wytarte, rowek jeszcze wyraĽny.

Fachowcy stwierdzili, że za t± cenę to była okazja. Piasta działa jak na razie bez zarzutu (ok. 700 km przejechane) i oby tak zostało.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-06-09 08:14:11
Autor: Paweł Suwiński
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie
Dnia ¶ro, 08 cze 2011 tako rzecze Slawek:

chcę kupić rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie na kołach 28 ''.  CZy kto¶ posiada takowy  i może doradzic?

Takie bym rozważył: http://kross.pl/rower/100-TRANS_SANDER.html
http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html
http://www.unibike.pl/freeway8.html

U mnie  w domowej stajni  jest Kross Trans  Pacific z piast±  nexus 8c
wykorzystywany do wyjazdów/ wypraw trekingowych (sakwy, sporo terenu).

Paweł Suwiński

Data: 2011-06-09 11:25:01
Autor: Cze¶
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie
chcę kupić rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie na kołach 28 ''.  CZy kto¶ posiada takowy  i może doradzic?

W±tek "Jaki rower" z 1-ego czerwca.
Kupiłem http://www.unibike.pl/amsterdam8rgts.html i jeżdzę już tydzień. Przedtem 15 lat na góralu. Ponieważ jeĽdziłem głównie po mie¶cie, a góral nieco się zużył - postanowiłem wymienic na co¶ wygodniejszego.
I jak na razie jestem zadowolony.Bardzo przyjemnie zmienia się biegi. Przyjeżdzam do roboty mniej zmęczony (spocony). Wygodniej się siedzi. Z tym że nie ja nie jeżdzę za dużo i raczej po płaskim i twardym. Codziennie do roboty i z powrotem - razem 16 km.
Jedyny irytuj±cy szczegół to nóżka, która jest długa i ciężka i ma do tego za słab± sprężynę. W zwi±zku z tym na wybojach terkocze.

pozdrawiam

Data: 2011-06-11 00:16:24
Autor: raadaar
On 9 Cze, 11:25, "Cze¶" <czes...@czeslaw.pl> wrote:
> [...]

Jedyny irytuj±cy szczegół to nóżka, która jest długa i ciężka i ma do tego
za słab± sprężynę. W zwi±zku z tym na wybojach terkocze.

Z mojej strony kilka zdań. Używam piast wielobiegowych od kilku lat.
Na pocz±tek SRAM Spectro S7, w rowerze "ATB" Kross Hexagon V4, zębatka
tył 19T przód 38 zębów Miranda Alfa 1, z allegro. Wyrzucone szczęki
hamulca bębnowego. Hak pionowy, malutki napinacz. Koła 26cali.
Przebieg około 5kkm, dwa razy "serwisowana" we własnym zakresie,
rozebrana wyczyszczona przesmarowana, smarem i niektóre miejsca olejem
maszynowym. Bez żadnej dokumentacji, na chłopski rozum, na czuja, itp.
Pracuje ¶wietnie, tylko z czasem i przebiegiem ma kłopoty czasem z
płynnym "zrzucaniem" biegów, w dół. Chodzi o redukcja np. z 6 do 1
jednym ruchem. Może czas na kolejny serwis, może czas rozebrać "klika"
czyli mechanizm steruj±cy zewnętrzny. Bardzo słabe uszczelnienia
piasty. Zakres przełożeń idealny, najwyższe przełożenie (7)używane
przy prędko¶ci 35-40 km/h. Najniższe do podjazdów. Kiepskie podkładki
"unieruchamiaj±ce" o¶, jedna para zmielona. Podobnie kiepskie
nakrętki, po zmieleniu podkładek, mocno doci±gałem ¶ruby co
spowodowało zerwanie gwintu. Twarda o¶ kontra miękkie nakrętki.
Nietypowy gwint, spore problemy z dokupieniem. Kilka łańcuchów,
minimalne ¶lady zużycia zębatki tylnej, maksymalne zużycie zębatki
przedniej 38T, nadaje się do wymiany. Zmieniony wkład supportu, z
powodu innej geometrii. Nietypowa długo¶ć szprych. ¦redniej jako¶ci
manetka GripShift. Prosta regulacja.

Drugi rower to Hercules StreetFit 8, niedawno zakupiony używany, ok
500km temu, piasta oryginalnie zamontowana Shimano Alfine 8. Koła 28
cali. Kosmiczna różnica. Przerzucanie przełożeń niemal nieodczuwalne,
jedynie wyczuwalna zmiana pomiędzy 4 a 5. Pod pełnym obci±żeniem.
Redukcja bez "odpuszczania" czyli bez zmniejszania nacisku na pedały.
Zgrabny, prostszy zewnętrzny mechanizm zmiany przełożeń. Zębatka tył
19T (kompatybilna ze SRAM), przód Shimano Alfine 45T. Zdecydowanie
porz±dniejsze podkładki unieruchamiaj±ce. Zakres przełożeń mógłby być
nieco przesunięty w dół. Biegi 7 i 8 używane tylko z górki, przy 8
prędko¶ć około 45-50 km/h. To już dużo za dużo :). Dobrej jako¶ci
manetki zmiany przełożeń, RapidFire. Zmiana kilku biegów, pomimo
pocz±tkowych obaw, szybka i intuicyjna. Popękana szybka wskaĽnika
przełożeń, wpływa tylko na estetykę. Prosta regulacja, choć S7 była
łatwiejsza. Hak pionowy, bez napinacza, pomimo tego łańcuch nie spada..
Na pierwszy i drugi rzut oka, znacznie lepsze uszczelnienie. No i
ostateczny argument, obudowa z polerowanego aluminium i napis Made in
Japan :)

Pozdrawiam.

Data: 2011-06-11 16:51:02
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
raadaar wrote:

(...) SRAM Spectro S7 (...)
Kiepskie podkładki "unieruchamiające" oś, jedna para
zmielona. Podobnie kiepskie nakrętki, po zmieleniu podkładek, mocno
dociągałem śruby co spowodowało zerwanie gwintu. Twarda oś kontra
miękkie nakrętki.

Potwierdzam. Do i-motion 3 od razu kupiłem nakrętki Shimano...

Nietypowy gwint, spore problemy z dokupieniem.

Nowsze piasty srama (i3 i i9) majÄ… juĹĽ typowe M10x1.

(...) Hercules StreetFit 8 (...)
Hak pionowy, bez napinacza, pomimo tego łańcuch nie spada.

I ĹĽadnego sposobu na regulacjÄ™? To brzmi jak powaĹĽne niedopatrzenie
projektantĂłw tego roweru. Modele >2007 juĹĽ majÄ… napinacz z tego co
widzę, więc może producent się zreflektował?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2011-06-11 23:05:26
Autor: raadaar
On 11 Cze, 16:51, Krzy¶ Cierpiętnik <b...@blah.invalid> wrote:
raadaar wrote:
> [...]
> miękkie nakrętki.

Potwierdzam. Do i-motion 3 od razu kupiłem nakrętki Shimano...

> Nietypowy gwint, spore problemy z dokupieniem.

Nowsze piasty srama (i3 i i9) maj± już typowe M10x1.

> (...) Hercules StreetFit 8 (...)
> Hak pionowy, bez napinacza, pomimo tego łańcuch nie spada.

I żadnego sposobu na regulację? To brzmi jak poważne niedopatrzenie
projektantów tego roweru. Modele >2007 już maj± napinacz z tego co
widzę, więc może producent się zreflektował?

Nie wiem jak to działa, ale wygl±da na to że łańcuch jest "w sam raz".
Konkretnie HG53. Nowsze maj± napinacz, bo stosowane s± dwie tarcze
zębate z przodu. Aby było 16 przełożeń.

pozdr

Data: 2011-06-13 07:12:18
Autor: Ryszard Mikke
Rower trekkingowy z przerzutk± w pia¶cie
raadaar <roztojek@gmail.com> napisał(a): [...]
Drugi rower to Hercules StreetFit 8, niedawno zakupiony u=BFywany, ok
500km temu, piasta oryginalnie zamontowana Shimano Alfine 8. Ko=B3a 28
cali. Kosmiczna r=F3=BFnica. Przerzucanie prze=B3o=BFe=F1 niemal nieodczuwa=
lne,
jedynie wyczuwalna zmiana pomi=EAdzy 4 a 5. Pod pe=B3nym obci=B1=BFeniem.
Redukcja bez "odpuszczania" czyli bez zmniejszania nacisku na peda=B3y.
Zgrabny, prostszy zewn=EAtrzny mechanizm zmiany prze=B3o=BFe=F1. Z=EAbatka =
ty=B3
19T (kompatybilna ze SRAM), prz=F3d Shimano Alfine 45T. Zdecydowanie
porz=B1dniejsze podk=B3adki unieruchamiaj=B1ce. Zakres prze=B3o=BFe=F1 m=F3=
g=B3by by=E6
nieco przesuni=EAty w d=F3=B3.

Se przesun. Mniejsza zebatka z przodu, lub wieksza z tylu...

rmikke

Data: 2011-06-13 10:37:00
Autor: MS
Rower trekkingowy z przerzutką w piaście
W dniu 2011-06-08 16:43, Slawek pisze:
Witamz
chcę kupić rower trekkingowy z przerzutką w piaście na kołach 28 ''. CZy
ktoĹ› posiada takowy i moĹĽe doradzic?

Kupiłem Kross Scraper zimą za 1100 zł i jestem bardzo zadowolony. 8 biegów, lekki dla mnie idealny.

Rower trekkingowy z przerzutką w piaście